Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Grindtegel

Mooi verhaal hoor, leuk om te lezen!

Als ik geen vriendin naast me op de bank had zitten had ik ook een Hifiman gehad (waarschijnlijk de he-6). Nu ben ik maar voor de gesloten (nou ja) Fostex TH900 gegaan, hoef ik me in ieder geval geen zorgen meer te maken dat er wellicht een betere gesloten koptelefoon is :P. Overigens ben ik er super maar dan ook superblij mee. Echt een geweldige apparaat en een hele verbetering t.o.v. mijn Denon D2000 die eigenlijk ook gewoon een Fostex is (maar dat mag ook wel voor het prijsverschil).
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

BernHardN

Heb uit China een Awei ES-Q5 over laten komen voor in de iMac.


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

marcelvandekamp

#352
Quote from: Grindtegel on April 10, 2013, 22:36:32
Mooi verhaal hoor, leuk om te lezen!

Als ik geen vriendin naast me op de bank had zitten had ik ook een Hifiman gehad (waarschijnlijk de he-6). Nu ben ik maar voor de gesloten (nou ja) Fostex TH900 gegaan, hoef ik me in ieder geval geen zorgen meer te maken dat er wellicht een betere gesloten koptelefoon is :P. Overigens ben ik er super maar dan ook superblij mee. Echt een geweldige apparaat en een hele verbetering t.o.v. mijn Denon D2000 die eigenlijk ook gewoon een Fostex is (maar dat mag ook wel voor het prijsverschil).

Het schijnt dat hifiman bezig is met de ontwikkeling van een gesloten model. Volgens mensen die het proefmodel gehoord hebben zou het behoorlijk in de buurt komen van de open hoofdetelefoons.

Ik heb mijn set boven staan, heeft mijn vrouw er ook geen last van. :)

Ik heb trouwens de HE500 met de dunne zilveren kabels. (Eerder zouden er versies zijn met dikkere canare kabel wat ik heb begrepen). Maar ik heb ervaren dat de kabels behoorlijk contact geluid gevoelig zijn. Ervaren de andere hifiman bezitters dit ook zo?
met vriendelijke groet,

marcel

Rusher

Quote from: marcelvandekamp on April 11, 2013, 21:10:24
Ik heb trouwens de HE500 met de dunne zilveren kabels. (Eerder zouden er versies zijn met dikkere canare kabel wat ik heb begrepen). Maar ik heb ervaren dat de kabels behoorlijk contact geluid gevoelig zijn. Ervaren de andere hifiman bezitters dit ook zo?

Dunne, zilveren, gevlochten, doorzichtige kabel. Als ik mijn kabel aan de HE-500 mag omschrijven.

En ja, contact geluid gevoelig. Toevallig zat ik er vandaag aan te denken of er niet een mooie mantel voor bestaat.

marcelvandekamp

Ik g binnenkort een katoenen mantel bestellen om de kabel verder mee af te werken. Eens kijken of het wat oplevert.
met vriendelijke groet,

marcel

Rusher

Ben benieuwd naar de mantel en resultaat. Keep me/us informed (met een foto erbij  ;D)

marcelvandekamp

gisteren de spullen besteld. Even wachten wanneer het binnen is, en dan aan de slag.  Ik denk dat ik eerst een laagje wollen draad er om heen wikkel, en dan de mantel.
met vriendelijke groet,

marcel

marcelvandekamp

#357
Heb de 9mm katoenen mantel binnen. Dit past net niet over de plug. Dus vanaf de kleine connectoren langzaam maar zeker de mantel erover heen geschoven. Dit totdat de draden zich opsplitsen. a 45 minuten was ik er mee klaar. Resultaat geen contact geluiden meer.  Wat een verbetering  :headbanging:. Of de kabel nu ergens over heen schuift, of je er tegen aan tikt, je hoort nu geen contact geluiden meer. Deze kleine investering (18 euro inc. verzendkosten, besteld bij forumsponsor techflex) is zijn geld meer dan waard. Kan het elke bezitter van een hoofdtelefoon (die veel last heeft van contactgeluid, zoals de kabel bij de hifiman) aanraden.

http://marcelvandekamp.wordpress.com/2013/04/16/kabel-aanpassing/

hier is een foto v.h. resultaat te zien.
met vriendelijke groet,

marcel

garmtz


Rusher

Perfecte oplossing dus. Ik zie ook meteen op de foto dat ik dezelfde kabel op mijn Hifiman HE-500 heb zitten. Misschien niet meer nadenken en ook 45 minuten knutselen...

marcelvandekamp

@Rusher. Zeker doen. Ik heb dus de 9mm variant besteld. 3 meter. Dan hou je ong 20cm over. Als je het helemaal mooi wilt doen, dan bestel je ook de 5mm variant, en dan kun je ook de laatste stukken links/rechts doen. Dit heb ik dus niet. Bij mij is het vanaf de splitsing dus nog origineel.  (maar als ik dit nog doen dan ben ik meer kwijt aan verzendkosten dan materiaalkosten, dus daar wacht ik nog even mee)
met vriendelijke groet,

marcel

tomvbugg

Als hoofdtelefoon een Hifiman He-5LE



als versterker een lehmann linear usb(waar ik de usb niet van gebruik  )



en als dac de micromega mydac



Dit is mijn hoofdtelefoon setup die vast aangesloten is aan mijn computer en dus dagelijks in gebruik.  O0


paaj

Lekker hoor.
Waarom de Lehman USB als je niet zijn DAC gebruikt?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

tomvbugg

Quote from: paaj on May 13, 2013, 22:45:15
Lekker hoor.
Waarom de Lehman USB als je niet zijn DAC gebruikt?

Dacht het alle twee te gebruiken maar uiteindelijk is de usb-dac duidelijk niet zo goed als de versterker! De versterker daarentegen is echt super.  ;)

marcelvandekamp

Op welk nivo ligt de micromega DAC?  Ik overweeg al een tijdje om een DAC te kopen om mijn CDP (AA meastro 7 jr nu) te upgraden. 1x een MF V1 dac geprobeerd, maar dat was geen verbetering.
met vriendelijke groet,

marcel

Rock Solid

Ik ben nog niet zo'n headphoner  ;D ... maar ik heb vanavond voor het eerst mijn Grado Prestige SR125i met Meridian Explorer aangesloten. Natuurlijk is er veel aan te merken (als je technisch gaat luisteren), maar mijn voet staat niet 'stil' ... dit zijn de tekenen die voor mij de afgelopen jaren steeds belangrijker zijn geworden als graadmeter voor het muzikale plezier.

Oja, ik heb ook nog een Ultrasone Pro 2900 en een Sony PFR-V1 (die ene met de speakertjes op een beugeltje); allebei nog nieuw in doos  :blink:

tomvbugg

Quote from: marcelvandekamp on May 14, 2013, 21:22:49
Op welk nivo ligt de micromega DAC?  Ik overweeg al een tijdje om een DAC te kopen om mijn CDP (AA meastro 7 jr nu) te upgraden. 1x een MF V1 dac geprobeerd, maar dat was geen verbetering.

Ik ben er heel tevreden van! Ideaal voor aan de computer te hangen met asynchrone usb die tot 192/24 kan. Heb hem nog niet in de hifi set gehangen waardoor ik hem moeilijk kan vergelijken met andere dac's.


TopGun2010

B&W P5 op een iPod 160. Werkt perfect!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Point7

Ik ben een basshead en dan moet je compromissen maken. Er is niet echt een koptelefoon die in alles goed is.
Momenteel gebruik ik 50% van de tijd een V-Moda LP2 als ik echt veel bass wil horen en de overige 50% van de tijd een Philips X1 als het iets neutraler met een grotere soundstage mag zijn maar toch nog wat bass gericht.

Verder heb ik nog een oudere Sennheiser HD 265 (een donker geluid) en een Sony XB-500 (goede bass maar geen soundstage).

Verkocht zijn de Sennheiser HD650 en HD800 omdat ze te weinig bass hebben.

Ik gebruik volgende apparatuur voor mijn koptelefoons.

Squeezbox Touch
Burson Audio DAC160 (DAC)
Rudistor  RPX-35 (versterker)









CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Maneblusser

Ik heb voor thuis : Grado SR125i die aangestuurd woordt met een Musical Fidelity V-CAN II.
Geweldig geluid , al zet ik hem maar zeer occasioneel op.
Voor op kantoor : géén Grado. De collega's zouden dat maar matig appreciëren wegens datgene waar Grado voor berucht is.
Maar wel :
een HRT Headstreamer op de laptop
die in de zomer een Shure SE110 in ear aanstuurt
en in de winter een BeyerDynamic DT660.
In ears irriteren na een tijdje  , maar zo'n DT 660 is op een hete zomerdag toch iets te warm aan de oren.
Uiteraard halen beide koptelefoons niet het niveau van een SR125i, maar ze voldoen op kantoor ruimschoots.
En ik heb mijn vriendin een Sennheiser HD439 gegeven, nadat ik haar Skullcandy om zeep heb geholpen.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

Doubleoz

Ik heb een Bowers & Wilkins p3. Gebruik hem eigenlijk voornamelijk voor op de fiets naar het werk. Bevalt super! Draagcomfort, geluid en looks zijn wat mij betreft erg goed!
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Starred

Geen last van windgeruis met die P3?

Quote from: Doubleoz on August 13, 2013, 06:53:11
Ik heb een Bowers & Wilkins p3. Gebruik hem eigenlijk voornamelijk voor op de fiets naar het werk. Bevalt super! Draagcomfort, geluid en looks zijn wat mij betreft erg goed!

Starred

Met een leuke korting ook maar eens een koptelefoon aangeschaft, een Sennheiser Momentum.



Benieuwd of het beter gaat klinken dan de standaard Apple dopjes  ::)

Pjotr27

Na veel gelezen en geluisterd te hebben gisteren aangeschaft:

Audio Technica ATH-W1000X, echt geweldig mooi, wel een gesloten hoofdtelefoon maar wat een soundje...
En het draagcomfort is echt geweldig, je merkt nauwelijks dat je hem op je hoofd hebt...
Ben er heel blij mee, heel muzikaal, echt genieten!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

garmtz


Quote from: Starred on August 20, 2013, 23:15:53
Met een leuke korting ook maar eens een koptelefoon aangeschaft, een Sennheiser Momentum.



Benieuwd of het beter gaat klinken dan de standaard Apple dopjes  ::)

Wat denk je zelf... :). Heeft een erg goede sound!