Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paaj

Comfort is uitstekend, maar je ziet er wel raar uit  :P


Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

AbZ

Quote from: Onder013 on September 19, 2011, 10:56:25Dit geeft een natuurlijk geluid en heeft veel mindere mate het effect dat het geluidsbeeld "in je hoofd zit" van een gewone hoofdtelefoon.
Grappig is dat toch.  Of het (on)natuurlijk is weet ik niet, maar ik vind het niet zo'n probleem
dat headfi de muziek in je hoofd plaatst.  Dat is toch eigenlijk de ideale plek daarvoor? 

Ejorne

Quote from: Onder013 on September 19, 2011, 14:12:11
"Erg mooi desig zolang je hem niet op je hoofd hebt"

  ;D  :music:

Valt heel erg mee hoor. Als ik thuis werk gebruik ik hem vaak uren achter elkaar. Je moet wel de kussentjes waarmee hij tegen je hoofd zit (niet op je oren) goed afstellen.

Want? Dan is het design op je hoofd ook mooi?  :P

Deleted Member 2

"Erg mooi desig zolang je hem niet op je hoofd hebt"

Ach wat is mooi en wat is een raar ding op je hoofd.
Ik kom uit de tijd van de Jacklin Float (lijkt op een haardroogkap) en Stax (formaat vogelkooitje). Belangrijk is dat de ontwerpers als belangrijkste doel hadden optimaal te reproduceren wat via de bron werd aangeboden. Dat vind ik ook weer terug bij de in-ear die ik gebruik voor onderweg: de Etymotic 4P. Een onogelijk plastic ding. Als dan vervolgens dat plastic ding aan het werk hoort, ben je blij verrast en verkocht. Langleve het audioontwerp.

stefan_82

ben ah kijken voor een hoofdtelefoon voor op kantoor!
we werken in een landschapskantoor met eilanden.

Zou een Grado en andere open hoofdtelefoons 'storend' knn werken? of enkel bij hoger volume?

heel fashionable, maar zo duur..wat denken jullie vd P5 van B&W?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

paaj

Stax zit er een stuk minder raar uit op je hoofd dan die AKG K1000 (en dat zijn ook niet de stijlvolste ;)). Geluid gaat voor natuurlijk en dan is zijn die rare dingen toch vaak beter ja. K1000, Stax Lambda's en Omega's, Sennheiser HD800... geniaal klinkende dingen. Ik baal soms nog wel dat ik m'n Staxen heb verkocht.


Open hoofdtelefoon is snel van buitenaf hoorbaar. Voordeel is wel dat je mensen om je heen ook hoort natuurlijk. Beter zou een matig isolerende gesloten zijn, dus niet een Sennheiser HD25, maar iets als een Denon D2000 of Audio Technica ESW9 bijvoorbeeld. Wel een beetje isolatie, maar sluit je niet volledig af van je collega's als ze toch wat moeten roepen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

stefan_82

Quote from: paaj on October  7, 2011, 16:03:08
Stax zit er een stuk minder raar uit op je hoofd dan die AKG K1000 (en dat zijn ook niet de stijlvolste ;)). Geluid gaat voor natuurlijk en dan is zijn die rare dingen toch vaak beter ja. K1000, Stax Lambda's en Omega's, Sennheiser HD800... geniaal klinkende dingen. Ik baal soms nog wel dat ik m'n Staxen heb verkocht.


Open hoofdtelefoon is snel van buitenaf hoorbaar. Voordeel is wel dat je mensen om je heen ook hoort natuurlijk. Beter zou een matig isolerende gesloten zijn, dus niet een Sennheiser HD25, maar iets als een Denon D2000 of Audio Technica ESW9 bijvoorbeeld. Wel een beetje isolatie, maar sluit je niet volledig af van je collega's als ze toch wat moeten roepen.

de D2000 was me al opgevallen maar mss net boven mijn budget
iemand ervarind met de denon d1100?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Roeland

Quote from: stefan_82 on October  7, 2011, 16:44:25
de D2000 was me al opgevallen maar mss net boven mijn budget
iemand ervarind met de denon d1100?

Ik heb de D2000 en heb de D1100 beluisterd.
Ik vond de D1100 niet onaangenaam maar bass overheerst erg tov van de Mids
Qua pasvorm en klank is de D2000 wel een enorme stap verder

Joris1971


Xstream

Shure SE535


Waarom? Na al die low/mid-end koptelefoons wilde ik eens weten of dit niet een stuk beter kon,. Na lang zoeken kwam ik op een aantal modellen uit. Deze bleef overeind op duurzaamheid, geluidskwaliteit en draagcomfort. Het klinkt super :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

stefan_82

Quote from: Joris1971 on October  8, 2011, 09:28:16
Senheiser RS-180

hoe klinkt deze rs180 en last van signaalruis?


te vgln met bvb een HD600?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

1080P24

luister zelf met een HD800
set is als volgt:

laptop met Jriver 16 ---> m2tech EVO ---> musical fidelity M1 DAC ----- WOOAUDIO WA5 buizenversterker----> Senn HD800

de WOOAUDIO WA5 is volledig geupgraded en de buizen zijn vervangen door Sophia Electric. de 300B mesh , de 274 mesh.

zoals je mag verwachten klinkt dit machtig mooi. het is dus niet portable :-)

paaj

Geweldig systeem zeg, de hd800 is bijzonder mooi.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

1080P24

#213
Quote from: paaj on October 21, 2011, 17:28:34
Geweldig systeem zeg, de hd800 is bijzonder mooi.

dank , ben er ook zeer tevreden over

MartijnR

AKG 701 overgenomen via het forum. Nu lekker uitproberen.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

peterrr

Gefeliciteerd,
Mooie hoofdtelefoon, moet goed aangestuurd worden......


En.......pas op met slechte opnames. ;D

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

garmtz

Quote from: stefan_82 on October 19, 2011, 12:08:12
hoe klinkt deze rs180 en last van signaalruis?

0,0... Maar de zender doet wel een 'mute' als het ingangssignaal erg zwak wordt, dat vind ik redelijk irritant met films waar in bepaalde scenes even amper geluid is. Met muziek en eigenlijk 90% van de films geen last van verder.

Quotete vgln met bvb een HD600?

Fun-factor van de RS180 is hoger, maar puur audiotechnisch gezien is de HD600 (mits goed aangestuurd!) wel de betere.

garmtz

#217
Overigens is net de Sennheiser RS220 uitgekomen, een verbeterde RS180, nu ook met DIGITALE ingangen. Beluisterd op de IFA en vond het een van de mooist klinkende hoofdtelefoons van de hele show... Draadloos of niet!  :clapping: :worship:


FDLARRY

Misschien is dit ook wel wat, de nieuwe Grado.

Grado PS500


Grado heeft de PS-500 (Professional Series) hoofdtelefoon uitgebracht. Uitgaande van het topmodel PS-1000 (1999,-) gebruikt de PS-500 dezelfde techniek, maar in een eenvoudiger jasje. Volledig handgemaakt in de USA. Door de lage impedantie van 32 Ohm kan de hoofdtelefoon zelfs ook gebruikt worden op iPod / iPad / iPhone en andere muziekspelers. Voor 769,-
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

stefan_82

Quote from: garmtz on October 28, 2011, 21:18:24
Overigens is net de Sennheiser RS220 uitgekomen, een verbeterde RS180, nu ook met DIGITALE ingangen. Beluisterd op de IFA en vond het een van de mooist klinkende hoofdtelefoons van de hele show... Draadloos of niet!  :clapping: :worship:



is de RS 220 een gesloten/semi/open hoofdtelefoon?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

evilniek

Quote from: garmtz on October 28, 2011, 21:18:24
Overigens is net de Sennheiser RS220 uitgekomen, een verbeterde RS180, nu ook met DIGITALE ingangen. Beluisterd op de IFA en vond het een van de mooist klinkende hoofdtelefoons van de hele show... Draadloos of niet!  :clapping: :worship:



Gebruikt de RS220 ook nog zo'n mute, zoals de RS180?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

paaj

Quote from: FDLARRY on October 29, 2011, 13:18:34
Misschien is dit ook wel wat, de nieuwe Grado.

Grado PS500


Grado heeft de PS-500 (Professional Series) hoofdtelefoon uitgebracht. Uitgaande van het topmodel PS-1000 (1999,-) gebruikt de PS-500 dezelfde techniek, maar in een eenvoudiger jasje. Volledig handgemaakt in de USA. Door de lage impedantie van 32 Ohm kan de hoofdtelefoon zelfs ook gebruikt worden op iPod / iPad / iPhone en andere muziekspelers. Voor 769,-


Ziet eruit als een HF2... en die vond ik niet zo bijzonder, maar ben benieuwd hoe deze zich tegen de RS1i houdt.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

evilniek

Bij deze nog een keer de vraag of de Sennheiser RS220, net als de RS180 nog zo'n irritante mute functie heeft.

Quote from: garmtz on October 28, 2011, 21:17:40
0,0... Maar de zender doet wel een 'mute' als het ingangssignaal erg zwak wordt, dat vind ik redelijk irritant met films waar in bepaalde scenes even amper geluid is. Met muziek en eigenlijk 90% van de films geen last van verder.

Fun-factor van de RS180 is hoger, maar puur audiotechnisch gezien is de HD600 (mits goed aangestuurd!) wel de betere.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

garmtz

Quote from: evilniek on November  1, 2011, 12:54:53
Bij deze nog een keer de vraag of de Sennheiser RS220, net als de RS180 nog zo'n irritante mute functie heeft.


Geen idee...

garmtz