Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

op eigen verzoek verwijderd.

#875
Er zijn op Ali mooie lederen earpads te bestellen voor beide modellen. Maakt dat de koptelefoon wat minder verlegen in het laag wordt. Ik vond het een erg fijne verandering.

Ik speel trouwens met een 702. 

Xander32

Mocht je bankieren bij de ING, in hun rentepunten-winkel hebben ze ook e.e.a. aan hoofdtelefoons staan.

Quote from: cz79 on December  6, 2018, 22:33:56
Akg k701 en k702 zijn beide mooie geprijsd, welke zal ik doen?
Volgens mij is het enige verschil (fysiek) de kleur en de afneembare kabel op de k702.

Klankmatig erg verschillend?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Ikheb zojuist een K701 aangekocht.

Sennheiser eruit en AKG erin :clapping:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Marino

Quote from: cz79 on December  7, 2018, 07:15:45
Ikheb zojuist een K701 aangekocht.

Sennheiser eruit en AKG erin :clapping:


Prima keuze lijkt mij!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Veel plezier ermee. Hoop voor je dat deze je wel bevalt.

Mocht je iets anders willen proberen...mijn Focal is iets duurder, maar nieuw en als je kleine oren hebt ook een over-ear.  :D

Nieuwprijs zou kunnen/moeten betekenen dat die beter is dan 1 van 130 euro. Uiteraard geen wetmatigheid.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Een hele mooie en ook gezien en over nagedacht Hans.
De ervaring met de alg is erg goed dus vandaar dat ik het 'op safe' heb gespeeld.

Ik post mijn bevindingen hier
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#883
AKG is in the house :clapping:

Bevalt erg goed, wel even wennen na de sennheiser, veel minder Bas en zit anders, maar vooralsnog Erg blij mee en ik zal de komende periode meer gaan luisteren via de hoofdtelefoon
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Marino

Ook het zitcomfort (minder warm) vond ik prettiger dan bij de 598.
Veel luisterplezier!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

CZ79

#885
Mwah de 598 zit bij mij ook heel erg goed, de AKG zit losser en lichter
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

RonK.

Ik heb de Q701 Quincy Jones edition van de K701 , een erg prettige koptelefoon,..... vooral de definitie in het hoog en de scheiding is erg mooi.

De stemmen zitten echt midden in je hoofd en het stereobeeld is verder erg breed.

Qua bas vind ik het perfect, het is er als het er moet zijn, niks overheersend maar goed op zijn plaats.



Veel plezier met je aKG  O0



Nahpets

Sinds 2 weken een Audeze LCD-X met carbon headband.

En sinds vandaag een Meridian Prime hoofdtelefoonversterker met de bijpassende Prime voeding.

Ik ben aan het kijken of dit setje mijn set kan gaan vervangen. Een andere bestemming voor de luisterruimte en een steeds lastiger gehoorprobleem maken het zoeken naar een betere manier om van muziek te genieten nodig.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Bas Akkerman

#888
Interessant Stephan! Ik ben nu ook gericht op zoek en ga volgende week luisteren in Hilversum. Met name de LCD-X vind ik interessant. Kan je iets toelichten over de keuze om daar voor te kiezen in plaats van bijvoorbeeld de LCD-2 of 3?

Wel klote dat je gehoorproblemen hebt man! :'(
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Een beetje afhankelijk van welk gehoorprobleem er speelt; het luisteren via een hoofdtelefoon kan dan juist funest zijn doordat je de muziek direct op de oren hebt staan ... wel iets om rekening mee te houden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

op eigen verzoek verwijderd.

Dat is volgens mij meer omdat je met een hoofdtelefoon op vaak harder draait, omdat je geen narigheid ervaart van een akoestiek?

Nahpets

De keuze voor de LCD-X ipv de 2 of 3 is voornamelijk ingegeven door 2 factoren:
1) beschikbaar voor een goede prijs (2e hands gekocht voor een prijs waarvan ik verwacht dat ik hem zonder veel verlies door kan zetten indien hij toch niet bevalt)
2) veel erg enthousiaste reviews

Punt 1 probeer ik eigenlijk bij al mijn aankopen aan te houden. En is ook de primaire reden dat ik niet nieuw koop. Ik heb niet voldoende aan een half uur (of 1 uur of 4 uur) in een vreemde omgeving, op een mij onbekende set, om te bepalen of iets een blijvertje is. De Gato DIA 250 die ik 2 maanden geleden gekocht heb is er zo een. Klonk best aardig bij de verkoper, in mijn eigen set kwam die minder goed uit de verf. En dus doorverkocht tegen de prijs waar ik hem zelf voor gekocht had.

Mijn linkeroor doet het minstens 30 dB minder goed dan rechts. En dat is met luidsprekers erg lastig op te lossen, met een hoofdtelefoon en ergens in de set een balansregeling gaat dat een stuk beter.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Hevonen

Ik heb een HD800s aangeschaft, komende van een HD598. Alhoewel de HD598 verre van slecht is, steeds weer verbaasd hoeveel beter de HD800s is :-).

Bas Akkerman

Quote from: Nahpets on December 30, 2018, 11:46:50
De keuze voor de LCD-X ipv de 2 of 3 is voornamelijk ingegeven door 2 factoren:
1) beschikbaar voor een goede prijs (2e hands gekocht voor een prijs waarvan ik verwacht dat ik hem zonder veel verlies door kan zetten indien hij toch niet bevalt)
2) veel erg enthousiaste reviews

Punt 1 probeer ik eigenlijk bij al mijn aankopen aan te houden. En is ook de primaire reden dat ik niet nieuw koop. Ik heb niet voldoende aan een half uur (of 1 uur of 4 uur) in een vreemde omgeving, op een mij onbekende set, om te bepalen of iets een blijvertje is. De Gato DIA 250 die ik 2 maanden geleden gekocht heb is er zo een. Klonk best aardig bij de verkoper, in mijn eigen set kwam die minder goed uit de verf. En dus doorverkocht tegen de prijs waar ik hem zelf voor gekocht had.

Mijn linkeroor doet het minstens 30 dB minder goed dan rechts. En dat is met luidsprekers erg lastig op te lossen, met een hoofdtelefoon en ergens in de set een balansregeling gaat dat een stuk beter.
Duidelijk! Dank je.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

turtlespeed

Quote from: Hevonen on December 30, 2018, 11:49:55
Ik heb een HD800s aangeschaft, komende van een HD598. Alhoewel de HD598 verre van slecht is, steeds weer verbaasd hoeveel beter de HD800s is :-).

Hi, ik neem aan dat je ook een hoofdtelefoon versterker gebruikt?
Zo ja, welke?
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

Hevonen

Quote from: turtlespeed on January  1, 2019, 13:33:20
Hi, ik neem aan dat je ook een hoofdtelefoon versterker gebruikt?
Zo ja, welke?

Ik speel met een Linn Majik DSM en een Hugo Chord 2. Van beiden ook zeer tevreden  :headbanging:

B-art

#896
Dit wordt mijn volgende upgrade: van Grado sr325is naar Grado ps500e

Edit: gaat niet door eerst stekkerblok vervangen. De sr325is blijft
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Cyreg

#897
Sennheiser HD600, gekocht in 2007 voor €299 en in gebruik met GrahamSlee Solo SRGII

Op en af in gebruik (geen fanatieke hoofdtelefoon-luisteraar)
Maar nu wel problemen met normale slijtage (veroudering) en soms 'n onderbroken geluid

HD600 wordt nu nieuw leven ingeblazen met nieuwe originele 3m kabel (voor slechts €8,87?)
Ook Earpads (€39) en Headband (€17) worden vervangen

Het nieuw leven vd HD600 is tbv mijn vrouw, die slecht oa gesproken teksten verstaat
Geluid via Humax en NAD C316BEE (analoog tape-out naar SRGII)
In dat geval blijft het normale geluid via boxen ook in stand voor mij  ;D
Lukt nu al heel aardig en straks (na nieuwe spul) waarschijnlijk nog wel beter

Ook wel gedacht aan RF draadloos en ook 'n Sony geprobeerd (zat niet strak genoeg, dus retour)
Denk dat het ook niet zal meevallen om de klankkwaliteit vd HD600/SRGII te halen  ;)

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Stef

Oriveti New Primacy IEM gekocht voor portable use (Triple driver en piepklein...klinken geweldig).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

B-art

#899
Grado sr325is weer voorzien van originele nieuwe kussentjes. Was ook wel nodig, het lijkt wel of ze met de jaren krimpen of verschrompelen
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note