Bij wie een keertje komen kijken naar satelliet via HTPC?

Started by Ralphie-T, April 16, 2008, 09:28:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralphie-T

Hallo forummers,

Ik ben een beginner zowel op HTPC gebied als op Satelliet gebied. Ik probeer me al geruime tijd in te lezen, maar het is zo`n stortvloed aan moeilijke info, dat ik toch even een aantal vragen wil stellen.

Het is mijn bedoeling om een HTPC te laten bouwen die ook dient als satelliet ontvanger. Ik wil daar uitsluitend het entertainment pakket van CanalDigitaal op kunnen kijken (en opnemen). HD kanalen heb ik geen interesse in, wel EPG en teletekst. En het zappen moet niet te traag gaan.

1) Nu zou ik graag willen weten wat daar de beste combi voor is (dvb kaart en programma)? Decodering hardwarematig of softwarematig? PCI kaart of extern?

2) Is het voor een beginner uberhaupt wel aan te raden? Ik bedoel, als het eenmaal draait, is het dan stabiel en hoef ik me niet constant bezig te houden met updates e.d.?

3) Eigenlijk zou ik heel graag eens bij iemand komen kijken die een goed draaiende oplossing heeft.

Alvast bedankt voor de input.
Groeten, Ralph

Het liefst binnen een straal van 50km rond Den-Bosch of Tiel.

Ralphie-T


bmateijsen

Ik denk dat er niet zoveel mensen zullen zijn met sateliet via HTPC.

Shorty


jantje112

Ben toevallig wat aan het "rotzooien" met een htpc en de skystar 2 kaart. Ik ben redelijk handig met de pc, maar het is zeker geen "plug play" oplossing. Eerder plug and pray.

De FloppyDTV schijnt met mediacenter te werken, echter geen ervaring mee. Andere kaarten zijn niet of nauwelijks goed te integreren in MCE

Panic

Quote from: jantje112 on April 29, 2008, 14:31:48
Ben toevallig wat aan het "rotzooien" met een htpc en de skystar 2 kaart. Ik ben redelijk handig met de pc, maar het is zeker geen "plug play" oplossing. Eerder plug and pray.



Herkenbaar helaas.  :-\
Ik heb 2 soorten software geprobeerd (ProgDVB en DreamDVB (?)), maar ik heb in 2 weken tijd meer vastlopers dan vloeiend beeld gezien.
Thuis: [HTPC > M-Audio SuperDAC > Denon PMA-535R > Monitor Audio BR5 / Sennheiser HD-595]

Portable: [Cowon D2 > Grado SR-80 / MylarOne X3 / Head-Direct RE2]
Nadia Ali - Crash and Burn (Sultan and Ned Shepard remix)