Kalyway 10.5.2 uit

Started by Erik, April 18, 2008, 19:45:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Oftewel een nieuwe versie van lui paard, ook wel OSX86 genoemd. 
Aangezien ik wel benieuwd was of dit zou draaien op mijn nieuwe pc en of hij dus compatibel is maar eens uitgeprobeerd. Nuttig is OSX86 verder niet, ik heb namelijk al een goed werkend systeem waar ik alles al op kan doen. Dus OSX86 moet wel heel erg goed zijn wil ik overstappen.

Uurtje of twee later was alles gedload en begon het installeren, wel een probleem met booten dus moest booten via dvd, maar ik had ook geen zin om me te verdiepen in multiboot configs. Gewoon even quick en dirty geinstalleerd.  ;)

Tot mijn verbazing had ik wel weer meteen geluid en netwerkverbinding, hij zag een 3ghz mac pro met dual core (2 cores en 4gb mem). Ik kon ook dvd branden. Mijn 9600GT werd niet ondersteund (zonder slag of stoot, de 8 serie schijnt beter ondersteund te worden) maar dat had ik al van tevoren opgezocht en wist ik al.

Verder kreeg ik meteen een hoog deja vu gevoel. Ik heb namelijk 1.5 jaar terug al een maand van alles uitgeprobeerd op/met OSX en elke app die ik maar kon bemachtigen en dat waren er aardig wat :) . Maar op een gegeven moment was ik wel uitgekeken en ben weer terug gegaan naar een systeem waar ik me meer thuis voelde en waar ik lekkerder en efficienter mee werk. Er zijn er die bij OSX zweren en dat is prima, alleen mijn systeem is het (nog) niet. Voor een mooier uiterlijk kun je net zo goed Vista nemen alleen is dat een enorme resource vreter, maar het ziet er wel mooi uit. Ik blijf nog even aank*tten met XP. Voor mij nog steeds het meest ideale systeem voor wat ik ermee doe. Het werkt allemaal net even wat lekkerder en er is ook veel meer keus in software.

Crashes verwachtte ik eigenlijk niet die had ik toen ook al niet en nu ook niet.

Ik keek ernaar en alles was eigenlijk nog precies hetzelfde als 1.5 jaar terug, time machine joepie. Div films afspelen met QT werkte voor geen meter, standaard kan hij bar weinig aan, het is net een pc  >:D . Na een half uurtje geloofde ik het eigenlijk wel. Het is allemaal nog net zo spannend als 1.5 jaar terug, weg ermee.

Voor mensen die geen 1000 of meer euro willen uitgeven aan Apple maar die toch wel eens OSX willen proberen wellicht een optie.
Echter het wil niet zeggen dat het bij jou ook installeert hangt mede af van jouw hardware of deze ondersteunt wordt. Wordt deze niet standaard ondersteund dan zijn er soms gehackte drivers te vinden die enige moeite kosten om te installeren, het is tenslotte geen windows ;D
En soms zijn die er niet en dan heb je pech gehad. Hé het is gratis wat verwacht je dan ;D

Ik kan er weer een jaartje of twee tegen tot Versie 10.7 versie "Zeehond" uitkomt.


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill