Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


lynch1979

Quote from: garmtz on April 19, 2014, 15:10:37
Nog niks... Dus nu de ingebouwde hoofdetelefoonuitgang van mijn Majik DSM... Maar daar moet ik eerst een adapter voor hebben...

Heb je al een idee waar je naar opzoek bent?

Perfectionist

#428
Wil een nieuwe koptelefoon voor onderweg eigenlijk, voor gebruik bij Iphone 5. Kijk nu naar de Sennheiser Momentum on ear en de AKG 551. Luisteren is natuurlijk het belangrijkste weet ik, maar kan iemand op voorhand iets over zijn ervaringen vertellen met deze twee?
Een beter forum begint bij jezelf.

VTEC_genieter

#429
Laatst heb ik die Momentum On Ear getest in een hifi zaak, ik nam m'n iPad mee en ik vind die Momentum echt beter klinken dan de B&W P3!
Geen overdreven bas, maar sterke/strakke bas en goed helder geluid :)

Maar je moet eigenlijk zelf luisteren ;)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

garmtz

Quote from: Perfectionist on April 20, 2014, 15:56:58
Wil een nieuwe koptelefoon voor onderweg eigenlijk, voor gebruik bij Iphone 5. Kijk nu naar de Sennheiser Momentum on ear en de AKG 551. Luisteren is natuurlijk het belangrijkste weet ik, maar kan iemand op voorhand iets over zijn ervaringen vertellen met deze twee?

Appels met peren... De AKG K551 zou je moeten vergelijken met de Sennheiser Momentum around/over ear. Ik heb beide gehad en de AKG is neutraler en gedetailleerder. De Sennheiser is misschien meer 'fun'. De AKG is ook kritisch wat betreft plaatsing over je oren: een beetje scheef en je bent laagweergave kwijt. De Sennheiser is op dit punt makkelijker, maar je moet niet te grote oren hebben, anders 'passen' ze er niet in. Ik zou persoonlijk denk ik toch de Momentum kiezen. Mooi om te zien, onkritisch en praktisch. De on-ear heb ik nooit gehoord, maar ik denk dat deze ook niet verkeerd zal zijn. Naar wat ik heb gelezen, klinkt deze wat 'feller'.

garmtz


Perfectionist

Dank, ik ga eerst eens de Momentum uitproberen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Roksan

Kan de menig over de AKG wel delen. Ze moeten goed passen, maar als ze passen klinken ze erg lekker, met opvallend diepe bas.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Quote from: garmtz on April 20, 2014, 19:01:23
Ja... Supernait 2... :)

Dat is een hele mooie....wel iets meer dan een head-amp  ;)

Perfectionist

Quote from: Roksan on April 20, 2014, 21:47:10
Kan de menig over de AKG wel delen. Ze moeten goed passen, maar als ze passen klinken ze erg lekker, met opvallend diepe bas.

Nu ook wel een mooie aanbieding bij redcoon voor 91 euro voor de 551, maar ook niet echt portable volgens mij, nogal groot.
Een beter forum begint bij jezelf.

VTEC_genieter

#437
Probeer de Momentum On Ear te luisteren ;)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

vJac

Iemand de Logitech UE9000 wel eens gehoord?
Let op! Beginner! Kans op domme vragen!

garmtz

#439
Quote from: VTEC_genieter on April 20, 2014, 23:10:39
Probeer de Momentum On Air te luisteren ;)

On EAR... En overigens even een algemene opmerking: dit is een 'welke hoofdtelefoon hebben we en waarom'. Voor advies is het misschien verstandig even een ander topic te openen...

paaj

Quote from: Perfectionist on April 20, 2014, 22:03:39
Nu ook wel een mooie aanbieding bij redcoon voor 91 euro voor de 551, maar ook niet echt portable volgens mij, nogal groot.

Ik heb hem voor die prijs maar gewoon besteld, komt vast wel ergens van pas. :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

VTEC_genieter

@Garmtz,
Ik heb zojuist mijn posts/spelfout gecorrigeerd ;)
Maar ik heb die Momentum On Ear niet. Ik ga hier geen comments meer plaatsen ;)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Masterkale

Ik ben van een senheiser HD555 overgestapt naar de philips fideleo x1. Een ware vooruitgang.
Ik gebruik de koptelefoon voornamelijk voor gamen maar met muziek klinkt hij erg goed.
Over het algemeen een koptelefoon met warm karakter met toch veel detail en goede plaatsing weergave soundstage.
Stap ik weer terug naar de seinheiser, dan begrijp ik niet dat ik er jaren mee heb kunnen spelen.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Achiel

Zijn er ook nog mensen die hopen op een tweede serie Bushmills Grados? Was een speciale editie Grado gemaakt van eikenhout van vaten van Bushmills whisky. Is 1 adres was er nog 2 nieuw heeft maar die vragen er 490 euro voor (origineel $395 omgerekend ongeveer 285 euro) Geruchten gaan dat er een tweede serie komt schijnbaar.

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Siddartha

snap niet goed wat het toevoegt aan eventuele geluidservaring, maar het idee is zeker leuk.. ben alleen meer van de Schotse whisky ipv de Ierse Whiskey ;)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Achiel

Quote from: Siddartha on April 24, 2014, 11:44:47
snap niet goed wat het toevoegt aan eventuele geluidservaring, maar het idee is zeker leuk.. ben alleen meer van de Schotse whisky ipv de Ierse Whiskey ;)

Klinkt schijnbaar erg goed, is ook hun eerste gesloten hoofdtelefoon ooit.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Delesh

ik heb kort een Sennheiser HD 800 kunnen op de kop tikken. Dit was eentje dat winkel nog staan had maar niet kon verkopen. Dus een korting van 36% gekregen.

Heb hem nu zo een weekje. Moet zeggen dat ik hier zeer tevreden over ben. Nu ben ik nog bezig met zelf een hoofdtelefoon versterker te maken. Dit een AMB m3. Dan zou alles nog beter moeten gaan klinken.
Woonkamer : Tag Mclaren AV32R - parasound 5250 - OPPO BDP-105 Darbee -quadral Montan VIII - quadral Base VIII - wireworld speaker kabel Equinox® 7 - wireWorld power cord Aurora™ 7 - ULTRAVIOLET 7 HDMI kabel -vortexbox streamer zelf gemaakt - lg hecto
Headphone setup : hd-800 sennheiser - amb headphone amp M3 met Q11 voeding - Hifiman HE-400 (voor men vrouw)

Lightspeed

Quote from: Point7 on June  8, 2013, 20:21:06
Ik ben een basshead en dan moet je compromissen maken. Er is niet echt een koptelefoon die in alles goed is.
Momenteel gebruik ik 50% van de tijd een V-Moda LP2 als ik echt veel bass wil horen en de overige 50% van de tijd een Philips X1 als het iets neutraler met een grotere soundstage mag zijn maar toch nog wat bass gericht.

Dat V-Moda doet het toch wel aardig goed in de rest van de wereld maar hier in NL is dit merk vrijwel niet te zien & te horen.  :huh2:
Waarom?? Tè stijlvol voor ons?   8)



Zelf had ik ooit eens een oude Sony en uiteraard de 'witte' IE's van een iPod, maar die bevielen me eigenlijk maar weinig.
Ben wellicht geinteresseerd in AudioTechnica's ath-tad400 of ath-ES serie. Of... zo'n V-Moda dus.
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Peerless Monster

Quote from: Delesh on April 26, 2014, 07:12:03
ik heb kort een Sennheiser HD 800 kunnen op de kop tikken. Dit was eentje dat winkel nog staan had maar niet kon verkopen. Dus een korting van 36% gekregen.

Heb hem nu zo een weekje. Moet zeggen dat ik hier zeer tevreden over ben. Nu ben ik nog bezig met zelf een hoofdtelefoon versterker te maken. Dit een AMB m3. Dan zou alles nog beter moeten gaan klinken.

Mooi hoor! Ik ben al blij met mijn RS220, maar de 800 staat zeker nog op mijn lijstje om ooit te bezitten...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz

Quote from: Peerless Monster on April 28, 2014, 22:04:42
Mooi hoor! Ik ben al blij met mijn RS220, maar de 800 staat zeker nog op mijn lijstje om ooit te bezitten...

Beluister dan ook zeker een Hifiman HE-560 of Audeze LCD-2/X...