Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Om te starten uiteindelijk gekozen om een tweedehands Bowers&Wilkins P5 te kopen.
Nu op zoek naar een hoofdtelefoonversterker geschikt om deze aan te sturen wat een moeilijkere oefening is dan gedacht.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=146755.0
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

garmtz

Versterker voor een P5 is ovekill... Van dat geld kun je een betere hoofdtelefoon die dat denk ik nog steeds niet nodig heeft.

Jumping Jack

Wel als je versterker geen hoofdtelefoon aansluiting heeft.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

KayaRahnee

Quote from: garmtz on November 29, 2014, 08:49:16
Versterker voor een P5 is ovekill... Van dat geld kun je een betere hoofdtelefoon die dat denk ik nog steeds niet nodig heeft.

De B&W P5 is een tijdelijke oplossing, zal hem  gebruiken op m'n stereoset.
Als ik alle bronnen wil kunnen beluisteren zal ik toch een versterker nodig hebben of begrijp ik iets niet/verkeerd?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Joris1971

Senheiser RS-180... staat nog steeds niet aangesloten op mijn Linn Majik DSM  :blush:

garmtz

Quote from: Joris1971 on November 30, 2014, 18:55:37
Senheiser RS-180... staat nog steeds niet aangesloten op mijn Linn Majik DSM  :blush:

Waarom niet? Gebruik je hem zo weinig?

Zodiac

Quote from: jazzman on November 28, 2014, 17:34:06
Ik ben sinds vanmorgen de trotse bezitter van een Sennheiser HD800.

Vanmiddag heb ik deze HD800 bij een vriend van me gehoord. Ik ben nu (dus ook!) ook enthousiast geworden. Hij zit lekker, geeft geen irritante druk, is dynamisch, mooi gebouwd. Beter dan mijn Beyerdynamic DT 880 edition, veel beter! Misschien maar 's overwegen......
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Joris1971

Quote from: garmtz on November 30, 2014, 20:19:59
Waarom niet? Gebruik je hem zo weinig?

dat ook inderdaad, maar op welke ingang van mijn DSM moet ik hem aansluiten Garmt?

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Quote from: Zodiac on November 30, 2014, 21:01:12
Vanmiddag heb ik deze HD800 bij een vriend van me gehoord. Ik ben nu (dus ook!) ook enthousiast geworden. Hij zit lekker, geeft geen irritante druk, is dynamisch, mooi gebouwd. Beter dan mijn Beyerdynamic DT 880 edition, veel beter! Misschien maar 's overwegen......

Is inderdaad een erg mooi apparaat. Ik had eerst een HD650 gekocht (vorige week) en sinds gisteren een HD800. Erg mooi.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

5061

Ben me ook aan het oriënteren om mijn "oude" Stax SR Lambda Pro weer in gebruik te nemen. De Klimax DSM heeft nl een pre out waar ik gebruik van ga maken.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

mvo

#561
Vergeet dan niet je speakers uit te schakelen anders gaat ´t niet werken... :)

....los van het feit dat beide preouts (balanced en unbalanced) tegelijkertijd gebruiken wordt afgeraden door Linn.

Gr. Marco
Linn LP12 | Lejonklou Gaio phonostage | Linn LK1 + LK2 pre/power | Linn Sara speakers
Nakamichi DR2 Tapedeck

5061

Heb begrepen dat ik mn Akubariks moet uitzetten als ik de Stax ga gebruiken.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Zodiac

Quote from: chansig on December  1, 2014, 09:38:37
Is inderdaad een erg mooi apparaat. Ik had eerst een HD650 gekocht (vorige week) en sinds gisteren een HD800. Erg mooi.

Gr Hans

Mag ik vragen wat je met de 650 hebt gedaan/ gaat doen?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

Hij ligt nu in de kast te wachten op een nieuw baasje. Maw wordt verkocht en staat ook in de te koop sector.

Je mag hier wel langskomen kan je hem proberen en gelijk de HD 800 horen...al ben ik bang dat je dan gaat doorsparen. :D

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted User

En dat is dus datgene wat ik ook heb gedaan. Al zit er 7 jaar tussen :laugh: Ik luister nu elke avond even 2 uurtjes.. het is genieten. Wat een rust voor mijn vrouw :hehe:

Zodiac

Quote from: chansig on December  1, 2014, 19:37:00
Hij ligt nu in de kast te wachten op een nieuw baasje. Maw wordt verkocht en staat ook in de te koop sector.

Je mag hier wel langskomen kan je hem proberen en gelijk de HD 800 horen...al ben ik bang dat je dan gaat doorsparen. :D

Gr Hans

Die opmerking is niet goed voor jouw handel, maar wel goudeerlijk en helaas ook wel wat er dan zou gaan gebeuren :D
Ik begin altijd (budget gedreven....) met een stapje te laag helaas, waarop ik vrij kort daarna uiteraard alweer upgrade kriebels krijg (getuige mijn spijt van de aanschaf van de BD880).
Dus misschien moet ik ook die 7 jaren uitzitten...en sparen (wat is dat ook alweer?)
Succes met de verkoop Hans! (En het aanbod)
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

Er zit ook wel een paar honderden euro's tussen beide koptelefoons. Nu heb ik bijzonder weinig ervaring met koptelefoons...maar de HD800 is wel een super ding.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Quote from: chansig on December  1, 2014, 20:15:12
Er zit ook wel een paar honderden euro's tussen beide koptelefoons. Nu heb ik bijzonder weinig ervaring met koptelefoons...maar de HD800 is wel een super ding.

Gr Hans

Ik neem wel een keer mijn Audeze LCD2 mee  ;)

chansig

Leuk...van 17-12 drie weken vrij.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Quote from: chansig on December  1, 2014, 20:53:04
Leuk...van 17-12 drie weken vrij.

Gr Hans

Zal met Doorofnight overleggen  ;)

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rudi64

Quote from: lynch1979 on December  1, 2014, 20:51:45
Ik neem wel een keer mijn Audeze LCD2 mee  ;)

Die Audeze heeft na het beluisteren op een beurs mijn interesse voor een degelijke hoofdtelefoon
terug aangewakkerd..
Zelf heb ik een Senn HD590 waarvan ik best nu wel kan genieten in mijne huidige opstelling,
maar waar kan ik die plaatsten tussen de recentere modellen van Sennheiser..zijn de huidige Senns
echt zo veel beter?Is er iemand die dit kan duiden?
En wat is de meerwaarde van een Sennheiser hoofdtelefoon met Sennheiser amp?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

Quote from: Joris1971 on December  1, 2014, 09:16:15
dat ook inderdaad, maar op welke ingang van mijn DSM moet ik hem aansluiten Garmt?

Op de line out... Nummer 13...


Joris1971