Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BuSpu

Quote from: garmtz on June 15, 2011, 16:31:41
Gekozen voor deze opzet zodat mijn vriendin en ik tesamen kunnen genieten van muziek en films zonder onze kleine wakker te maken.

maar dan hoor je de kleine weer niet  :-\.
Ik vind het al lastig als ik 's avonds iets steviger draai. Dan toch af en toe mute om te horen of ze nog in dromenland zijn.

garmtz

Wij horen de kleine er wel doorheen, we luisteren zacht en het huis is gehorig... ;)

Bas Akkerman

Hier gebruik ik een SR80 van Grado. Gebruik hem overal (ver$$$$$ dat ding dus gewoon een beetje) en nu komen de kabeltjes een beetje los. Daarbij hoor ik wat "grain", met name aan de rechterkant en als ik het wat harder zet. Of de draad, of de drivers zijn het aan het begeven of ik ben een beetje verpest aan het raken door mijn luisterervaringen van de laatste tijd...  :eh: Misschien toch maar eens gaan sparen voor een wat hoger Gradomodel alleen voor thuis...
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Bas Akkerman

Quote from: paaj on September  9, 2011, 10:08:16
Zeker de RS1i gaan luisteren dan >:D
Die had ik inderdaad (als demo) op het oog, maar nu is hij dus weg... Ben jij de gelukkige, nieuwe bezitter?  :devil:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

paaj

nee, maar wel gehad. Erg fijne hoofdtelefoon :)

Kijk ook zeker naar Stax als je wat budget hebt, daar zitten zo mogelijk nog lekkerdere tussen (zowel klank als comfort  >:D).
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Bas Akkerman

Daar heb ik dan weer het gevoel van dat ze té analytisch zijn... En toch ook wat boven het budget dat ik wil uitgeven.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

EJ

Ik vind de stax zeker niet te analytisch. Analytisch, ja! Maar niet te! Gewoon precies goed. Heerlijk draagcomfort. Geweldig goed en neutraal geluid.

Bas Akkerman

Quote from: EJ on September  9, 2011, 19:37:48
Ik vind de stax zeker niet te analytisch. Analytisch, ja! Maar niet te! Gewoon precies goed. Heerlijk draagcomfort. Geweldig goed en neutraal geluid.
Ik zal ze zeker ook eens gaan beluisteren! Maar zolang deze koptelefoon het houdt, ga ik eerst aan de rest van de set werken. Tenzij ik een mooi aanbod tegenkom natuurlijk ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

EJ

1 advies dan: beluister de stax nog niet. :) Je bent namelijk echt verkocht als je die beluistert. :D

AbZ

Quote from: EJ on September  9, 2011, 19:50:37
1 advies dan: beluister de stax nog niet. :) Je bent namelijk echt verkocht als je die beluistert. :D
Ik vind Stax ook geweldig.  Niet echt neutraal, meer een vriendelijk vergrootglas.  De mooiste muziek wordt nog mooier, en mindere muziek blijft ver achter.  Wil de duurdere modellen voorlopig niet horen...

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Quote from: Bas Akkerman on September  9, 2011, 20:01:41
En dan in combinatie met deze speler.  :wub:
:blink:  Relevantie?  :-X  Die is voor onderweg, en als je voor het uiterlijk gaat.

Bas Akkerman

Nou, voor in bed. Gewoon af en toe een beetje wegdromen joh. Maar nu ga ik wat te off-topic, sorry.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

paaj

Te analytisch valt wel mee (behalve met de 4070 dan...). M'n 404LE en de Magnepan MMG hadden een zelfde soort klank, dezelfde soort 'pure' muzikaliteit. Helaas moet je Stax inderdaad wel importeren (scheelt zo 40%!) of tweedehands kopen om redelijke prijzen te krijgen.

Zelfde geld ook voor Grado trouwens, die zijn ook een stuk goedkoper uit de VS te halen. Jammer dat je dan eigenlijk niet met fatsoen hier kunt luisteren...
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

AbZ

Quote from: Bas Akkerman on September  9, 2011, 20:23:36
Nou, voor in bed. Gewoon af en toe een beetje wegdromen joh. Maar nu ga ik wat te off-topic, sorry.
Ik bedoelde met 'relevantie' eigenlijk meer dat zo'n batterijtje van 3.7V het wel eens moeilijk zou kunnen krijgen met een Stax...

garmtz

Een Stax heeft een 'energizer' nodig... Je kunt een Stax dus niet met een 3,5 mm stekkertje in een MP3 speler stoppen... ;)  Even in verdiepen dus... Ook trouwens goed verdiepen in welke hoofdtelefoons nog fatsoenlijk spelen zonder hoofdtelefoonversterker en welke niet...

Ik heb zelf Stax gehad en heb daar toch niet echt heimwee naar... Is mij te eerlijk. Opnames die erg goed zijn, klinken geweldig, slechte opname ECHT slecht. Ik vind ze ook helemaal niet zo comfortabel. Ik vind de Lambda's het mooiste, het topmodel juist iets minder. De gesloten 470 wil ik graag nog eens horen, moet geweldig zijn!

Ze krijgen ook steeds meer concurrentie van merken als HifiMan en Audez, die danwel magnetostatische modellen maken, maar die qua klank op vrijwel hetzelfde niveau zitten. Zelfs de dynamische modellen komen steeds dichterbij (Sennheiser HD800 met goede versterker).

AbZ

#192
Quote from: garmtz on September  9, 2011, 21:58:38
Een Stax heeft een 'energizer' nodig... Je kunt een Stax dus niet met een 3,5 mm stekkertje in een MP3 speler stoppen... ;)  Even in verdiepen dus... Ook trouwens goed verdiepen in welke hoofdtelefoons nog fatsoenlijk spelen zonder hoofdtelefoonversterker en welke niet...

Ik heb zelf Stax gehad en heb daar toch niet echt heimwee naar... Is mij te eerlijk. Opnames die erg goed zijn, klinken geweldig, slechte opname ECHT slecht. Ik vind ze ook helemaal niet zo comfortabel. Ik vind de Lambda's het mooiste, het topmodel juist iets minder. De gesloten 470 wil ik graag nog eens horen, moet geweldig zijn!

Ze krijgen ook steeds meer concurrentie van merken als HifiMan en Audez, die danwel magnetostatische modellen maken, maar die qua klank op vrijwel hetzelfde niveau zitten. Zelfs de dynamische modellen komen steeds dichterbij (Sennheiser HD800 met goede versterker).
Ik dacht al, waarom past mijn Lambda niet gewoon in mijn iPod  :sly:
Kwaliteitsverschillen worden groter, ja vind ik ook (al gezegd) maar voor de mooiste muziek is dat winst  :smile:
Wat wil je nog meer?  Draagcomfort idd, maar dat wordt imo nooit perfect  :-\

Waar vind je die HifiMan en Audez in NL?

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Bas Akkerman

De externe voeding voor een Stax, daar had ik me nog niet in verdiept inderdaad. Een uitzondering op de regel zal ik maar zeggen. ;D De bewuste WAV-player (en ja dat kunnen andere spelers ook) heeft overigens een 3.6 jack. Of de batterij ook een beetje duurdere koptelefoons aan kan sturen, vraag ik me ook af.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Quote from: Bas Akkerman on September 10, 2011, 08:19:11Of de batterij ook een beetje duurdere koptelefoons aan kan sturen, vraag ik me ook af.
Aanstuurbaarheid hangt niet van de prijs af  :dry:

Tomek

Ik gebruik de HD25
Heb hem al jaren, sluit perfect af en super geluid (wel voor dj doeleinden)

Deleted Member 2

Voor mij is de AKG K1000 de ultieme hoofdtelefoon. Zowel de klank als het draagcomfort zijn op een zeer hoog niveau. Het is eigenlijk een luidspreker die voor je oor hangt. Dit geeft een natuurlijk geluid en heeft veel mindere mate het effect dat het geluidsbeeld "in je hoofd zit" van een gewone hoofdtelefoon. Er is geen druk op het oor en ook geen zweterige oortjes door de afsluiting met de hoofdtelefoon. Ook de omgeving kan lekker meegenieten van het geluid, net zoals het omgevingsgeluid doordringt. Om dezelfde kwaliteit met versterker en luidspreker te bereiken moet je heeeel diep in de buidel tasten. helaas wordt dit type niet meer gemaakt. Op Ebay worden ze nog wel regelmatig aangeboden tegen heel wisselende prijzen. Er gaan geruchten dat AKG ze weer gaat maken.

paaj

Oh, de K1000... Die is zeker erg fijn ja, een heerlijk geluid. die wil ik ook nog wel eens een tijdje in huis hebben.
Erg mooi desig zolang je hem niet op je hoofd hebt :)
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Deleted Member 2

"Erg mooi desig zolang je hem niet op je hoofd hebt"

  ;D  :music:

Valt heel erg mee hoor. Als ik thuis werk gebruik ik hem vaak uren achter elkaar. Je moet wel de kussentjes waarmee hij tegen je hoofd zit (niet op je oren) goed afstellen.