Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

g of war

Wat velen van de d7000 zeggen is dat die te wollig klinkt en een beetje te dik, waardoor mid vooral wat zwakker word.

Inderdaad zit de denon het lekkerste en de k702 het minste.

De koptelefoon versterker waar ik mee speel is de violectric hpa v200 en voor de afwisseling een little dot met buizen

Subsequence

Quote from: g of war on July 28, 2012, 19:17:06
Wat velen van de d7000 zeggen is dat die te wollig klinkt en een beetje te dik, waardoor mid vooral wat zwakker word.

Inderdaad zit de denon het lekkerste en de k702 het minste.

De koptelefoon versterker waar ik mee speel is de violectric hpa v200 en voor de afwisseling een little dot met buizen
Ja die V200 is een zeer goede versterker, hoe heb jij je gain staan? Hij klinkt beter als je het laag zet en de pot verder open draait.

De T1 is niet meer mijn main hoofdtelefoon, ben nu helemaal weg van de HE-500 icm V200 amp en V800 dac. De T1 klinkt fake en saai in vergelijking, wou dat ik de HE-500 in de eerste instantie had gekocht  :nopompom:

Rusher

Quote from: Subsequence on July 30, 2012, 12:35:16
De T1 is niet meer mijn main hoofdtelefoon, ben nu helemaal weg van de HE-500 icm V200 amp en V800 dac. De T1 klinkt fake en saai in vergelijking, wou dat ik de HE-500 in de eerste instantie had gekocht  :nopompom:

Met de HE-500 bedoel je de hoofdtelefoon van Hifiman? Je bent dus zeer tevreden zo te lezen. Onderstaand (juli 20, 2012, 21:22:40) schreef ik al dat ik op de ASSA onder de indruk was van de HE-5LE.

Ken jij de andere door garmtz genoemde hoofdtelefoons (in vergelijk met de Hifiman)?
Audeze LCD-2: €1.045,00
Sennheiser HD 800: € 999,00
Grado GS1000: € 1.299,00
Beyerdynamic T1: € 949,00 (de HE-500 vind je mooier dan de T1)


Roeland

De hifiman is idd erg interessant, alleen wat er nu te koop staat in de de marktsectie vele malen interessanter

Rusher


Rusher


Subsequence

Quote from: Rusher on July 30, 2012, 18:25:03
Met de HE-500 bedoel je de hoofdtelefoon van Hifiman? Je bent dus zeer tevreden zo te lezen. Onderstaand (juli 20, 2012, 21:22:40) schreef ik al dat ik op de ASSA onder de indruk was van de HE-5LE.

Ken jij de andere door garmtz genoemde hoofdtelefoons (in vergelijk met de Hifiman)?
Audeze LCD-2: €1.045,00
Sennheiser HD 800: € 999,00
Grado GS1000: € 1.299,00
Beyerdynamic T1: € 949,00 (de HE-500 vind je mooier dan de T1)

Yup de Hifiman. Ik heb alleen de HD800 nog uit dat rijtje gehoord maar dat was niet mijn ding en ben toen voor de T1 gegaan, met een warme versterker(v200) en een dac die de boel een beetje smooth maakt kon ik het hoog alsnog niet waarderen. De T1 was wat dat betreft een stuk beter voor mij maar uiteindelijk heeft die een treble piek die mij niet aanstaat. Vooral met slechtere opnamen ging het irriteren, heb de T1 ook nog wat extra gedempt en dat klonk al beter maar uiteindelijk toch niet helemaal tevreden.

De HE-5LE schijnt wat meer in het hoog aanwezig te zijn dan de HE-500 maar goed voor de rest kan en wil ik er niet veel over zeggen als ik hem niet gehoord heb  ;) Geld ook voor de andere phones in het lijstje btw.

Ik ga niet in de marktsectie kijken, absoluut niet, mijn audio budget is done for the year :P

garmtz

Ik vind de hifimans erg op het randje van scherpte... Mijn voorkeur is dan voor de Audeze LCD-2 (wel iets duurder).

garmtz

Net binnen: Jays V-Jays... Voor het hardlopen... ;)   Ze klinken echter zo lekker, dat ik ze al de hele dag op heb tijdens het werk op mijn laptop! Heel krachtig laag (hoewel iets gekleurd in midlaag), een wonderbaarlijk schoon midden en hoog zonder scherpte. Zeker niet de meest transparante hoofdtelefoons en ook niet hypergedetailleerd, maar erg veel 'fun'.

Bas Akkerman

Blijven ze een beetje op het hoofd zitten als je flink aan het lopen bent? Misschien wel iets voor de conditietraining...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Rusher

Quote from: garmtz on July 31, 2012, 08:01:33
Ik vind de hifimans erg op het randje van scherpte... Mijn voorkeur is dan voor de Audeze LCD-2 (wel iets duurder).

Bedankt voor het meedenken! Dat nodigt uit ze tzt gewoon maar eens te vergelijken.

Jumping Jack

Art blakey met de sure srh840 aan de superuniti. Lekker  :coffee:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

paaj

#312
dat zegt niets, Art Blakey is eigenlijk sowieso wel lekker  :P
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Jumping Jack

Nou, thelonious doet het ook goed. Zegt ook niets natuurlijk...  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Quote from: Bas Akkerman on July 31, 2012, 17:10:00
Blijven ze een beetje op het hoofd zitten als je flink aan het lopen bent? Misschien wel iets voor de conditietraining...

Ja, ze zitten aardig stevig en toch heel comfortabel!

garmtz

Trouwens, als iemand niet snel die Stax set van de marktsectie koopt, doe ik het! ;)

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on August  2, 2012, 09:29:38
Trouwens, als iemand niet snel die Stax set van de marktsectie koopt, doe ik het! ;)
50/50?  ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz


AbZ

Quote from: garmtz on August  2, 2012, 11:52:25
Hahaha! En dan hebben we hem om de week? :)
Of allebei een mono Stax  ;)

T_I

Quote from: garmtz on August  2, 2012, 11:52:25Hahaha! En dan hebben we hem om de week? :)

Of er moet een 2e beschikbaar zijn.  :D
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Subsequence

Quote from: garmtz on July 31, 2012, 08:01:33
Ik vind de hifimans erg op het randje van scherpte... Mijn voorkeur is dan voor de Audeze LCD-2 (wel iets duurder).
Bij de HE-500 merk ik er niks van en ik ben toch wel gevoelig voor prominente treble. Het schijnt dat bij de HE-500 de treble het minst aanwezig is zeg maar, voor mij is het precies goed, niet scherp en niet te donker.

garmtz

Quote from: Subsequence on August  2, 2012, 12:09:17
Bij de HE-500 merk ik er niks van en ik ben toch wel gevoelig voor prominente treble. Het schijnt dat bij de HE-500 de treble het minst aanwezig is zeg maar, voor mij is het precies goed, niet scherp en niet te donker.

Dan heb ik wellicht een ander model gehoord.

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on August  2, 2012, 11:52:25
Hahaha! En dan hebben we hem om de week? :)
Jij een maand, ik een maand. Maar het kriebelt wel. Scheelt dat ik over een tijdje een hele grote hoofdtelefoon in huis heb... ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Subsequence

Quote from: garmtz on August  2, 2012, 13:23:58
Dan heb ik wellicht een ander model gehoord.
Zou best kunnen ze lijken allemaal op elkaar  :laugh:

Rusher

Quote from: garmtz on August  2, 2012, 09:29:38
Trouwens, als iemand niet snel die Stax set van de marktsectie koopt, doe ik het! ;)

Moeten de membranen van de hoofdtelefoon vervangen worden na zoveel jaren? De Stax is van 2003. Moet dat uberhaupt bij een elektrostatische of magnetostatische hoofdtelefoon? In ieder geval wel bij luidsprekers, toch?