Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Quote from: B-art on February 14, 2019, 19:00:54
Heeft ook een mooiere prijs bij jullie zie ik nu. De Grado heeft een beetje terughoudende bas. Hoe zit dat met de Sundara? Een upgrade in dat opzicht?
Ga gewoon zelf luisteren, echt. Toen ik bij mijn allereerste luistersessie voor de stereoset zelf luisterde, konden alle hifitijdschriften en online recensies linea recta de prullenbak in.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

B-art

#951
Dag Bas, ga ik zeker doen. Die reviews helpen je wel voor een deel op weg (head-fi.org), maar je weet natuurlijk niet hoe dat klinkt op je eigen set. Weet je of BB&G ook demo's opstuurt (wel kabels, maar ook hoofdtelefoons)?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

bmateijsen

Quote from: B-art on February 15, 2019, 11:53:32
Dag Bas, ga ik zeker doen. Die reviews helpen je wel voor een deel op weg (head-fi.org), maar je weet natuurlijk niet hoe dat klinkt op je eigen set. Weet je of BB&G ook demo's opstuurt (wel kabels, maar ook hoofdtelefoons)?

Kan ook opgestuurd worden ;)

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Ben nu demo's aan het beluisteren van de Final Sonorous III en de Hifiman Sundara en deze aan het vergelijken met mijn Grado sr325is. Eerst indrukken: mijn Grado kan nog aardig meekomen met deze headphones zeg. Ik had meer bass/punch verwacht van de nieuwe hoofdtelefoons, maar deze zijn vergelijkbaar met de Grado. Misschien de Final wat meer, alleen is deze wel wat zwaar. Hifiman zit echt comfortabel, heeft niet dat wat aangezette hoog van de Grado en moet op de Lehmann flink wat harder staan voor een vergelijkbare output. Zou deze niet op een mobieltje aansluiten.

Eerste indrukken, verslag/uitslag later.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

denoontje

Voor in vliegtuig en op werk een sony wh-1000xm3 noise cancelling via ing rentepunten (scheelt veul!)
lokaal ca 380, schiphol nu aanbieding voor ca 340, rentepunten ca 260!



Xander32

I.c.m. sommige Sony smartphones geheel gratis!

Quote from: denoontje on February 19, 2019, 23:32:16
Voor in vliegtuig en op werk een sony wh-1000xm3 noise cancelling via ing rentepunten (scheelt veul!)
lokaal ca 380, schiphol nu aanbieding voor ca 340, rentepunten ca 260!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denoontje

Laat ik nu Apple hebben van de zaak [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Xander32

Ook niet echt behelpen  :)

Quote from: denoontje on February 20, 2019, 13:17:16
Laat ik nu Apple hebben van de zaak [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

denoontje

Wel een een stuk goedkoper [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

B-art

#960
Heb ook even de Senheisser HD660s beluisterd. Vond ik niet mooi klinken, bedompt. Hoog gedempt, mis details, muziek niet pakkend, laid back, mis de emotie en snelheid van de Grado. De Final is een gesloten hoofdtelefoon, ik geeft toch de voorkeur aan een open model. Tot nu toe bevalt mij de Hifiman het meest. Nergens een scherp randje in het hoog. Mooie stemmenweergave. Moet ik wel flink wat harder zetten (hogere gain op de Lehmann instellen kan maar dat klinkt minder). Ik ga ook nog de Grado PS500e beluisteren.

Edit: ps500e is vergelijkbaar met de sr325is. Wat wel opvalt is dat de ps500e wat milder is in het hoog. Heeft niet meer bas. De sr 325is kan bij sommige opnames scherp in het hoog klinken. Is echter enorme prijsverschil niet waard (750 euro tov 400)
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

#961
Knoop doorgehakt: het wordt de Hifiman Sundara. @Bjorn je hebt een pm.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

fasteddie


Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Leeuwarden

Even een zijsprong: Ik ben op zoek naar een (web)winkel waar ik 4 (of 6) aderige kabel kan kopen om een verlengkabel van de maken. Ik kom veel verschillende luidspreker kabels tegen maar geen geschikte kabels voor hoofdtelefoons. Iemand een tip?

Tabcam

Ik denk dat ze bij https://customcans.co.uk wel een kabel kunnen maken. Ze reageren snel op mail. Ik zou trouwens eerder een langere kabel bestellen dan een verlengkabel.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

bmateijsen

Quote from: B-art on February 20, 2019, 21:54:33
Knoop doorgehakt: het wordt de Hifiman Sundara. @Bjorn je hebt een pm.

Super!

Htdre

De AKG K712 PRo beluisterd. Super geluid (vond ik). Helaas niet kunnen testen tegenover de 702.
Maar ik vond de K712 erg 'doorhangen' waardoor ik hem steeds omhoog moest hijsen zeg maar. Wordt die elastiek snel 'lam'? Want ook bij thuisgebruik zou je dat dan op een gegeven moment hebben/

Stef

Quote from: Leeuwarden on February 21, 2019, 10:51:40
Even een zijsprong: Ik ben op zoek naar een (web)winkel waar ik 4 (of 6) aderige kabel kan kopen om een verlengkabel van de maken. Ik kom veel verschillende luidspreker kabels tegen maar geen geschikte kabels voor hoofdtelefoons. Iemand een tip?

Een Grado verlengkabel +- 4m kost je ongeveer 50 EUR en je bent klaar ;)
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Leeuwarden

Ik wil graag zelf een kabel maken die zonder verloopstukken gebalanceerd op mijn Brooklyn dac kan worden aangesloten. Ik ben dus echt enkel en allen op zoek naar losse 4 of 6 aderige kabel om zelf te voorzien van de juiste 3.5 en 6.3 mm pluggen.

seagull

Livingroom LG OLED 55C7V - NAD T 777 v3 - 2x Dali Rubicon LCR, Dali Fazon LCR, 2x Dali Fazon SAT, SVS SB-4000 Kitchen Bluesound Pulse soundbar Desk RPi 3, 7" touchscreen, Pro-Ject Pre Box S2 Digital, Aune X7s class A amp - MrSpeakers Ether C Flow  Bedroom RPi 3, Allo BOSS DAC, Creative Inspire T12 Bathroom Sonos Play:1 Office 2x Sonos Play:1 Subscriptions Roon lifetime - Tidal HiFi - Netflix Ultra HD - Amazon Prime

MAW

#971
Quote from: Htdre on February 21, 2019, 11:52:34
De AKG K712 PRo beluisterd. Super geluid (vond ik). Helaas niet kunnen testen tegenover de 702.
Maar ik vond de K712 erg 'doorhangen' waardoor ik hem steeds omhoog moest hijsen zeg maar. Wordt die elastiek snel 'lam'? Want ook bij thuisgebruik zou je dat dan op een gegeven moment hebben/

Ik heb de K712 pro ook gehad. Die heeft meer bass dan de 702.
Maar in het mid/hoog was wel wat raars aan de hand. Een piek waardoor hij me na een kwartier ofzo ging irriteren.
Om die reden heb ik hem weggedaan.

In dat prijssegment zou ik zeker ook de Hifiman HE-400i en Sennheiser HD650 proberen. De HD650 is heel wat anders (wat softer en warmer) en de HE-400i is naar mijn mening een beetje hetzelfde als de HE400i qua klank, maar dan wel wat beter naar mijn mening..

edit: B-Art heeft het over de Sundara. Ik weet niet hoe die zich verhoudt tot de HE-400i, maar 'checken dat ding' zou ik zeggen! :)

Veel plezier!
Gr. Martijn

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

palmspar

Ik heb een beyerdynamic t90 dat is een open model van 250 ohm, ie heeft wel een hoge gevoeligheid met een samsung s8 komt er nog gewoon mooi en best hard geluid uit.
Maar vrijwel altijd gebruik ik hem met een denon x3400 receiver dan kan ie wel veel harder natuurlijk.
Ie knelt niet en zit heerlijk ook na enkele uren ben er erg tevreden over, alleen de kabel is wat stug dat is slordig voor zon duur ding.
Gebruik hem voor muziek en ook soms films klinkt bij alles wat je afspeelt erg goed.
Behalve interstellar op hoog volume daar zit zon diepe bas in dat de driver over zn xmech gaat en de spreekspoel de magneet raakt, je hoort dan getik.
Heb het alleen gehoord bij die film en als je op YouTube bas sweeps van 0 tot 20 hz op hoog volume af speelt.
Of dat nou een ontwerpfout is geen idee een actieve subwoofer is er vaak tegen beveiligd door het vermogen af te kappen.
Een receiver blijft een koptelefoon gewoon diepe bas voeren ook al gaat ie over zn xmech.

fasteddie