Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

Heb zelf al weer twee jaar een QC20 van Bose voor op mn werk (meubelmaker), nu was de accu wat terug gelopen van 2 volle dagen naar 1 dag, ook begon de silicone bekleding van de accu los te laten, bericht naar Bose gestuurd omdat ik bang was dat hij eerdaags geen volle dag meer zou halen, krijg ik bericht terug dat ik hem gratis kan opsturen en tegen 0 kosten een nieuwe ga krijgen, van de week dus een totaal nieuwe mogen ontvangen :)  Chapoo Bose  :worship:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

WilcoL

Quote from: holco on December 31, 2017, 10:40:40
Heb zelf al weer twee jaar een QC20 van Bose voor op mn werk (meubelmaker), nu was de accu wat terug gelopen van 2 volle dagen naar 1 dag, ook begon de silicone bekleding van de accu los te laten, bericht naar Bose gestuurd omdat ik bang was dat hij eerdaags geen volle dag meer zou halen, krijg ik bericht terug dat ik hem gratis kan opsturen en tegen 0 kosten een nieuwe ga krijgen, van de week dus een totaal nieuwe mogen ontvangen :)  Chapoo Bose  :worship:
Dat noem ik nou service!

Ik ben aangenaam verrast door de QC-serie. Was altijd wat sceptisch ;)

Groeten, Wilco

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

holco

Zou niet meer zonder willen, en zie eigenlijk ook geen alternatief ;)

Quote from: WilcoL on December 31, 2017, 10:54:08
Dat noem ik nou service!

Ik ben aangenaam verrast door de QC-serie. Was altijd wat sceptisch ;)

Groeten, Wilco
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

Zijn er hier ervaringen met de B&W P9 Signature?

Ik ben mij aan het oriënteren op een hoofdtelefoon en de bouw/afwerking spreken mij iig aan. Het voornaamste, de geluidskwaliteit zal ik nog moeten gaan ervaren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fasteddie

Nu voor 769 eurootjes in de aanbieding.....

Xander32

.. thx voor de tip, :thumbs-up:, maar ook €769,- ga ik maar niet zo uitgeven.

Quote from: fasteddie on December 31, 2017, 14:42:41
Nu voor 769 eurootjes in de aanbieding.....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fasteddie

Inderdaad...in deze prijsklasse is er genoeg keuze....sterkte.... :P

Geertidow

Net de B&W PX gehaald. Prachtig in z'n soort (zowel om te zien als te beluisteren).
Zie andere topic: uit Duitsland een AptX HD transmitter besteld om via mijn NAIM draadloos te kunnen luisteren.
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

fasteddie

Welke transmitter heb je gehaald en bij wie?
Dank

bmateijsen

Quote from: Xander32 on December 31, 2017, 14:11:47
Zijn er hier ervaringen met de B&W P9 Signature?

Ik ben mij aan het oriënteren op een hoofdtelefoon en de bouw/afwerking spreken mij iig aan. Het voornaamste, de geluidskwaliteit zal ik nog moeten gaan ervaren.

Hoi,

Wij hebben de P9, maar ook anderen in die prijsklasse gewoon ter demo liggen. Je kan ze bij ons uitvoerig vergelijken!

trigger__

Ikzelf heb de B&W P5 bluetooth voor onderweg en op reis, en geen enkele negatieve ervaring hiermee. Doet altijd zijn werk goed.

Thuis als ik niet via de stereo luister, dan gebruik ik de Grado RS1e, en die ivm de P5 zingt. Dynamiek en plaatsing zijn super!! Gewoon genieten :)

Geertidow

Quote from: fasteddie on January 18, 2018, 11:46:32
Welke transmitter heb je gehaald en bij wie?
Dank

Ik heb de Inateck br1006 AptX HD transmitter / reciever gekocht bij amazon.de (47 euro inclusief verzenden). Als ik hem heb zal ik kijken of er ook verschil is tussen telefoon - aptx - b&w px en telefoon - aptx hd - b&w p, maar ik zal de transmitter vooral gebruiken voor thuis (films/piano).
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

royal d

Quote from: Xander32 on December 31, 2017, 14:11:47
Zijn er hier ervaringen met de B&W P9 Signature?

Ik ben mij aan het oriënteren op een hoofdtelefoon en de bouw/afwerking spreken mij iig aan. Het voornaamste, de geluidskwaliteit zal ik nog moeten gaan ervaren.

Ik heb gisteren een aantal HP's mogen beluisteren en dat was toch een lichte deceptie.. zelfs met een dragonfly dac.

B&O H4 en H6; weinig diepte, laag aangedikt en niet transparant of open gevoel
B&W PX: wat dof en typische B&W sound
B&W P9: Stuk beter dan de B&O maar geen "wow" gevoel. wel meer definitie dan de PX maar het kan mij niet bekoren.
Audioquest Nighthawk: stuk opener en betere definitie maar wederom geen overtuiging. lekkere lichte HP om te dragen.

Aangezien ik eerst met de bluetooth HP's wilde beginnen (gebruikersgemak) ben ik helaas snel tot de conclusie gekomen dat hetgeen ik beluisterd heb niet voldoet aan mijn verwachting.
De verkoper gaf aan dat dit deels te maken heeft met de bron (iphone en spotify) maar ook bluetooth zou een beperkende rol zijn.
Zijn advies is een losse versterker dac en HI RES source, zeker gezien het feit dat ik het thuis gebruik.

Mijn Grado SR125 vond ik qua openheid erg fijn maar het open karakter heeft ook nadelen (geluid buitenaf dringt door).

solitaire

Heb nu 7 BT hoofdtelefoons beluisterd, en voor mij waren de koplopers
1> Ultrasone Performance 880 Sirius       
2> Audio Technica dsr9bt   
3> Master & Dynamic MW60

Wat de verkoper jou heeft verteld D.E. kan ik in zoverre beamen dat de bron, het signaal / de zender, verschillend is (plus dat je een andere hoofdtelefoon beluisterd), waarbij de handelaar soms nauwelijks aandacht aan de zender heeft besteed (fabrieksinstellingen, onbekend welke codexs). Dat maakt vergelijken lastig2 ...



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

evilniek

Quote from: D.E. on January 21, 2018, 16:02:53
Ik heb gisteren een aantal HP's mogen beluisteren en dat was toch een lichte deceptie.. zelfs met een dragonfly dac.

B&O H4 en H6; weinig diepte, laag aangedikt en niet transparant of open gevoel
B&W PX: wat dof en typische B&W sound
B&W P9: Stuk beter dan de B&O maar geen "wow" gevoel. wel meer definitie dan de PX maar het kan mij niet bekoren.
Audioquest Nighthawk: stuk opener en betere definitie maar wederom geen overtuiging. lekkere lichte HP om te dragen.

Aangezien ik eerst met de bluetooth HP's wilde beginnen (gebruikersgemak) ben ik helaas snel tot de conclusie gekomen dat hetgeen ik beluisterd heb niet voldoet aan mijn verwachting.
De verkoper gaf aan dat dit deels te maken heeft met de bron (iphone en spotify) maar ook bluetooth zou een beperkende rol zijn.
Zijn advies is een losse versterker dac en HI RES source, zeker gezien het feit dat ik het thuis gebruik.

Mijn Grado SR125 vond ik qua openheid erg fijn maar het open karakter heeft ook nadelen (geluid buitenaf dringt door).


Maar wat is het beoogde gebruik dan? Thuis luisteren, alleen onderweg, of allebei? Bluetooth kan kwalitatief ook goed zijn, maar dan moet je alles goed voormekaar hebben, overigens is een Iphone veel beperkter kwa Bluetooth support dan een Android, BT is gewoon iets ingewikkelder dan ergens een kabel in steken. Gesloten zal meestal toch anders klinken dan open, maar open is in bepaalde situaties gewoon niet zo handig.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

royal d

Doel is lekker thuis op de bank luisteren zonder dat anderen last ondervinden van mijn muziek :). voor onderweg en sporten gebruik ik shure 215, die doen het gewoon prima (wel wat aan de donkere kant).

Verder heb ik 0,0 verstand wat betreft codexs, instelmogelijkheden etc. in een bluetooth configuratie.
In mijn perceptie ben je klaar met het of pluggen van een kabeltje cq. bluetooth verbinding tot stand brengen. Het ligt wat genuaceerder begrijp ik.

garmtz

Audeze Sine... Zonder enige twijfel de beste on-ear... Met Lighting verbinding en/of standaard kabel. Zeker met de Lightning verbinding is de Sine gewoon onverslaanbaar en biedt hij comfort en een goede afsluiting van extern geluid. Een must om eens te beluisteren! Bij ons in de webshop te koop.

garmtz

Voor wie het mogelijk gemist heeft... Beter Beeld & Geluid doet tegenwoordig op een serieuze manier head-fi... :) 

https://www.hifi.nl/artikel/26350/Beter-Beeld---Geluid-Hilversum-richt-zich-op-high-end-head-fi.html

evilniek

Quote from: garmtz on January 22, 2018, 00:04:30
Voor wie het mogelijk gemist heeft... Beter Beeld & Geluid doet tegenwoordig op een serieuze manier head-fi... :) 

https://www.hifi.nl/artikel/26350/Beter-Beeld---Geluid-Hilversum-richt-zich-op-high-end-head-fi.html

Hebben jullie niks aangekondigd in het sponsoren topic? Zou er daar in iedergeval nog even melding van maken, imho.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

PorscheHD

#794
Zomaar per onguk een B&W PX gescoord ;)

fasteddie

Waar?....daar wil ik ook wel tegenaan lopen...waar kan ik het tegen komen?

fasteddie

Grote mazzelpik dat je bent ::)
Gun je het van harte, maar ik weet zeker dat je de head na een weekje zat bent en dan weet je me te vinden :smile:

PorscheHD

Dat is niet ondenkbaar al heb ik hem al een uurtje of 2 op nu met Pink Floyd en het verveeld nog niet 😂

Peter1961

#798
Heb onder meer een Fidelio X2 welke ik eigenlijk steeds meer gebruik om zijn uitzonderlijke geluidskwaliteit.
Heb in al de jaren vele en vooral exclusieve hoofdtelefoons gehad en
beluisterd maar echter de, in mijn ogen zeer gunstige Fidelio X2 heeft zich wel onderscheiden als een subliem en uiterst gedetailleerd blijvertje voor mij.  :clapping:

Xander32

Sinds twee weken een P9 Signature  :music:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT