Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Delesh

heb voor mijn meisje de HE-400 van hifiman besteld ben benieuwd
Woonkamer : Tag Mclaren AV32R - parasound 5250 - OPPO BDP-105 Darbee -quadral Montan VIII - quadral Base VIII - wireworld speaker kabel Equinox® 7 - wireWorld power cord Aurora™ 7 - ULTRAVIOLET 7 HDMI kabel -vortexbox streamer zelf gemaakt - lg hecto
Headphone setup : hd-800 sennheiser - amb headphone amp M3 met Q11 voeding - Hifiman HE-400 (voor men vrouw)

garmtz


Quote from: Delesh on May  7, 2014, 06:35:47
heb voor mijn meisje de HE-400 van hifiman besteld ben benieuwd

Is super! Hoop dat hij niet te zwaar is voor je 'meisje'... ;)

Paul1967

Quote from: Delesh on May  7, 2014, 06:35:47
heb voor mijn meisje de HE-400 van hifiman besteld ben benieuwd

Mooi hoor. Een keer mogen beluisteren en dat was echt een genot. Ik hoorde bijvoorbeeld (micro)details die ik niet eerder
vernam in die opname.
Idd een zware jongen  ;)

Delesh

Nu nog op vakantie in nederland. Vrijdag zal ik hem eens kunnen uit testen dan ben ik terug thuis...
Woonkamer : Tag Mclaren AV32R - parasound 5250 - OPPO BDP-105 Darbee -quadral Montan VIII - quadral Base VIII - wireworld speaker kabel Equinox® 7 - wireWorld power cord Aurora™ 7 - ULTRAVIOLET 7 HDMI kabel -vortexbox streamer zelf gemaakt - lg hecto
Headphone setup : hd-800 sennheiser - amb headphone amp M3 met Q11 voeding - Hifiman HE-400 (voor men vrouw)

MAW

Quote from: Delesh on April 26, 2014, 07:12:03
ik heb kort een Sennheiser HD 800 kunnen op de kop tikken. Dit was eentje dat winkel nog staan had maar niet kon verkopen. Dus een korting van 36% gekregen.

Ik heb ongeveer tegelijk een HD800 (ex demo 'als nieuw') gekocht. Zeer accurate en transparante hoofdtelefoon. Ik gebruik hem met een Violectric V200 en die combinatie bevalt erg goed.
Gr. Martijn

garmtz

Quote from: MAW on May 17, 2014, 10:26:04
Ik heb ongeveer tegelijk een HD800 (ex demo 'als nieuw') gekocht. Zeer accurate en transparante hoofdtelefoon. Ik gebruik hem met een Violectric V200 en die combinatie bevalt erg goed.

Mooie hoofdtelefoonversterker!

MAW

#456
Tnx die bevalt ook heel goed. Ik wou een goede versterker voor deze hoofdtelefoon en las dat veel mensen met een HD800 meerdere keren hun versterker upgraden.

Ik dacht laat ik het dan maar in 1 x goed doen. En aangezien ik hem via marktplaats heb gekocht viel het allemaal nog wel mee.  :)
Gr. Martijn

Point7

#457
Momenteel gebruik ik volgende koptelefoons. Ik ben een Basshead voor de duidelijkheid.

- V-Moda LP2 (meest gebruikt en zeer tevreden over)
- Philips Fidelio X1 (goede allrounder)
- Sony XB-500 (voor de prijs ongelooflijk goed en heb er nog eentje als reserve gekocht omdat het zo goedkoop was)
- Sennheiser HD265 (deze heb ik al zeer lang maar niet meer in gebruik)

De Sennheiser HD800 en HD650 heb ik ook gehad maar die hebben te weinig bass voor mijn smaak.

Dan nog enkele bluetooth koptelefoons:
- Philips M1BT
- Sennheiser PX-210BT

Apparatuur:
- Squeezebox Touch + Sbooster "Best Of Two Worlds" voeding (bron)
- Burson Audio DAC DA-160 (DAC)
- Rudistor RPX-35 (headphone AMP)
- Volledig bekabeld met Apogee Wide Eye digital coax zowel voor analoog als digitaal.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

papaleo

#458
Ten eertse,ik heb/had nog nooit een koptelefoon gehad...tot op gisteren  ;)

Als ik zo iets dergelijks gebruikte was/is dat in de vakantie en dan alleen de in ear uitvoeringen,maar dat vind ik on-dingen...,vallen steeds uit mijn oren.
De laatste welke ik had aanschaft was een Senneiser welke je om je oor krult en deze blijft/bleef redelijk zitten en klinkt (voor een niet kenner) behoorlijk goed,moet ik zeggen.

Maar gisteren was ik in de MM voor een oplaad kabeltje te kopen voor mijn iPhone 5...en daar was mijn aandacht getrokken,want daar hebben ze een gigantische stelling staan met tig merken/modellen hoofdtelefoons....
Na een aantal geprobeert en op mijn oren gezet te hebben....ben ik in een 'oor' opslag verliefd geworden op de Sony MDR-R1 (zilveren uitvoering) wat een sound zeg,en wat een genot om deze op/om je oren te hebben,deze zitten fantastisch en klinken in mijn oren hemels.
Ik heb deze dan ook meteen gekocht...eigenlijk in de blind want normaal zoek ik van alles op over wat ik van plan ben te kopen...,tot op heden geen spijt van mijn aankoop.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

VTEC_genieter

#459
-- post verwijderd --
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Achiel

Voor gebruik onderweg en straks voor in het vliegtuig een Xiaomi pistons 2.0 Voor $22 een no brainer, geleverd in erg mooi en handig doosje, ruikt nog naar chocolade ook...

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

VTEC_genieter

Vergeet voordat je je handbagage gaat inpakken deze audio plug niet ;)

Deze verloop kan je bij www.bax-shop.nl bestellen ;)

Anders kan je je nieuwe headset niet gebruiken in het vliegtuig, want ze gebruiken een dubbele minijack voor de headphones. Je zult dan hun headphones moeten gebruiken. En die zijn zeeer slecht! Als je de volume iets harder zet, dan gaat het geluid verscheuren/vervormen/kraken!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Interficior

Quote from: Achiel on June  7, 2014, 12:28:20
Voor gebruik onderweg en straks voor in het vliegtuig een Xiaomi pistons 2.0 Voor $22 een no brainer, geleverd in erg mooi en handig doosje, ruikt nog naar chocolade ook...


Ik heb deze ook besteld een weekje terug. Ik ben erg benieuwd naar hoe het klinkt, zeker voor die 18 euro ofzo dier ik ervoor betaald heb. Je hoort dan allemaal goede verhalen, maar is het ook zo goed? Of voornamelijk heel goed voor de prijs?

Op het moment ben ik voornamelijk aan het genieten van mijn Beyerdynamic DT880 Pro (250 ohm). Naast mijn DT770 en DT990 is de 880 toch duidelijk de meerdere. Het laag is een stuk getemperd, maar voornamelijk de "kras" in het hoog bij de 770/990 is weg bij de 880, en dat maakt hem gehoormatig enorm neutraal. Echt een hele fijne koptelefoon.

Ook heb ik sinds kort op maat gemaakte oordoppen, een drieweg (met 4 drivers). Wcht neutraal zou ik ze niet willen noemen maar deze zijn wel echt enorm fijn, kunnen ongelooflijk hard zonder een krimp te geven en laten echt elk miniscuul detail horen. Echt een aanrader. In tegenstelling tot wat je verwacht dempt een normaal oordopje met comply foams beter de buitengeluiden dan zo'n op maat gemaakte, maar dat is vaak niet zo erg.
Take it or lease it

john2910

Quote from: Achiel on June  7, 2014, 12:28:20
Voor gebruik onderweg en straks voor in het vliegtuig een Xiaomi pistons 2.0 Voor $22 een no brainer, geleverd in erg mooi en handig doosje, ruikt nog naar chocolade ook...



Uit nieuwschierigheid ook maar besteld in china ::)

Siddartha

Quote from: Interficior on June 12, 2014, 20:58:56
Ik heb deze ook besteld een weekje terug. Ik ben erg benieuwd naar hoe het klinkt, zeker voor die 18 euro ofzo dier ik ervoor betaald heb. Je hoort dan allemaal goede verhalen, maar is het ook zo goed? Of voornamelijk heel goed voor de prijs?

Op het moment ben ik voornamelijk aan het genieten van mijn Beyerdynamic DT880 Pro (250 ohm). Naast mijn DT770 en DT990 is de 880 toch duidelijk de meerdere. Het laag is een stuk getemperd, maar voornamelijk de "kras" in het hoog bij de 770/990 is weg bij de 880, en dat maakt hem gehoormatig enorm neutraal. Echt een hele fijne koptelefoon.

Ook heb ik sinds kort op maat gemaakte oordoppen, een drieweg (met 4 drivers). Wcht neutraal zou ik ze niet willen noemen maar deze zijn wel echt enorm fijn, kunnen ongelooflijk hard zonder een krimp te geven en laten echt elk miniscuul detail horen. Echt een aanrader. In tegenstelling tot wat je verwacht dempt een normaal oordopje met comply foams beter de buitengeluiden dan zo'n op maat gemaakte, maar dat is vaak niet zo erg.

dit herken ik eigenlijk niet zo, vind em door het hoog juist heel helder en gedetailleerd klinken
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

garmtz

Ik vind de 770 en 990 ook behoorlijk hard klinken.

Siddartha

heeft waarschijnlijk met referentie te maken denk ik... ben er zelf erg tevreden voer, maar moet ook toegeven dat ik geen honderden andere heb gehoord..
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

garmtz

Het is absoluut een smaakkwestie... Er zijn veel liefhebbers van deze modellen...

Achiel

Quote from: Interficior on June 12, 2014, 20:58:56
Ik heb deze ook besteld een weekje terug. Ik ben erg benieuwd naar hoe het klinkt, zeker voor die 18 euro ofzo dier ik ervoor betaald heb. Je hoort dan allemaal goede verhalen, maar is het ook zo goed? Of voornamelijk heel goed voor de prijs?

Op het moment ben ik voornamelijk aan het genieten van mijn Beyerdynamic DT880 Pro (250 ohm). Naast mijn DT770 en DT990 is de 880 toch duidelijk de meerdere. Het laag is een stuk getemperd, maar voornamelijk de "kras" in het hoog bij de 770/990 is weg bij de 880, en dat maakt hem gehoormatig enorm neutraal. Echt een hele fijne koptelefoon.

Ook heb ik sinds kort op maat gemaakte oordoppen, een drieweg (met 4 drivers). Wcht neutraal zou ik ze niet willen noemen maar deze zijn wel echt enorm fijn, kunnen ongelooflijk hard zonder een krimp te geven en laten echt elk miniscuul detail horen. Echt een aanrader. In tegenstelling tot wat je verwacht dempt een normaal oordopje met comply foams beter de buitengeluiden dan zo'n op maat gemaakte, maar dat is vaak niet zo erg.

Heb niet echt vergelijkend materiaal, mijn vorige dopjes die ik met mijn Sony walkman gebruikte liggen al 20 jaar op het stort denk ik. Ben dan eerder benieuwd wat jij er van vind in vergelijking met je op maat gemaakte dopjes. Zelf vind ik het gewoon erg goed klinken, verrassend veel laag uit zulke kleine dingen, ook de afwerking is behoorlijk netjes te noemen. De chocolade geur had voor mij niet gehoeven.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

garmtz

Van het forum een Schiit Lyr gekocht (thanks Delesh) voor mijn Hifiman HE-500... Dat is wel even andere koek...


Jumping Jack

Ik dacht dat je een SuperNait 2 ging gebruiken  ;D?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

gerzom

Quote from: garmtz on June 19, 2014, 10:06:04
Van het forum een Schiit Lyr gekocht (thanks Delesh) voor mijn Hifiman HE-500... Dat is wel even andere koek...

Gefeliciteerd, leuk he die Schiit!!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


lynch1979

Quote from: garmtz on June 19, 2014, 10:06:04
Van het forum een Schiit Lyr gekocht (thanks Delesh) voor mijn Hifiman HE-500... Dat is wel even andere koek...

Gefeliciteerd

Nog een Entreq Konstantin erbij dan gaat er helemaal een wereld voor je open  ;)

gerzom

Quote from: lynch1979 on June 19, 2014, 11:50:26
Gefeliciteerd

Nog een Entreq Konstantin erbij dan gaat er helemaal een wereld voor je open  ;)

:withstupid:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


garmtz


Quote from: lynch1979 on June 19, 2014, 11:50:26
Gefeliciteerd

Nog een Entreq Konstantin erbij dan gaat er helemaal een wereld voor je open  ;)

Erg duur...