Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Huub-13

Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Kantuit

Hier kan ik weing aan toevoegen. Ik kan de mening van Huub voor 100% bijtreden.
Mijn exemplaar is er eentje uit de jaren '80, gereviseerd door Quad Duitsland en gekocht van een 81-jarige kenner/liefhebber die zijn collectie aan het uitdunnen is.
Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

garmtz

#677


Aalt-Jouk in het midden... :)  ( klik hier voor bron: http://www.quad-musik.de/html/float.html )

Huub-13

Quote from: garmtz on June 12, 2017, 21:07:54


Aalt-Jouk in het midden... :)  ( klik hier voor bron: http://www.quad-musik.de/html/float.html )
Volgens het internet is dit niet Aalt Jouk maar Jürg Jecklin (google op Jürg Jecklin en vraag afbeeldingen).
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

garmtz


Huub-13

Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

TopGun2010

#681
Sennheiser HD700 op mijn TEAC UD-501, zeer tevreden!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

PorscheHD

De oplossing voor al mn headphone problemen! Eindelijk rust gevonden met de B&W P7 Wireless. Even de Shure met Dac in kabel geprobeerd maar geluid was te zacht..... Marantz DAC kabels etc etc werkte allemaal niet naar wens. Dragonfly RED leuk maar adapter dragonfly dan nog kabel niet handig!

De P7 heb ik al eens gehad met snoer en beviel toen ook al erg goed eigenlijk.

De Wireless met Apple Music en iPhone heerlijk! Klinkt super gaat hard geen kabels gewoon lekker muziek luisteren!

Melbury

Sinds een maand of 2 met volle tevredenheid de AKG K845bt in gebruik.
Ik zag hem hier al eens vaker voorbijkomen.
Fijne pasvorm en prima vol geluid. Mijn eerste bluetooth hoofdtelefoon maakt me blij.  ;D

MAW

#684
Kent iemand de AKG K240 Sextett?

Dat is echt een fijn ding. Heb van alles gehad inc. AKG K712 pro en Sennheiser HD650 (heb ik nog steeds) en HD800. Ik luister niet zovaak via een hoofdtelefoon, maar mijn favoriete headphone is nog steeds de AKG K240 Sextett. :)

Heb wel eens Stax SR007 en 009 opgehad en die vond ik beiden wel echt subliem, maar die laat ik dan maar even buiten beschouwing in bovenstaande statement :)
Gr. Martijn

solitaire

Ken ik. Heb een familielid hier, een Philips N6330.

Deze werden vanaf 1976 (tot ?) gebouwd door AKG. De drivers en de exacte opstelling van de drivers was identiek aan de K240 Sextett, de kabel was die die later gebruikt zou worden voor de AKG K340, alleen de mechaniek van de koptelefoon was anders in de N6330 als die van de K240 en specifiek ontworpen als verbetering (zo bracht Philips het) van het K240 model.

Klinkt idd. erg leuk, maar wat gekunsteld (de weergave lijkt liever surround dan stereo te willen zijn oid.) en minder neutraal als de top-koptelefoons van nu. Maar ik luister er wel eens mee, en da's altijd weer aangenaam (mijn koptelefoon voor 'alledag' is een Shure SRH940).

Maar mooi ding dus, MAW :coffee:



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Former member 78

Ik heb net een Hifiman HE400I besteld, ben heel erg benieuwd hoe die gaat bevallen :)

Kwabbernoot

Quote from: Melbury on July 24, 2017, 20:30:21
Sinds een maand of 2 met volle tevredenheid de AKG K845bt in gebruik.
Ik zag hem hier al eens vaker voorbijkomen.
Fijne pasvorm en prima vol geluid. Mijn eerste bluetooth hoofdtelefoon maakt me blij.  ;D

Top ding.  :pompom: Veel plezier ermee.

paaj

Morgen een Beyer T1, vroege versie. Hoor wisselende vergalen dus ben heel benieuwd hoe die het doet met de Graham Slee Solo. Weekje testen en anders doorschakelen :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

chansig

Quote from: ArjanR1 on August  7, 2017, 23:11:38
Ik heb net een Hifiman HE400I besteld, ben heel erg benieuwd hoe die gaat bevallen :)

Een goede hoofdtelefoon hoor. Tenminste dat vond ik dan.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fasteddie


Former member 78

Quote from: chansig on August  8, 2017, 08:43:28
Een goede hoofdtelefoon hoor. Tenminste dat vond ik dan.

Gr. Hans

Ik ben heel benieuwd :)

bmateijsen

Naar, iedere keer koptelefoon te zien in plaats van het correcte woord hoofdtelefoon... :D

eddy135

Quote from: bmateijsen on August 10, 2017, 16:01:05
Naar, iedere keer koptelefoon te zien in plaats van het correcte woord hoofdtelefoon... :D
Als ik jou was, zou ik niet veel verder op het forum rondneuzen, want dit is nog wel minste aan taalverkrachting wat je af en toe aantreft... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

bmateijsen

Quote from: eddy135 on August 10, 2017, 16:09:20
Als ik jou was, zou ik niet veel verder op het forum rondneuzen, want dit is nog wel minste aan taalverkrachting wat je af en toe aantreft... ;)

Hahaha!

fasteddie

Zolang die woordverkrachting "gender neutraal" zou ik er niet te zwaar aan tillen ???

eddy135

Quote from: fasteddie on August 10, 2017, 16:37:07
Zolang die woordverkrachting "gender neutraal" zou ik er niet te zwaar aan tillen ???
hmm, ik vrees dat vooral mannelijke bezoekers zich er schuldig aan maken... :P
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Roeland

Quote from: bmateijsen on August 10, 2017, 16:01:05
Naar, iedere keer koptelefoon te zien in plaats van het correcte woord hoofdtelefoon... :D

http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=koptelefoon&lang=nn

Als je het maar vaak genoeg gebruikt wordt het een begrip in de van Dale  ::)

fasteddie


pacific

Quote from: eric_audio on April 28, 2017, 18:45:22
Deze heb ik sinds 3 weken. Bevalt me erg goed.



Deze heb ik sinds gisteren in mijn bezit. Bevalt hij je nog steeds? Ik heb hem gekocht in Jakarta wat een hoop geld scheelt met NL. Ik gebruik deze in combinatie met mijn LG V20 telefoon en dat klinkt erg fijn. Na de AKG-K490NC mijn 1e serieuze headphone uitgave.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk