Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

150 euro voor de kabel vind ik geen nuttige investering. De standaard kabel is mijn inziens prima.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

Quote from: WillyP on March 14, 2018, 23:13:26
Misschien niet duidelijk gezegd in mijn posting, maar ik had het over het draagcomfort van de verschillende telefoons. Hij klemde verschrikkelijk, ik kreeg er hoofdpijn van. Ik ben inderdaad een brildrager, maar de de P5 zat bij mij veel beter, ik begrijp niet waar dat verschil vandaan komt bij dezelfde fabrikant. En ik heb op twee verschillende plaatsen de P5 en de PX uitgeprobeerd.

Groet,

WillyP

De PX is echt ongeschikt voor brildragers... Door de slechtere seal hou je geen laag over, wat juist het sterke punt is van de PX.

RonK.

Daar heeft de AKG K550 ook erg veel last van, ik draag dan geen bril maar deze hoofdtelefoon moet echt goed op je hoofd aansluiten anders is het echt rubbisch qua geluid.

paaj

Jammer ja, verder wel heel lekker die K550
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

MAW

#829
Ik gebruik inmiddels een Oppo PM-1 headphone en Custom Art Harmony 8.2 CIEM's. Beiden zijn makkelijk aan te sturen. Ik gebruik een Astell & Kern AK70.

Beiden klinken erg relaxed en onvermoeiend. De CIEM's sluiten erg goed af en de Oppo is open.

Gr. Martijn

Xander32

Een B&W P9 Signature voor binnen en een ietwat meer mobiele Sony WH-1000XM2 voor die andere momenten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

palmspar

#831
Een beyer t90 voor het geluid en de pasvorm.
Je kan hem uren op hebben zonder dat ie gaat knellen,  je merkt bijna niet dat je hem op hebt.
Een minpuntje heb ik ontdekt na 2 jaar, toevallig bij het kijken van een film met zware bas.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=168535.0

muzikant

#832
Audio-technica ATH-DSR7Bt voor mijn iphone draadloos voor tijdens het wandelen enz..

sultankat

#833
Wederom gevallen voor luisteren via een koptelefoon. Rustig aan beginnen maar. Eerst had ik de Audeze LCD-2 met een Violectric V281, maar dat kan altijd nog als ik val voor deze manier van luisteren (en de centjes heb). Nu een AKG K-702 met een Musical Fidelity MX-HPA hoofdtelefoonversterker. Fantastische combi zo bleek al bij de eerste tonen: het enigszins analytische van de AKG met het licht warme karakter van de MF maakt het een prachtset. Echt weer genieten voor een ultrascherpe prijs.

Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Xander32

Mooi setje zo, dat dit genieten is geloof ik direct 🎶.

Zelf ben ik sinds nog niet eens zo heel lang, ook gecharmeerd van het genieten van muziek via een hoofdtelefoon. Voor mij is het vooral indringender dan via de speakers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

roland p

Quote from: rassama on March  5, 2018, 20:43:54
Hier een aardige verzameling: AKG K601, Philips L2, Philips X2, Hifiman HE-4XX, Denon AH-MM400, Denon AH-D7200 en niet te vergeten Apple AirPods. Beetje veel maar ik gebruik ze bijna allemaal regelmatig.
Hoe verschillen de AH-MM400 en de AH-D7200 van elkaar? Is de D7200 in alles beter?
Ik heb op de winkel de AH-MM400 opgehad, hij klonk er goed, helaas zat hij niet lekker. Dat gaasje tegen m'n oren daar kan ik op een of andere manier niet tegen.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Stef

Na een try-out van een Grado 225e uiteindelijk gezwicht voor een Grado RS2e.  Nu deze een 100tal uren ingespeeld heeft is het 'felle' van de treble zo goed als verdwenen.  Heb eigenlijk stiekem Grado al heeeeel lang in het visier maar head-fi is er nooit eerder van gekomen.  Uiterlijk en het open karakter van Grado spreekt me enorm aan. Voorlopig nog enkel Tidal streaming met ipod touch & Chord mojo maar wil deze zeker ook eens aan mn Bluesound node 2 en pc koppelen voor highrez streaming. 
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Peter1961

Heb naast de AKG 700 series en Fidelio X2 HD ook de Onkyo A800 als hoofdtelefoon.
Betrekkelijk onbekend maar zeker niet onbemind gezien het feit dat ik de A800 als een van de betere weergevers kan ervaren en de AKG,s hierdoor eigenlijk niet meer gebruik omdat deze echt te kort schiet om nog serieus audio te ervaren.
Wie tegenwoordig een echt serieus audiofiel geluid via hoodtelefoon wil ervaren zou deze zeker moeten overwegen tov. de AKG, beyerdynamic of sennheisers in de prijsklasse tot 500 euro.

Paul1967

#838
Al wat jaren in mijn nopjes met mijn AKG K550MKII

Job

#839
Al >25 jaar een 7506 -- meer studio dan Hi-Fi waarschijnlijk:

Maar heb er de oorkussens van een BeyerDynamic EDT250 op zitten.

Stukje comfortabeler. Soms daaroverheen nog Garfield Headphone Softies:

Maar de laatste jaren toch vooral de Bose QC35, vanwege draadloos en noise cancelling. Maar in het vliegtuig dan juist weer bedraad met de remote-kabel van de QC25.

ritchard

De B&W PX nu 2 weken in het bezit.
Erg fijne hoofdtelefoon wel jammer van de slecht wekende app.
Dat verwacht je niet voor dat geld...

Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Passion4Sound

Ik ben de blije eigenaar van de Sony WH-1000XM3, een goede verbetering zijn voorganger XM2. In mijn beleving de beste BT en NC koptelefoon op het moment.

Markless

Quote from: ritchard on September 11, 2018, 17:05:06
De B&W PX nu 2 weken in het bezit.
Erg fijne hoofdtelefoon wel jammer van de slecht wekende app.
Dat verwacht je niet voor dat geld...

Gr. Ritchard

Wat vind je slecht werken?

Ik heb hem ook, moet zeggen dat ik de app alleen in het vliegtuig gebruik om de NC aan te zetten.

Om terug te komen op de hoofdvraag: ik heb dus een B&W PX, heel erg blij mee.

ritchard

Alleen het verbinden met de app.
En dat is heel weinig nodig, het zou fijn zijn en ook normaal dat je je verbinding kan maken wanneer je wilt.
Verder is het een heerlijk hoofdtelefoon met een mooi geluid.

Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

Roksan

Quote from: Passion4Sound on September 11, 2018, 21:06:20
Ik ben de blije eigenaar van de Sony WH-1000XM3, een goede verbetering zijn voorganger XM2. In mijn beleving de beste BT en NC koptelefoon op het moment.

In welk opzicht? Ik heb nu ook de XM2 en vraag mij af of het loont om de 3 te halen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

raindog

Quote from: ritchard on September 11, 2018, 17:05:06
De B&W PX nu 2 weken in het bezit.
Erg fijne hoofdtelefoon wel jammer van de slecht wekende app.
Dat verwacht je niet voor dat geld...

Gr. Ritchard

Apart, die app doet hier, op een iPhone 7, niets verkeerd. Ik gebruik die app sowieso alleen maar om een software-update te doen. Het aan/uit zetten van de NC kan ook op de hoofdtelefoon zelf.

Vind het verder een prima hoofdtelefoon, heel redelijk geluid en erg praktisch in gebruik.
Hij wordt hier ook regelmatig gebruikt icm. onze Oled TV, pairing gaat altijd vanzelf en geen enkele lipsync problemen tot nu toe. Mooie stukje techniek.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

solitaire

Quote from: Roksan on September 23, 2018, 15:39:21
In welk opzicht? Ik heb nu ook de XM2 en vraag mij af of het loont om de 3 te halen.

kwam dit bij toeval tegen

test van oa. WH-1000XM3 en XM2

https://www.computerbild.de/bestenlisten/Die-besten-Kopfhoerer-21961607.html

geen idee hoe 'betrouwbaar' CB is op het gebied van luister / audio testen ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

fasteddie

Tsja alles ist GUT...maar het geeft een beeld dat is waar!

Passion4Sound

Quote from: Roksan on September 23, 2018, 15:39:21
In welk opzicht? Ik heb nu ook de XM2 en vraag mij af of het loont om de 3 te halen.

Ik heb zelf ook de XM2 maar kon de XM3 niet laten liggen. De NC was al erg goed maar is bij de XM3 enorm verbeterd. Ruimtelijkheid hoog/midden is verbeterd en de laag weergave gaat dieper en is zwarter. Hierbij zal voor sommige het overkomen dat het laag iets overheerst. In mijn beleving is dit erg opname afhankelijk. De nieuwe uitvoering heeft meer definitie en detail. Ook qua uitstraling zit deze Sony iets compacter en comfortabelere op je hoofd. De oude versie stak iets meer uit, een soort "helo" effect. Op de vraag moet je de "oude" inleveren omdat nu de XM3 op de markt is? Niet perse... maar vind je de bovenstaande veranderingen erg belangrijk zal ik er zeker voor gaan.

Nosferatu

#849
Audio Technica ATH-MSR7NC. Voor op reis, de Bose QC25 is door de 'betere helft' geconfisceerd.  :blink:

Eerste conclusie: NC haalt niet het niveau van Bose, geluid daarentegen is wel veel beter. De QC25 vind ik persoonlijk maar een middenmoter, absoluut geen topklasse hoofdtelefoon. Draagcomfort is ook erg goed, stevig, klemt niet op het hoofd, oorschelpen zijn ruim genoeg. Anders dan bij Bose maar die zit ook goed.

Klein nadeeltje; bij inschakelen NC 'knalt' het volume omhoog, in de gaten houden dus hoe luid deze staat als NC niet in ingeschakeld.

Al-met-al is dit een aardige hoofdtelefoon die mij positief heeft verrast.

/edit/ het omhoog knallen van het volume bij inschakelen NC is over nu de hoofdtelefoon is opgeladen. Hoor overigens geen enkel verschil met in/uitgeschakelde NC, bij mijn Bose QC25 krijgt het hoog een kleine boost als NC aan gaat.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000