Linksys 54G / Chello power

Started by LexiconLogan, April 15, 2008, 21:50:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LexiconLogan

Ik moet eerst toegeven dat ik geen verstand heb van routers etc.

Ik heb momenteel een linksys 54g router en chello power maar ik vind het downloaden vreselijk traag!
Ligt dit aan mijn router en zo ja welke moet ik hebben?

Dank
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Wild_Willy

Hé Lex,

dat zelfde probleem heb ik ook gehad met de Linksys router(s), wat ik ook probeerde het bleef traag als .....*zelf in te vullen :)
Uiteindelijk overgestapt op de DIR-655 van D-link (volgens mij staat er op het forum NU eentje te koop) en het probleem was opgelost.

gr,
Wild_Willy
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

LexiconLogan

Quote from: Wild_Willy on April 15, 2008, 22:01:58
Hé Lex,

dat zelfde probleem heb ik ook gehad met de Linksys router(s), wat ik ook probeerde het bleef traag als .....*zelf in te vullen :)
Uiteindelijk overgestapt op de DIR-655 van D-link (volgens mij staat er op het forum NU eentje te koop) en het probleem was opgelost.

gr,
Wild_Willy
Aha en moet ik nog kijken of dat kan praten met mijn laptop of is het plug en play?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Wild_Willy

Het is een plug en play router waarvan het instellen nog makkelijker is dan bij de Linksys.

Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

ajbeefde

Quote from: Lexicon Logan on April 15, 2008, 22:04:15
Aha en moet ik nog kijken of dat kan praten met mijn laptop of is het plug en play?

Indien je laptop verbinding 54G is, zal het niet veel uitmaken...... alhoewel, m'n echtgenote zit ook met haar Acer 54G via de 300n verbinding en deze is zeer snel....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

LexiconLogan

ja een linksys krijg ik al niet aan de praat ;D

meneer almere? bedoel je te zeggen dat ik geen router moet wisselen?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

jaco

Ik gebruik een linksys WRT54G router en heb 24 mbps line rate downloads via Chello extreme.
Ik gebruik wel Ethernet draadjes overigens..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

ajbeefde

Quote from: Lexicon Logan on April 15, 2008, 22:09:29
ja een linksys krijg ik al niet aan de praat ;D

meneer almere? bedoel je te zeggen dat ik geen router moet wisselen?

Bedoelde meer dat het eigenlijk wel goed zou moeten werken, zit ook met chello power hier en alles loopt als een zonnetje en zoals het moet.....

Ik heb een Sitecom 300N router met een 300 wireless verbinding naar de pc en een wireless verbinding naar de laptop met interne 54g kaart.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

EdoE

Ik wil mijn eigen markt niet verpesten, maar ik denk dat het flashen van je firmware de eerste stap zou moeten zijn.

LexiconLogan

Quote from: EdoE on April 16, 2008, 17:32:13
Ik wil mijn eigen markt niet verpesten, maar ik denk dat het flashen van je firmware de eerste stap zou moeten zijn.
Eh wat is dat?

Of moeten we het hier vanavond maar over hebben?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

EdoE

Quote from: Lexicon Logan on April 16, 2008, 17:33:54
Eh wat is dat?

Of moeten we het hier vanavond maar over hebben?

Nieuwe "interne driver". De WRT54G gaat al een paar jaar mee, je weet nooit.

Neem hem maar gewoon mee.

Bakkums

Over Linksys gesproken, Ik wil graag van mijn Sweex overstappen naar Linksys WRT110. Zal dit een goeie keus zijn ?

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

DJ-Foxx

Quote from: anoonumos on April 16, 2008, 17:33:54
Eh wat is dat?

Of moeten we het hier vanavond maar over hebben?

van de wrt54g is alleen versie 1.0 tot 4.0 een goed model, de nieuwere modellen hebben namelijk geen linux OS meer maar een VxWorks OS + minder flash memory en ram, ik heb zelf mijn 54g (5.0) verkocht (slecht bereik) al een tijdje geleden een wrt54GL gekocht, vervolgens met Hyperwrt 2.1b1 + Thibor15c geflashed en ding werkt super stabiel met een zeer goed bereik! (tuin / zolder, super!!) :D

wrt54 Wiki  ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/Linksys_WRT54G_series#WRT54G

Bakkums

Heb de WRT110 besteld, zal hem zaterdag af kunnen halen, dus ben benieuwd wat de veranderingen zullen zijn.

Heb namelijk nu wel eens, als mijn moeder achter de PC zit, dan is de connectie van de PS3 te langsaam om normaal te kunnen gamen. Misschien dat het hiermee verholpen word.

boezeroen

Misschien nog een andere tip:

ik draai al sinds 5 jaar DD-WRT firmwarez op mijn WRT54G en het is nog nooit zo stabiel en snel geweest. Het voordeel van DD-WRT is dat vele andere wifi routers (80 stuks) ondersteund worden en er veel leuke features in zitten.

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices



Denon AVR 3802
Pioneer DV 717 with region modification by audiovision
Tannoy sensys series
REL Strata5
Monsterbass subwoofer cables

Bakkums

Heb onder tussen de router al aangesloten, en mijn PS3 werkte vanaf het moment van aansluiten al beter. Ik ging namelijk van NAT2 met oude router waarvan ik poorten moest openen, naar direkt NAT2 zonderen aanpassingen in de router.

Voor mijn gevoel loopt die ook soepelen op de PS3 en de PC tegelijk.