Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: silent cinema on August 11, 2011, 12:30:37
Is deze Sennheiser dermate beter dan de oude modellen?

Niet alleen BETER, gewoonweg probleemloos! Hij kan wat mij betreft zelfs meekomen met bedrade modellen door zijn zeer fijne tonale balans. NIET te vergelijken met de HEARO.

neptune

Ik kan dit positieve verhaal over de RS-180 sinds kort ook beamen, wat een heerlijke sound heeft dit ding en uiteraard fijne oplossing  :)

Quote from: garmtz on June 15, 2011, 16:31:41
Sinds kort een Sennheiser RS180 met extra HDR180 head set. Ik had van tevoren een aantal wireless modellen beluisterd en was in de winkel al weg van het geluid, maar goed aangestuurd is het echt een snoepje! Niet iets wat je verwacht van een hoofdtelefoon van deze prijs, laat staan een draadloze! Gekozen voor deze opzet zodat mijn vriendin en ik tesamen kunnen genieten van muziek en films zonder onze kleine wakker te maken.



Review: http://www.headfonia.com/sennheiser-rs180/  (gave site trouwens ook)

Nog iets anders overigens: laatst weer eens een AKG K-701 gehoord, met een zeer goede hoofdtelefoonversterker en het verbaasde me dat deze meer kleurde en minder open was dan mijn oude AKG K-500. Wat dat betreft is de K-500 echt een zwaar onderschatte diamant. Niet wegdoen!

Interessant review van deze vintage hoofdtelefoon: http://www.headfonia.com/akg-k500-k501/
zet hier iets neer

silent cinema

Quote from: garmtz on August 11, 2011, 12:33:48
Niet alleen BETER, gewoonweg probleemloos! Hij kan wat mij betreft zelfs meekomen met bedrade modellen door zijn zeer fijne tonale balans. NIET te vergelijken met de HEARO.

En hoe zou deze zich verhouden tot mijn huidige set 650 en V8P?
Sony 75" - Sonos - B&W

Raphie

Heb er gisteren een HDJ-1000 limited van Pioneer bijgekocht voor m'n DJíng
JBL PRX Power!

silent cinema

Quote from: silent cinema on August 11, 2011, 13:08:24
En hoe zou deze zich verhouden tot mijn huidige set 650 en V8P?

Zo deze tweeling heeft dit keer direct een beslissing genomen  ;D

(Bevestiging van uw bestelling RS180 in de ING Rentepuntenwinkel)
Sony 75" - Sonos - B&W

neptune

Quote from: silent cinema on August 11, 2011, 13:16:27
Zo deze tweeling heeft dit keer direct een beslissing genomen  ;D

(Bevestiging van uw bestelling RS180 in de ING Rentepuntenwinkel)
;D
gefeliciteerd.

@Raphie
die Pioneer lijkt me ook een goeie, gekocht op basis van reviews o.i.d.?
zet hier iets neer

silent cinema

Sony 75" - Sonos - B&W

Raphie

Quote from: neptune on August 11, 2011, 13:23:00
;D
gefeliciteerd.

@Raphie
die Pioneer lijkt me ook een goeie, gekocht op basis van reviews o.i.d.?
Nee, ervaring met de zilveren
JBL PRX Power!

AbZ

Quote from: Raphie on August 11, 2011, 14:40:17
Nee, ervaring met de zilveren
Is het een downgrade naar goud geworden of een upgrade naar zwart?  :)

en belangrijker:  is deze erg bass-heavy of redelijk allround?

Raphie

Quote from: AbZ on August 11, 2011, 14:56:37
Is het een downgrade naar goud geworden of een upgrade naar zwart?  :)

en belangrijker:  is deze erg bass-heavy of redelijk allround?
zwart en idd hyped geluid, maar da's wel lekker voor DJ'ng het is geen AKG
JBL PRX Power!

AbZ

#160
Quote from: Raphie on August 11, 2011, 15:05:36
zwart en idd hyped geluid, maar da's wel lekker voor DJ'ng het is geen AKG
Ik zoek nog een opvouwbare, over-de-oren gesloten dinges voor onderweg.  Wel een degelijke à la die Pioneer maar niet hyped; liever meer aan de timide kant.  Moet ook makkelijk aan te sturen zijn (laptop).  Heb nu een Sony DJ-ding:  toereikend, maar niet geweldig.  Dacht aan een Shure (typenummers moet ik weer opvissen) of toch een Sony 7506 (al eerder besproken hier).  Nog andere suggesties?

Jumping Jack

@ Abz: Shure SRH 840, ik heb die en die is zeer neutraal in zijn weergave... zit ook behoorlijk goed (ik zeg behoorlijk want voor een brildrager is elke koptelefoon in meer of mindere mate hinderend).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

evilniek

Quote from: garmtz on June 15, 2011, 16:31:41
Sinds kort een Sennheiser RS180 met extra HDR180 head set. Ik had van tevoren een aantal wireless modellen beluisterd en was in de winkel al weg van het geluid, maar goed aangestuurd is het echt een snoepje! Niet iets wat je verwacht van een hoofdtelefoon van deze prijs, laat staan een draadloze! Gekozen voor deze opzet zodat mijn vriendin en ik tesamen kunnen genieten van muziek en films zonder onze kleine wakker te maken.



Review: http://www.headfonia.com/sennheiser-rs180/  (gave site trouwens ook)

Nog iets anders overigens: laatst weer eens een AKG K-701 gehoord, met een zeer goede hoofdtelefoonversterker en het verbaasde me dat deze meer kleurde en minder open was dan mijn oude AKG K-500. Wat dat betreft is de K-500 echt een zwaar onderschatte diamant. Niet wegdoen!

Interessant review van deze vintage hoofdtelefoon: http://www.headfonia.com/akg-k500-k501/

ff een vraagje, ik heb zelf een Sennheiser RS-170, gebruik m al een tijdje niet meer, reden, ik had er de hele tijd een irritant zoem geluid in zitten. Heb jij hier geen last van?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

AbZ

Quote from: Jumping Jack on August 11, 2011, 15:46:15
@ Abz: Shure SRH 840, ik heb die en die is zeer neutraal in zijn weergave... zit ook behoorlijk goed (ik zeg behoorlijk want voor een brildrager is elke koptelefoon in meer of mindere mate hinderend).
Ok merci, heb dit ff gecheckt. 
Ik had zelf de 750 in gedachten; iets lichter gebouwd (vind ik handig) maar wel DJ-type (lijkt me weer minder).

De 840 is wat omvangrijker (zou moeten voelen hoe dit draagt) maar meer neutraal 'gestemd' (lees ik hier op HeadFi).
Wat vind jij van de bouw, degelijkheid, en ook de kwetsbaarheid van het draadje dat langs de scharnieren loopt?

Jumping Jack

Ik vind hem heel degelijk, ook al is het allemaal plastic. Het kabeltje is niet zo heel dun en wordt mooi op zijn geplaats gehouden doo een "oog" waar het doorheen loopt. Hij vouwt ook behoorlijk compact op voor een on- ear.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Subsequence

Quote from: T_I on August 11, 2011, 10:23:40
Heel verstandig, hoe denk je dat ik aan de mijne kom. :D
Helaas moet ik de bekabeling gaan aanpassen zodat ik 'm eindelijk weer eens kan gaan gebruiken. De kabel voor de schakelkast gaat uit van 1 stereo (eind) versterker, niet 2 monoblokken die wat verder uit elkaar staan.

Ik geloof je gelijk  8)

Hmm klinkt alsof een soldeerbout de oplossing is, wat ik er van begreep zijn die kabels ook vervangbaar dus niet al te dure grap als het mislukt :P

T_I

Quote from: Subsequence on August 12, 2011, 02:17:20Hmm klinkt alsof een soldeerbout de oplossing is, wat ik er van begreep zijn die kabels ook vervangbaar dus niet al te dure grap als het mislukt :P

Dat was mijn idee ook, toen ik met de schaar de mantel van de 4 aderige kabel aanviel. De mantel is voor ruim 50 cm verwijderd en daarna zijn de aderparen voor links en rechts afzonderlijk met krimpkous weer samengebonden. (en een stukje krimpkous om de overgang van de originele mantel naar de 2 losse sets)

Ik moet toegeven, het klinkt grandioos, maar het is lang zo gezellig niet om zo muziek te luisteren als je getrouwd bent. (misschien werkt het weer juist beter als je kids hebt, maar dat ga ik maar niet testen :D )
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

garmtz

Quote from: evilniek on August 11, 2011, 16:02:56
ff een vraagje, ik heb zelf een Sennheiser RS-170, gebruik m al een tijdje niet meer, reden, ik had er de hele tijd een irritant zoem geluid in zitten. Heb jij hier geen last van?

Nee, hij is gewoon stil.

garmtz

Quote from: silent cinema on August 11, 2011, 13:08:24
En hoe zou deze zich verhouden tot mijn huidige set 650 en V8P?

Nouja, je hebt hem nu al besteld, dus mosterd na de maaltijd.. :)   Ik heb de HD650 ook gehad en geniet meer van mijn RS180. Misschien haalt hij niet de transparantie en de detaillering van de HD650, maar zijn balans is gewoon veel prettiger. Ik kon nooit lang naar de HD650 luisteren, vanwege zijn 'harde randje' (op een X-CANS met externe voeding). Ik kan echter uren naar de RS180 luisteren. Hij klinkt ook heel lekker op zeer lage niveaus. Ik vind zelfs soms het laagste volume BIJNA te hard...

Subsequence

Quote from: T_I on August 12, 2011, 10:31:05
Dat was mijn idee ook, toen ik met de schaar de mantel van de 4 aderige kabel aanviel. De mantel is voor ruim 50 cm verwijderd en daarna zijn de aderparen voor links en rechts afzonderlijk met krimpkous weer samengebonden. (en een stukje krimpkous om de overgang van de originele mantel naar de 2 losse sets)

Ik moet toegeven, het klinkt grandioos, maar het is lang zo gezellig niet om zo muziek te luisteren als je getrouwd bent. (misschien werkt het weer juist beter als je kids hebt, maar dat ga ik maar niet testen :D )

Duidelijk een luxe probleem dus ;)

Valkyrie

Sinds een aantal jaartjes de Sennheiser RS130, maar op het moment gebruik ik die eigenlijk nooit meer. Destijds gekocht omdat mijn broer te vaak mijn muziek hoorde... :D

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

DVDGuy

In het weekend luister ik vroeg in de ochtend naar muziek of ik kijk een DVD-tje met de koptelefoon op.
Deze geeft een ruimtelijk stereo-beeld en heeft daarnaast de mogelijkheid om 5.1 te simuleren.

Een heerlijke koptelefoon

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

evilniek

Quote from: evilniek on August 11, 2011, 16:02:56
ff een vraagje, ik heb zelf een Sennheiser RS-170, gebruik m al een tijdje niet meer, reden, ik had er de hele tijd een irritant zoem geluid in zitten. Heb jij hier geen last van?

Goed, bij deze maar even mezelf ge-quote, nu kwam ik een reactie tegen van iemand op hoofdtelefoonstore.nl, en de persoon in kwestie weet precies te verwoorden wat ik zelf eigenlijk bedoelde met bovenstaande quote, lees even mee;

Quote from: Wouter(hoofdtelefoonstore.nl)Prachtig geluid; vooral als surroud-sound is ingeschakeld. Groot nadeel is echter dat het systeem zachte/stille passages uit het draadloze transport knipt. Wegstervend geluid wordt dan net te vroeg afgekapt en aanzwellend geluid valt plotseling en net iets te laat in. Ronduit irritant. Ook hoor je het doordat de (zachte) achtergrondruis tijdens de knip afwezig is; de verbinding lijkt even verbroken. Als Sennheiser een vertraging van ? 5 seconden voor het afkappen van het geluid had ingebouwd, dan was deze techniek niet storend geweest. Helaas hebben ze dit niet goed uitgedacht en getest. Dus als je niet per se een draadloze koptelefoon nodig hebt, koop er dan een die gewoon met een snoer aan je geluidsbron is gekoppeld. Dan heb je geen last van deze irritante geluidsknip.

@garmtz (of andere Sennheiser RS-180 gebruikers)
Zou je mij kunnen bevestigen dat de RS-180 bovengenoemd euvel niet heeft?

Bedankt alvast.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

garmtz


evilniek

Quote from: garmtz on August 28, 2011, 17:23:33
Ja, de RS180 heeft dit euvel ook...

Thanx, wordt m dus ook niet. Nog tip's voor een bedraadde headphone toevallig?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo