Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kees-O

#850
-

jossie

#851
Recent heb ik een AKG K712 bijgekocht. Ik dacht een leuke uitgekozen te hebben maar ja... opnames voor speakers beluisteren op een hoofdtelefoon? Het blijft behelpen. Het klinkt in mijn oren altijd gekunsteld. Hij klinkt zeker beter als de Sennheiser PX 100-II die ik lange tijd gebruikt heb. Die is onderweg natuurlijk veel makkelijker  [emoji6]

Is de AKG dan maar maar een tikkie beter? Nou niet dus, alleen muziek opnamen zijn niet echt geschikt om het verschil te duiden, je weet gewoon simpelweg niet hoe het wél moet klinken.

Nou vond ik op Youtube wat filmpjes met Binaural opnamen...    Ai! De Sennheiser valt compleet door de mand! De AKG is ongelooflijk realistisch, tikkie beangstigend... De illusie is werkelijk 100% (vooruit 99%) De Sennheiser komt niet in de buurt van de AKG illusie...

Dus heb je meerdere hoofdtelefoons en vraag je je af welke het meest natuurlijk is? Ik zou dit bekijken:

https://youtu.be/oPTa4_HrPhs

Al 8 jaar oud, ik kan wel iets dergelijks op het forum vinden maar die link is dood. En velen zullen 'm nog niet gehoord hebben denk ik zo... dus ff luisteren en met name de virtual haircut. De ruimte illusie is bij mij compleet!  [emoji50]

Nou nog iets om muziek ook zo realistisch te maken    :hmmm:
Omni !

MAW

Al met al heb ik inmiddels best een verzameling.

Custom art harmony 8.2 custom iem's
Audeze sine
Oppo Pm-3
Oppo Pm-1
Sennheiser hd650
Akg k240 sextett

Akg en sine heb ik te koop gezet
Gr. Martijn

AndreF

SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

mondiaal

Quote from: AndreF on October 20, 2018, 21:35:38
Sennheiser psx100-2
Jabra Evolve 75

Ik ken wel de px 100 en voor de niet geheel audiofielen is dit de fijnste lichtgewicht headphone die ook nog eens leuk klinkt.

mondiaal

Quote from: mondiaal on October 21, 2018, 01:16:15
Ik ken wel de px 100 en voor de niet geheel audiofielen is dit de fijnste lichtgewicht headphone die ook nog eens leuk klinkt.

Ok, het is niet topnutch maar wie kent er een headphone die je totaal niet voelt zitten en toch super klinkt ? Want dat is voor mij zeer belangrijk. On-ear.


evilniek

Quote from: Kees-O on October  6, 2018, 17:05:27
Na lange tijd met de Sennheiser HD 600 te hebben gespeeld, heel neutraal qua weergave, heb ik deze verkocht en vervangen voor de Hifiman HÈ 400i en recent ook nog een Onkyo A800 er bij gekocht.

Hangt een beetje af van de muziek en de stemming welke ik gebruik, Hifiman super gedetailleerd en de onkyo iets minder op details maar erg lekker muzikaal.
Als ik naar 1 zou moeten gaan geef ik toch de voorkeur aan de Onkyo A800. Hifiman 400i is echt te vermoeiend om lang naar te luisteren, Onkyo heeft volop details en laagweergave maar ook het neutrale van de Sennheiser HD600.

Voor de sennheiser liefhebbers die direct HD650 gaan roepen, de Onkyo A800 klinkt echt een stuk mooier en op een hoger niveau.

Wellicht ooit de Audeze LCD serie, maar voor het verschil in prijs doet de Onkyo het echt te goed om die stap te zetten.

Ik heb begin dit jaar een Audeze LCD2C (open-back, over-ear) koptelefoon aangeschaft, misschien niet voor iedereen, maar ik kan er echt de hele dag naar luisteren. En niet onbelangrijk, hij zit echt lekker dankzij de geweldige hoofdband, beugeltjes geven bij mij altijd teveel druk op mijn kruin, vooral bij wat zwaardere modellen. Ik wil ook nog wel even schaamteloos Beter beeld & geluid pluggen, als je iets moois zoekt wat betreft head-fi(en eigenlijk alles wat met beeld & geluid te maken heeft), stap dan vooral even binnen bij BB&G. Of lekker thuis uitproberen natuurlijk. Wel even ff bellen of mailen natuurlijk!  :D

Maar natuurlijk ook fijn dat de Onkyo A800 goed bevalt.  :thumbs-up:
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

bmateijsen

 :headbanging:

Quote from: evilniek on November 24, 2018, 19:05:38
Ik heb begin dit jaar een Audeze LCD2C (open-back, over-ear) koptelefoon aangeschaft, misschien niet voor iedereen, maar ik kan er echt de hele dag naar luisteren. En niet onbelangrijk, hij zit echt lekker dankzij de geweldige hoofdband, beugeltjes geven bij mij altijd teveel druk op mijn kruin, vooral bij wat zwaardere modellen. Ik wil ook nog wel even schaamteloos Beter beeld & geluid pluggen, als je iets moois zoekt wat betreft head-fi(en eigenlijk alles wat met beeld & geluid te maken heeft), stap dan vooral even binnen bij BB&G. Of lekker thuis uitproberen natuurlijk. Wel even ff bellen of mailen natuurlijk!  :D

Maar natuurlijk ook fijn dat de Onkyo A800 goed bevalt.  :thumbs-up:

Jumping Jack

Een Sony mdr-zx310 voor op het werk. Lekker compact en klinkt voor het geld uitstekend!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Sennheiser HD800.
Manmanman had ik jaren geleden moeten doen.
Op mijn Akai Am-75 bijzonder krachtig.
Wat nou koptelefoonversterker? Dit is fantastisch!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Stef

Focal Utopia...bijzonder verslavend  :D
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

paaj

Beyer DT1770 voor werk: gesloten, degelijk ontwerp en in eerste ervaring een flinke stap beter geluid dan de DT770.

en de baspoorten achterop in plaats van één voor, dus op de fiets helemaal een vooruitgang ivm de wind :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

paaj

 :police:

ach, ik slinger wat zodat anderen zien dat ze op moeten passen en ik heb nog niemand horen klagen. :music:
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

fasteddie

Quote from: Peerless Monster on December  3, 2018, 19:20:21
Sennheiser HD800.
Manmanman had ik jaren geleden moeten doen.
Op mijn Akai Am-75 bijzonder krachtig.
Wat nou koptelefoonversterker? Dit is fantastisch!


Wijsheid komt met de jaren....! ;D
Goed bezig!

eddy135

Quote from: paaj on December  4, 2018, 09:53:55
:police:

ach, ik slinger wat zodat anderen zien dat ze op moeten passen en ik heb nog niemand horen klagen. :music:
Precies!
Zolang je maar pensioenpremie betaalt, klaagt er niemand!  :devil:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

minplus

Met een koptelefoon op de fiets hoor je sowieso niemand, laat staan klagen. Beetje headbangen en iedereen heeft je wel in de gaten. ::)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

CZ79

Vorige week een sennheiser hd598 aangeschaft, een hele knappe tweedehands exemplaar.
Aangesloten op de Moon 240i klinkt best goed, ben er nog niet helemaal uit of de basweergave naar mijn smaak is (best veel)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Marino

Quote from: cz79 on December  4, 2018, 20:16:59
Vorige week een sennheiser hd598 aangeschaft, een hele knappe tweedehands exemplaar.
Aangesloten op de Moon 240i klinkt best goed, ben er nog niet helemaal uit of de basweergave naar mijn smaak is (best veel)
Mijn broer heeft ook een HD598 gehad en die vond ik bass heavy, zelf toen gekozen voor een AKG K500 (oudje) en dat klonk een stuk neutraler en naar mijn smaak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Heb ooit nog een AKG 172 gehad en die was ook zeker neutraler, mooie koptelefoon was dat. Ik heb hem toen verkocht omdat ik deze nagenoeg nooit gebruikte, misschien die maar weer eens proberen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

fasteddie

Maakt AKG nog een koptelefoon in de lijn van de 172 qua geluid en prijs?

CZ79

Akg k701 en k702 zijn beide mooie geprijsd, welke zal ik doen?
Volgens mij is het enige verschil (fysiek) de kleur en de afneembare kabel op de k702.

Klankmatig erg verschillend?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Marino

Is de 702 niet nieuwer? Er staat ook een 501 te koop, lijkt mij ook een mooie optie.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2