Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Speel al jaren met grote tevredenheid met een MrSpeakers Alpha Prime. Waarom? Ik had van tevoren gedegen onderzoek gedaan en toendertijd waren ze met afstand de meest geschikte gesloten koptelefoon voor alle soorten muziek. Tevens isoleren ze erg goed af zonder naar actieve noise cancelation over te gaan. Het enige nadeel is oorbroei in de zomer. Nu is het eerder een voordeel  :music:

De natuurlijkheid van de muziek is de reden om niet over overstappen na te denken. De nieuwe Ether Flow C v1.1 heb ik inmiddels ook gehoord en klinkt nog beter en is nog lichter maar kost het dubbele en isoleert minder.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PorscheHD

Gehad:

B&W P7
B&W PX
Audioquest Nighthawk carbon
Sennheiser HD660s
Beyerdynamic DT1990

En nu de Denon DT7200. Welke de beste was? De Denon ervaar de rest zelfs als niet zo best vergeleken met deze naar mijn mening.

fasteddie

De denon is ook wel een andere prijsklasse of vergis ik me?

PorscheHD


MarcFR

Gekocht van een mede forumlid een AKG K 702. Waarom ? ... T ja na ruim 20 jaar geen hoofdtelefoon te hebben gehad toch maar weer eens proberen  ;D Geen verkeerde keuze om er weer mee te starten lijkt me.
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Rowdy

Heb dezelfde hoofdtelefoon bij dezelfde forumlid vandaan.
Het is een zeer fijne hoofdtelefoon, ook na wat langer luisteren op een avond. Hoofdtelefoon wordt aangestuurd door een Rega Brio.

mondiaal

Quote from: Rowdy on February  3, 2019, 16:37:18
Heb dezelfde hoofdtelefoon bij dezelfde forumlid vandaan.
Het is een zeer fijne hoofdtelefoon, ook na wat langer luisteren op een avond. Hoofdtelefoon wordt aangestuurd door een Rega Brio.

Heeft deze aanbieder een goede 3D printer? :)

Siddartha

#907
In de studio een Beyer DT770
Voor op de slaapkamer een Sennheiser Momentum on-ear en sinds in de iPhone Xr heb, een Philips fidelio met loghtningconnector.

Voor in de woonkamer een Sonus Faber Pryma 01. Wat een mooi geluid zit daar in zeg.... heel helder, zonder te irriteren, diepe, niet echt aangezette bas, zeer ruimtelijk voor een gesloten koptelefoon en ziet er natuurlijk erg fraai uit!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Dura

Eergisteren de Sennheiser Momentum True Wireless gekocht, €300,- Geheel losse bluetooth oordoppen, ondersteunen ook AAC (fijn voor mij als iPhone gebruiker).
Dit werkt echt prima, ze zitten goed, sluiten goed af, connectie en bedieningsgemak is na even wennen/prutsen prima en het geluid is echt heel goed (ik heb mij AAC-files gecodeerd op de beste kwaliteit maar wel 16/44, op die manier gaat de file over de bluetooth connectie zonder nog extra compressie).
Niet goedkoop maar in mijn ogen bijna ideaal; comfortabel; geen draden, prima geluid, zit niet onplezierig, alsof je zonder door elektronica lastig gevallen te worden midden in de muziek zit.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Jean Sibelius

Qua Head HiFi maak ik gebruik van een Astell & Kern AK240 speler in combinatie met een Sony MDR-1000X koptelefoon (deze laatste heeft prima noise-cancelling) ;).

Belangrijkste reden om deze combi aan te schaffen is/was om lekker muziek te kunnen luisteren in een omgeving waar (soms) behoorlijk wat achtergrondgeluid is terwijl ik aan het werk ben. Ik heb deze set standaard op mijn werk liggen (een zgn. 'Activity Based Working' omgeving). Ook in het vliegtuig is de Sony een prima koptelefoon om een film te kijken, muziek te luisteren of geen last te hebben van omgevingsgeluid.

Gezien het doel hoeft het voor mij niet meer 'high-end' te zijn :colgate:.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Dura

#910
 :coffee:
Quote from: Jean Sibelius on February  7, 2019, 18:13:57
Qua Head HiFi maak ik gebruik van een Astell & Kern AK240 speler in combinatie met een Sony MDR-1000X koptelefoon (deze laatste heeft prima noise-cancelling) ;).

Belangrijkste reden om deze combi aan te schaffen is/was om lekker muziek te kunnen luisteren in een omgeving waar (soms) behoorlijk wat achtergrondgeluid is terwijl ik aan het werk ben. Ik heb deze set standaard op mijn werk liggen (een zgn. ‘Activity Based Working’ omgeving). Ook in het vliegtuig is de Sony een prima koptelefoon om een film te kijken, muziek te luisteren of geen last te hebben van omgevingsgeluid.

Gezien het doel hoeft het voor mij niet meer ‘high-end’ te zijn :colgate:.



Groeten, Jan

Daar heb ik er ook eentje van, de V2, voor tijdens de spits in het OV. Prima ding, isoleert goed. Maar waarom nog een dedicated DAP als het signaal toch over bluetooth gaat, kun je toch net zo goed je telefoon gebruiken? Mijn iPhone bijvoorbeeld staat vol met op de juiste manier gecodeerde AAC-files; dat gaat dan zonder extra compressie over bluetooth.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

fasteddie

 mooie combi, maar toch behoorlijk aan de prijs.....
Waarom gekozen voor de sony?

B-art

#912
Meters Music ov-1

Zag deze bij Hansaudio voorbij komen. Ziet er mooi uit met die vu meters
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

papaleo

Quote from: B-art on February  9, 2019, 10:05:05
Meters Music ov-1

Zag deze bij Hansaudio voorbij komen. Ziet er mooi uit met die vu meters

Wauw!! Gaaf  :worship:
Als ze klinken zoals ze er uitzien,zit het wel goed  :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

B-art

Wordt in ieder geval goed ontvangen op head-fi.org. Goede bass weergave, geen scherp hoog 32 Ohm makkelijk aan te sturen
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

bmateijsen

Quote from: B-art on February  9, 2019, 10:30:18
Wordt in ieder geval goed ontvangen op head-fi.org. Goede bass weergave, geen scherp hoog 32 Ohm makkelijk aan te sturen

Ik heb ze een paar keer een kans gegeven... Vond het niks...

B-art

Nee? Wat vond je minder aan de hoofdtelefoon? Ik heb ze niet gekocht hoor, vind ze alleen wel mooi.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

bmateijsen

Quote from: B-art on February  9, 2019, 10:47:36
Nee? Wat vond je minder aan de hoofdtelefoon? Ik heb ze niet gekocht hoor, vind ze alleen wel mooi.

Ze hebben best grote afwijkingen, missen een connectie wat mij betreft ook met de muziek.

blue-eyes

Quote from: papaleo on February  9, 2019, 10:26:32
Wauw!! Gaaf  :worship:
Als ze klinken zoals ze er uitzien,zit het wel goed  :thumbs-up:

Alle extra's gaan altijd ten koste van iets anders......
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dura

Slaat ook nergens op, die meters. Je ziet ze niet als je het ding op hebt maar het voegt wel zinloos volume en gewicht toe.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

papaleo

Quote from: Dura on February  9, 2019, 11:11:06
Slaat ook nergens op, die meters. Je ziet ze niet als je het ding op hebt maar het voegt wel zinloos volume en gewicht toe.
Nee,oké zelf niet maar n ander toch wel  ::)
En je zou evt ook je muziek kunnen beluisteren met een spiegel voor je giechel.... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

blue-eyes

Kost materiaal, heeft altijd invloed op andere zaken, kost arbeid, kost ontwikkeling.... Maar wij zijn puristen, dan klopt dit.

Als dit een gadget is.. Dan is het zinnig voor de fabrikant. Immers als de consument koopt is het gerechtvaardigd :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bas Akkerman

#922
Daar is ie dan. De Audeze LCD-2 met Cardas Cross-bekabeling en de Luxman DA-150. In de la ligt nog een Cardas Clear Light om uit te proberen. Ik ben de Audeze nu aan het inspelen, maar gisteravond klonk het al erg fijn. Wat minder open dan de LCD-2 die ik op proef had, maar dat komt vanzelf wel.

Edit: een RTM gemaakt voor de foto  :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Weet wel dat de Sieveking die je gebruikt erg de pads platdrukt op langere termijn...

B-art

Gebeurd bij mijn Grado ook, pads zijn gelukkig niet zo duur van dit merk. Welke steun gebruiken jullie?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note