Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

B-art

#976
Ik zou zo'n mooie beyerdynamic niet zo behandelen, zonde. Lekker rustig luisteren met een goede dedicated hoofdtelefoonversterker is mijn advies.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

palmspar

Ik behandel hem verder keurig, die bas sweep was om te kijken bij welke toon ie raar ging doen.
Ik luister niet hele dagen naar een toon van 10hz op max volume lol.
Ie is makkelijk aan te sturen dus een receiver kan dat zeker.


B-art

#978
Heb nu al een tijdje de Lehmann Linear hoofdtelefoonversterker van BB&G. Met de Hifiman Sundara wou ik eens een wat krachtigere amp uitproberen, de Lake People HPA rs08. Deze heeft een lagere uitgangsimpedantie en heeft meer power. Staat erg goed aangeschreven op head-fi.org. De Amerikanen daar (en ook in Duitsland zelf op diverse fora) zijn er lyrisch over.

Ben er eigenlijk snel uit: de Lehmann is verfijnder, grotere soundstage, sprankelender in het hoog, minder donker dan de Lake People. Had meer bas verwacht bij de Lake People, maar de Lehmann doet er niet voor onder. Dank voor de demo Bjorn, ik ben bevestigd in mijn aankoop van de BCL.

Nog bedankt voor de technische info MAW
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

bmateijsen

Fijn dat je het uitgebreid hebt kunnen vergelijken!

B-art

Grado sr325is heb ik gisteravond verkocht aan een liefhebber. Misschien komt er in de toekomst nog wel weer eens een Grado wie weet.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Het wordt waarschijnlijk de Forza Audioworks (zelfde kabel maar dan ander merk). Iemand hier ervaring mee?

https://headmania.org/2014/06/18/aftermarket-cables-for-sennheiser-hd800/
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Broem



Iemand handig met een soldeerbout en bereid de kabelbreuk in de kabel van mijn Sennheiser HD 700 te fixen  :worship: ? Nieuwe, originele kabel kost 99 euro. Poeh, moet te doen zijn schat ik in. Heb die handigheid zelf niet  :baaa:  Uiteraard bereid om de verzendkosten (retour) voor mijn rekening te nemen. Mooiste zou zijn als er iemand in de buurt van Eindhoven woont. Kom graag langs.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

remco320

Van de week een blauwtand Sennheiser CX600 setje binnengekregen. Dat is weer een lekker setje oortjes. Klinkt goed, eigenlijk precies zoals je mag verwachten van Sennies. Nu in de actie bij die dikke blauwe man voor 70 eu.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Raphie

Zit de hele week in Denver, daarom maar de JBL PX voor bij mijn iPhone XR, klinkt prima via BT AptX
JBL PRX Power!

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Raphie

JBL PRX Power!

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Oud lid

Marshall Monitor. Nieuw voor de helft van de prijs. Is gewoon voor af en toe. Wat luisterwerk aan de laptop, mobiel etc.

Erwin B

Golfer

Een evt. draadloze Sennheiser PXC 550 laten bezorgen. Heerlijk weer een koptelefoon zonder een zware kabel die toch altijd trekt. Kan ik lekker een beetje rondlopen en aan de tuintafel zitten.
Yamaha RX-A3070(woonkamer), Parasound 2250, Rotel RB-990BX, Marantz SA8005, Sony UBP-X800M2, LG 50NANO886PB, Philips FB-825 (zitgedeelte), FB-860 (eetgedeelte), FB-821 en een Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 (keuken met no-name inbouw plafondspeakers), WXC-50 (kantoor), Rotel RB-1080 (kantoor), B&O Penta's III en JBL E50 (kantoor).

fasteddie

Quote from: Erwin B on June 10, 2019, 16:56:06
Marshall Monitor. Nieuw voor de helft van de prijs. Is gewoon voor af en toe. Wat luisterwerk aan de laptop, mobiel etc.

Erwin B

Waar waar waar, draadloos?

Oud lid

Ik heb die via bol.com besteld. Niet draadloos.

Erwin B

TopGun2010

Mijn Sennheiser HD 700 staat te koop in het markt gedeelte, op weg naar de HD 800 S
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Stef

Sinds deze week een nieuw speeltje: Shure SE846.  Heel mooi met Mojo/Poly   ;D
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

MechanicalAnimal

Ik luister op kantoor nog wel eens naar mijn Creative Zen mp3spelertje met de standaard-oortjes en dat vind ik wat minder prettig. Ik ben geen fan van IEM's en over-ears vind ik op kantoor niet handig, dus begon de zoektocht naar een setje on-ears.

Ik heb kort overwogen hele goedkope bedraadde on-ears te kopen voor zo'n 15-20 euro maar besloot toch even verder te kijken.
De reviews van dat echte budgetspul bevielen me namelijk niet, you get what you pay for,

Ik heb gekozen voor een koptelefoon die zowel bluetooth als een 3,5mm jack heeft.
De reden hiervoor is dat mijn samsung S7 (werkmobiel) vrij snel aan de beurt is om te worden vervangen door een jackloze iPhone.
Dan kan ik ook even zien of ik het prettig vind mijn smartphone te gebruiken als bron.
Dat heeft eenvoordeel want voor mijn streamer thuis heb ik al mijn cd's naar FLAC gezet en daar kan mijn mp3-speler natuurlijk niks mee.

Ik heb de Skullcandy Grind Wireless gekocht   :pompom:

In de kleur black&tan  :worship:


SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

toetertje

#996
*knip*
Ik weet dat dit eigenlijk in het marktgedeelte hoort, maar ik ben nog een groentje op het forum, dus dat mag nog niet.  :blush:

Bas Akkerman

Quote from: toetertje on October  9, 2019, 10:15:28
*knip*
Ik weet dat dit eigenlijk in het marktgedeelte hoort, maar ik ben nog een groentje op het forum, dus dat mag nog niet.  :blush:
Dat klopt. Je kan pas wat posten in de markt als je 50 Posts of meer hebt of als je donateur bent. Ik heb je post dus wat aangepast.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

palmspar

Heb de beyerdynamic amiron wireless besteld om te gebruiken op mobile apparaten.
Ben wel een beetje fan van dat merk ze zitten erg goed en klinken geweldig vind ik.

B-art

#999
Via eBay gekocht vintage Sennheiser HD424, helemaal nog origineel met doos en al. Nieuwe pads besteld via Thomas audio. Bezorging 31e. Ben benieuwd. Heb deze in de jaren tachtig ook gehad maar ooit weg gedaan en er altijd spijt van gehad. Heeft gelet op het hoge ohmage (600 Ohm) een flinke versterking nodig. Bewust gezocht naar de latere versie met de zwarte kunststoffen drivers en niet de eerdere versie uit eind jaren zeventig met de zilveren metalen drivers want die zijn maar liefst 2000 Ohm en daarmee niet aan te sturen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note