panorama's

Started by gvy, April 19, 2008, 02:01:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

yep ook gezien nu

Wanteds13

Zo, dan ook maar eens zo'n pano fototje gemaakt :)



zal binnenkort even de moeite nemen eentje bij wat minder zonlicht te maken en dan met een beeld op de beamer en TV :)
HT Amp: Onkyo TX-NR5010 | Front: B&W 603 S2 | Center: B&W LCR6 S2 | SURR: B&O 6000 | Sub: SVS PB10

Stereo Power amp: Rotel RB-1090 | Pre: Rotel RC-1570 | Spk: B&W DM640 | Sub: REL Quake MKII | TT: NAD C556 | Digital: iMac

tijse400

beamer? ik zie geen beamer op de tv :p
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

Wanteds13

HT Amp: Onkyo TX-NR5010 | Front: B&W 603 S2 | Center: B&W LCR6 S2 | SURR: B&O 6000 | Sub: SVS PB10

Stereo Power amp: Rotel RB-1090 | Pre: Rotel RC-1570 | Spk: B&W DM640 | Sub: REL Quake MKII | TT: NAD C556 | Digital: iMac

Jean Sibelius

Tijd voor een update 8)



Ondertussen alweer bijna 1 jaar verstreken sinds de onderstaande is gemaakt (11 juli 2009)



Dus ik hoop de volgende over circa 1 tot anderhalf jaar het uiteindelijek resultaat laat zien


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Sol

Waarachtig wat prachtig, Jan! 8)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Quote from: Jean Sibelius on June 18, 2010, 07:41:26
Tijd voor een update 8)



Ondertussen alweer bijna 1 jaar verstreken sinds de onderstaande is gemaakt (11 juli 2009)



Dus ik hoop de volgende over circa 1 tot anderhalf jaar het uiteindelijek resultaat laat zien


Groeten, Jan
Die basstraps zien er imposant uit. Denk overigens dat je met je huidige tempo eerder een nieuwe panorama moet/kan maken ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Garmir

Gvy ik heb een nieuwtje voor je ;) direct een HDR versie!


klik voor grotere afbeelding

opgebouwd uit 105 foto's 5 in de hoogte, 7 in de breedte en 3 lagen boven elkaar

Gegroet

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

gvy

Hoy,

Dan heb je waarschijnlijk een record :clapping:
Beeld met de meest gestitchte foto's; 

Hij staat er vooraan bij, onder je vorige foto. Welliswaar gerescaled in de standaard grootte en met de standaard kader voor dit topic.

Mooi en bedankt

Geert

HTip

105 foto's :o is zeker een record :D

Ik zal ook een nieuwe panorama maken nu de voorkant eindelijk klaar is!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jowi

105 foto's... en het effect van een simpele groothoeklens... trek je conclusie.

JeKa

Quote from: jowi on October 16, 2010, 10:38:41
105 foto's... en het effect van een simpele groothoeklens... trek je conclusie.

Wat ben je soms toch ook een ..... :D

tijse400

is er ook zoiets als een panorama foto waarbij je juist nijet de binnekant van iets op de foto hebt gezet, maar de buitenkant? dus dat je bijvoorbeeld de buitenkant van een gebouw aan elkaar kunt stitchen ? ( helemaal rondom het gebouw?)
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

Gaeje

Quote from: Garmir on October 11, 2010, 20:28:30
direct een HDR versie!




en nog steeds zijn je kussens overbelicht

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Dirc

Is er geen tool die 360 graden pics kan stitchen?
Als je dan je cam op een tripodje zet op je luisterplek, of in het midden van je ruimte en dan pics maakt, krijg je een minder vertekend beeld dan met de panorama's

Garmir

Quote from: jowi on October 16, 2010, 10:38:41
105 foto's... en het effect van een simpele groothoeklens... trek je conclusie.
Met de groothoeklens dat ik heb (18mm) kan er nog geen 3de van de ruimte op. Om de ruimte er dus volledig op te krijgen moet je meerdere foto's aan elkaar koppelen. En daar naast is mijn ruimte niet diep genoeg om alles mooi met 1 foto vast te leggen. zelf met een 14mm.

Quote from: tijse400 on October 16, 2010, 12:23:34
is er ook zoiets als een panorama foto waarbij je juist niet de binnenkant van iets op de foto hebt gezet, maar de buitenkant? dus dat je bijvoorbeeld de buitenkant van een gebouw aan elkaar kunt stitchen ? ( helemaal rondom het gebouw?)
Dit kan je op de zelfde manier doen als een panorama foto waarbij je rond 1 punt draait, echter is dit iets moeilijker om goed te krijgen. zo moet je rekening houden dat je telkens op de zelfde afstand van voorgaande foto rond je onderwerp draait, en liefst ook op het zelfde centraal punt focust. Nadien kan je deze aan elkaar laten zetten door een zelfde tooltje dat je zou gebruiken voor een alom gekende panorama foto

Quote from: Gaetan on October 16, 2010, 20:01:17
en nog steeds zijn je kussens overbelicht
I know, heb wat truuken uit de doos moeten halen op de buitenlucht goed te krijgen, voor die kussens was het wat moeilijker om op deze manier de belichting juist te zetten. Mij stoort het niet echt daarmee heb ik het zo gelaten :) Eén ding is zeker bij de volgende foto die ik zal maken ga ik dat probleem niet hebben, echter ik ze in de donker zal trekken met de sfeerverlichting (lees: kerstlampjes) aan :D

Quote from: Dirc I on October 17, 2010, 11:32:29
Is er geen tool die 360 graden pics kan stitchen?
Als je dan je cam op een tripodje zet op je luisterplek, of in het midden van je ruimte en dan pics maakt, krijg je een minder vertekend beeld dan met de panorama's
Er zijn verschillende software pakketten die dit probleemloos kunnen verwerken. Ik gebruik hiervoor Adobe Photoshop, deze klaart de klus goed, hier en daar moet je de stitching manueel beetje bij schroeven, maar dit is miniem

Of je nu in het midden van de ruimte 360° rond draait, of een foto in een hoek maakt van 180° ~ 240°. Je beeld zal in beide gevallen vertekend zijn, en ik denk zelf dat wanneer je in het midden staat meer vervorming te weeg zal brengen, aangezien de omsluitende muren dichter bij de camera staan en de hoeken  allemaal op een gelijke verdere afstand komen te liggen.
Kijk maar naar de foto van Jean Sibelius een paar post hoger :)

Een mens heeft 3 jaar nodig om te leren spreken, en een volledig leven om te leren zwijgen.

tijse400

is die vertekening niet eigenlijk precies wat e krijgt met het maken van een panorama foto, door gewone fotos samen te voegen?
tenslotteis het altijd onmogelijk om 1 foto te maken van iets dat tegenoverelkaar ligt, met het punt waar je staat ertussen in.

en van het stitchen van iets dat je van de buitenkant fotografeert, dat kan toch niet met hetzelfde programma?

het lijkt mij tenminste dat zon tool juist kijkt naar welke lijnen en kleuren overeenkomen langs de randen van de foto's, en dat wanneer je bijvoorbeeld de toren van pizza zou fotograferen, je dan de lucht aan elkaar zou stitchen, en niet het gebouw.

trouwens. ik zag op dumpert( off all places) een heel gaaf filmpje over een astronomisch uurwerk of zo. het zal wel gerestaureerd zijn of zoiets, of met oud en nieuw gefild.., waarbij ze op de buitenkant van het gebouw ( een toren) een animatie projecteerden, waarbij de toren zelf onderwep was in het filmpje, en de projectie precies samenviel met het echte gebouw.zag er erg sepctaculair uit...
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

gvy

En hier komt er nog eentje van Squeek.

Strakke kamer en verzorgde foto.
Ik vind het een leuke aanwinst en hij staat er vooraan bij

Geert.



eddy135

Quote from: tijse400 on October 17, 2010, 20:17:27

het lijkt mij tenminste dat zon tool juist kijkt naar welke lijnen en kleuren overeenkomen langs de randen van de foto's, en dat wanneer je bijvoorbeeld de toren van pizza zou fotograferen, je dan de lucht aan elkaar zou stitchen, en niet het gebouw.

trouwens. ik zag op dumpert( off all places) een heel gaaf filmpje over een astronomisch uurwerk of zo. het zal wel gerestaureerd zijn of zoiets, of met oud en nieuw gefild.., waarbij ze op de buitenkant van het gebouw ( een toren) een animatie projecteerden, waarbij de toren zelf onderwep was in het filmpje, en de projectie precies samenviel met het echte gebouw.zag er erg sepctaculair uit...

Wanneer je rondom zo'n pizza(!)toren loopt, en om de paar meter een foto maakt, heb je toch ook overlappende punten in de toren zelf...waar stitch wat mee kan.

Heb je een linkje van die projectie?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

tijse400

#395
ok. wel genoeg aanknopingspunten om het gebouw aan elkaar vast te stitchen, maar hoe komt het dan met e lucht eromheen, dat gaat denk ik erg krap worden, of onmogelijk...

http://www.dumpert.nl/mediabase/1156971/845b09ca/building_mapping_op_het_astronomisch_uurwerk_van_praag.html

het wordt building mapping genoemd. er staan meer filmpjes van op dumpert.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

skank1

efkes ermee gespeeld, er komt wel nog een goeie ;)



HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HTip

Quote from: skank1 on October 19, 2010, 16:38:06
efkes ermee gespeeld, er komt wel nog een goeie ;)




Goeie eerste poging, hoor. En met de magic van Geert staat ie er straks mooi bij op de 1e pagina ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skank1

Quote from: HTip on October 19, 2010, 23:04:23
Goeie eerste poging, hoor. En met de magic van Geert staat ie er straks mooi bij op de 1e pagina ;)

ik vind hem niet zo mooi :p maar kom
er komt wel nog een mooiere aan
bovendien is alles nog zo kaal en niet geschilderd
en er moet nog een haard komen...


vermoedelijk verplaats ik ook de linkse en rechtse front speakers, dichter naar mn tv toe i dunno
maar ik heb soms de indruk dat ze te ver uit mekaar staan
bv als er links geluid uit komt, dat het echt ver buiten het tv gebied is , wat mss niet echt de bedoeling is
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

HTip

Quote from: skank1 on October 20, 2010, 16:31:43
ik vind hem niet zo mooi :p maar kom
er komt wel nog een mooiere aan
bovendien is alles nog zo kaal en niet geschilderd
en er moet nog een haard komen...
Je kan niet alles in 1 keer goed doen ;)

Quote
vermoedelijk verplaats ik ook de linkse en rechtse front speakers, dichter naar mn tv toe i dunno
maar ik heb soms de indruk dat ze te ver uit mekaar staan
bv als er links geluid uit komt, dat het echt ver buiten het tv gebied is , wat mss niet echt de bedoeling is
Goed idee. Ik denk dat je winst kan behalen door mijn instelgids te lezen. Plaatsing en afstelling wordt daarin behandeld.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105013.0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive