Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz


MAW

#1001
Quote from: B-art on February 27, 2019, 19:18:55
Heb nu al een tijdje de Lehmann Linear hoofdtelefoonversterker van BB&G. Met de Hifiman Sundara wou ik eens een wat krachtigere amp uitproberen, de Lake People HPA rs08. Deze heeft een lagere uitgangsimpedantie en heeft meer power. Staat erg goed aangeschreven op head-fi.org. De Amerikanen daar (en ook in Duitsland zelf op diverse fora) zijn er lyrisch over.

Ben er eigenlijk snel uit: de Lehmann is verfijnder, grotere soundstage, sprankelender in het hoog, minder donker dan de Lake People. Had meer bas verwacht bij de Lake People, maar de Lehmann doet er niet voor onder. Dank voor de demo Bjorn, ik ben bevestigd in mijn aankoop van de BCL.

Nog bedankt voor de technische info MAW

Graag gedaan. Fijn dat je een 'mening door ervaring' hebt kunnen opdoen! :)

Edit: how is dat alweer bijna een jaar geleden  ;D
Gr. Martijn

B-art

#1002
Nu nog ervaren hoe mijn vintage Sennheiser er op zal klinken.

https://www.headfonia.com/sennheiser-hd410-hd414-hd424/
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

katwax

Omdat mijn momentum2 pijn doet aan mijn oren na 30min sinds ik bril draag en omdat ik graag ACN wou heb ik nog snel een laatste bestelling gedaan bij BB&G.



Bedankt Bjorn, tot nu toe doet hij het zeer goed en ervaar ik niet dezelfde last als bij de momentum. De ACN werkt ook zeer goed.

Heb hem net vandaag ontvangen, dus is nog volop in test, maar klinkt zeer fijn. Het "donker" dat je in sommige reviews leest merk ik niet. Kan mij wel voorstellen dat een sony wh-1000xm3 voor een "normaal" publiek leuker klinkt dan deze PX7, maar voor "audiofielen" zal de PX7 de voorkeur krijgen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Freubel

Beyerdynamic DT990 pro 250ohm uitvoering samen met een Fiio E10K dac
Op de gok blind gekocht omdat ik er zoveel artiesten op de radio mee zag spelen.
Bevalt uitermate goed eerlijk gezegd, nadeel is wel dat voor mijn gevoel de oorkussentjes snel plat slaan, nou heb ik dat ding wel elke avond minimaal 3 uur op.

TV: LG 55C7v | AVR: Denon X-3400H | Mains: B&W 603 / S2 | Sub 1: SVS PB12 NSD | Sub 2: B&W ASW608 | Center: B&W LCR60 / S3 | Surround: B&W 601 / S3 | Front heigh: Cambridge audio Mini Minx | Mediaspeler: N'vidia Shield 2017

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Fr@nk

#1006
Hier mijn verzameling:

Beyerdynamic DT990 Edition
Denon AH D7200
Sennheiser HD650
Sennheiser PXC 550 Wireless BT



Versterking: Musical Fidelity X Can V3 met Rock Grotto modifications & Swagman PSU.


Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

WickedGame

Quote from: katwax on December 27, 2019, 19:54:04
Omdat mijn momentum2 pijn doet aan mijn oren na 30min sinds ik bril draag en omdat ik graag ACN wou heb ik nog snel een laatste bestelling gedaan bij BB&G.



Bedankt Bjorn, tot nu toe doet hij het zeer goed en ervaar ik niet dezelfde last als bij de momentum. De ACN werkt ook zeer goed.

Heb hem net vandaag ontvangen, dus is nog volop in test, maar klinkt zeer fijn. Het "donker" dat je in sommige reviews leest merk ik niet. Kan mij wel voorstellen dat een sony wh-1000xm3 voor een "normaal" publiek leuker klinkt dan deze PX7, maar voor "audiofielen" zal de PX7 de voorkeur krijgen.

Ik zit ook naar de PX7 te kijken, reviews zijn veel belovend.

katwax

Quote from: WickedGame on January  2, 2020, 15:55:46
Ik zit ook naar de PX7 te kijken, reviews zijn veel belovend.
Tot nu toe (gebruik hem dagelijks) zeer tevreden over het geluid. De ANC kan ik weinig over zeggen, nog niet veel moeten gebruiken. In vergelijk met de Momentum2 geeft de PX7 meer op de voorgrond (helderder).
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

wouterp79

Ik heb zelf nu een aantal koptelefoons in gebruik:
- MrSpeakers Ether CX via drop. Gesloten en niet zo "bassy", maar gewoon rustig en transparant. Zit heel erg lekker.
- Sennheiser HD6XX via drop. Open en vrij neutraal. Veel hoog, maar nooit storend. Makkelijke koptelefoon die ook erg goed klinkt op mijn buizenversterker.
- Fostex TRX00 Mahogany via drop. Vrij veel bas, gesloten en heel intiem gekleurd. Zit iets te los, maar wel echt een lekkere sound.
- BeyerDynamic DT770 pro. Gewoon goed all round, nog niet veel gebruikt, maar bevalt goed.
- B&W P7. Mijn eerste duurdere koptelefoon. Nog steeds mooie sound. Gedetailleerd, veel bas, gekleurd.

Ik gebruik ze allemaal voor verschillende doeleinden en gewoon waar ik op dat moment zin in heb eigenlijk. Dus voor gamen, gewoon youtube of echt flac luisteren.
Fronts: B&W LCR600 S3 - Center: B&W LCR600 S3 - Surround: B&W DM603 S2
Back: B&W DM602 S3 - Atmos height: 4x B&W DM601 S3 - Subs: 2x SVS PC-4000
Amps: Marantz AV8805a + Rotel RMB1585 x3 - Beamer: JVC RS440 - Screen: XYscreen frame 146 inch SoundMax8K

B-art

#1010
Sennheiser HD424 via EBay binnen. Ongeveer 37 jaar oud, originele staat, wel nieuwe pads en onverwoestbaar. Klinkt prachtig op de Lehmann. Heel neutrale klank. Geen spoortje van die donkere klank van de huidige Sennheisers. Mooi met accoustische muziek, electro en deze:

https://m.youtube.com/watch?v=FCzElCx_LK8
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

mondiaal

Nice....ik heb deze in de jaren 80 ook gehad. Lekker geluid, niet te zwaar....kicken. Vandaar ook mijn liefde voor de px serie. Licht draaggemak en toch goed klinken.

B-art

#1012
Nog een room's hoofdtelefoon steun gekocht wifimedia
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Fr@nk

#1013
Plaatje van mijn headfi collection.

Edit; een Omega stand voor de DT770pro en de Sennheiser PXC 550 is nog onderweg.
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

B-art

Oké, baas boven baas, indrukwekkend
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Fr@nk

#1015
Nieuwe aanwinst vandaag binnengekomen.
Sennheiser HD650
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Peerless Monster

Had al een hd800 van Sennheiser, maar gisteren een Studio3 besteld van Dr Beats.
Viel me mee qua klank via blauwe tand en is handig om draadloos te luisteren/communiceren met de iphone en of ipad 🤘
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Fr@nk

Quote from: Peerless Monster on March 19, 2020, 16:20:48
Had al een hd800 van Sennheiser, maar gisteren een Studio3 besteld van Dr Beats.
Viel me mee qua klank via blauwe tand en is handig om draadloos te luisteren/communiceren met de iphone en of ipad 🤘

Hoe bevalt je de 800(S)? Heb hem zelf nog niet gehoord maar vaak vinden ze hem onnatuurlijk klinken.

3D Binaural review en vergelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=EJ42tplgo7M
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Peerless Monster

Quote from: aktevox on March 19, 2020, 16:26:05
Hoe bevalt je de 800(S)? Heb hem zelf nog niet gehoord maar vaak vinden ze hem onnatuurlijk klinken.

3D Binaural review en vergelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=EJ42tplgo7M

Dat is maar net wat voor versterker je ervoor zet denk ik.
Mijn oude Akai AM-75 zet een prachtig natuurlijk plaatje neer.
Maar wat is "natuurlijk"? Ik luister met mijn koptelefoon anders dan naar mijn stereo denk ik.
Het hoog is knisperend en het laag en midden is erg gebalanceerd.
Hele fijne koptelefoon 🎧
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Fr@nk

Quote from: Peerless Monster on March 19, 2020, 16:41:22
Dat is maar net wat voor versterker je ervoor zet denk ik.
Mijn oude Akai AM-75 zet een prachtig natuurlijk plaatje neer.
Maar wat is "natuurlijk"? Ik luister met mijn koptelefoon anders dan naar mijn stereo denk ik.
Het hoog is knisperend en het laag en midden is erg gebalanceerd.
Hele fijne koptelefoon 🎧

In onderstaande link kan je mooi het verschil horen tussen het origineel en de 800.
https://www.youtube.com/watch?v=EJ42tplgo7M
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Fr@nk

Deze ochtend werd de Hifiman keurig door DHL geleverd.
Eerste ervaring: zit enorm comfortabel en klinkt heel breed.Het geluid is vrij neutraal, niks scherp of geboenk maar sprankelend helder met een zeer diep droog laag. De gebruikte materialen voelen hoogwaardig aan en de afwerking is top.
Voor de prijs van €143 + €58 import en taxen een dikke aanrader!!!
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Fr@nk

Nog een extraatje.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

naish123

Quote from: aktevox on March 20, 2020, 16:40:27
Nog een extraatje.  ;)
Ik zit er ook aan te denken deze te bestellen.
Hoe lang was de levertijd?

Fr@nk

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

naish123

Quote from: aktevox on March 23, 2020, 09:36:54
Amper 2 weken.  ;)
Valt mee.
Zit geloof alleen een 6,35mm plug aan? Ik heb voor portable speler 3,5 nodig. Of zit er verloop bij?