panorama's

Started by gvy, April 19, 2008, 02:01:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gvy

 Hoy,

Nog steeds een beetje in de ban van panoramafoto's , vind ik het een fijn idee om al die mooie HTinterieurs bij jullie thuis eens in breedbeeld te zien.
Een duur toestel of breedhoeklens is niet nodig.
Gewoon een digitaal toestelletje en een programma zoals het gratis autostitch en 15 minuutjes werk.

Ik start het topic met een panorama van m'n eigen HT in de kelder en eentje van de woonkamer met tv en stereo.

De eerste drie panorama zijn opgebouwd uit ,jawel, 32 foto's  :o
De vierde uit 20 foto's.

autostitch doet al het werk. ;)

En ik verwacht dus pano's van jullie homecinema interieurs.

Een paar tips.
1. Neem de foto's met voldoende grote overlap
2. Neem foto's in drie lagen boveneen (vloer,midden,plafond) weer met voldoende overlap.
3. gebruik geen flash, (verschillen in belichting worden door autostitch netjes aangepast)
4. de foto's mogen in willekeurige volgorde genomen zijn.
5. Alle foto's van de pano moeten vanuit exact hetzelfde punt genomen worden. Een statief dat vast opgesteld is , is hierbij ideaal, maar niet noodzakelijk.

Voor wie er de voorkeur aan geeft om zelf zijn pano volledig af te werken, zijn er nog de volgende regels, zodat het een mooi geheel blijft.

6. breedte panofoto is 800, hoogte is vrij.
7. Rond de pano komt dan een kader van 15 ( dus totale breedte wordt 830 ); kleurkeuze is vrij.
8. Linksonder komt in de kader de naam van de HT ; lettertype "Broadway" , afmeting 12 , kleurkeuze is vrij.

Gewoon een ruwe pano posten in om het even welk formaat mag ook. Ik werk hem dan wel verder af.
Wie geen pano kan maken, mag mij ook de losse foto's doormailen.

En hieronder zet ik alvast de ingelijste panorama's die in dit topic komen op een rijtje.


Geert

gvy


gvy


gvy


gvy


en gewijzigde situatie met 46" plasma
gvy


Rplayer


Rplayer nieuwe woning


Migailov


Audioloog


Audioloog, vernieuwde foto


Audioloog


TipTop


Mimic


cinebasement


astrobart


Remon123


Rob Dingen


Gicks


JeKa


WMC


Bulldogsken




Dynam1ke


Stoffels


Gianno


Garmir




Htip






Jiri


Jiri


Jiri


Grindtegel


Dirc


Dirc


Dirc

Shot at 2008-09-25

Reza




Bionica


Denoontje


Sicco




Molle




Robke


Toet


Aleko


Rob G


Little ninja


Little ninja


Meelobee


Valkyrie




Robbert54


Jean Sibelius


Koen K


MaxxMark


Daxie


SpeedyAndré


Squeek


screw


Martijn


Koen K


Koen K


Clipto


Start to HT


Mel

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HTip

#2
Leuk initiatief 8) Ben benieuwd naar alle mooie HT's hier. Op de mijne moet je nog een paar maandjes wachten ::) Maar dan zal ik ook hier plaatsen...

En je hebt een hele mooie HT, maar dat heb ik al eerder gezegd ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

gvy

Quote from: HTip on April 19, 2008, 08:27:21
Leuk initiatief 8) Ben benieuwd naar alle mooie HT's hier. Op de mijne moet je nog een paar maandjes wachten ::) Maar dan zal ik ook hier plaatsen...

En je hebt een hele mooie HT, maar dat heb ik al eerder gezegd ;D

Bedankt en ik kijk er naar uit  :D
Ik hoop dat onze medeforummers in hun fototoestel willen kruipen.
Het kost een klein beetje extra moeite, maar zoals je ziet, geeft een samengestelde panoramafoto leuke plaatjes.

Geert

Rielplayer

niet zo'n sjieke HT, maar wel in panorama ;D


Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

gvy

#5
Leuk toch, je HT in  breedbeeld  ;D
mooi hoor,

En het begin van een plezante serie is hiermee gemaakt

Geert

VlisChris

Voor pano's met cameras waarbij je zoveel mogelijk zelf kunt bepalen: bepaal zelf zo veel mogelijk.
Zet je sluitertijd vast, je diafragma vast, je isowaarde gelijk houden, zet je autofocus uit nadat je scherp gesteld hebt, flits niet.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Quote from: Christiaan S on April 19, 2008, 19:47:39
Voor pano's met cameras waarbij je zoveel mogelijk zelf kunt bepalen: bepaal zelf zo veel mogelijk.
Zet je sluitertijd vast, je diafragma vast, je isowaarde gelijk houden, zet je autofocus uit nadat je scherp gesteld hebt, flits niet.

Goeie tip van die belichting :D
Autofocus uitzetten lijkt me niet handig, omdat volgens mij dan niet alle foto's even scherp zijn. Of vergis ik me?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

VlisChris

Als je voldoende diafragma gebruikt, en je camera vanaf statief gebruikt zou dat geen probleem moeten geven. Probleem dat je anders kunt krijgen is dat je scherptepunt verschuift. En dat is vrij storend.
Mocht je je tv in werking op de foto willen: zet bv dvd op die je op pauze zet. Anders loopt dat beeld in elkaar over bij het blenden van de verschillende lagen.
Eigenlijk moet ik nu zeker ook zelf een foto plaatsen van mijn HT? Zal mijn spullen eens pakken :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Zit wat in. Maar jij weet dan ook meer van fotografie :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

gvy

#10
Quote from: Christiaan S on April 19, 2008, 21:55:03
Als je voldoende diafragma gebruikt, en je camera vanaf statief gebruikt zou dat geen probleem moeten geven. Probleem dat je anders kunt krijgen is dat je scherptepunt verschuift. En dat is vrij storend.
Mocht je je tv in werking op de foto willen: zet bv dvd op die je op pauze zet. Anders loopt dat beeld in elkaar over bij het blenden van de verschillende lagen.
Eigenlijk moet ik nu zeker ook zelf een foto plaatsen van mijn HT? Zal mijn spullen eens pakken :)

doen doen......
Dat was de bedoeling van m'n topic
panorama's van jullie HT's.

En alsjeblief, voor de minder begaafde fotografen, (zoals ik), Mijn twee starterfoto's zijn gewoon met een simpel HP photosmart toestelletje uit de losse hand genomen , zonder flits, en alle 20 of meer foto's in autostitch gesmeten en na een minuutje of zo tada.
hou jullie dus niet in.
Uiteraard kijk ik ook uit naar de meer begaafde fotografen  ;)

-Freek-

Leuk dit! Ik kan voor geen meter fotograferen, maar als het een beetje netjes en afgewerkt is op mijn kamer ga ik het ook proberen :).

VlisChris

#12
Quote from: HTip on April 19, 2008, 23:12:32
Zit wat in. Maar jij weet dan ook meer van fotografie :D

Mwaah. Ik heb hooguit vaker een camera in mijn handen :-X ;D ;D
Moet mijn nieuwste studieboeken van afgelopen week zelfs nog voor het eerst inkijken :-X
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

gvy

#13
edit,

Ik heb de eerste foto in de beginpost eens heropnieuw aangepakt.
Een zelfbouwstatief gemaakt, en dan in 4 horizontale lagen 32 foto's genomen en in autostitch gesmeten.
tenslotte afgewerkt met een kader.
'tis beter,
het geeft ook echt de sfeer van de ruimte zoals ze is weer

maar waar blijven die andere HT's >:D
stuur mij desnoods een serie foto's en ik plak ze wel aaneen

Geert

HTip

Is inderdaad nog mooier. Ik wil best een panorama maken, maar op dit moment is het alleen een bouwput ;D Nog even geduld ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifiman

Leuk man! Ik heb dit een paar jaar geleden ook een keer gedaan, dat was nog in ons vorige huis. Ik zal binnenkort ook eens een poging wagen en het resultaat hier posten  :)

astrobart

jahaaa, dit is leuk. ik ga meteen stofzuigen en foto's maken ;D

gvy

Quote from: astrobart on April 20, 2008, 15:36:36
jahaaa, dit is leuk. ik ga meteen stofzuigen en foto's maken ;D

oei, met welke resolutie ga je aan het werk???? Dat stof zichtbaar wordt  ;D ;D ;D
Ondertussen heb ik in mijn eerste post een nieuw panorama (andere hoek) bijgemaakt.
Geert

astrobart

nou ja ik bedoel eigelijk alle lege drank flessen, en zakken chips van de grond oprapen en los ondergoed en sokken uit het zicht leggen ^-^

hifiman

Mijn eerste poging.

TheSpeedSkater

Hee dat is leuk. Zal ik doen als mijn HT klaar is.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

migailov

Hier de mijne, net verhuisd dus leuk om even te laten zien!

gvy

Quote from: Audioloog on April 29, 2008, 13:29:19
Mijn eerste poging.

Tof hé  ;D

Probeer eens een keertje 3 banden boven elkaar te fotograferen.
Ik bedoel, nu heb je op ooghoogte een serietje foto's genomen,maar als je vanuit hetzelfde standpunt, nog een serietje richting vloer neemt en een serietje richting plafond, en je smijt ze allemaal samen in autostitch, dan geeft dit ook een leuk overzicht.
Wel weer zorgen dat die drie banden overlappen.

Geert

gvy

Quote from: migailov on April 29, 2008, 17:07:34
Hier de mijne, net verhuisd dus leuk om even te laten zien!


Proficiat met de nieuwe woning .

Jij bent volledig rond gegaan met je cameraatje zeker? :D

Geert

hifiman

Quote from: gvy on April 29, 2008, 20:49:27
Tof hé  ;D

Probeer eens een keertje 3 banden boven elkaar te fotograferen.
Ik bedoel, nu heb je op ooghoogte een serietje foto's genomen,maar als je vanuit hetzelfde standpunt, nog een serietje richting vloer neemt en een serietje richting plafond, en je smijt ze allemaal samen in autostitch, dan geeft dit ook een leuk overzicht.
Wel weer zorgen dat die drie banden overlappen.

Geert
Hoi Geert,

De grap is, dat had ik ook gedaan! Echter na de hele boel gerangschikt te hebben crashte fotostitch en toen had ik het wel weer even gezien  :P

Groetjes,

Ronald