Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


garmtz


Quote from: gerzom on June 19, 2014, 14:29:18
...... maar dan heb je ook wat  :music:

Snap ik... Maar voor die prijs heb je ook Cardas... Waarom deze?

garmtz

#477
Quote from: Jumping Jack on June 19, 2014, 10:07:25
Ik dacht dat je een SuperNait 2 ging gebruiken  ;D?

Duurt nog even (if ever)... Mocht het er van komen, zal ik een en ander eens goed A/B-en... De Hifiman heeft aardig wat vermogen nodig, dus ben benieuwd hoe dat gaat met een SN2 HP out. De Lyr kwam nu eenmaal voorbij voor een mooie prijs...

Jumping Jack

Tuurlijk, mocht het er van komen, dan ben ik benieuwd naar de uitkomst. De hifiman nog niet geprobeerd op een versterker in de zaak dan?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

#479
Quote from: Jumping Jack on June 19, 2014, 15:31:32
Tuurlijk, mocht het er van komen, dan ben ik benieuwd naar de uitkomst. De hifiman nog niet geprobeerd op een versterker in de zaak dan?
Jawel, een XS2... En dat klonk erg fraai... ;) Ik kan op de zaak wel eens een A/B test doen...

gerzom

#480
Quote from: garmtz on June 19, 2014, 15:25:03
Snap ik... Maar voor die prijs heb je ook Cardas... Waarom deze?
Voor mij was dit een openbaring qua rust, details en laag weergave.
Ik heb ze niet met heel veel andere kabels vergeleken, maar bijv. de Alo The Green Line was duidelijk een mindere match (althans op de LCD 2) Andere Alo kabels heb ik niet kunnen testen, maar die zouden allemaal duurder uitkomen dan de Entreq (ik heb 4,5 meter kabel nodig, Cardas Clear is wel een stuk duurder trouwens)

Ik heb voor mijn HE-400 een Forza Audio Works kabel besteld (de instapper, de Color Series) en die klinkt al beter dan de standaard kabel, dus misschien ook een tipje?  ;)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


VTEC_genieter

Vandaag ging ik naar de MediaMarkt Akerpoort gewoon om te kijken naar multimedia en etc. Blijft een leuke winkel met veel moois erin.

Zag ik bij hun opvallende uitverkoop bij de headphones afdeling ;)
Ik had al maanden 2 hoofdtefeloons in m'n gedachten en vond ze voor mijn portemonnee wat duur.
De B&W P3 en de Sennheiser Momentum On Ear waren toen 199 euro. Al maandenlang stonden die prijzen vast en overal waren ze voor dezelfde prijs.

Maar....wat ben ik blij dat ik vandaag de MM ging bezoeken :)
Ze hadden uitverkoop ook bij de afdeling Headphones.
De Sennheiser Momentum On Ear kleuren ivoor, blauw, groen, rood nieuw voor 110 euro!!
De kleuren bruin en zwart zijn voor 145 euro.

Daarnaast stonden nog een paar dozen van de B&W P3 kleur rood ook voor 110 euro!!
De kleur zilver is voor 145 euro.
De kleuren blauw en wit van deze hoofdtelefoon stonden op de normale plek, denk dat ze nog steeds voor 199 euro de deur uitgaan.

Ben blij dat ik nu voor een mooie prijs mijn favoriete headphone heb gekocht! :)

Sennheiser Momentum On Ear nu uitverkoop bij de MediaMarkt!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Robe77

Wellicht wat minder audiofiel dan de meeste juweeltjes die ik voorbij heb zien komen in dit topic, maar ik heb sinds gisteren de JBL Synchros Reflect I (sport) ;D Eindelijk een paar in-ear dopjes die gewoon netjes in mijn oor blijven zitten tijdens het hardlopen, en het geluid is ook helemaal prima !

Onkyo tx-sr876B / Onkyo bd-sp809B / Kef xq5, xq2c, xq1 / BK Xxls400 FF op Subdude / Philips Full Led 46pfl9704h-12 / Apple TV3 / Ipad 3 / Harmony One / AC Ryan HD / vd Hul Royal Jade / Supra 3.4 Ply / Audioquest Sub1 / WBT.

Zodiac

Ik gebruik een iphone voor mijn mobiele muziek.

Heeft iemand ervaring met een HRT microstreamer als externe geluidskaart/ dac. Deze sluit je aan op de digitale uitgang (lightning uitgang). Zou beter moeten zijn dan het brakke analoge uitgangetje op de iPhone.
Misschien heeft het dan ook zin om te investeren in goede in-ears?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

cardas49

Voor thuis: een 15 jaar oude Sony MDR-CD780. Zeer ruimtelijke weergave, oa door 50mm driver. Bas is aardig diep, maar niet bijzonder strak. Midden gebied is wat teruggetrokken, hoog bijzonder fijn en vergeeflijk zonder te veel in te boeten. Ik underpower hem mogelijk met de headphone amp op mijn Cantatis Overture geluidskaart. Tzt wil ik de sony vervangen met iets anders en een goeie headphone amp halen.

Voor on the go: Sennheiser PX200-II. Klinkt best goed voor een gesloten design. Erg neutraal, goed in balans. Zeer goede prijs / kwaliteit verhouding. De kabel is bij de jackplug niet erg sterk en heb ondertussen 2x breuk gehad. Beide keren wel netjes vervangen door dealer / sennheiser. Deze is niet voor mensen met grote oren. Beetje lastig om hem goed geplaatst op je hoofd te krijgen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Vergeet ik de thread vraag te beantwoorden:

Omdat ze toen goed uit de reviews kwamen  ;D

De volgende aanschaf doen we op andere criteria...
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Frederikus

Beyerdynamic custom one pro.
- inplugbare snoer
- gesloten systeem, ideaal voor in het vliegtuig, zonder muziek dempt dit het geluid al behoorlijk.
- vergulde contact
- dikke snoer.
- evt onderdelen te vervangen
trouwens met die 3,5mm Jack kan je tegenwoordig bij veel vliegmaatschappijen wel terecht.
Maar soms heb je pech natuurlijk.....dan gebruik ik mijn mp3 speler. Net zo handig.
Ik zit geregeld 16 uur in het vliegtuig maar dankzij deze hoofdtelefoon en lekkere muziek zachtjes, slaap ik een boel uurtjes.
En het geluid is prima, mijn volgende stap wordt een betere speler.....dan blijf ik wellicht wakker...lol :xmas:
Nu: Cambridge Azur 651r, Kef iq90, iq30. Rel, Sonos.
Wens: Lyngdorf 804d3

RubenV.

Quote from: Zodiac on September 17, 2014, 21:06:47
Ik gebruik een iphone voor mijn mobiele muziek.

Heeft iemand ervaring met een HRT microstreamer als externe geluidskaart/ dac. Deze sluit je aan op de digitale uitgang (lightning uitgang). Zou beter moeten zijn dan het brakke analoge uitgangetje op de iPhone.
Misschien heeft het dan ook zin om te investeren in goede in-ears?

Geen ervaring, maar ik ben zelf ook opzoek naar zoiets dergelijks (portable amp+dac). Dan met name zodat ik ook Spotify (de ofline nummers) "onderweg" kan luisteren. Jammer dat dat niet met een iPod classic kan. Voor de iPhone is de keuze niet supergroot. Ik kwam zelf uit op de ALPHA DESIGN LABS - X1 DAC en  V-Moda Vamp Verza. Heb jij ondertussen al wat gevonden?

Ik ben zelf ook wel benieuwd naar het verschil tussen zo'n iphone +amp/dac en een portable kwaliteits speler.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Zodiac

Quote from: RubenV. on September 28, 2014, 19:11:58
Geen ervaring, maar ik ben zelf ook opzoek naar zoiets dergelijks (portable amp+dac). Dan met name Heb jij ondertussen al wat gevonden?

Ik ben zelf ook wel benieuwd naar het verschil tussen zo'n iphone +amp/dac en een portable kwaliteits speler.

Nee, ik ben niet verder gekomen. Het probleem is dat er een beperkte keuze is aan dac-jes die zonder extra voeding op je iPhone kunnen. Ik dacht eerst nog aan een Dragonfly van Audioquest, maar die vraagt teveel stroom >30mA (dacht ik, don't shoot me). Die jij noemt ken ik niet, zal ik eens op googlen. Ik heb zelf geen zin om met zowel met een iPhone als een speler rond te lopen. Laatst een Microstreamer op MP voor een schappelijke prijs. Is verkocht helaas. Hou me op de hoogte , vind ik leuk....!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Lightspeed

#489
Wellicht is dit wat.
Teac ha-p50 (= ook een iets goedkopere Onkyo versie van)

http://www.nl.onkyo.com/en/products/dac-ha200-118433.html?tab=Details

http://andreweverard.com/2014/07/28/review-teac-ha-p50-headphone-amplifier/

Oh vergeet ik toch deze nog...  :blush:   :sigh:

iFi Nano iDSD
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Zodiac

Kan ook. Nadeel is dat je met een aantal kastjes loopt te 'zeulen'.
De HRT is zo groot als een luciferdoosje.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

TopGun2010

Sony MDR-HW700 voor filmpjes laat in de avond. Top!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

RubenV.

Quote from: Lightspeed on September 29, 2014, 17:45:13
Wellicht is dit wat.
Teac ha-p50 (= ook een iets goedkopere Onkyo versie van)

http://andreweverard.com/2014/07/28/review-teac-ha-p50-headphone-amplifier/

Helemaal top deze tip  ^^

Ik ga eens even zoeken naar die Onkyo variant.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

gerzom

MrSpeakers Alpha Dogs  :music:



Toch ook maar eens kijken wat een gesloten hoofdtelefoon kan doen. Deze werden me aangeraden en komen zeer goed uit allerhande reviews en kosten 1/4 van mijn oorspronkelijke keuze de Audeze LCD-XC  :)

Eerste indruk na uurtje luisteren: helemaal niet slecht, mooi groots geluidsbeeld, rustig en evenwichtig midden, mooi hoog, laag is iets minder dan de LCD 2.2, maar die staan dan ook bekend om hun waanzinnig laag  ;)
Al met al, een hele mooie aanvulling op mijn LCD 2.2's

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Zodiac

Van de week mijn Beyerdynamic DT 880 Edition ontvangen (van H&C).
In 1 woord: fantastisch!

Als speakers dat geluid zouden kunnen evenaren, dan had ik de heilige graal te pakken.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

lynch1979

Quote from: Zodiac on October  6, 2014, 15:22:21
Van de week mijn Beyerdynamic DT 880 Edition ontvangen (van H&C).
In 1 woord: fantastisch!

Als speakers dat geluid zouden kunnen evenaren, dan had ik de heilige graal te pakken.

Dan zou ik niet naar Audeze gaan luisteren  ;)

Nahpets

Mijn Sennheiser HD 600 is niet meer,  :nopompom: 1 van de luidsprekers doet het niet meer, helaas ook geen kabelbreuk.

En aangezien ik eigenlijk geen geld aan head fi wil uitgeven zal ik het dus even zonder moeten doen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Zodiac

Dat is zuur!
Want toch soms wel fijn om helemaal in de muziek te 'kruipen'
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Quote from: lynch1979 on October  6, 2014, 15:26:24
Dan zou ik niet naar Audeze gaan luisteren  ;)

Shit! Dat had je nou niet moeten zeggen ;D
Nu wil ik dat natuurlijk wel. Er is zoveel moois te koop. Als je die head fi wereld betreedt weet je het ook niet meer....ik geniet even verder van de BD880, want erg fraai vind ik!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

lynch1979

Quote from: Zodiac on October  6, 2014, 15:38:16
Shit! Dat had je nou niet moeten zeggen ;D
Nu wil ik dat natuurlijk wel. Er is zoveel moois te koop. Als je die head fi wereld betreedt weet je het ook niet meer....ik geniet even verder van de BD880, want erg fraai vind ik!

Ik heb de DB990 gehad en daar 10 jaar met heel veel plezier naar geluisterd, en de 880 is ook geen misselijke hoofdtelefoon  :headbanging: