Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fr@nk

De kabel is afgemonteerd met een 3.5mm stekker, een 6.35mm adapter zit er bij.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Fr@nk

#1026
Hier nog een plaatje van de kabelstekkers.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

naish123


PorscheHD

Nu 2 weekjes een B&W PX7 voor gewoon thuis gebruik.

Wat een geweldige headphone Inc aptx en Deezer Hifi luistert heerlijk weg en wil hem vaak niet meer afzetten.

Tabcam

Quote from: PorscheHD on April  5, 2020, 18:40:37
Nu 2 weekjes een B&W PX7 voor gewoon thuis gebruik.

Wat een geweldige headphone Inc aptx en Deezer Hifi luistert heerlijk weg en wil hem vaak niet meer afzetten.
Fijn dat ie zo goed bevalt! Zelf zit ik nog aan het snoertje maar luister nu alleen nog maar op luidsprekers want hele dagen thuis.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PorscheHD

Ja ga er uiteindelijk denk ik nog wel een setjes naast zetten met Schitt en zoiets als de d7200 die mis ik wel een beetje maar dat is voor later. Voor nu voelt het vrij zijn wel erg goed. Gister in de tuinstoel muziekje aan en relaxen maar vervolgens wel kop verbrand omdat ik in slaap gevallen was  :dozingoff:

Tabcam

Quote from: PorscheHD on April  5, 2020, 18:49:57
Ja ga er uiteindelijk denk ik nog wel een setjes naast zetten met Schitt en zoiets als de d7200 die mis ik wel een beetje maar dat is voor later. Voor nu voelt het vrij zijn wel erg goed. Gister in de tuinstoel muziekje aan en relaxen maar vervolgens wel kop verbrand omdat ik in slaap gevallen was  :dozingoff:
Dan klinkt het zeker goed! Mijn vriendin en ik vandaag bbq en een flesje wijn. Mijn vriendin bakt ze erg lekker bruin :pompom: en ik bak in de zon 8).
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PorscheHD

Enigste wat ik zo bagger vind... Bluetooth. Blijf toch zo nu en dan een haperingetje hebben. Ben nooit zo van draadloos geweest met dit als reden.

Tabcam

Quote from: PorscheHD on April  5, 2020, 19:08:52
Enigste wat ik zo bagger vind... Bluetooth. Blijf toch zo nu en dan een haperingetje hebben. Ben nooit zo van draadloos geweest met dit als reden.
Precies de reden waarom ik met een telefoon met 3.5 mm jack rond loop! Wel jammer want er zijn mooiere modellen zonder 3.5 mm jack.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Jack_D

Dat ligt dan aan je hoofdtelefoon of aan je BT-transmitter. Mijn BT hoofdtelefoon geeft nooit een hapering, of ik moet achter in de tuin of op zolder gaan staan. Maar qua afstand kom je met een kabel daar niet eens van in de buurt.

In de woonkamer of begin van de tuin... never nooit een hapering.... maar misschien heb ik minder "stoorzenders" in de buurt dan jij.


Quote from: PorscheHD on April  5, 2020, 19:08:52
Enigste wat ik zo bagger vind... Bluetooth. Blijf toch zo nu en dan een haperingetje hebben. Ben nooit zo van draadloos geweest met dit als reden.

naish123

Ik heb een koptelefoon versterker besteld.

Hoofdtelefoon zou ik bij Drop een Hifiman willen bestellen maar ben bang dat de levering lang gaat duren in deze periode.

Bij Bax verkopen ze ook Sennheiser 600 en dan staat erbij 'studio'. Zou die anders zijn dan de 'normale' versie?

katwax

Quote from: PorscheHD on April  5, 2020, 19:08:52
Enigste wat ik zo bagger vind... Bluetooth. Blijf toch zo nu en dan een haperingetje hebben. Ben nooit zo van draadloos geweest met dit als reden.
Soms heb ik bij het starten dat ik merk dat het niet 100% werkt, meestal na het opnieuw opzetten van bluetooth verbinding is dit opgelost.
PX7 werkt bij mij ook vrij ver zonder storen dan, alleen vinden mijn huisgenoten dat niet altijd fijn omdat ik dan wel rond loop maar niet reageer (ANC  :P)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

MechanicalAnimal

Quote from: PorscheHD on April  5, 2020, 19:08:52
Enigste wat ik zo bagger vind... Bluetooth. Blijf toch zo nu en dan een haperingetje hebben. Ben nooit zo van draadloos geweest met dit als reden.

Loop al een paar maanden op kantoor rond met mijn Sony WH1000XM3 en daar geen last van gehad.

Ook mijn Skullcandy Grind gaf geen issues op BT.

En dat op een kantoortuin met een hele zwik aan BT apparaten en andere stoorzenders. Ik heb mijn Samsung S7 smartphone op mijn bureau liggen (in Spigen hoes) en als ik koffie haal dan zit 'ie in mijn kontzak.

Raak je soms buiten bereik?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

PorscheHD

Nee is ook niet heel vaak. Deezer hapert ook af en toe ik weet niet wat dat is wifi bluetooth maarja je kan niet alles hebben.

WickedGame

Gisteren een PX7 gekregen van mijn vriendin  :pompom:

En wow ben daar toch wel van onder de indruk. Zelfs mijn vriendin had zoiets van "die wil ik ook wel eens lenen".

Ik heb om de koptelefoon aan het systeem te hangen een bluetooth transmitter met aptx HD besteld. Die komt als het goed is morgen binnen, eens zien hoe het dan klinkt als die aan het systeem hangt.

fasteddie


Nosferatu

Gezocht: nieuwe audio dealer !

Was al een tijdje aan het rondkijken voor een vervanger van mijn B&W P9 Signature. De sound van deze kan me nou niet echt altijd bekoren en draagcomfort is ook niet alles. Kon teruggrijpen op de Grado RS1e welke me altijd wel is bijgebleven maar dat is toch een open design. De oude Fostex look spreekt me ook wel aan en is gesloten dus daar eerst maar mee verder gegaan.

M'n drugsaudio dealer (laten we'm M. noemen  :D) maar weer eens een berichtje gestuurd voor info en prijsjes. En ja hoor, daar gaan we weer ! Vraag advies en een prijs op voor bepaalde modellen in een zekere prijsklasse en vooruit, doe ook even een prijsje van het model daarboven. Dat aanbod was zo interessant dat ik (alweer!) m'n budget verruim en voor het model in het hogere segment ga.

Dat. Moet. Stoppen. Weet iemand een dealer die adviesprijzen hanteert en waar je een hele strijd moet gaan voeren voor een paar cent korting ? Dan kom ik niet zo snel in de verleiding om maar weer een paar euro's extra uit te geven. :unsure:

Het is dus een Denon AH-D9200 geworden. Ervaringen tot nu toe ? Draagcomfort is subliem, erg licht, sluit mooi rondom de oren, je merkt er weinig van, zelfs niet na enkele uren dragen. Dat is met de B&W P9 (En Hifiman HE-560, Audeze EL-8-O) wel anders. Geluid ? Laat ik het zo zeggen; ik hoor subtiele geluidjes die ik met de B&W P9 en de Hifiman HE-560 niet/nauwelijks hoorde. Nuances in de muziek die je anders voorbij gaan, 'verdwijnen' in het geheel. Nu niet. Kortom, een heel fijn, gedetailleerd geluid waarmee ik muziek die ik al jaren (wat zeg ik, decennia) ken opnieuw ontdek. En dat zo koud uit de doos. Een hele fijne hoofdtelefoon.

Nu maar hopen dat M. niet met een leuke headphone-amp aan komt zetten die het geheel naar een nog hoger niveau tilt, denk niet dat ik dat aan kan. :wacko:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Fr@nk

Heb bij jouw drugsaudio dealer "M" voor een hele mooie prijs een D7200 gekocht.  ;D
Veel luisterplezier met de nieuwe aanwinst.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Nosferatu

Quote from: aktevox on August  1, 2020, 12:09:15
Heb bij jouw drugsaudio dealer "M" voor een hele mooie prijs een D7200 gekocht.  ;D
Veel luisterplezier met de nieuwe aanwinst.
Ja erg heh die gozer. Hij blijft je maar binden met z'n aanbiedingen in drugsaudio spulletjes, je komt gewoon niet meer van'm af, hoe graag je ook wilt.  :D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Fr@nk

Quote from: Nosferatu on August  1, 2020, 13:17:11
Ja erg heh die gozer. Hij blijft je maar binden met z'n aanbiedingen in drugsaudio spulletjes, je komt gewoon niet meer van'm af, hoe graag je ook wilt.  :D

Dan moet je eens interesse in een Rotel Michi tonen.  ;D ;D ;D
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Nosferatu

Quote from: aktevox on August  1, 2020, 15:38:07
Dan moet je eens interesse in een Rotel Michi tonen.  ;D ;D ;D
Kan voor de aardigheid wel interesse veinzen.  ::) Maar dat glimmende van die frontjes...... kan dat ook anders ? Doe me dan maar een Yamaha C/M-5000 setje in zilverkleur. :inlove:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

W.Otter

Heb net de sony xm4 besteld! De xm3 had wat gebreken met name bluetooth waaronder geen multiple connecties.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

BernHardN

Vanmiddag kwam tante "Ali" langs met een paar Shanling MTW100
Moet ze nog laden en testen!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

WDitters

#1048
Quote from: Nosferatu on July 31, 2020, 15:23:37
Het is dus een Denon AH-D9200 geworden. Ervaringen tot nu toe ? Draagcomfort is subliem, erg licht, sluit mooi rondom de oren, je merkt er weinig van, zelfs niet na enkele uren dragen. Dat is met de B&W P9 (En Hifiman HE-560, Audeze EL-8-O) wel anders. Geluid ? Laat ik het zo zeggen; ik hoor subtiele geluidjes die ik met de B&W P9 en de Hifiman HE-560 niet/nauwelijks hoorde. Nuances in de muziek die je anders voorbij gaan, 'verdwijnen' in het geheel. Nu niet. Kortom, een heel fijn, gedetailleerd geluid waarmee ik muziek die ik al jaren (wat zeg ik, decennia) ken opnieuw ontdek. En dat zo koud uit de doos. Een hele fijne hoofdtelefoon.

Nu maar hopen dat M. niet met een leuke headphone-amp aan komt zetten die het geheel naar een nog hoger niveau tilt, denk niet dat ik dat aan kan. :wacko:
Super keus.. Ik heb ook een D9200 die met een gebalanceerde Forza Audioworks HPC Noir MK2 kabel zelfs nog een extraatje mooier wordt in combinatie met mijn FiiO M15 DAP.. En dat terwijl ik dacht dat er bijna niets extra's uit de D9200 te halen was, zo goed is ie al straight out of the box... Voorlopig is mijn honger naar iets beters / anders volledig gestild.. Man man man, wat is de D9200 een Endgame koptelefoon zeg... Prachtig..

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

fasteddie

Quote from: BernHardN on August 28, 2020, 22:56:12
Vanmiddag kwam tante "Ali" langs met een paar Shanling MTW100
Moet ze nog laden en testen!


En hoe bevallen ze? Zijn deze ook geschikt voor kleine oren?