Wie heeft satelliet goed draaiend via HTPC?

Started by Ralphie-T, April 16, 2008, 09:25:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralphie-T

Hallo forummers,

Ik ben een beginner zowel op HTPC gebied als op Satelliet gebied. Ik probeer me al geruime tijd in te lezen, maar het is zo`n stortvloed aan moeilijke info, dat ik toch even een aantal vragen wil stellen.

Het is mijn bedoeling om een HTPC te laten bouwen die ook dient als satelliet ontvanger. Ik wil daar uitsluitend het entertainment pakket van CanalDigitaal op kunnen kijken (en opnemen). HD kanalen heb ik geen interesse in, wel EPG en teletekst. En het zappen moet niet te traag gaan.

1) Nu zou ik graag willen weten wat daar de beste combi voor is (dvb kaart en programma)? Decodering hardwarematig of softwarematig? PCI kaart of extern?

2) Is het voor een beginner uberhaupt wel aan te raden? Ik bedoel, als het eenmaal draait, is het dan stabiel en hoef ik me niet constant bezig te houden met updates e.d.?

3) Eigenlijk zou ik heel graag eens bij iemand komen kijken die een goed draaiende oplossing heeft.

Alvast bedankt voor de input.
Groeten, Ralph


Shorty

Heee.... da's merkwaardig.... hier zijn minstens twee reacties verdwenen..... 1 van (meen ik) bjorn mathijsen en 1 van mij....  ???

Mijn vraag was: doet forumsponsor ITC dan niet meer in HTPC's?

VrGr,

Bart J.

bart_nl

ik heb het met een hauppauge dvb-s kaart voor sd-tv goed draaiend gehad. Het gemak van een standalone haalt het niet.
Momenteel draai ik met een technotrend hd-tv kaart onder Mediaportal. Kaart gebruikt de codecs uit het meegeleverde PowerDVD. Dat werkt goed zolang ik geen andere versie van PowerDVD installeer. Aangezien ik dat wel gedaan heb om blu-ray en hd-dvd te kunnen kijken werkt de TV kaart niet goed cq start niet op met de mededeling dat juiste codec ontbreekt. Kortom de tv kaart is leuk om af en toe eens de bbc in hdtv formaat kijken maar in de praktijk gebruik ik de kaart bijna niet.

Deleted member

Quote from: Shorty on April 30, 2008, 09:39:38
Heee.... da's merkwaardig.... hier zijn minstens twee reacties verdwenen..... 1 van (meen ik) bjorn mathijsen en 1 van mij....  ???

Mijn vraag was: doet forumsponsor ITC dan niet meer in HTPC's?

VrGr,

Bart J.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=73720.0  :)


tijse400

van qmotion hebben ze nu een htpc , die zowel dvb-s, dvb-t en dvb-c zou moeten kunnen. itc is qmotion dealer. maar geen idee of ze daar ook iets mee doen, en ik weet ook niet hoe goed die qmotion werkt. is een nieuw product op hun ebsite.

ziet er iig erg mooi uit, maar kost wel "iets" meer dan een zelf in elkaar gezet computertje.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

TubeKees

In mijn mediacenter zit een FloppyDTV kaart. Na wat gerommel met codecs en instellingen heb ik een perfect beeld, ook met sportuitzendingen.

Nadeel van mediacenter is dat de EPG niet volledig is. Teletekst zit niet in Windows mediacenter

tijse400

met mijn sony dvd / hd recorder, waar dus ook een tuner in zit, kun je ook geen teletekst kijken, en teletekst wordt ook niet doorgegeven naar de tv, dus als je daarmee tv kijkt kun je teletekst ook niet gebruiken, dat vond ik wel een beetje tegenvallen eigenlijk.. misschien dat ik dat nog eens moet nakijken, dat ik een kanaal voor dat ding moet instellen op de tv of zo...
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!