Overstap naar stereo, welke amp?

Started by WilcoD, April 17, 2008, 12:23:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoD

Beste mensen,

Omdat ik mij de afgelopen tijd weer veel meer in het gewone stereo geluid ben gaan interesseren heb ik een aantal vragen over de aanschaf van een versterker.

De beoogde versterker is een Rotel RB-06 in combinatie met de RC-06.
Mijn bron is de Marantz DV7001 en de luidsprekers MA Silver RS 6.

Is dit een goede combinatie of is er voor die +/- 1000 euro een betere versterker op de markt te vinden.

Het geheel klinkt nu vrij stevig (lees, veel bas) en dat mag van mij wel een behoorlijk stuk minder.

De vraag is dus of het een goede combinatie is of is er nog iets anders waar ik zeker naar moet gaan luisteren.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten Wilco

Spekkie99

Marantz combineert mooi met MA speakers.
Dat zou ik zeker eens gaan luisteren en volgens mij staat er in de te koop sectie ook nog een mooie maarantz versterker voor jouw budget.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

WilcoD

Misschien even voor de duidelijkheid, de Marantz DV7001 en de MA Silver RS 6 zijn reeds in mijn bezit en daar ben ik tevreden mee :)

Nu rest alleen nog een goede 2 kanaals versterker en de rest van het HT gebeuren gaat de zolder op of in de verkoop.

Bij mijn weten levert een losse voor- en eindversterker een betere kwaliteit dan een geintegreerde versterker.

Maar, misschien zit ik er wel helemaal naast en wil ik graag jullie meningen en suggesties hierover.

Groeten Wilco

Spekkie99

Quote from: WilcoD on April 17, 2008, 14:23:05
Bij mijn weten levert een losse voor- en eindversterker een betere kwaliteit dan een geintegreerde versterker.

moeilijk te zeggen, met gelijk budget zou een geintegreerde best eens mooier kunnen klinken maar dat is een kwestie van luisteren. 2dehands is het natuurlijk helemaal lastig..

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=73404.0

is echt een mooie amp, past met wat onderhandeling in je budget en je moet denk ik goed je best doen om daar een pre/amp tegenover te zetten.

maar denk dat als je voor 1000 gaat shoppen klankleur belangrijker wordt dan of een losse pre/amp beter is dan een geintegreerde, en zo ja wat is dan beter?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

WilcoD

2e hands wil ik liever niet, niet omdat het niet goed zou zijn ofzo het is gewoon gevoelsmatig :-[

De marantz in de link is zeker een mooie amp alleen niet mijn kleur, het moet gewoon zwart zijn :)

Waarom een pre/amp beter zou moeten klinken heb ik van horen zeggen maar moet natuurlijk het verschil zelf eens gaan beluisteren.

Maar ik sta open voor suggesties wat een betere keuze zou zijn dus kom maar op zou ik zeggen.

Grt. Wilco

WilcoD


Paul1967

Zwart en goed:

Pioneer A-A9

frodo007

misschien een Arcam Diva A80, ook zzzzzwart  ;)
Pioneer SC 2024 | OSMC Vero 4k + | Viva Column mk2 
Project RPM 3     | Musical Fidelity V90-LPS

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Spekkie99

Quote from: WilcoD on April 20, 2008, 10:01:46
Niemand enig idee ???

jawel maar het is lastig als je ons niet meer info geeft.
ik geef een paar suggesties en die worden dan afgeschoten, das niet echt motiverend natuurlijk  >:D

wat heb je al aan apparatuur?
ruimte?
budget?
welke muziek?
wat verwacht je van je set?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

WilcoD

Voor zover ik weet heb ik nog niemand afgeschoten, mocht het wel zo zijn mijn excuses daarvoor.

Reeds in mijn bezit zijn:

Marantz DV7001
Monitor Audio RS6

En de gebruikelijke HT componenten zoals in mijn onderschrift maar dat is hiervoor niet van toepassing.
De ruimte is zeg maar 4 bij 6 meter, gewone huiskamer met laminaat vloer en een carpet die een groot deel van de vloer bestrijkt.
Er hangen gordijnen voor de ramen etc etc je kent het wel.

Wat ik verwacht vind ik moeilijk te omschrijven maar ga mijn best doen.

Ik verwacht een ruimtelijk gedetaileerd geluid met een strak fundament.
Het is nu wel ruimtelijk maar naar mijn idee kan er veel meer detail in.
De bas is nu in mijn oren te overdreven en mag van mij wel wat strakker en minder.

De speakerkabel is een QED silver aniversary (of hoe je het ook schrijft :-\)

Ik hoop dat ik zo wat meer info heb kunnen verstrekken en het jullie iets gemakkelijker maak.

Budget ligt zo tot de 1000 euro.

Groeten Wilco

royal d

ARCAM A80, eventueel met een cd73t  ::)

Kingpin

#12
Cambridge Azur 840 v2


Als je toch naar Rotel kijkt zou ik ipv de 06 serie naar de volgende kijken (simpelweg omdat deze qua prestaties toch behoorlijk beter zijn):
Receiver: Rotel RX-1052


Amplifier: Rotel RA-1070 (wel wat duurder)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

garmtz

De speakers en/of opstelling zorgen voor een teveel aan laag. Een andere versterker zal dit normaliter slechts subtiel veranderen. De Roksan en Arcam zijn echter goede suggesties. Ga zelf luisteren, liefst met een thuisdemo.

ajbeefde

Waarom niet met een betere pre en end versterker zodat je beide nog steeds in huis kan hebben.?

Je hebt een mooie dvd speler dus....

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

CineSmurf

Quote from: WilcoD on April 17, 2008, 12:23:38
De beoogde versterker is een Rotel RB-06 in combinatie met de RC-06.

Deze combi heb ik hier ook staan voor mijn stereo set. Ik ben er erg tevreden over. Ik gebruik een Imerge Soundserver S2000 als bron en Dali Suite 1.7 als luidsprekers. Maar... het blijft luisteren en kijken waar je persoonlijke voorkeur ligt.

Succes!
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

neverywhere

#16


Roksan Kandy

Krijgt overal goede kritieken..zie ook het topic van Huub,s setje

Ik zelf betaalde 1100 euro...
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

WilcoD

#17
Quote from: ajbalmere on April 26, 2008, 21:52:29
Waarom niet met een betere pre en end versterker zodat je beide nog steeds in huis kan hebben.?

Je hebt een mooie dvd speler dus....



Dit vind ik een hele goede maar wat stel je dan voor, voor 1000 euro koop je niet echt veel denk ik tenzij het 2e hands gaat worden.
Opzich heb ik daar geen problemen mee hoor.

Een andere opstelling is helaas niet mogelijk op dit moment want de huiskamer staat redelijk vast qua indeling i.v.m. de geboorte van ons zoontje, je kent het misschien wel een box voor de kleine 2 banken een tafel etc etc.

Ik denk dat ik eerst de VAD show even af ga wachten omdat ik echt niet weet wat ik wil en wat er tegenwoordig te krijgen is.

Rotel heb ik toch wel een beetje een zwak voor ik vind het er strak uitzien en vind het ook goed klinken dus misschien maar eens op de 2e hands markt kijken in de tussentijd.

Bedankt voor de moeite mannen!!!

Grt. Wilco

ajbeefde

Quote from: WilcoD on April 27, 2008, 09:47:17
Dit vind ik een hele goede maar wat stel je dan voor, voor 1000 euro koop je niet echt veel denk ik tenzij het 2e hands gaat worden.
Opzich heb ik daar geen problemen mee hoor.

Een andere opstelling is helaas niet mogelijk op dit moment want de huiskamer staat redelijk vast qua indeling i.v.m. de geboorte van ons zoontje, je kent het misschien wel een box voor de kleine 2 banken een tafel etc etc.

Ik denk dat ik eerst de VAD show even af ga wachten omdat ik echt niet weet wat ik wil en wat er tegenwoordig te krijgen is.

Bedankt voor de moeite mannen!!!

Grt. Wilco

Niet perse 2e hands, misschien heeft iemand "oude" stock staan, heb je geen HDMI maar wel wat je wilt voor je stereo gebied, een beter analoge versterker.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

WilcoD


ajbeefde

Quote from: WilcoD on April 27, 2008, 10:40:29
Maar wat stel je voor dan?

Ja wat stel je voor, goeie vraag, je moet denk ik ergens tegen aan lopen hetgeen je meteen past.

Ik kwam een paar weken terug deze set tegen, http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=73856.msg1185328#msg1185328

Je moet dus niet willen zoeken, dan kom je het niet tegen.....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

WilcoD

Op die manier :o

Zoals reeds eerder al vermeld ik heb er geen haast mee en dit is wellicht de oplossing.

Bedankt voor de moeite.

Grt. Wilco