Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerzom

Quote from: neckfox on April 18, 2014, 03:14:11
Nog in gebruik:

Open elektrostatisch: Stax SR-X Mk 2, Stax SR-Lambda Pro, Stax SR-007; Gesloten dynamisch: Sony MDR-CD750, Sony MDR-7506, AKG K550, Open dynamisch: AKG K701; Inner ear: Etymotic ER-4P, Sennheiser IE80, Shure SE530, Sony XBA-3ip, Sony XBA-40, JVC HA-FX700, Ultimate Ears Triple.Fi 10; Gesloten dynamisch, draadloos surround: AKG HEARO 999, AKG HEARO 999 II. En welke is mijn favoriet? De SR-007 natuurlijk!

:crazy: wow, da's een serieuze lijst met hoofdtelefoons!!  :worship:

Wat voor versterking gebruik je voor al dit moois?
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Achiel

Grado sr125i

Gebruik niet zo heel vaak een koptelefoon, af en toe om journaal en 1vandaag te luisteren op de tablet.

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Achiel

Quote from: Siddartha on April 18, 2014, 09:52:45
zonde ;)

Zit te kijken voor een goeie mp3 speler, om hem onderweg wat meer in te zetten, op de telefoon is niet echt een succes, ook al omdat deze maar 16gb geheugen heeft en een beperkt uitgangsvermogen met eveneens beperkte kwaliteit. Echter is er even iets minder budget wegens aanschaf van een nieuw fototoestel (Fujifilm X-E2) en de auto moet ook  nog 4 nieuwe banden. Tot nu toe is mij oog gevallen op een Fiio X3. Die speelt ook hogere formaten probleemloos af.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Robinmull112

Quote from: Achiel on April 18, 2014, 10:09:22
Tot nu toe is mij oog gevallen op een Fiio X3. Die speelt ook hogere formaten probleemloos af.

Je kunt ook kijken naar de X5, is wel iets duurder, maar wat een geweldig apparaat is dat  :inlove: Sind een week heb ik hem ook en het is een hele grote stap voorwaarts van mijn oude iPod. Ineens hoor ik dingen die ik nog nooit heb gehoord. Tevens heb ik hem volgestopt met 120gb aan geheugen, dus meer dan genoeg voor al je muziek :)
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Siddartha

Quote from: Achiel on April 18, 2014, 10:09:22
Zit te kijken voor een goeie mp3 speler, om hem onderweg wat meer in te zetten, op de telefoon is niet echt een succes, ook al omdat deze maar 16gb geheugen heeft en een beperkt uitgangsvermogen met eveneens beperkte kwaliteit. Echter is er even iets minder budget wegens aanschaf van een nieuw fototoestel (Fujifilm X-E2) en de auto moet ook  nog 4 nieuwe banden. Tot nu toe is mij oog gevallen op een Fiio X3. Die speelt ook hogere formaten probleemloos af.

met 32 Ohm wel goed geschikt voor portable devices, mis je toch vermogen op je telefoon? Heb zelf een 80 Ohm hoofdtelefoon, maar speelt op mijn iPhone prima
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Achiel

Denk dat het wel gaat met mijn telefoon HTC one x, heb hem echter toen hij nieuw was geprobeerd hierop, toen viel het zwaar tegen. De Grado heeft echter een lange inspeeltijd, het heeft menig uur geduurd voordat de bas een beetje loskomt. Heeft uren aan de muziek gelegen en is nu tot leven gekomen. Ga nog eens proberen op de telefoon in de loop van volgende week.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

garmtz


FDLARRY

#409
                                                                                     :inlove:
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Siddartha

Quote from: Achiel on April 18, 2014, 10:27:44
Denk dat het wel gaat met mijn telefoon HTC one x, heb hem echter toen hij nieuw was geprobeerd hierop, toen viel het zwaar tegen. De Grado heeft echter een lange inspeeltijd, het heeft menig uur geduurd voordat de bas een beetje loskomt. Heeft uren aan de muziek gelegen en is nu tot leven gekomen. Ga nog eens proberen op de telefoon in de loop van volgende week.

ja, dat hoor je toch vaak, dat het echt tijd nodig heeft.
Mijn Beyer 770 klinkt op zich al erg goed, maar is ook nog aan het inspelen, dus ben benieuwd!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


lynch1979


evilniek

Hoe zwaar is zo'n hifiman eigenlijk, zit ook altijd nog te kijken naar een serieuze over the ear. Gebruik nu een sennheiser HD25-II .
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

lynch1979

Quote from: evilniek on April 18, 2014, 16:13:07
Hoe zwaar is zo'n hifiman eigenlijk, zit ook altijd nog te kijken naar een serieuze over the ear. Gebruik nu een sennheiser HD25-II .

De HE-500 is 502 gram.

edgnoj

Sinds enige tijd heb ik eindelijk een koptelefoon gevonden die ik uren achterelkaar op kan houden zonder dat hij gaat irriteren, de Philips Fidelio M1.
Dit is een on-ears koptelefoon en het memoryfoam wat ze in de schelpen gebruiken irriteert absoluut niet. Voor het eerst dat ik dat meemaak trouwens.
Hij klinkt een heel klein beetje ingehouden in het hoog, waardoor ook het luisteren niet vermoeiend wordt. Het midden en laag zijn neutraal te noemen.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

paaj

Quote from: neckfox on April 18, 2014, 03:14:11
...
Open elektrostatisch: Stax SR-X Mk 2, Stax SR-Lambda Pro, Stax SR-007; ...
De SR-007 natuurlijk!

Lekker hoor! Stax versterker of een exotischer variant? De SR007 blijft wel op mijn verlanglijst staan maar ik ben voorlopig, na jaren hoofdtelefoongekte, erg blij met de SR404.

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Pb

Zit voor langere tijd in de US en wilde graag fijn muziek luisteren.

Heb een super deal kunnen krijgen op een Audeze LCD-XC  :music: en ben helemaal gelukkig :).

Is nu aangesloten op een Fiio X5 en een Fiio E12.

Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


garmtz

Quote from: lynch1979 on April 18, 2014, 14:29:32
Heel mooi  :worship:
Met welke hoofdtelefoonversterker speel je?

Nog niks... Dus nu de ingebouwde hoofdetelefoonuitgang van mijn Majik DSM... Maar daar moet ik eerst een adapter voor hebben...

evilniek

Deze Hifiman is ook vrij makkelijk aan te sturen, echt zware versterking heb je niet perse nodig toch?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

MitchDelft

Ik zit regelmatig voor mijn werk (als video-editor) de hele dag met mijn koptelefoon op. Op dit moment is dat mijn Beats By Dr. Dré Studio. Tot nu toe prima tevreden!

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on April 19, 2014, 15:09:45
Klopt... :)
Wel een nadeel... Het is of een demonstratie van de Okki Nokki of deze beluisteren... :satisfied:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Quote from: Bas Akkerman on April 19, 2014, 22:32:13
Wel een nadeel... Het is of een demonstratie van de Okki Nokki of deze beluisteren... :satisfied:

Beiden moet kunnen... :)