Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jvanhambelgium

Quote from: PorscheHD on February  6, 2018, 11:05:14
Zomaar per onguk een B&W PX gescoord ;)

Heb deze ondertussen ook een dikke week en erg tevreden van, zowel draagcomfort,geluidskwaliteit als features. Ik heb de gouden kleur genomen. Automatisch aangaan als je hem opzet, in pauze gaan bij afnemen. Goede app etc.
Mogelijks nadeel is het niet leveren in een stevige travel-case, maar dat is ook geen dealbreaker. Het meegeleverde tasje is ook netjes
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

PorscheHD

Hmmm

Sennheiser HD660S eindekijk een blijvertje gevonden! Zit heeerlijk vele uren lang en klinmt geweldig heel ruimtelijk! Oren niet overhit. Ben verliefd. Wordt aangestuurd nu door de PM7005 van Marantz.

MartijnR

Quote from: PorscheHD on February  6, 2018, 11:05:14
Zomaar per onguk een B&W PX gescoord ;)


Heb ik nu ook een maand of wat in bezit. Zit steeds vaker lekker te luisteren.

Martijn


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

rassama

Hier een aardige verzameling: AKG K601, Philips L2, Philips X2, Hifiman HE-4XX, Denon AH-MM400, Denon AH-D7200 en niet te vergeten Apple AirPods. Beetje veel maar ik gebruik ze bijna allemaal regelmatig.

BernHardN

Ik heb al een paar maand een NAOI B7 naar volle tevredenheid.
Mooi strak geluid zonder die overdreven bass die veel koptelefoons hebben en echt houten schelpen.


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Roksan

Quote from: BernHardN on March  6, 2018, 15:09:42
Ik heb al een paar maand een NAOI B7 naar volle tevredenheid.
Mooi strak geluid zonder die overdreven bass die veel koptelefoons hebben en echt houten schelpen.



Nog nooit van het merk gehoord, maar het ziet er wel erg mooi uit. Als het klinkt zoals het eruit ziet, dan is het zeker niet verkeerd.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

op eigen verzoek verwijderd.

Leuk ding!

Is het een on-ear of over-ear ontwerp?

fasteddie


BernHardN

Hij klinkt heel goed maar heb eigenlijk niet zoveel anders gehoord alleen wat Sennheisers.
komt idd van Ali en eigenlijk een aanrader van het Headfi forum.
Wat ook wel bijzonder is is dat de speaker niet recht op je oor staat maar "erin schijnt"


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

WillyP

#809
Het ligt ongetwijfeld aan mij en aan mijn hoofd, maar het uitzoeken van een hoofdtelefoon valt me nog niet mee. Vooral met het comfort heb ik problemen. De volgende heb ik inmiddels geprobeerd of nog in mijn bezit. Onderstaande opmerkingen betreffen uitsluitend het draagcomfort.

AKG K702 en K712: vrij goed
AKG AKG N60 NC: vrij goed

Audioquest Nighthawk: vrij goed

Beoplay H9: matig

B&W P5: niet slecht. Verkeerd om beter! Hoe kan dat nu weer?
B&W PX: verschrikkelijk

Grado PS 500: gaat wel

Sennheiser HD 600: matig
Sennheiser Momentum: slecht
Sennheiser RS 220: matig

Sonus Faber Pryma: redelijk

Sony WH-1000XM2: gaat wel

Het vervelende is dat je niet meteen weet of een hoofdtelefoon ook na langere tijd prettig zit. Al met al lijkt de voorkeur uit te gaan naar een on-ear telefoon.

Wat klank betreft hink ik momenteel op twee gedachten. De hoofdtelefoon gaat gebruikt worden voor film en muziek. Voor het geluid zou ik het liefst een open systeem hebben, maar bij film heb ik gemerkt dat het erg fijn is, wanneer de hoofdtelefoon draadloos is. Een open on-ear heb ik nog niet gevonden en ook draadloze hoofdtelefoons lijken allemaal gesloten te zijn.

Aangezien comfort voor mij toch belangrijker blijkt te zijn dan geluidskwaliteit, kom ik uit op een Bluetooth on-ear, met minstens aptX (low latency).

Heeft iemand suggesties? Liefst niet meer dan 500 Euro!

Groet,

WillyP

Edit: tekst verduidelijkt naar aanleiding van opmerking van Bjorn.

Rusher

Quote from: WillyP on March 10, 2018, 14:31:47
Het ligt ongetwijfeld aan mij en aan mijn hoofd, maar het uitzoeken van een hoofdtelefoon valt me nog niet mee. Vooral met het comfort heb ik problemen.
Nee hoor, ligt niet aan jou, heel herkenbaar!

(Of we hebben gek genoeg hetzelfde vreemde hoofd...)

In mijn situatie: over-ear altijd prettiger op de lange termijn, geen on-ear!

Rusher

Mijn Hifiman HE-500 met grote earpads, zacht en goede hoofdband voor ondersteuning, ook al is het een zware hoofdtelefoon, is reeds jaren een genot.

paaj

Beyerdynamic zit ook wel lekker voor mij: DT770 en T1. Zachte kussens en weinig druk
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

roland p

Sony mdr-z7 zit perfect. Het laag van deze hoofdtelefoon is wel iets waar je van moet houden. Vooral met films vind ik 'm erg gaaf klinken.

Quote from: WillyP on March 10, 2018, 14:31:47Een open on-ear heb ik nog niet gevonden en ook draadloze hoofdtelefoons lijken allemaal gesloten te zijn.
Open on-ear:
https://www.innerfidelity.com/content/innerfidelitys-wall-fame-on-ear-open

Zelf vind ik on-ear altijd slechter zitten dan over-ear. Vooral ook doordat ik brildragend ben.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

WillyP

Dank voor de reacties! Ik ga ermee aan de slag.

Eén hoofdtelefoon heb ik vergeten te vermelden: de Sennheiser PX200. Die heb ik jaren gehad: de klank was matig, maar het comfort was goed. Als een fabrikant zo'n telefoon kan maken met een betere geluidskwaliteit dan de PX200, kan ik stoppen met zoeken.

Groet,

WillyP


roland p

De Sennheiser px100-II heb ik ook. Deze is open, en heeft gewoon 'iets'. In het begin dacht ik omg wat heb ik nu weer gekocht, maar ik ben 'm steeds meer gaan waarderen. Niet veel detail, maar het midden klinkt heel lekker en doordat hij open zijn klinkt hij heel relaxed.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

MAW

Al met al heb ik heel wat hoofdtelefoons gehad:

- Stanton DJ PRO 2000(voor DJ'ing)
- Sennheiser HD25 (voor DJ'ing)
- Sennheiser HD650
- Sennheiser HD800
- Sennheiser CX400II
- AKG K240 Sextett MP
- AKG K712 PRO
- RHA MA750i

en heb nog steeds wel een aantal exemplaren:
- AKG K240 Sextett EP
- Audeze Sine (voor DJ'en)
- Oppo PM3
- Custom Art Harmony 8.2
Gr. Martijn

bmateijsen

@WillyP, hoezo vond je de B&W PX niks? Wat miste je of vond je er niet goed aan? Ik vind dit namelijk gewoon echt een goede bluetooth aptx hoofdtelefoon voor beneden de 500 euro.

eddy135

#818
Quote from: MAW on March 14, 2018, 16:49:27
Al met al heb ik heel wat hoofdtelefoons gehad:

- Stanton DJ PRO 2000(voor DJ'ing)
- Sennheiser HD25 (voor DJ'ing)
- Sennheiser HD650
- Sennheiser HD800
- Sennheiser CX400II
- AKG K240 Sextett MP
- AKG K712 PRO
- RHA MA750i

en heb nog steeds wel een aantal exemplaren:
- AKG K240 Sextett EP
- Audeze Sine (voor DJ'en)
- Oppo PM3
- Custom Art Harmony 8.2

...en waarom?

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

raindog

Quote from: bmateijsen on March 14, 2018, 18:28:36
@WillyP, hoezo vond je de B&W PX niks? Wat miste je of vond je er niet goed aan? Ik vind dit namelijk gewoon echt een goede bluetooth aptx hoofdtelefoon voor beneden de 500 euro.

+1 Heb nu een maandje de PX en ben daar zéér te reden mee, echt een prima hoofdtelefoon. Zit aan het begin wel erg strak, maar dat wordt langzaam beter.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Quote from: raindog on March 14, 2018, 20:51:04
+1 Heb nu een maandje de PX en ben daar zéér te reden mee, echt een prima hoofdtelefoon. Zit aan het begin wel erg strak, maar dat wordt langzaam beter.

Die is inderdaad zeer goed! Moet wel goed afsluiten, dus niet voor brildragers...

garmtz

Quote from: Rusher on March 10, 2018, 15:03:41
Mijn Hifiman HE-500 met grote earpads, zacht en goede hoofdband voor ondersteuning, ook al is het een zware hoofdtelefoon, is reeds jaren een genot.

Ik heb hem ook nog steeds...

WillyP

Quote from: bmateijsen on March 14, 2018, 18:28:36
@WillyP, hoezo vond je de B&W PX niks? Wat miste je of vond je er niet goed aan? Ik vind dit namelijk gewoon echt een goede bluetooth aptx hoofdtelefoon voor beneden de 500 euro.
Misschien niet duidelijk gezegd in mijn posting, maar ik had het over het draagcomfort van de verschillende telefoons. Hij klemde verschrikkelijk, ik kreeg er hoofdpijn van. Ik ben inderdaad een brildrager, maar de de P5 zat bij mij veel beter, ik begrijp niet waar dat verschil vandaan komt bij dezelfde fabrikant. En ik heb op twee verschillende plaatsen de P5 en de PX uitgeprobeerd.

Groet,

WillyP

WillyP

Gisteren heb ik weer een aantal hoofdtelefoons gepast, maar het lijkt me beter dat ik de discussie voortzet in het topic wat ik geopend heb over mijn zoektocht naar een lichtgewicht open hoofdtelefoon.

Link: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=165881.0

Groet,

WillyP

seagull

Momenteel gebruik ik een MrSpeakers ETHER C Flow hoofdtelefoon met de standaard DUM kabel op een Pro-Ject Pre Box S2 Digital i.s.m. Roon ROCK.



Ik overweeg om een Aune X7s class A balanced amp aan te schaffen met een custom Cardas blue 4x24AGW kabel met 4-pins XLR plug.
Kostprijs is 200 euro voor de X7s en 150 euro voor de kabel.

Alternatieve amp is de SMSL sAp-10.

Nuttige investering?
Livingroom LG OLED 55C7V - NAD T 777 v3 - 2x Dali Rubicon LCR, Dali Fazon LCR, 2x Dali Fazon SAT, SVS SB-4000 Kitchen Bluesound Pulse soundbar Desk RPi 3, 7" touchscreen, Pro-Ject Pre Box S2 Digital, Aune X7s class A amp - MrSpeakers Ether C Flow  Bedroom RPi 3, Allo BOSS DAC, Creative Inspire T12 Bathroom Sonos Play:1 Office 2x Sonos Play:1 Subscriptions Roon lifetime - Tidal HiFi - Netflix Ultra HD - Amazon Prime