Wie heeft satelliet goed draaiend via HTPC?

Started by Ralphie-T, April 16, 2008, 09:25:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralphie-T

Hallo forummers,

Ik ben een beginner zowel op HTPC gebied als op Satelliet gebied. Ik probeer me al geruime tijd in te lezen, maar het is zo`n stortvloed aan moeilijke info, dat ik toch even een aantal vragen wil stellen.

Het is mijn bedoeling om een HTPC te laten bouwen die ook dient als satelliet ontvanger. Ik wil daar uitsluitend het entertainment pakket van CanalDigitaal op kunnen kijken (en opnemen). HD kanalen heb ik geen interesse in, wel EPG en teletekst. En het zappen moet niet te traag gaan.

1) Nu zou ik graag willen weten wat daar de beste combi voor is (dvb kaart en programma)? Decodering hardwarematig of softwarematig? PCI kaart of extern?

2) Is het voor een beginner uberhaupt wel aan te raden? Ik bedoel, als het eenmaal draait, is het dan stabiel en hoef ik me niet constant bezig te houden met updates e.d.?

3) Eigenlijk zou ik heel graag eens bij iemand komen kijken die een goed draaiende oplossing heeft.

Alvast bedankt voor de input.
Groeten, Ralph


Shorty

Heee.... da's merkwaardig.... hier zijn minstens twee reacties verdwenen..... 1 van (meen ik) bjorn mathijsen en 1 van mij....  ???

Mijn vraag was: doet forumsponsor ITC dan niet meer in HTPC's?

VrGr,

Bart J.

bart_nl

ik heb het met een hauppauge dvb-s kaart voor sd-tv goed draaiend gehad. Het gemak van een standalone haalt het niet.
Momenteel draai ik met een technotrend hd-tv kaart onder Mediaportal. Kaart gebruikt de codecs uit het meegeleverde PowerDVD. Dat werkt goed zolang ik geen andere versie van PowerDVD installeer. Aangezien ik dat wel gedaan heb om blu-ray en hd-dvd te kunnen kijken werkt de TV kaart niet goed cq start niet op met de mededeling dat juiste codec ontbreekt. Kortom de tv kaart is leuk om af en toe eens de bbc in hdtv formaat kijken maar in de praktijk gebruik ik de kaart bijna niet.