Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

CZ79

NWAGOC! hmmm klinkt toch niet zo heel makkelijk als negerzoen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Ejorne

Quote from: Kjelt on February 10, 2012, 09:36:43
Ik dacht dat koptelefoons voor dieren waren en hoofdtelefoons voor mensen.
Daarnaast aangezien het hele gebruik van het apparaat niets meer met telefonie van doen heeft pleit ik voor de term: hoofdluidsprekers.


Ach, mens = zoogdier. Toch?  ;D
Daarnaast, de luidspreker wordt toch ook al lang niet meer gebruikt voor alleen spraak/telefonie? Is de term luidspreker daarom nog wel up to date?

Qlivian

Ik heb de neiging om een Ultrasone Hfi 680 hifi hoofdtelefoon aan te schaffen. heeft iemand hier deze koptelefoon of ervaring met dit merk?

In mijn andere topic hoorde ik deze al als tip was genoemd.
Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

garmtz

#253
.

Xstream

Laatst deze gekocht:

Phonak Audeo PFE-232


Echt topdingen! Al mag dat ook wel voor die prijs. Maar lijk nu eindelijk DE ultieme match gevonden te hebben. Wat een rust :) Dit is puur genieten  :clapping:
Komend vanaf de Shure SE535, ook geen misselijk apparaatje.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Subsequence

Nog steeds de Beyerdynamic T1 maar nu gebalanceerd en aangesloten op Audio-gd's Phoenix en ik ben er zeer tevreden mee.

paaj

Dat lijkt me ook geen straf nee... die wil ik ooit nog wel eens horen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Raphie

Quote from: Subsequence on June  8, 2012, 14:08:43
Nog steeds de Beyerdynamic T1 maar nu gebalanceerd en aangesloten op Audio-gd's Phoenix en ik ben er zeer tevreden mee.
Hoe doe je dat TRS is stereo en dus unbalanced?
JBL PRX Power!

garmtz

Quote from: Raphie on June  8, 2012, 23:32:50
Hoe doe je dat TRS is stereo en dus unbalanced?

Recablen en andere connectoren erop...

Raphie

Quote from: garmtz on June  9, 2012, 09:21:41
Recablen en andere connectoren erop...
huh leg eens uit?

TRS is stereo en 3 aansluitpunten, je hebt 2 TRS connectoren nodig EN 6 aders om een stereo balanced verbinding te maken
de headphone zelf heeft alleen +/- en iedere hoofdtelefoon uitgang is een TRS female inlet unbalanced line niveau

graag ff uitleggen, wat daar exact  "balanced" aan gemaakt kan worden?
JBL PRX Power!

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Raphie

#261
ok, maar hoe werkt dan dan in de phones zelf?

ahh gevonden http://www.headphone.com/headphones/beyerdynamic-tesla-t1-balanced.php
JBL PRX Power!

garmtz

Het grote voordeel is geen common ground voor links en rechts en de + en - van links en rechts zijn in het mooiste geval dual differential uitgevoerd. Of het overkill is, moet je de gebruikers vragen... ;)

Subsequence

Dat klopt de Phoenix heeft 4 versterkers erin zitten en tja wat zal ik zeggen, voor mij was het het wel waard  ;D
De T1 heeft standaard al een goede kabel erop zitten die uitstekend geschikt is voor balanceren, +/-/ground per kanaal. Dus heb er zelf 2x XLR neutrik's op gezet en dat ging goed en gaf een behoorlijke verbetering tegenover single ended op de Phoenix.

Sorry voor de late reactie was weer eens druk met teveel dingen tegelijk  :music:

B-art

Vandaag mijn Grado sr 325is ingeruild voor een sennheisser rs 220
Misschien iets ingeboet qua geluid, maar het gemak is enorm.

Bart
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

raMniv

Ik fiets elke dag ongeveer 40 min naar mijn werk (in totaal) Nu wil ik een goede koptelefoon of een goede in ear voor op de fiets.

Gister even naar de Mac store in Doetinchem geweest waar ze 3 koptelefoons hadden staan. De Harman kardon, deze viel meteen af want zat bij mij totaal niet lekker. Ze hadden ook een Bose koptelefoon, type even geen idee maar was 180 euro en deze vond ik redelijk.

Als laatste hadden ze een Dr Dre beats studio (299 euro) voor de grap even opgezet want eigenlijk lijkt het merk me niks maar vond het toch nog wel goed. Beter dan de andere 2.

Nu is mijn vraag, hebben jullie aanraders? De in-ear van Harman Kardon kon ik niet proberen (C5)

Hoor graag tips. Budget max 300 euro.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Subsequence

Voor dat geld kun je heel wat beters krijgen zowel kwa geluid als bouwkwaliteit. Er is enorm veel keuze maar het is helaas onmogelijk om alles te beluisteren. Ik denk dat het beste is je smaak kwa geluid te defineren en dan daar een hoofdtelefoon bij te zoeken, andere zaken zoals wil je goede isolatie passief of actief, wil je dat ie lekker zit en maken de looks niet uit etc etc. Kijk voor de grap eens op www.head-fi.org daar staan een hoop meningen en ervaringen waar je een mooie short list uit kunt maken.

Succes!

B-art

De Sennheiser rs220 heb ik inmiddels weer snel teruggebracht. Ik kon mijn Grado sr325is weer terugkrijgen gelukkig. Leuk idee dat draadloze, maar werkt niet in een huis vol met gewapend beton. Bovendien: wat een overmatige bas geeft die Sennheister, vermoeiend om naar te luisteren. De Grado is veel transparanter en qua bas veel preciezer.

Meer mensen met deze ervaring?

Bart
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

paaj

Als portable ben ik super blij met m'n Audio Technica ESW10, helaas niet meer te krijgen. Mooi in balans: vol geluid maar niet teveel bas, helder maar niet te scherp. Mocht deze total-loss sneuvelen dan zou ik de ESW9 overwegen (moet binnen je budget te vinden zijn en komt erg in de buurt qua geluid maar iets minder helder) of misschien de ES10.

Bose en Beats nog niet geprobeerd, maar die trekken me toch niet verder. Wel laatst de B&W P5 gehoord: vind ik persoonlijk helemaal niets, doffe bende direct uit een iPod maar misschien met een versterkertje nog te pruimen?

Een goede optie onder de €300 blijft ook de Sennheiser HD25II, daar zijn ondertussen alle hype- en onderzoekskosten wel uit denk ik. Voor allen geldt: de klank moet je maar net liggen, ze klinken allemaal wezenlijk anders dus zelf luisteren is eigenlijk essentieel.


Ik heb de Grado SR325i gehad, het is inderdaad een heel fijne serie. Vond hem in het begin net wat te scherp, maar inderdaad heerlijk transparant en strak geluid. Beviel me niet perse beter dan een Sennheiser (HD650 dan), maar totaal andere pluspunten.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Raphie

ik heb voor het hardlopen en voor standaard in m'n laptop tas 2 setjes gekocht van Ultimate Ears


Ultimate Ears 350vi Noise-Isolating Headset & Ultimate Ears 700 Noise-Isolating Earphones, we zullen zien of het magische foam z'n werk doet tijdens het lopen  :D
JBL PRX Power!

garmtz

Ik vind de RS220 helemaal niet TE bassig. Ik vind de 325i scherp en dun... ;)  Zo zie je maar... :)

ll0ll

Ik he heb nu een jaar of 3-4 een akg k701 en ben toe aan iets anders. Ik zat dus de laatste tijd zo nu en dan te neuzen op marktplaats naar een hd600 of hd650 (heb voor de k701 een sennheiser hd565 ovation gehad). Ik kijk naar sennheiser omdat van de k701 gezegd wordt dat ie nogal 'flat' klinkt en niet echt gefocused is. Ook zou ie wat gebrek aan laag hebben. Punten die ik wel kan beamen, alhoewel hij me niet slecht klinkt. Vandaar dat ik met een schuin ook naar de sennheiser kijk.

Maar nu ik weer zit rond te kijken naar een andere hoofdtelefoon kom ik de akg k550 tegen. Dat ding moet een enorm goede hoofdtelefoon zijn, tenminste, als ik de reviews (zoals deze) mag geloven.
Groot voordeel voor mij is dat dit een gesloten systeem is. Mn vrouw zal me dankbaar zijn. Bovendien kost ie bij redcoon 190 euro incl verzendkosten (adviesprijs 299 euro), wat overeenkomt met een hd600 tweedehands. Heb ik gelukkig dus ook niet te maken met een jeukende 2dehandsje ;)

Heb de k550 net besteld, dus hoop 'm woensdag te hebben  :clapping:

t ding ziet er nog kicken uit ook:



Philips LHH1000 | Marantz Project D1 | Philips LHH A200 | Philips LHH300r | Shure SHR1540
http://www.dutchaudioclassics.nl

BuSpu


garmtz

Lijkt mij ook een erg gave headphone! Ik denk dat je hiermee een uitstekende koop doet! Veel praktischer dan een HD600/650 (open, moeilijk aan te sturen, erg moeilijk goed klinkend te krijgen).

eddy135

Quote from: ll0ll on July 16, 2012, 21:06:56


Heb de k550 net besteld, dus hoop 'm woensdag te hebben  :clapping:

t ding ziet er nog kicken uit ook:



Strak zeg! :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN