Author Topic: Welke koptelefoon hebben we en waarom?  (Read 225761 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Stef

Re: Welke koptelefoon hebben we en waarom?
« Reply #1150 on: July 19, 2021, 23:25:25 »
Zou wel verschil moeten zijn met de hemp, deze heeft o.a. een dunner membraan en een nieuw kabelontwerp.

Gr Spijkie

De Hemp klinkt wat verfijnder en de sr325x heeft een tikje meer fun gehalte (o.m. het laag is wat aangezet).  De nieuwe kabel vind ik praktisch gezien (weer) een misfire, veel te stug.

Grt,
Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Anthem AVM 60, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, VERO 4K, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Chord Electronics DAVE & Hugo M-Scaler,Purifi EVAL1, Auralic G1, Crystal Cables MD, FTA & Cleareraudio

Offline Roeland

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 32
  • Yeeaahh Baby!!
    • Altijd handig zo'n overzichtje
« Reply #1151 on: July 20, 2021, 15:57:08 »
Ik wissel nogal veel van hoofdtelefoons, maar dit is voor mij een blijvertje.

Een beetje V shaped, maar een perfecte combi met een Chord Mojo  O0
Voor mij de portable en 3 weken luisterplezier gehad

Het is niet alleen looks met deze hoofdtelefoon; audio-technica ath-wp900

Offline Exirion

« Reply #1152 on: July 25, 2021, 23:48:52 »
Door de jaren heen heb ik de nodige oortelefoontjes en hoofdtelefoons gehad. Dat begon begin jaren '90 met Sony Fontopia's waarvan ik de types niet meer weet. In '94/'95 kocht ik voor bij m'n DCC walkman de MDR-E868 en in '98 had ik bij m'n Minidisc walkman de MDR-E888. Later nog de Sennheiser MX-400 erbij gehad.

In 2002 kocht ik m'n eerste echte hoofdtelefoon: een AKG K240-DF die ik nog steeds heb en die nog steeds (met inmiddels nieuwe earpads) als nieuw is. Ik hou van neutraal geluid en daar stonden deze hoofdtelefoons bekend om. In 2014 heb ik de AKG K550 en K551 gekocht. Die laatste werd gedumpt bij Conrad en kon ik niet 'laten liggen'.

Zeer recentelijk is mijn interesse weer opgelaaid door een Focal Clear Mg die net verkocht was. Niet veel later had ik er zelf ineens eentje gekocht :D En na veel gezoek naar DAC-versterkers met een lage uitgangsimpedantie besloot ik eerst een Cambridge Audio 200M te kopen die nergens te krijgen bleek. Toen maar de knoop doorgehakt om een RME ADI-2 DAC te kopen.

Ik ben voorlopig even klaar  :inlove:
« Last Edit: July 25, 2021, 23:49:31 by Exirion »
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Offline jellejanssen

« Reply #1153 on: August 4, 2021, 19:24:52 »
Super set, top. Njoy

Offline Richi

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+24)
  • Total likes: 1064
  • Het is maar geluid...
    • Mijn set
« Reply #1154 on: August 4, 2021, 19:51:00 »
Ik luister met een AKG K702 omdat het een fijne neutrale hoofdtelefoon is die lekker zit. Maar met de Naim Atom haal ik niet het onderste uit de kan. Bij lange na niet. Ik ben heel benieuwd hoe de AKG het gaat doen op de Naim Atom Headphone Edition die ik over enkele weken hier verwacht.
Naim Purifi Cambridge Audio Apple Dynaudio AKG Philips AudioQuest Roon QOBUZ TIDAL

Offline B-art

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 340
« Reply #1155 on: August 4, 2021, 21:19:43 »
Door de jaren heen heb ik de nodige oortelefoontjes en hoofdtelefoons gehad. Dat begon begin jaren '90 met Sony Fontopia's waarvan ik de types niet meer weet. In '94/'95 kocht ik voor bij m'n DCC walkman de MDR-E868 en in '98 had ik bij m'n Minidisc walkman de MDR-E888. Later nog de Sennheiser MX-400 erbij gehad.

In 2002 kocht ik m'n eerste echte hoofdtelefoon: een AKG K240-DF die ik nog steeds heb en die nog steeds (met inmiddels nieuwe earpads) als nieuw is. Ik hou van neutraal geluid en daar stonden deze hoofdtelefoons bekend om. In 2014 heb ik de AKG K550 en K551 gekocht. Die laatste werd gedumpt bij Conrad en kon ik niet 'laten liggen'.

Zeer recentelijk is mijn interesse weer opgelaaid door een Focal Clear Mg die net verkocht was. Niet veel later had ik er zelf ineens eentje gekocht :D En na veel gezoek naar DAC-versterkers met een lage uitgangsimpedantie besloot ik eerst een Cambridge Audio 200M te kopen die nergens te krijgen bleek. Toen maar de knoop doorgehakt om een RME ADI-2 DAC te kopen.

(Image removed from quote.)

Ik ben voorlopig even klaar  :inlove:

Wat een mooi plaatje
musical fidelity A5 amp en A5 cd en A5 tuner ■ clearaudio emotion met benz micro ace HO ■ lindemann limetree bridge met Qobuz studio en Tidal hifi ■ tentlabs b-dac mkII ■ oppo bdp-83 ■ lehmann audio linear ■ dynaudio contour S 3.4 ■ rel r505 ■ hifiman sundara en sennheiser hd424 ■ samsung UE46D7000 isf ■ audio note AN-La en AN-C ■ apogee wyde eye ■ oyaide tunami ■ essential audio tools current conductor L ■ supra ■ Ifi AC iPurifier met groundhog+ en iPower