Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

M

Net binnen gekregen  :inlove:
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

TopGun2010

#651
Die is mooi he Mayko! Heb hem ook. Erg fijn op iPad met Spotify
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

whoknows

#652
Ik heb net meegedaan aan een Massdrop :pompom: :

https://www.massdrop.com/buy/massdrop-sennheiser-hd6xx

Exclusieve uitvoering van een Sennheiser HD650 nieuw voor 200 $ (hoop dat er geen of niet teveel import kosten bijkomen) Ik was niet de enige  kom moeilijk in het ordersysteem doorkomen omdat de servers de overweldige belangstelling niet aankonden. Helaas worden er voor deze drop maar 5000 gemaakt, wellicht komt hij in de toekomst nog een keer

htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

M

#653
Quote from: TopGun2010 on November 10, 2016, 19:52:17
Die is mooi he Mayko! Heb hem ook. Erg fijn op iPad met Spotify

Ja hij klinkt erg lekker en hij zit ook goed. Kan alleen nog maar beter worden.
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

PorscheHD

Heb bedraade versie Denon Piccolo (Spotify) heerlijk!

Nosferatu

AKG-N60NC voor erbij. Heb al een Bose Q25NC dus kan mooi vergelijken hoe goed de Noise Cancelation van de AKG is t.o.v. de 'standaard'.

Al met al doet de NC er niet veel voor onder. Het is een On Ear, de Bose een Over Ear, dus de afsluiting van het oor is lang niet zo goed, meer 'lekkage' dan bij de Bose. Ook het draagcomfort van de Bose is iets beter maar de AKG hou je zonder problemen makkelijk een paar uurtjes op.

De sound is iets anders; de Bose klinkt zonder NC 'dof', op het moment dat NC aan gaat word het hoog een paar DB versterkt waardoor het allemaal wat opener gaat klinken. De AKG krijgt daarentegen een kleine boost in het laag, wat voller geluid. Al met al is het complete geluidsplaatje niet zo afwijkend van elkaar. Ik neig naar AKG maar dat komt waarschijnlijk door ervaringen uit het verleden; heb lang, heel lang een AKG K240 (jaren '80 model) gehad. ::)

Beide hoofdtelefoons zou ik een royale 7-7,5 geven voor geluidskwaliteit. Niet perfect, m'n Sennheiser Momentum maakt gehakt van ze (om over de Hifiman HE-560 maar niet te spreken  :wacko:), maar geen straf om naar te luisteren. De NC is waar het me bij beide modellen om gaat en dat doen ze allebei prima.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

john2910

#656
Quote from: Mayko on November 10, 2016, 16:19:10
Net binnen gekregen  :inlove:

Deze nu ook 3 weken in huis..

Want klinkt deze draadloos goed zeg!

Vooral als je bluetooth met atpx ondersteuning gebruikt.

Ik heb een miccus Home TX Pro  bluetooth transmitter digitaal aangesloten op mijn bluesound node 2 en dat klinkt werkelijk super.


TopGun2010

Quote from: john2910 on February  3, 2017, 11:47:45
Deze nu ook 3 weken in huis..

Want klinkt deze draadloos goed zeg!

Vooral als je bluetooth met atpx ondersteuning gebruikt.

Ik heb een miccus Home TX Pro  bluetooth transmitter digitaal aangesloten op mijn bluesound node 2 en dat klinkt werkelijk super.



Hoi John, waar heb je die miccus gekocht? Heb je hem toevallig ook voor de tv getest, optisch? Hoe is dan de lipsync?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

john2910

Quote from: TopGun2010 on February  3, 2017, 12:36:54
Hoi John, waar heb je die miccus gekocht? Heb je hem toevallig ook voor de tv getest, optisch? Hoe is dan de lipsync?

Hallo,

Ik heb hem op de miccus site besteld.(kon hem in nederland niet vinden).

Ik heb hem niet voor de tv getest,bij mij is hij enkel voor muziek als de vrouw tv kijkt ;)

Als het goed is heeft hij de miccus lowlatency en zal je daar geen last van hebben.

TopGun2010

Dank John! Jij hebt toch ook de mdr-hw700? Ik vind de p7 beter klinken, ook met Netflix, alleen lipsync issue, vandaar! Als je nog een keer kunt testen...
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

john2910

Quote from: TopGun2010 on February  3, 2017, 12:48:59
Dank John! Jij hebt toch ook de mdr-hw700? Ik vind de p7 beter klinken, ook met Netflix, alleen lipsync issue, vandaar! Als je nog een keer kunt testen...

Inderdaad de  mdr-hw700 heb ik ook nog steeds en gebruik deze voor films met een goede hd master track etc,met de stand op cinema geweldig voor films.

De P7 heb ik puur voor muziek en dat doet hij erg goed(en ik heb al wat koptelefoons versleten)

Ik kan een keer kijken of ik het kan testen,maar dat word niet op een kort termijn helaas.
Moet dan het 1 en ander verbouwen(apparatuur ingebouwd ;))

carlo

B&W P9 signature.... voor Ipad en gewone sets
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

TopGun2010

Dank John, alleen doen als je het zelf ook wilt weten!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Kwabbernoot

Quote from: Nosferatu on February  2, 2017, 19:31:19
AKG-N60NC voor erbij. Heb al een Bose Q25NC dus kan mooi vergelijken hoe goed de Noise Cancelation van de AKG is t.o.v. de 'standaard'.

Al met al doet de NC er niet veel voor onder. Het is een On Ear, de Bose een Over Ear, dus de afsluiting van het oor is lang niet zo goed, meer 'lekkage' dan bij de Bose. Ook het draagcomfort van de Bose is iets beter maar de AKG hou je zonder problemen makkelijk een paar uurtjes op.

De sound is iets anders; de Bose klinkt zonder NC 'dof', op het moment dat NC aan gaat word het hoog een paar DB versterkt waardoor het allemaal wat opener gaat klinken. De AKG krijgt daarentegen een kleine boost in het laag, wat voller geluid. Al met al is het complete geluidsplaatje niet zo afwijkend van elkaar. Ik neig naar AKG maar dat komt waarschijnlijk door ervaringen uit het verleden; heb lang, heel lang een AKG K240 (jaren '80 model) gehad. ::)

Beide hoofdtelefoons zou ik een royale 7-7,5 geven voor geluidskwaliteit. Niet perfect, m'n Sennheiser Momentum maakt gehakt van ze (om over de Hifiman HE-560 maar niet te spreken  :wacko:), maar geen straf om naar te luisteren. De NC is waar het me bij beide modellen om gaat en dat doen ze allebei prima.

Ik ben lang op zoek geweest naar een draadloze hoofdtelefoon en eindelijk één gevonden waar ik wel blij van wordt: een AKG K845BT. Met afstand de beste die ik op mijn hoofd heb gehad qua geluid. Geen NC maar daarvoor heb ik een QC15. AKG is schijnbaar helemaal mijn geluid, en dat komt ook al helemaal uit de jaren tachtig waar ik ooit begonnen ben met een K240 Monitor  :pompom: en veel later nog een AKG K550.
Andere bluetooth cans die ik heb geprobeerd waren de sennheiser momentum 2.0 wireless over ear, Bose qc35, Sony  MDR1000X, de een of andere JBL en Beats studio wireless 2. Geen daarvan kan wat mij betreft tippen aan de AKG en ze zijn op dit moment ook nog eens flink goedkoper.



Groeten...

Nosferatu

Quote from: Kwabbernoot on February  3, 2017, 21:11:24
Ik ben lang op zoek geweest naar een draadloze hoofdtelefoon en eindelijk één gevonden waar ik wel blij van wordt: een AKG K845BT. Met afstand de beste die ik op mijn hoofd heb gehad qua geluid. Geen NC maar daarvoor heb ik een QC15. AKG is schijnbaar helemaal mijn geluid, en dat komt ook al helemaal uit de jaren tachtig waar ik ooit begonnen ben met een K240 Monitor  :pompom: en veel later nog een AKG K550.
Andere bluetooth cans die ik heb geprobeerd waren de sennheiser momentum 2.0 wireless over ear, Bose qc35, Sony  MDR1000X, de een of andere JBL en Beats studio wireless 2. Geen daarvan kan wat mij betreft tippen aan de AKG en ze zijn op dit moment ook nog eens flink goedkoper.



Groeten...
Voor de aardigheid even gezocht en de K240 is er nog steeds en kost (bijna) nix ! Hoe zou zo'n in China gemaakte K240 (MK II/Monitor) presteren t.o.v. de oude Oostenrijkse K240 ? Denk dat ik het maar niet wil weten.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

sultankat

#665
Net sinds een dag de AKG K702 in huis. Ik had eerst de 701 en die heb ik zoals al snel bleek onterecht verkocht. Nu de 702 voor een wel heel aantrekkelijke nieuwprijs langskwam ben ik maar weer teruggekeerd op het AKG nest. Ik ken geen koptelefoon in deze prijsklasse die én fantastisch zit én zo neutraal klinkt.

Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

seagull

Ik heb al enkele jaren de Samung Level Over.
Lekker draadloos met aptX™ Bluetooth.

Livingroom LG OLED 55C7V - NAD T 777 v3 - 2x Dali Rubicon LCR, Dali Fazon LCR, 2x Dali Fazon SAT, SVS SB-4000 Kitchen Bluesound Pulse soundbar Desk RPi 3, 7" touchscreen, Pro-Ject Pre Box S2 Digital, Aune X7s class A amp - MrSpeakers Ether C Flow  Bedroom RPi 3, Allo BOSS DAC, Creative Inspire T12 Bathroom Sonos Play:1 Office 2x Sonos Play:1 Subscriptions Roon lifetime - Tidal HiFi - Netflix Ultra HD - Amazon Prime

T_I

Quote from: sultankat on March 21, 2017, 18:18:26
Net sinds een dag de AKG K702 in huis. Ik had eerst de 701 en die heb ik zoals al snel bleek onterecht verkocht. Nu de 702 voor een wel heel aantrekkelijke nieuwprijs langskwam ben ik maar weer teruggekeerd op het AKG nest. Ik ken geen koptelefoon in deze prijsklasse die én fantastisch zit én zo neutraal klinkt.



Wow, als ik de reviews zo lees wil ik die eigenlijk ook wel. 'Nadeel' is alleen dat ik 'm wil gebruiken om op het werk wat rustiger te zitten. Nu heb ik een Senheiser HD450, dus ook een open koptelefoon. Het zal vast een verbetering zijn (mag ook wel na 26 jaar en met zo'n klasse verschil), maar ik ben benieuwd, hoe erg 'lekt' het geluid naar buiten? (Wat hoor je als omstander als je 'm op normaal volume gebruikt)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

B-art

#668
Grado SR325si met mijn nieuwe Sieveking
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

eric_audio

Deze heb ik sinds 3 weken. Bevalt me erg goed.


NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Kantuit

#670
Mijn allereerste electrostaat. Een authentieke Jecklin Float, zo goed als nieuw. Foto van internet, maar identiek aan de mijne.



Ongelofelijk transparant en gedetailleerd. Uiteraard niet de allerlaagste basweergave, maar wel een zeer natuurlijk basgeluid. Bijzonder licht en comfortabel. Heeft me wel een hoop zoekwerk opgeleverd om deze degelijk te kunnen versterken.

En als niet te versmaden bonus: als drager van deze parel treed je automatisch toe tot de ere-galerij der hippe en coole cats.


Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Kantuit

#672
Uiteraard niet. Enkel in de beslotenheid van de eigen woning en dan nog met de rolluiken naar beneden. En natuurlijk hier op het forum, een vrijhaven voor nerds van allerlei pluimage.

Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Kwabbernoot

Ze blijven toch geweldig die foto's.  :laugh:

Veel plezier met je JF's. Worden die trouwens nog steeds gemaakt of is dit er nog een uit de jaren tachtig?

Groeten...

Nosferatu

Quote from: Kwabbernoot on June 12, 2017, 08:59:31
Ze blijven toch geweldig die foto's.  :laugh:

Veel plezier met je JF's. Worden die trouwens nog steeds gemaakt of is dit er nog een uit de jaren tachtig?

Groeten...
Schijnbaar worden ze nog steeds gemaakt.  ;D
https://stereodesk.com/products/the-jecklin-float-qa
http://www.quad-musik.de/html/float.html
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000