Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

joost

Ik gebruik sinds een paar weken een vintage AKG K500.
Eerder heb ik een Grado SR60i en een Beyerdynamic DT990 gebruikt, maar de AKG bevalt me veruit het best ook al is hij wat ouder.  ;)

Wordt gebruikt i.c.m. een zelfbouw hoofdtelefoon versterker.  (buizenversterking) :clapping:
HT set: JVC DLA X5500, Anthem MRX 720 / PVA 4, Klaré DIY monitor, Center en 4x rear, DIY Monolith+ HTPC, Sony UBP X800m2.

Nosferatu

Hifiman HE-560. Vervanger voor m'n Sennheiser Momentum. De HE-560 doet het alleen niet zo goed op een iPod, die heeft bij lange na niet voldoende vermogen.  :D Ach, de HE-560 doet het prima in m'n stereo set, het Senn-Momentje mag voor onderweg dienst blijven doen.  :smile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Rusher

Is het mogelijk een kabelbreuk te repareren (door een bedrijf)?
De breuk zit ergens in het zwarte deel naar de connector. Iets buigen geeft wel geluid; neutrale stand is permanent helemaal stil!

Roeland

Quote from: Rusher on February 26, 2016, 18:08:26
Is het mogelijk een kabelbreuk te repareren (door een bedrijf)?
De breuk zit ergens in het zwarte deel naar de connector. Iets buigen geeft wel geluid; neutrale stand is permanent helemaal stil!

Aub niet in dit topic
Graag een nieuw topic openen

NielsLu

#629
Even een klein kickje. Ik heb een Sennheiser RS220 op de kop weten te tikken, morgen komt deze als het goed is binnen (leuk verjaardagscadeautje voor mezelf ;))

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Zweitse

AKG Q701, naar mijn mening een goede prijs kwaliteit verhouding.

Jumping Jack

Quote from: NielsLu on March 29, 2016, 22:35:19
Even een klein kickje. Ik heb een Sennheiser RS220 op de kop weten te tikken, morgen komt deze als het goed is binnen (leuk verjaardagscadeautje voor mezelf ;))

Top! Daar hebben we hier al een aantal jaar veel plezier aan.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

NielsLu

#632
Vandaag heb ik de Sennheiser RS220 ontvangen. Wat een topgeluid komt eruit en voor zover ik nu kan beoordelen zit deze comfortabel op je hoofd O0
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

jgpeggeman

Sinds een paar maanden de gelukkige bezitter van een Sennheiser Momentum 2 on ear.

Dankzij het compacte (opvouwbaar) formaat, kan deze altijd mee in mijn laptoptas.

Gebruik hem dan ook veel op kantoor / huiswerk, om me compleet af te kunnen sluiten van de buitenwereld.

Sinds gisteren ook een AudioQuest dragonfly er bij, en maandag maar eens proberen...
NAD T743, 2x DALI Zensor 7, 2x DALI Zensor 5, Magnat Needle Center, Indiana Line Basso 850, LG42", AppleTV2, Argon Stream 2, Audioquest / Monster kabels, Audioquest Dragonfly, Sennheiser Momentum 2 on ear

blueray

Sinds 2 maanden een hifi-man 560 icm chord mojo. Met usb-otg aan te sluiten op tablet en telefoon. Deze combi klinkt al erg goed, mogelijk komt er nog een wat zwaardere versterker op termijn, maar mojo is mobiel en dat is erg handig. Een ietwat gekleurde en 'gemakkelijke' sound met meer dan voldoende detail. Ik kan er erg lang met plezier naar luisteren.
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

Peerless Monster

Quote from: NielsLu on March 30, 2016, 19:47:13
Vandaag heb ik de Sennheiser RS220 ontvangen. Wat een topgeluid komt eruit en voor zover ik nu kan beoordelen zit deze comfortabel op je hoofd O0

Gefeliciteerd met deze prachtige hoofdtelefoon! Heerlijk ding is het.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nosferatu

Een Bose QC-25 voor onderweg. Fantastische hoofdtelefoon. Voor wat betreft de Noise Cancellation in ieder geval.  ::)
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Jumping Jack

Quote from: Peerless Monster on September 28, 2016, 12:57:19
Gefeliciteerd met deze prachtige hoofdtelefoon! Heerlijk ding is het.

Waarom doe je hem weg? Iets beters gevonden? Die van mij gaat alvast nergens heen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Quote from: Jumping Jack on October  6, 2016, 11:22:11
Waarom doe je hem weg? Iets beters gevonden? Die van mij gaat alvast nergens heen...

Ik wil voor de 800 gaan. Wel prijzig, maar er is nu net de tweede versie uit.
Even een vergelijk gaan trekken tussen de eerste en de tweede versie in eerste instantie. Want die eerste versie gaat nu voor een appel en een ei over de toonbank (ahum ik heb ze al gezien voor rond 700 euro en kan je veel appels en eieren kopen denk ik)....

Maar de upgrade drang is groot ;D
Het is niet zo dat hij niet bevalt, maar ik heb de TEAC DAC met hoofdtelefoonversterker en dat een beetje zonde om die niet te gaan gebruiken.
Dus dan kom je al gauw uit (want Sennheisergeluid is wat ik mooi vind op mijn oren)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

TopGun2010

Sinds gisteren de nieuwe B&W P7 Wireless, kan zowel bedraad al draadloos. Zit lekker en heeft een mooi geluid.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Mokumer45

Ik denk, dat ik zeker zo'n 15 à 20 koptelefoons heb - van in-ear tot over the ear modellen. Sommige werden standaard bij gekochte apparatuur mee geleverd en alle andere zelf aangeschaft. Geluid en draagcomford sterk wisselend van goed tot uiterst matig. Het grootste deel is met aansluitkabel en enkele zijn wireless. De meesten worden eigenlijk nooit meer tot af en toe gebruikt en een paar worden wat meer gebruikt. Maar eigenlijk wordt er geen een regelmatig gebruikt, ik luister bijna altijd naar geluid via speakers.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Robinmull112

Wat vinden jullie van de B&W P9 die eergisteren is aangekondigd? Heeft iemand ze al kunnen beluisteren?
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

whoknows

Voor op het kantoor heb ik de vivo xe-800 besteld voor het luttele bedrag van 18 dollar. Klinken goed en zijn gebaseerd op een vsonic gr-07. mooi middengebied en gedetailleerde bas zonder echt een basehead IEm te zijn.   http://www.head-fi.org/t/726119/review-vivo-xplay-3s-xe800-mobile-audio-perfection.

Aanrader voor zo weinig geld
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

Kjelt

Quote from: Nosferatu on October  6, 2016, 09:09:27
Een Bose QC-25 voor onderweg. Fantastische hoofdtelefoon. Voor wat betreft de Noise Cancellation in ieder geval.  ::)
+1
Ik heb hem nu voor het eerst eens in het vliegtuig kunnen testen, slechts een woord:WOW.
Je kunt eindelijk weer muziek horen zonder superhard te hoeven zetten, echt een heerlijke ervaring.
In de kantoortuin vind ik het resultaat wisselend omdat hij alleen goed constante geluidsbronnen effectief kan cancellen. Dus airco etc verdwijnt maar gesprekken van collegas blijven doorsijpelen. In het vliegtuig daarentegen is het gewoon een verademing.

Nosferatu

Quote from: Kjelt on October  8, 2016, 07:51:02
+1
Ik heb hem nu voor het eerst eens in het vliegtuig kunnen testen, slechts een woord:WOW.
Je kunt eindelijk weer muziek horen zonder superhard te hoeven zetten, echt een heerlijke ervaring.
In de kantoortuin vind ik het resultaat wisselend omdat hij alleen goed constante geluidsbronnen effectief kan cancellen. Dus airco etc verdwijnt maar gesprekken van collegas blijven doorsijpelen. In het vliegtuig daarentegen is het gewoon een verademing.
Dat was mijn ervaring ook; 4x7,5 uur op gehad zonder irritaties (slecht zittende hoofdtelefoon bedoel ik daarmee) en rust, veel rust. De motoren werden gereduceerd tot een rustige airco.  ::) Muziek, film, allemaal erg goed hoorbaar op normaal luisterniveau. Geluidskwaliteit is minder dan hoofdtelefoons in dezelfde prijsklasse maar daar kan ik, tijdens een vliegreis in ieder geval, prima mee leven.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Bas Akkerman

Ik word altijd een beetje misselijk van noice canceling. Hebben jullie dat ook en is dat bij deze hoofdtelefoon anders?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Nosferatu

Quote from: Bas Akkerman on October  9, 2016, 09:10:38
Ik word altijd een beetje misselijk van noice canceling. Hebben jullie dat ook en is dat bij deze hoofdtelefoon anders?
Nee, met de QC25 helemaal niets. Toen ik de eerste keer NC aanzette was het 'plop' en stil. Nergens last van. M'n google vervangster daarentegen (ze weet toch alles beter  :D) klaagde over 'druk' op de oren, vond ze niet prettig. Denk dat het wel/geen 'last' hebben van bij-effecten van Noise Cancellation dus zeer persoonlijk is.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Kjelt

Ik heb daar geen last van gehad maar dat kan persoonlijk zijn.

Bas Akkerman

Quote from: Nosferatu on October  9, 2016, 15:40:47
Nee, met de QC25 helemaal niets. Toen ik de eerste keer NC aanzette was het 'plop' en stil. Nergens last van. M'n google vervangster daarentegen (ze weet toch alles beter  :D) klaagde over 'druk' op de oren, vond ze niet prettig. Denk dat het wel/geen 'last' hebben van bij-effecten van Noise Cancellation dus zeer persoonlijk is.
Herkenbaar. Een soort van omgekeerde fase. Als we elkaar weer eens zien, zou ik wel willen testen Kjelt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Prima, help me dan even herinneren, hij ligt normaal op mijn werk.