Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cardas49

#575
Omdat een Revel C205 er voorlopig niet in zit qua budget, gekozen voor een "can" upgrade: nette 2e hands Sennheiser HD600 als vervanging van mijn oude Sony. Ben benieuwd naar de goede prestatie die de HD6xx reeks zou moeten bieden voor het geld.

Nu nog een leuke dac / amp die er goed bij past. Zat eerst te kijken naar een Audioquest Dragonfly v1.2, maar ben bang dat die te underpowered is voor de 300 ohmige HD600. Dan maar een Schiit Magni Vali + Modi? Bottlehead Crack + Speedball upgrade zou de beste match moeten zijn, maar dan zit ik zonder dac alweer buiten budget.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

FDLARRY

#576
Zie AVtrader.

Sennheiser HD 650 voor een mooie prijs, voor als je toch net op zoek bent.

*Link naar niet-sponsor verwijderd.*
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

remco320

Zojuist de AKG K240 Monitors opgehaald bij Martin. Een 600ohm studio hoofdtelefoon die het erg prettig doet op de Ming Da versterker. De sennheiser hd555 doet het nog steeds prima in combinatie met film en gaming waarin ik de details belangrijker vind;) me verry happy

mdoe

Welke:
Heb de Philips Fidelio NC1 besteld http://www.philips.nl/c-p/NC1_00, komt vrijdag binnen.

Waarom: Was al een fan van de voorloper M1 en nu met nieuw design, 40 mm drivers, impedantie 16 ohm, memory foam oorkussens en natuurlijk de Active Noise Cancelling (ANC), opladen met USB, afneembare 3.5 mm cable en inline mic. was voor mij voldoende om

Je hoort mensen denken.. ANC, dan is Bose het beste. Reden waarom ik hier niet voor ben gegaan is de over-ear. wordt mij te warm aan de oren en vind ze te groot.
verder vind ik ook het design van Bose niet goed.



Marantz NR1603 | Boston Acoustics A25 | A23 | Dynaudio 3X | SVSound SB-1000 | Dune HD D1 | Apple TV | Sony Bravia 40" | Logitech Harmony Ultimate

RonK.

Ik heb net een AKG K550 aangeschaft  :clapping: deze komt ter vervanging van een Sony die ik op mijn Ipod gebruikte als ik op vakantie, ergens in een hotel of in het vliegtuig zat, "Semi portable zeg maar" :D

Nu is deze AKG wel een stuk groter dan de Sony, ik hoop dat het goed gaat met een Ipod ivm het vermogen en impedantie.

Voor thuis gebruik ik al een geruime tijd een AKG Q701 en die bevalt me tot nu toe prima, alleen op een Ipod werkt het minder.

Nieuw voor 149,00 inclusief verzenden,dan kan je weinig bulten vallen hoop ik  :D




Broem

Quote from: RonK. on April 13, 2015, 00:00:01

Nu is deze AKG wel een stuk groter dan de Sony, ik hoop dat het goed gaat met een Ipod ivm het vermogen en impedantie.

Voor thuis gebruik ik al een geruime tijd een AKG Q701 en die bevalt me tot nu toe prima, alleen op een Ipod werkt het minder.


En anders zo'n wonderlijk mooi en klein Fiio USB dac(je) aanschaffen. Prachtige prijs-kwaliteit verhouding en nooit geen problemen meer met die povere dac die in een iPod en iPad zit. Top ding.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Siddartha

Werken die dingen ook op i devices?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Bas Akkerman

Quote from: Siddartha on April 13, 2015, 18:34:17
Werken die dingen ook op i devices?
De Micro iDSD die ik heb werkt zowel op Android als Apple. Voor de precieze ondersteuning kun je beter even googlen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: RonK. on April 13, 2015, 00:00:01
Ik heb net een AKG K550 aangeschaft  :clapping: deze komt ter vervanging van een Sony die ik op mijn Ipod gebruikte als ik op vakantie, ergens in een hotel of in het vliegtuig zat, "Semi portable zeg maar" :D

Nu is deze AKG wel een stuk groter dan de Sony, ik hoop dat het goed gaat met een Ipod ivm het vermogen en impedantie.

Voor thuis gebruik ik al een geruime tijd een AKG Q701 en die bevalt me tot nu toe prima, alleen op een Ipod werkt het minder.

Nieuw voor 149,00 inclusief verzenden,dan kan je weinig bulten vallen hoop ik  :D

K550 werkt uitstekend op een iPod... Zeer gemakkelijk aan te sturen.

J.S.

Quote from: RonK. on April 13, 2015, 00:00:01
Ik heb net een AKG K550 aangeschaft  :clapping:
...
Nieuw voor 149,00 inclusief verzenden,dan kan je weinig bulten vallen hoop ik  :D

Toevallig! Vandaag ook eentje gekocht voor hetzelfde bedrag. Vind 'm verrassend goed klinken, heb er vanmiddag een paar uurtjes naar geluisterd op een SPL Phonitor mini.

Veel plezier ermee!

RonK.

Dank Garmtz en J.S.  :music: ,...... hij is reeds verzonden vanuit Duitsland.

Hij zal weldra op mijn werk afgeleverd worden, nog mooi optijd voor het komende vakantie weekje over 14 dagen  O0

Siddartha


Quote from: Bas Akkerman on April 13, 2015, 18:47:54
De Micro iDSD die ik heb werkt zowel op Android als Apple. Voor de precieze ondersteuning kun je beter even googlen.

Ok, thanx. Luster veel via iPhone en ben wel op zoek naar een leuke DAC daarvoor..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Zodiac

Quote from: Siddartha on April 13, 2015, 22:42:14
Ok, thanx. Luster veel via iPhone en ben wel op zoek naar een leuke DAC daarvoor..
Zou die HRT microstreamer wat zijn??
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Siddartha

Moet met
Tussenkomst van pc worden aangesloten, niet-Nederlandse dus
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Rusher

Quote from: marcelvandekamp on April 16, 2013, 21:32:58
Heb de 9mm katoenen mantel binnen. Dit past net niet over de plug. Dus vanaf de kleine connectoren langzaam maar zeker de mantel erover heen geschoven. Dit totdat de draden zich opsplitsen. a 45 minuten was ik er mee klaar. Resultaat geen contact geluiden meer.  Wat een verbetering  :headbanging:. Of de kabel nu ergens over heen schuift, of je er tegen aan tikt, je hoort nu geen contact geluiden meer. Deze kleine investering (18 euro inc. verzendkosten, besteld bij forumsponsor techflex) is zijn geld meer dan waard. Kan het elke bezitter van een hoofdtelefoon (die veel last heeft van contactgeluid, zoals de kabel bij de hifiman) aanraden.

http://marcelvandekamp.wordpress.com/2013/04/16/kabel-aanpassing/

hier is een foto v.h. resultaat te zien.

Hè, hè, ik ben het nu zo zat, die microfonie van de standaard kabel van mijn Hifiman HE-500, dat ik de forumsponsor een berichtje heb gestuurd om de materialen te verzamelen... Binnenkort met twee linker handen aan de slag.

garmtz

#591
Quote from: Rusher on April 21, 2015, 22:48:50
Hè, hè, ik ben het nu zo zat, die microfonie van de standaard kabel van mijn Hifiman HE-500, dat ik de forumsponsor een berichtje heb gestuurd om de materialen te verzamelen... Binnenkort met twee linker handen aan de slag.

Heb gewoon een Cardas kabel gekocht. Geen gepruts en mooie verbetering van het geluid: het nerveuze scherpe randje is er nu af.

http://www.cardas.com/headphone_cable.php

Rusher

#592
Ja, ik zag jouw eerdere post al over de aanschaf van de Cardas.

Cardas kabel met beetje lengte (2 meter) gaat al snel richting de €300. Voor de kabel €216 en voor de Hifiman aansluiting nog eens €64.

Het geluid van de Hifiman vind ik niet scherp, althans NADAT ik sinds kort twee NOS Philips Jan buisjes heb vervangen door Tesla.

chansig

Volgens mij kan je beter een koptelefoon kopen die gewoon naar je smaak klinkt.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rusher


Quote from: chansig on April 22, 2015, 11:44:44
Volgens mij kan je beter een koptelefoon kopen die gewoon naar je smaak klinkt.

Gr Hans
Ondeugende chansig maakt knipoog naar zijn Audeze?[emoji3]

De Hifiman HE-500 is de beste hoofdtelefoon die ik ooit gehoord heb, ZONDER ooit Audeze gehoord te hebben.

chansig

Neuuhhh...gaat mij er meer om dat wanneer je een kabel moet kopen om een koptelefoon naar je smaak te laten klinken dat je dan beter etc.

De 500 heb ik ook gehoord...zeker een hele mooie koptelefoon.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rusher

#596
Het probleem van de standaard kabel is de harde mantel om de aders, waardoor het aanraken met de tafel of versterker of knoop blouse of ... doorklinkt in het geluid. Daarom heb ik een zachte mantel in bestelling. Het geluid zelf is geheel naar mijn smaak. Maar ooit komt er een Audeze als die de Hifiman kan overtreffen (denkt het wel als ik de reviews lees).

chansig

Dan is dat wel een beetje boel een prutskabel.

Ik heb de 500 niet direct kunnen vergelijken met de LCD 2. Geen idee of de verschillen groot/klein zijn. De LCD 3 zal wel veeeel beter klinken.

Mocht je een keer willen komen luisteren (ik woon tussen Driebergen en Rhenen) dan ben je welkom.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Quote from: chansig on April 22, 2015, 13:04:08
Dan is dat wel een beetje boel een prutskabel.

Ik heb de 500 niet direct kunnen vergelijken met de LCD 2. Geen idee of de verschillen groot/klein zijn. De LCD 3 zal wel veeeel beter klinken.

Mocht je een keer willen komen luisteren (ik woon tussen Driebergen en Rhenen) dan ben je welkom.

Gr Hans
@ Rusher: zaterdag ben je in de buurt.........
(zal me er verder niet mee bemoeien) ;)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

Zaterdag ben ik niet in de buurt.. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.