Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kantuit

In huis gebruik ik de AKG K701, in combinatie met een buizenversterkertje van Bravo Audio, een Chinees hebbedingetje dat ik wel eens wou proberen voor geen geld (40euro incl. verzending).
.  (Verder info op http://www.headfonia.com/bravo-hybrid-tube-amplifier/bravo_2/ ). Ik kan de bevindingen van de auteur onderschrijven.

Ik koos specifiek voor de AKG omwille van zijn all-round capaciteiten.

Voor buitengebruik heb ik een Sennheiser IE8 in combinatie met een Sansa Clip. Gecombineerd met Ipad en of Ipod plaats ik er een draagbare amp van Electric Avenues bij. Kost nog geen 50 euro en verbruikt bijna niets. Het toestel geeft net dat tikje punch dat de I-producten ontberen.




Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

joost

Ik ben sinds een maand de eigenaar van een Grado SR60i.
De reden dat ik ervoor gekozen heb is dat ik denk dat er voor dit geld niets beters te koop is.
Ik ga er eerdaags een mooi buizen hoofdtelefoon ampje voor bouwen.
HT set: JVC DLA X5500, Anthem MRX 720 / PVA 4, Klaré DIY monitor, Center en 4x rear, DIY Monolith+ HTPC, Sony UBP X800m2.

gerzom

#377
Sinds een weekje ben ik de troste eigenaar van een Grado sr-325 en een Schiit Asgard 2 versterker. De hoofdtelefoon heb ik eigenlijk min of meer in een opwelling gekocht via marktplaats en de versterker daarna nieuw gekocht bij de importeur, mede omdat ik erg goed ervaringen had met andere Schiit producten, en ik moet zeggen, ook nu ben ik weer dik tevreden.



:music:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Nosferatu

#378
Quote from: Starred on August 20, 2013, 23:15:53
Met een leuke korting ook maar eens een koptelefoon aangeschaft, een Sennheiser Momentum.



Benieuwd of het beter gaat klinken dan de standaard Apple dopjes  ::)
Sinds ik een appel aaipot heb (80GB video) druk in de weer met andere dopjes. De bijgeleverde zijn cr@p, je hoort niet eens verschil tussen een lossless ALAC of een 192Kbps MP3 en ze vallen continu uit je oren. Als eerste een setje Bose IE's aangeschaft, fijn geluid, prima pasvorm, niet duur en hebben het lange tijd goed gedaan. Een paar maanden geleden begon de kabel problemen te geven en verloor ik zo'n siliconen oordop dus 'doof' een Bose IE2 gekocht. Deze zit nog beter maar vind de sound iets minder dan die van z'n voorganger.

Sinds gisteren in het bezit van een Momentum, in de aanbieding in de puntjeswinkel van die oranje leeuw.  :D Ik had al heel wat on-ears beluisterd maar geen enkele Sennheiser onder de 600-serie kon mij bekoren. B&W P3 zit slecht, P5 beter maar er was iets met de sound die me niet overtuigde. Grado gehoord, dat was het helemaal, optimale pasvorm, super geluid, totdat ik erachter kwam dat het ding 900 euro kostte !  :crazy: Tja, het mag best wat kosten maar dat ging me te ver.  ;D Was nog van plan naar AKG en Beyer Dynamic te gaan luisteren maar toen zag ik de aanbieding van de Sennheiser. Naar aanleiding van de lovende reacties (op het wereld wijde web en hier) op de gok aangeschaft.

Conclusie ? Een Senn Monumentje.   :worship: Prettig zittende hoofdtelefoon met een mooie warme sound. (doet me aan de Yamaha's uit de jaren '80 denken) Doet het nu al erg goed op m'n 160GB iPod. Niet perfect, soms word het laag wel eens een beetje te vet aangezet en mis ik wel eens wat in het hoog maar over het algemeen een toppertje; hoor details die via de luidsprekers (en de IE2's) minder duidelijk naar voren komen. Misschien voor buitengebruik z'n kleine broertje nog aanschaffen, dan kunnen de in-ears naar het 'museum'. Dit is een blijvertje.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

garmtz

#379
Yep, ben ook erg tevreden met mijn Momentum 'around-ears'... :)

Cheng

Mijn good old 10 jaar oude Sennheiser HD 600.   :headbanging:  Werkt nog steeds goed, alleen de kabel half jaar geleden vervangen.
Voordeel v.d. Sennheiser HD600/650  is dat bijna alles is te vervangen  kabels, drivers, oorkussens. Kosten vallen nog mee.

En nogal wat euro's over de balk gesmeten met Wireless, maar dat was echt zonde van mijn geld. Aantal keren dat ik het gebruikt heb kan je op een hand tellen, geluid was beduidend minder ondanks de 'Kleer' technology e.d.


MVG

Zojuist een stel V-Jays Jays besteld, na jaren van gewenning maar toch ook ergernis mbt in-ears nu eindelijk weer eens een ''ouderwets'' model besteld zoals er vroeger bij mijn walkman en discman zat  :D

Ik heb ondertussen heel wat in ears versleten, altijd budget dingen van sony tot 50 euro, welke best goed waren. Tot nu was ik tevreden met mijn Sony dingen en de laatste tijd Samsung oortjes welke bij de Galaxy worden geleverd, prima dingen. Maar ze blijven gewoon niet zitten als ik op de fiets naar m'n werk ga, ben dan 20 min lang die dingen terug in m'n oren aan het proppen  :devil: Dat werd ik nogal zat kun je je voorstellen. Maar eigenlijk heb ik ze ook besteld omdat ik over een maand of 2 op vakantie ga en dan wil ik eigenlijk wel iets fatsoenlijks hebben  ;D

lynch1979

Sinds een kleine maand luister ik naar de Audeze Lcd-2 in combinatie met de Metrum Aurix en een Entreq Konstantin kabel.
Ik heb maar een woord voor deze combinatie.....subliem  :inlove:

MVG


RubenV.

Quote from: lynch1979 on February 27, 2014, 22:38:17
Sinds een kleine maand luister ik naar de Audeze Lcd-2 in combinatie met de Metrum Aurix en een Entreq Konstantin kabel.
Ik heb maar een woord voor deze combinatie.....subliem  :inlove:

Daar ga je zeker veel plezier van hebben  O0 Welke revisie van LCD-2 heb je? Mooie Entreq kabel ook, die kom ik hier niet vaak tegen op het forum.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

lynch1979


lynch1979

Quote from: RubenV. on February 27, 2014, 23:53:43
Daar ga je zeker veel plezier van hebben  O0 Welke revisie van LCD-2 heb je? Mooie Entreq kabel ook, die kom ik hier niet vaak tegen op het forum.

Gisterenavond zeker 4 uur geluisterd en de tijd is voorbij gevlogen  ;D
Ik heb de laatste versie het is de LCD -2.2

Dankjewel deze kabel maakte een wereld van verschil met de meegeleverde kabel, en ik kon hem voor een hele mooie prijs overnemen ;)

gerzom

Inmiddels weer een stapje verder, de Grado  (zie aantal posts hierboven) is paar maanden geleden ge-upgrade naar een Audeze LCD 2.2. Wat een heerlijke hoofdtelefoon is dit. Speelt nu nog met een Schiit Asgard 2, maar er zit een Schiit Mjolnir aan te komen en een kabel-upgrade, dus we blijven lekker bezig.

Intussen ook op kantoor een upgrade gedaan voor de momenten dat ik alleen op kantoor zit: een Hifiman HE-400 in combinatie met een Schiit Modi en Magni. Speelt ook heerlijk weg daar.

:music:

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


RubenV.

Quote from: lynch1979 on February 28, 2014, 08:16:29
Gisterenavond zeker 4 uur geluisterd en de tijd is voorbij gevlogen  ;D
Ik heb de laatste versie het is de LCD -2.2

Dankjewel deze kabel maakte een wereld van verschil met de meegeleverde kabel, en ik kon hem voor een hele mooie prijs overnemen ;)

Ik vind het echt parels, die Audeze headphones  :worship:. Heb je de 2.2 ook nog vergeleken met de 2.1?

Quote from: gerzom on February 28, 2014, 08:48:27
Inmiddels weer een stapje verder, de Grado  (zie aantal posts hierboven) is paar maanden geleden ge-upgrade naar een Audeze LCD 2.2. Wat een heerlijke hoofdtelefoon is dit. Speelt nu nog met een Schiit Asgard 2, maar er zit een Schiit Mjolnir aan te komen en een kabel-upgrade, dus we blijven lekker bezig.

Intussen ook op kantoor een upgrade gedaan voor de momenten dat ik alleen op kantoor zit: een Hifiman HE-400 in combinatie met een Schiit Modi en Magni. Speelt ook heerlijk weg daar.

:music:



Lekker  :music: tijdens werktijd. Hier staat trouwens nog een leuk verhaal over Schiit: http://www.head-fi.org/t/701900/schiit-happened-the-story-of-the-worlds-most-improbable-start-up
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

gerzom

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


lynch1979

Quote from: RubenV. on February 28, 2014, 11:31:04
Ik vind het echt parels, die Audeze headphones  :worship:. Heb je de 2.2 ook nog vergeleken met de 2.1?

Lekker  :music: tijdens werktijd. Hier staat trouwens nog een leuk verhaal over Schiit: http://www.head-fi.org/t/701900/schiit-happened-the-story-of-the-worlds-most-improbable-start-up

De 2.1 is niet meer leverbaar, en ik zou eerlijk gezegd ook het verschil niet weten  :blush:

RubenV.

Quote from: lynch1979 on February 28, 2014, 13:26:17
De 2.1 is niet meer leverbaar, en ik zou eerlijk gezegd ook het verschil niet weten  :blush:

Dit schrijft iemand erover op head-fi:

Both are outstanding headphones and my two personal favourites. Both are voiced with the same DNA and offer a true to life sonic experience like no other headphone I've heard. With that said, I do prefer the slightly more technically advanced sound of the Rev. 2. Again, the differences here are not wide or drastic, but enough for me to come to this conclusion.



If you already own the Rev. 1 and yearn for slightly more detail in the treble (and bass for that matter), with a little less bloom to the mids and a quicker dynamic, then maybe the Rev. 2s are just what the doctor ordered. I agree with Audeze's decision to not call the Rev. 2s the LCD-3s, but I would say that the LCD-2.5 isn't far off either.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

lynch1979

Quote from: RubenV. on February 28, 2014, 13:47:50
Dit schrijft iemand erover op head-fi:

Both are outstanding headphones and my two personal favourites. Both are voiced with the same DNA and offer a true to life sonic experience like no other headphone I've heard. With that said, I do prefer the slightly more technically advanced sound of the Rev. 2. Again, the differences here are not wide or drastic, but enough for me to come to this conclusion.



If you already own the Rev. 1 and yearn for slightly more detail in the treble (and bass for that matter), with a little less bloom to the mids and a quicker dynamic, then maybe the Rev. 2s are just what the doctor ordered. I agree with Audeze's decision to not call the Rev. 2s the LCD-3s, but I would say that the LCD-2.5 isn't far off either.


Zie nu pas je reactie  :blush:

Maar gezien wat de persoon schrijft, kan ik meer dan tevreden zijn met mijn keuze  ;)

Paul1967

Al jaren (20 of zo) een Sennheiser HD580 in bezit. Geweldig klinkende hoofdtelefoon alleen wel veel plastic fantastic.
Maar ondanks dat wel kwalitatief degelijk want na 20 jaar nog altijd geen enkele vorm van slijtage.

john2910

Sinds gister de philips fidelio x1 in huis..

Ik moet zeggen dat hij heerlijk klinkt...

Een aanrader vind ik...

Peerless Monster

Al jaar en dag, tig Sennheisers gehad.
Startend met goedkoop tot enorme bedragen voor een draadloze 1 van de eerste FM zenders...
Tot de goedkope maar goede HDR110.

Met draad een HD580 precision, HD600, HD650 ...

En dan nu de RS220....
De RS220 speelt veruit het beste van allemaal. Geen ruis, ongelofelijk mooie balans... Het maakt echt muziek. Lekker relaxed.... En je hoort lekker alles. Lekker detailvol en analytisch zonder de muziek kwijt te raken...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

solitaire

Al weer enige tijd een Shure SRH940. De Audio Technica ATH-A700 die het vervangt was in mijn oren altijd een beetje een 'slappe hap': de dynamiek en controlle van muziek ontbrak me net te veel. Daarnaast moest de koptelefoon makkelijk aanstuurbaar en makkelijk betaalbaar zijn (ben geen al te groot koptelefoon gebruiker). Hey presto ! Bevalt me prima.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Rem395

Sennheiser RS220. Klinkt bijzonder goed en gebalanceerd. Bovendien makkelijk in het gebruik omdat de draad achterwegen is gebleven. Geeft je dus heerlijk de mogelijkheid om je impulsief te bewegen richting een ander vertrek..

Ben er blij mee!  ;D
Audiomat Arpege reference 10, Genalex KT77 Gold Lion, Cayin CDT-17A, Elac 330 Jet, Elac sub 211.2 ESP, Audioquest Gibraltar, Audioquest NRG4, Pioneer DV-868AVi, Logitech Duet

Senaxo

#398
Quote from: MVG on February 27, 2014, 21:32:44
Zojuist een stel V-Jays Jays besteld, na jaren van gewenning maar toch ook ergernis mbt in-ears nu eindelijk weer eens een ''ouderwets'' model besteld zoals er vroeger bij mijn walkman en discman zat  :D

Ik heb ondertussen heel wat in ears versleten, altijd budget dingen van sony tot 50 euro, welke best goed waren. Tot nu was ik tevreden met mijn Sony dingen en de laatste tijd Samsung oortjes welke bij de Galaxy worden geleverd, prima dingen. Maar ze blijven gewoon niet zitten als ik op de fiets naar m'n werk ga, ben dan 20 min lang die dingen terug in m'n oren aan het proppen  :devil: Dat werd ik nogal zat kun je je voorstellen. Maar eigenlijk heb ik ze ook besteld omdat ik over een maand of 2 op vakantie ga en dan wil ik eigenlijk wel iets fatsoenlijks hebben  ;D

En tevreden mee? Ik heb ze zelf ook en vind ze absoluut een aanrader. Geluid heeft een grote fun factor, zonder dat vocalen wegzwemmen of het geluid vermoeiend is. Ze zijn wel open, dus ik weet niet hoe het op de fiets uitpakt, voor in bv. de trein vind ik ze zelf niet zo geschikt. Maar goed ligt er misschien ook aan dat de dieseltrein tussen Nijmegen en Roermond toch wat meer kabaal maakt dan een dubbeldekker van de NS :D
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

neckfox

Nog in gebruik:

Open elektrostatisch: Stax SR-X Mk 2, Stax SR-Lambda Pro, Stax SR-007; Gesloten dynamisch: Sony MDR-CD750, Sony MDR-7506, AKG K550, Open dynamisch: AKG K701; Inner ear: Etymotic ER-4P, Sennheiser IE80, Shure SE530, Sony XBA-3ip, Sony XBA-40, JVC HA-FX700, Ultimate Ears Triple.Fi 10; Gesloten dynamisch, draadloos surround: AKG HEARO 999, AKG HEARO 999 II. En welke is mijn favoriet? De SR-007 natuurlijk!
Denon DP-67L + AT-OC9ML/II of AT-ART1 of Clearaudio Performance SE + Maestro Wood > Cyrus Phono Signature + PSX-R2 > Yamaha A-S2000 > KEF Reference 203 /KEF LS50 Wireless / Stax SRM-007t + SR-009
Synology DS918+ 32GB > Roon ROCK op NUC8 > T+A MP 2000 R Mk II
Sony NAC-HD1 > NAD M10 > Rogers LS2