Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eric_audio

#700
Quote from: pacific on August 12, 2017, 13:41:27
Deze heb ik sinds gisteren in mijn bezit. Bevalt hij je nog steeds? Ik heb hem gekocht in Jakarta wat een hoop geld scheelt met NL. Ik gebruik deze in combinatie met mijn LG V20 telefoon en dat klinkt erg fijn. Na de AKG-K490NC mijn 1e serieuze headphone uitgave.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk



Jij bent Paul Oorbeek op head-fi? Dan heb ik je daar al antwoord gegeven......  (EricDH)

Hij bevalt nog steeds goed overigens...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

pacific

Quote from: eric_audio on August 12, 2017, 21:53:39
Jij bent Paul Oorbeek op head-fi? Dan heb ik je daar al antwoord gegeven......  (EricDH)

Hij bevalt nog steeds goed overigens...
Ja klopt. Niet op gelet [emoji6]. Wat een genot om naar een goede headphone te luisteren trouwens.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk


eric_audio

Quote from: pacific on August 13, 2017, 13:15:45
Wat een genot om naar een goede headphone te luisteren trouwens.



Quote from: pacific on August 13, 2017, 13:15:45
Wat een genot om naar een goede headphone te luisteren trouwens.
quote]

Nou en of!
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Htdre

Quote from: whoknows on November 10, 2016, 20:10:29
Ik heb net meegedaan aan een Massdrop :pompom: :

https://www.massdrop.com/buy/massdrop-sennheiser-hd6xx

Exclusieve uitvoering van een Sennheiser HD650 nieuw voor 200 $ (hoop dat er geen of niet teveel import kosten bijkomen) Ik was niet de enige  kom moeilijk in het ordersysteem doorkomen omdat de servers de overweldige belangstelling niet aankonden. Helaas worden er voor deze drop maar 5000 gemaakt, wellicht komt hij in de toekomst nog een keer

Door jouw mijn interesse gewekt. Heb je hem al?
Ik heb me aangemeld (slechts ' request') voor de volgende batch. Maar er viel nu nog niks te bestellen

paaj

#704
Hij zal hem wel hebben ondertussen, ik  wacht op december.
Ik denk dat Sennheiser na z'n 20k hoofdtelefoons in de uitverkoop er even mee klaar is. Via head-fi forum zijn ze wel te vinden voor vergelijkbare prijzen, weliswaar tweedehands maar dat is voor deze praktisch nieuw.

Ondertussen heb ik nu een DT770 voor kantoor die én comfortabel is én behoorlijk isoleert én eigenlijk heel lekker klinkt, en een T1 voor als ik binnenkort vanuit huis ga werken maar die heb ik nog nauwelijks geprobeerd... zit wel in een heel mooi kistje  :clapping:

Stax SRS-4040 met lichte spijt verkocht maar die ging ik het komende half jaar toch niet meenemen/gebruiken en hij is naar een echte liefhebber.

De DT770 is erg lekker maar heeft wel een behoorlijke designflaw: de baspoort aan de rechterschelp zit voorop en pakt dus tijdens fietsen alle wind  :sarcasm:
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Nosferatu

B&W P9 ter vervanging ( :crazy:) van m'n Hifiman HE-560. De HE-560 was op een portable apparaat (iPod, telefoon) niet/nauwelijks aan te sturen, de P9 werkt daar moeiteloos mee. Op m'n stereoset gebruik ik nauwelijks een hoofdtelefoon dus de HE-560 lag te verstoffen. Dan maar een (klein) stapje terug, het is in ieder geval voor de portable omgeving wel een flinke stap vooruit. Waarom dan de P9 en niet een P7 ? Ach, kon met HDPHNS een erg leuke deal maken.  :smile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

pacific

Quote from: Nosferatu on August 17, 2017, 11:31:51
B&W P9 ter vervanging ( :crazy:) van m'n Hifiman HE-560. De HE-560 was op een portable apparaat (iPod, telefoon) niet/nauwelijks aan te sturen, de P9 werkt daar moeiteloos mee. Op m'n stereoset gebruik ik nauwelijks een hoofdtelefoon dus de HE-560 lag te verstoffen. Dan maar een (klein) stapje terug, het is in ieder geval voor de portable omgeving wel een flinke stap vooruit. Waarom dan de P9 en niet een P7 ? Ach, kon met HDPHNS een erg leuke deal maken.  [emoji2]
Als ie net zo klinkt als hij eruit ziet komt het goed! Veel luisterplezier gewenst!

Sent from my LG-H990 using Tapatalk


T_I

Sinds gisteren is deze aan de collectie toegevoegd om rustig op het werk naar muziek te kunnen luisteren.



Voor het waarom, zie m'n zoek topic.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Former member 78

Mijn hoofdtelefoon is binnen!

Snel even aangesloten op de mobiel, maar dat was geen succes.
Op mijn VV speelt die gelukkig een stuk beter  :D Volgens het boekje moet hij 150 uur inspelen, dus vannacht kan die mooi aan
de tablet liggen met Spotify.


chansig

#709
Jammer dat je niet in Brabant woont dan had je ws die 150 uur wel gered in 1 nacht.

Veel plezier...via ALie zag ik hem voor 240 euro incl verzenden.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Former member 78

Deze komt vanaf een dealer in America.
Via eBay direct de invoerrechten btw ed. betaald, was nét geen €300,- kwijt.

Via Ali zal ik ze toch niet kopen, dan liever rechtstreeks bij Hifiman in China. (kwam ik ook pas later achter)

Maar jij speelt het spul in op Fast Forward? :D

Jumping Jack

Krachtstroom wss.  ;D

Hier momenteel aan het luisteren met een Shure srh 1840, mooi neutraal en ruimtelijk. Verder ook al een aantal jaar een draadloze sennheiser rs220 in gebruik, kwalitatief en gemakkelijk in gebruik!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Brabantse nachten zijn lang...dus dan haal je sneller de 150 uur. :D

Maar die van Ali komen volgens mij via dezelfde leverancier. Die van mij had ik via Amazon uk besteld en ik meen me te herinneren dat deze via Engeland verzonden zou worden. Maar op de stikkers zag ik vervolgens dat het via China kwam en dat was dan weer het zelfde bedrijf als die van Ali.

Nou ja..maakt ook niet uit.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

stefanschreurs

Zijn er mensen met ervaring met de B&W P7 en P9? En wat zijn de evt alternatieven in die prijsklasse?
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

Former member 78

De P9 kost €899,- en met dat budget is er veel te koop.
Waar ga je 'm voor gebruiken, thuis of moet die mobiel zijn?

paaj

#715
Voor onderweg is het zwaar overkill, Sennheiser HD25 is daarvoor geweldig: erg goede isolatie en heerlijk geluid.


Voor serieus gebruik zijn er inderdaad talloze alternatieven. Probeer een meet mee te pakken en kijk zeker tweedehands (head-fi.org met name). 'Prijsklasse' zegt niet zoveel, alles draait om hoe jij het ervaart en serieus HiFi heb je ook wel voor €200/300.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

seagull

Met een budget van € 899,- zou ik kiezen voor de Audeze EL-8.
Je hebt de keuze tussen open, gesloten of titanium als je een lightning kabel nodig hebt voor je iDevice.
Livingroom LG OLED 55C7V - NAD T 777 v3 - 2x Dali Rubicon LCR, Dali Fazon LCR, 2x Dali Fazon SAT, SVS SB-4000 Kitchen Bluesound Pulse soundbar Desk RPi 3, 7" touchscreen, Pro-Ject Pre Box S2 Digital, Aune X7s class A amp - MrSpeakers Ether C Flow  Bedroom RPi 3, Allo BOSS DAC, Creative Inspire T12 Bathroom Sonos Play:1 Office 2x Sonos Play:1 Subscriptions Roon lifetime - Tidal HiFi - Netflix Ultra HD - Amazon Prime

Nosferatu

Quote from: stefanschreurs on August 22, 2017, 22:11:02
Zijn er mensen met ervaring met de B&W P7 en P9? En wat zijn de evt alternatieven in die prijsklasse?
De P7 is voor z'n geld een prima hoofdtelefoon, de P9 ietsje te duur. Verschil in geluid is er wel maar niet dramatisch groot. Als ik de P7 een 8 zou geven dan de P9 een 8,5. De Hifiman HE-560 die ik had is (iets) beter. Heb ook de Audeze EL-8 'O' geprobeerd maar die viel me tegen. Draagcomfort was (voor mij) slecht, drukte sterk bovenop m'n hoofd. Verder erg lange inspeelduur, had de eerste week (24/7 laten draaien) het gevoel naar bekende nummers te luisteren maar met andere artiesten. De HE-560 was vanaf het begin beter en veel hoger draagcomfort. Ondanks z'n formaat en gewicht kon ik deze uren dragen zonder het spreekwoordelijke centje pijn.

Als je iets in deze prijsklasse zoekt ga dan vooral zelf luisteren. Wat vind JIJ 'lekker' klinken ? Neutraal, steriel of juist wat warmer ? Tips van dit forum zijn prima maar een ieder heeft andere eisen, belevenis etc. etc.

HDPHNS kan je op afspraak terecht (groot assortiment) voor de overige winkels zul je wat vaker moeten rondneuzen, de gemiddelde winkel zal niet al te veel hoofdtelefoons op voorraad hebben, vooral niet in het hogere prijssegment. Naast geluidskwaliteit is vooral draagcomfort belangrijk. Jouw oren luisteren niet alleen anders naar muziek, ze zijn ook anders; heb laatst de veelgeprezen Audeze Sine beluisterd en dat klonk niet verkeerd alleen zaten deze niet lekker om de oren. Een Sonus Faber Pryma zat mij wel goed maar klonk weer voor geen meter.

Andere merken ? Grado, Sennheiser, AKG, Beyer Dynamic, Philips, Audio Technica......

Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

chansig

Audeze LCD 2...ook erg goed.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

stefanschreurs

Leuk dat iedereen zo meedenkt! Mijn stereoset thuis zijn studiomonitoren van ATC die worden aangestuurd door een Sugden masterclass set. Analytisch dus goed, maar niet te analytisch. Dat beetje warmte in het middengebied zoek ik wel. De bedoeling is met name om thuis te luisteren, dus met hoofdtelefoonversterker en aparte dac. al zou het wel prettig zijn als het ook allemaal werkt op de iPhone, maar dat is echt bijzaak en minder belangrijk.
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

chansig

Beyerdynamic T1. De Audeze LCD 2 is een neutrale koptelefoon..ws dan te analytisch.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

stefanschreurs

Heb ook nog zitten denken dat het wellicht een idee is om een wat analytische hoofdtelefoon te nemen en dan met de versterker dat vleugje warmte erin te krijgen. Bijv. met de Sugden Masterclass hoofdtelefoonversterker. Iemand daar ervaringen mee?
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

Former member 78

Dat is toch behoorlijk gokken, en moet je echt zelf gaan beluisteren.

garmtz

Quote from: chansig on August 23, 2017, 09:23:23
Beyerdynamic T1. De Audeze LCD 2 is een neutrale koptelefoon..ws dan te analytisch.

Gr. Hans

Ik vind de Beyerdynamic T1 eerder analytische en de LCD2 wat voller in het laag, dus overall warm (hoewel het midhoog ook best pittig is).

chansig

Tsja...ik moet het ook een beetje doen vanuit mijn herinnering en ik vind de Audeze neutraler/schoner klinken dan de Beyer. Dus vandaar. Vanuit optiek had ik ook kunnen zeggen: HD800 van Sennheiser.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.