Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

garmtz

Quote from: evilniek on November  1, 2011, 14:48:09
Hoezo niet? je hebt m toch beluisterd?

Tijdens de korte tijd (1 minuut?) op de IFA viel de muziek helaas niet genoeg stil en de beursvloer zou zowiezo het fenomeen volledig maskeren. Met muziek is het vrijwel geen issue (behalve klassiek), alleen film.

evilniek

Quote from: garmtz on November  1, 2011, 14:59:39
Tijdens de korte tijd (1 minuut?) op de IFA viel de muziek helaas niet genoeg stil en de beursvloer zou zowiezo het fenomeen volledig maskeren. Met muziek is het vrijwel geen issue (behalve klassiek), alleen film.

Dat is natuurlijk ook weer zo, ik vond het jammer genoeg wel een dealbreaker met de RS170.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

garmtz

Zoals gezegd, ik vind het perfect draadloze zo verrekte handig en de geluidskwaliteit van de RS180 zo goed, dat ik dat volledig voor lief neem. Het zou echter slim zijn van Sennheiser als dat zou zijn opgelost. Misschien even de reviews afwachten?

Joris1971

Ik heb (op aanraden van Garmt) ook de senheiser RS180 gekocht.
Erg mooi ding en zoals Garmt al aangaf, dat draadloze is zo handig.

En het mooie is dat je geen aparte hoofdtelefoon versterker hoeft te kopen...

Gisterenavond met de hoofdtelefoon op bed gaan liggen, 2 verdiepingen hoger dan mijn set zich bevindt en werkt prima.  :clapping:

silent cinema

Ook ik ben uiterst tevreden met de RS180 in vergelijk met een niet misselijke andere wired set bestaande uit de Musical Fidelity V8P versterker en Sennheiser HD650.
Sony 75" - Sonos - B&W

stefan_82

Quote from: silent cinema on November  2, 2011, 18:39:54
Ook ik ben uiterst tevreden met de RS180 in vergelijk met een niet misselijke andere wired set bestaande uit de Musical Fidelity V8P versterker en Sennheiser HD650.

heb ondertssn ondervonden dat de ene 'open' hoofdtelefoon de andere niet is..naar "geluidsoverlast"
heb echt interesse om de rs220 aan te kopen als hij gelanceerd wordt
maar vrees voor overlast aan mijn eiland op kantoor.
Hoe zit die geluidsoverlast trouwens met de RS180?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

garmtz

Je zult altijd 'lek' hebben, maar ik vind het bij de RS180 niet extreem. Ligt er natuurlijk ook aan hoe hard je draait. Op 'gezond' volume denk ik dat je collega's er in een kantooromgeving weinig tot niets van horen. Anders kun je wellicht uitwijken naar een toekomstig gesloten model in de serie?

stefan_82

Quote from: garmtz on November  3, 2011, 14:25:11
Je zult altijd 'lek' hebben, maar ik vind het bij de RS180 niet extreem. Ligt er natuurlijk ook aan hoe hard je draait. Op 'gezond' volume denk ik dat je collega's er in een kantooromgeving weinig tot niets van horen. Anders kun je wellicht uitwijken naar een toekomstig gesloten model in de serie?

toekomstig gesloten model in de serie?
zoals?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Palu

GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

stefan_82

iemand bekend met de nieuwe AKG K550?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

eddy135

Quote from: silent cinema on November  2, 2011, 18:39:54
Ook ik ben uiterst tevreden met de RS180 in vergelijk met een niet misselijke andere wired set bestaande uit de Musical Fidelity V8P versterker en Sennheiser HD650.

Kun je daar wat meer over vertellen; sta op het punt een hoofdtelefoonversterker voor bij m'n HD600 aan te schaffen, maar draadloos is misschien dan ook een optie...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

WimB

Quote from: Joris1971 on November  2, 2011, 11:42:29
Ik heb (op aanraden van Garmt) ook de senheiser RS180 gekocht.
Erg mooi ding en zoals Garmt al aangaf, dat draadloze is zo handig.

En het mooie is dat je geen aparte hoofdtelefoon versterker hoeft te kopen...

Gisterenavond met de hoofdtelefoon op bed gaan liggen, 2 verdiepingen hoger dan mijn set zich bevindt en werkt prima.  :clapping:
Hoe bevalt deze nou na een tijdje?
Is hij gevoelig voor invloeden van buitenaf omdat hij draadloos is en merk je daar iets van?
Ben ook op zoek naar een nieuwe betere koptelefoon en twijfel tussen verschillende merken en ook tussen wel of geen draad.
Met een draadloze heb je geen aparte koptelefoonversterker nodig neem ik aan?

garmtz

Ik heb de RS220 kort gehoord op de IFA en hij klinkt gewoon echt als een bedraad model, geen enkele storing... Klinkt ook wel wat beter dan de RS180 en kan digitaal aangestuurd worden. Echt zijn geld waard, ook al was hij NIET wireless, ZO goed klinkt hij!

garmtz


WimB

Quote from: garmtz on February  8, 2012, 22:52:19
Ik heb de RS220 kort gehoord op de IFA en hij klinkt gewoon echt als een bedraad model, geen enkele storing... Klinkt ook wel wat beter dan de RS180 en kan digitaal aangestuurd worden. Echt zijn geld waard, ook al was hij NIET wireless, ZO goed klinkt hij!
Bedankt. Enig idee hoe dit soort draadloze koptelefoons met muren en gewapend beton omgaan?
Deze zijn rechtstreeks op een versterker aan te sluiten zonder extra losse versterker er tussen?

eddy135

Quote from: WimB on February  9, 2012, 21:24:34

Deze zijn rechtstreeks op een versterker aan te sluiten zonder extra losse versterker er tussen?

Die zit erbij, toch? ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

WimB


garmtz

De zender sluit je op een tape/line out aan van je versterker. Geen probleem met een muur als je hemelsbreed niet te ver van de zender bent. Gewapend beton kan een probleem zijn denk ik.

Kjelt

#244
Ik dacht dat koptelefoons voor dieren waren en hoofdtelefoons voor mensen.
Daarnaast aangezien het hele gebruik van het apparaat niets meer met telefonie van doen heeft pleit ik voor de term: hoofdluidsprekers.
Weer terug on topic  :D

Nahpets

Jij bent zeker ook degene die de negerzoenen heeft laten hernoemen.....
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

garmtz

Ik stoor me eerlijk gezegd ook aan 'koptelefoon'. Ik noem het altijd hoofdtelefoon, zoals het hoort... Dus ik zeg: begintopictitel veranderen... :)

CZ79

Misschien niet heel bijzonder maar goed genoeg voor mij (sterker nog ik heb hem slechts één keer gedragen): AKG172HD
Lijkt in alle opzichten heel erg geod voor mij te zijn, zit lekker, gesloten en hij klinkt ook best aardig
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

garmtz

Quote from: cz79 on February 10, 2012, 20:28:27
Misschien niet heel bijzonder maar goed genoeg voor mij (sterker nog ik heb hem slechts één keer gedragen): AKG172HD
Lijkt in alle opzichten heel erg geod voor mij te zijn, zit lekker, gesloten en hij klinkt ook best aardig

Ben ik ook wel benieuwd naar ja... En de eerder genoemde K550.

AbZ

Quote from: Nahpets on February 10, 2012, 19:55:37
Jij bent zeker ook degene die de negerzoenen heeft laten hernoemen.....
zijn dat geen moorkoppen?  moorhoofden?  of hoe heten die dingen nu?
niet-westers-allochtone gepigmenteerde orale contacten?