Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Liever hoef ik die keuze niet te maken.

scrutinizer

#526
Quote from: garmtz on November  2, 2014, 14:07:02
Liever hoef ik die keuze niet te maken.

...you've could have fooled me.... ;)

Ik denk dat mijn hint, gezien je stukje tekst, wel duidelijk was en zeker niet visious van aard. :)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Dirkjanboon

Ik heb een Beyer Dynamic koptelefoon die ik echter slechts zeer zelden gebruik. hij klinkt prima ooit nog bij het inmiddels failiete hobo hifi gekocht om ook s'morgens vroeg in een weekend muziek te kunnen luisteren

type is geloof ik de 331
Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

Zodiac

Quote from: Dirkjanboon on November  2, 2014, 15:59:42
Ik heb een Beyer Dynamic koptelefoon die ik echter slechts zeer zelden gebruik. hij klinkt prima ooit nog bij het inmiddels failiete hobo hifi gekocht om ook s'morgens vroeg in een weekend muziek te kunnen luisteren

type is geloof ik de 331
Kan heerlijk zijn, met zon ding op je kop.
Heb ook een BD, een DT 880 edition. Was in eerste instantie blij, maar mis wel wat punch in het laag.
Dacht ook een 250ohm te hebben gekocht, maar op de jack staat 600ohm. Misschien dat m'n Zodiac er daarom wat moeite mee heeft?
Of is dat BS?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

BuSpu

Quote from: scrutinizer on November  2, 2014, 15:47:44
...you've could have fooled me.... ;)

Ik denk dat mijn hint, gezien je stukje tekst, wel duidelijk was en zeker niet visious van aard. :)

Hij die in raadselen spreekt wordt snel misverstaan....

scrutinizer

Quote from: BuSpu on November  2, 2014, 19:49:21
Hij die in raadselen spreekt wordt snel misverstaan....

Maar hij die probeert te verstaan .....houdt mede zijn grijze cellen aktief.

Wat zijn raadselen?....Het zijn stukjes tekst subtopic gerelateerd. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

BuSpu

Quote from: scrutinizer on November  2, 2014, 21:17:18
Maar hij die probeert te verstaan .....houdt mede zijn grijze cellen aktief.
Begrijp ik dat je je het lot aantrekt van de meer bejaarde forum bezoeker?  ;D

Quote from: scrutinizer on November  2, 2014, 21:17:18
Wat zijn raadselen?....Het zijn stukjes tekst subtopic gerelateerd. ;)
maar nogal eens ernstig onleesbaar, helaas  :(

RonK.

#532
Een AKG Q701 dat is een "gemodificeerde" K701 ofwel de Quiny Jones editie.

Waarom ik hem heb weet ik eigenlijk niet, ik vond hem gewoon erg mooi en ben er best tevreden mee.


scrutinizer

#533
Quote from: BuSpu on November  2, 2014, 21:40:01
Begrijp ik dat je je het lot aantrekt van de meer bejaarde forum bezoeker?  ;D
maar nogal eens ernstig onleesbaar, helaas  :(

Fun!!! Ik heb het nooit anders gedaan hier en nu is het onleesbaar..... ;D
Of herken je de stukjes songtekst niet. .....gezien de context waarin ik het plaatst ;)

Oh ja ....cel vergrijzing ontstaat al met de eerst genuttigde alcoholische versnapering(en)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

#534

'Golden Oldie' Stax SRM t1s (gerestaureerd en gemod.) :)


...in mijn beleving weinig beters ervaren.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Zodiac

(Gelukkig, dat geouwehoer is voorbij) :pompom:

Terug naar het topic dus heren? Fijn!

Zo' n ouwe stax moet toch ondraag(baar)lijk zijn? Of valt dat mee? Die vierkante gaashekken op je hoofd.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

scrutinizer

#536
Quote from: Zodiac on November  2, 2014, 22:11:38
(Gelukkig, dat geouwehoer is voorbij) :pompom:

Terug naar het topic dus heren? Fijn!

Zo' n ouwe stax moet toch ondraag(baar)lijk zijn? Of valt dat mee? Die vierkante gaashekken op je hoofd.

De weergave maakt veel goed, Zodiac. ;D
Nee..het zijn eigenlijk een van de weinige headphones die ik lang achterheen kan dragen.
En dan heb ik nog een paar vuiltjes liggen of die ik ooit gehad hebt om dit te kunnen vergelijken. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

paaj

Quote from: Zodiac on November  2, 2014, 22:11:38
Zo' n ouwe stax moet toch ondraag(baar)lijk zijn? Of valt dat mee? Die vierkante gaashekken op je hoofd.

Je moet er niet mee in de trein willen gaan zitten nee :), maar ze zijn juist super comfortabel. Geen druk op je oren want ze vallen er ruim omheen en ze wegen ook nog eens vrijwel niets. Het ontwerp is niet voor niets vrijwel ongewijzigd gebleven sinds die eerste Lambda's.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Zodiac

Quote from: scrutinizer on November  2, 2014, 22:18:34
De weergave maakt veel goed, Zodiac. ;D
Nee..het zijn eigenlijk een van de weinige headphones die ik lang achterheen kan dragen.
En dan heb ik nog een paar vuiltjes liggen of die ik ooit gehad hebt om dit te kunnen vergelijken. ;)

Ok, draagcomfort is zo belangrijk! Ik vind mijn BD toch niet echt lekker zitten helaas. Dan kan het nog zo mooi klinken, maar als je na een half uur met zwetende oren en druk op je slapen moet afhaken, dan is dat jammer.

Wat is nou zo'n Stax waard als ik vragen mag?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

scrutinizer

#539
De huidige 2e hands prijs is variabel, en kan ik je niet vertellen.
Wel dat er veel 'vakbekwaam' gesloopte units rondgaan.

ik heb 3 exemplaren gehad. Deze laatste is meer dan 17 jaar in mijn bezit.  ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Zodiac

Quote from: scrutinizer on November  3, 2014, 12:19:44
De huidige 2e hands prijs is variabel, en kan ik je niet vertellen.
Wel dat er veel 'vakbekwaam' gesloopte units rondgaan.

ik heb 3 exemplaren gehad. Deze laatste is meer dan 17 jaar in mijn bezit.  ;)

Op mp staan er nu 2 te koop, variƫrend van 550-950.
Wat is een 'vakbekwaam' gesloopte unit?
En nu een nog dommere vraag. Waarop sluit je een hoofdtelefoon amp op aan?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

paaj

#541
Een bron en stroom meestal. Het is eigenlijk net een speakerversterker. ;)

Je zou hem aan een tapeloop van je versterker kunnen hangen als je die hebt, en Stax heeft ook best vaak een loop mogelijkheid geloof ik, dan komt hij tussen bron en versterker.

Voor meer aanbod en betere prijzen zou je eigenlijk even op head-fi (de echte .org) moeten kijken.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Gitaarwerk__

Sennheiser HD-650, Schiit Modi & Magni combinatie, en een raspberry Pi als bron.

Vind persoonlijk een open hoofdtelefoon vele malen prettiger. En sowieso over ear. Moet de band nog "inspelen" :D (aka, hij zit nog te strak). Voor de late uurtjes en op andere plekken dan wanneer ik voor de speakers zit :)... waar ik nog niet voor zit omdat ik ze nog niet heb.

Ben sowieso wel fan van iets met wat sprankelend hoog en een koptelefoon welke niet teveel druk qua geluid zet. Altijd wel erg fan geweest van het geluid van de Sennheisers. AKG en Beyer ook gehoord, ook alle topmodellen van > 1K euros, maar niet mijn ding.
Kef Reference One, Exposure 2010S2D, Exposure 2010S2, Schiit Gungnir multibit, Pro-Ject debut & Grado Gold, Raspberry Pi + Squeezebox upgrade, Audioquest HawkEye BNC, Kimber 8TC, Kimber vdHul Mainsstream & Mainsserver, Kimber select 1011 & 1016

solidd

Grado PS500 met Epiphany Acoustics EHP-O2 (ODAC)

- Omdat muzikaliteit voorop staat
- Omdat details fijn zijn om te horen
- Omdat je het gevoel hebt er live bij te zijn
- Omdat het weinig beter gaat worden dan dit

Ivo_205

KEF M500 omdat iedereen in een treinwagon wurgen blijkbaar "niet kan".

Deleted User

#545
Ik ben sinds vanmorgen de trotse bezitter van een Sennheiser HD800.

Naast de geluidskwaliteit (icm TEAC HA-501) denk ik dat bij mij het draagcomfort de doorslag geeft. En ook ik ben sinds eind jaren 80 een Sennheiser fan. Mijn HD650 gaat portable worden.

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

gerzom

Quote from: jazzman on November 28, 2014, 17:34:06
Ik ben sinds vanmorgen de trotse bezitter van een Sennheiser HD800.

Naast de geluidskwaliteit (icm TEAC HA-501) denk ik dat bij mij het draagcomfort de doorslag geeft. En ook ik ben sinds eind jaren 80 een Sennheiser fan. Mijn HD650 gaat portable worden.

Mooi, gefeliciteerd !!!!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Broem

Quote from: jazzman on November 28, 2014, 17:34:06
Ik ben sinds vanmorgen de trotse bezitter van een Sennheiser HD800.

Naast de geluidskwaliteit (icm TEAC HA-501) denk ik dat bij mij het draagcomfort de doorslag geeft. En ook ik ben sinds eind jaren 80 een Sennheiser fan. Mijn HD650 gaat portable worden.

Die staat ook nog op mijn 'longlist' om eens achteraan te gaan. Prachtige hoofdtelefoon. Ooit op een beurs gehoord met bijbehorende versterker. Mooie combi. Ik doe het nog even met de HD 650 wat ook geen straf is  :colgate:
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

KingG

B&W p7 omdat ie ook ook nog es mee te nemen is icm ifi nano dsd (dac en amp). Klinkt top. Nu te lui heb apple oortjes direct in mijn macbook zitten en klinkt eigenlijk ook heel goed.

(ook nog Beats HD Solo (kantoor), Senheiser mm450 en Shure se315 (beide voor sporten)
To show or not to show ;)