Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dredg

Mijn eerste koptelefoon was een Sennheiser HD570. Daarna in een vlaag van verstandsverbijstering zijn er in kort tempo een aantal toegevoegd. De Grado Sr-80 om lekker te rocken en de beyerDynamic DT880. Nadat de Sennheiser overleden was ben ik overgestapt op een HD-600. Super geluid!. Hierna heb ik een little dot III buizenversterkertje gekocht maar was niet helemaal mijn ding. Deze weer verkocht en toen een Meier Audio Aria dac/amp. Erg fijn gedetailleerd geluid.

Daarna heb ik alles verkocht en een echte audioset gekocht  :nervous:

Nu begint het toch weer een beetje te kriebelen en wil binnenenkort de sennheiser HD-650 gaan beluisteren.

Ejorne

Quote from: dredg on December 29, 2010, 21:00:53
Nu begint het toch weer een beetje te kriebelen en wil binnenenkort de sennheiser HD-650 gaan beluisteren.

Heb je de AKG K-701 ook overwogen/beluisterd?

MLCinema

Ik heb een AKG K 701 en sinds vorige week nu ook een AKG K 450 voor onderweg. Toch wel erg lekker voor de late uurtjes zo'n koptelefoon om toch op lekker volume muziek te kunnen luisteren zonder iemand te storen. Zowel de K701 als de K450 bevallen mij prima!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

paaj

Quote from: EJ on October 11, 2010, 17:20:09
Niet echt portable, wel een electrostaat: een stax. Nooit meer iets anders.

Stax :wub:

Hier draaien de Stax 4070 en SR404LE op een SRM-T1W, en heb nog een Sennheiser HE60 met HEV70 die even moeten worden nagekeken.
Heb een hoop dynamische gehad, waaronder de Senneheiser HD650, Grado RS1i en JVC DX1000 spelend op de Graham Slee Solo. Ook erg goed maar die hebben het toch niet gered. De snelheid en puurheid van het electrostaten geluid is verslavend :)
Momenteel erg gelukkig, maar na een update van m'n speakers ga ik misschien nog eens verder dromen over de SR-007 met deftige versterking...

voor portable gebruik ik de Audio Technica ESW10jpn
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

skyfox

Sinds een jaar of vier gebruik ik een Technics RP-F880 om in de late uurtjes lekker te genieten van muziek op een degelijk volume. Vooralsnog heb ik niet te klagen voor wat betreft het heerlijke geluid die deze cans produceren. Wel heb ik altijd met een schuin oog naar de AKG 701 gekeken. Het design van die cans vind ik echt geweldig.  :thumbs-up:

Tevens ben ik wel heel benieuwd wat een Graham Slee amp zou doen met het geluid voor zowel m'n Technics als de AKG i.t.t. mijn huidige setup.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Ejorne

Quote from: skyfox on March 10, 2011, 23:23:10
Wel heb ik altijd met een schuin oog naar de AKG 701 gekeken. Het design van die cans vind ik echt geweldig.  :thumbs-up:

Dan wordt het tijd dat je er eens met 2 oren naar gaat luisteren!  8)

JohanH

Eindelijk een nieuwe koptelefoon, ter vervanging van mijn Sennheiser HD201, dat had ik eerder moeten doen!


Wat een geluid. :pompom:

Angus

#132
Beyerdynamic T-1....Met de juiste versterker super neutraal. Hiervoor heb ik jaren de Sennheiser HD-650 gehad.

Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

danielswrath

Beyerdynamic DT 770 PRO, omdat ik een keer echt goede hoofdtelefoon wou hebben en deze genoemd werd op deze site, en ben zeeer tevreden. SUBLIEM geluid.

ik heb ook sennheiser CX 300-II Precision, tja omdat ik nieuw wou... die apple oortjes bevielen me niet echt, deze beter.

Jumping Jack

Sinds vandaag de Shure SRG840, ter vervanging van de Sennheiser HD575. Het moest een gesloten model worden, voor het comfort van mijn vriendin. De Shure bevalt me tot nu toe zeer goed: zit goed en klinkt geweldig, eerder neutraal aangezien het eigenlijk een studio-hoofdtelefoon is...  :music:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Pjotr27

Quote from: audiofreak1 on December 28, 2010, 23:27:28
Sinds 1 week de Koss porta pro, voor onder de 50 euro een top geluid. Als je hem ziet zou je het niet zeggen maar dit kleintje zet grootse prestaties neer. Zowel op de pc, mp3, ipod, gsm als op m'n marantz cd speler klinkt alles super. Een echte aanrader dus.

Net ook 3 stuks binnen gekregen, even Patricia Barber geluisterd via de pc, wat een sound heeft dit, niet normaal...
En dat voor nog geen 26 euro per koptelefoon..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Jumping Jack

^ drie om een 2.1 setup te bereiken?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Sinds kort een Sennheiser RS180 met extra HDR180 head set. Ik had van tevoren een aantal wireless modellen beluisterd en was in de winkel al weg van het geluid, maar goed aangestuurd is het echt een snoepje! Niet iets wat je verwacht van een hoofdtelefoon van deze prijs, laat staan een draadloze! Gekozen voor deze opzet zodat mijn vriendin en ik tesamen kunnen genieten van muziek en films zonder onze kleine wakker te maken.



Review: http://www.headfonia.com/sennheiser-rs180/  (gave site trouwens ook)

Nog iets anders overigens: laatst weer eens een AKG K-701 gehoord, met een zeer goede hoofdtelefoonversterker en het verbaasde me dat deze meer kleurde en minder open was dan mijn oude AKG K-500. Wat dat betreft is de K-500 echt een zwaar onderschatte diamant. Niet wegdoen!

Interessant review van deze vintage hoofdtelefoon: http://www.headfonia.com/akg-k500-k501/

Pjotr27

Quote from: Jumping Jack on June 15, 2011, 16:13:55
^ drie om een 2.1 setup te bereiken?

Ja klopt  ;) nee hoor voor 2 vrienden....
We hadden deze in Munchen bij Saturn gehoord en waren erg onder de indruk ervan...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

mic1980

Heb nu sinds 6 weken een Tritton AX Pro 5.1 surround headset voor mijn PS3. Maar ongelofelijk wat een feest is dit.
Ik moet zeggen dat het surround effect heel goed werkt. Ik speel voornamelijk COD en hoor nu precies waar helicopters en vijanden zich van me bevinden.

Geluidskwaliteit is prima voor spellen en af en toe een film. Voor muziek zou ik deze niet snel gebruiken. Daar zijn uiteraard veel betere headsets voor.

el-jorge

Bijna een jaar met de klipsch S4i gedaan, best fijne in-ear met een dito geluid. Afgelopen vakantie een B&W p5 gekocht, geluid was fun, maar on-ears was niet echt mijn ding. Na 45min gingen ze zeer doen, hoe ik ze ook op mijn hoofd deed. Die heb ik dus weer verkocht en heb er de monster turbine pro-gold voor gekocht. Wauw, fantastisch geluid voor een in-ear, je krijgt er een hele berg verschillende tips bij en ben nog op zoek naar de juiste tip voor mij.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

AnubisNefer

Quote from: garmtz on June 15, 2011, 16:31:41
Sinds kort een Sennheiser RS180 met extra HDR180 head set. Ik had van tevoren een aantal wireless modellen beluisterd en was in de winkel al weg van het geluid, maar goed aangestuurd is het echt een snoepje! Niet iets wat je verwacht van een hoofdtelefoon van deze prijs, laat staan een draadloze! Gekozen voor deze opzet zodat mijn vriendin en ik tesamen kunnen genieten van muziek en films zonder onze kleine wakker te maken.



Review: http://www.headfonia.com/sennheiser-rs180/  (gave site trouwens ook)

Nog iets anders overigens: laatst weer eens een AKG K-701 gehoord, met een zeer goede hoofdtelefoonversterker en het verbaasde me dat deze meer kleurde en minder open was dan mijn oude AKG K-500. Wat dat betreft is de K-500 echt een zwaar onderschatte diamant. Niet wegdoen!

Interessant review van deze vintage hoofdtelefoon: http://www.headfonia.com/akg-k500-k501/

Heb zelf de Sennheiser RS 170. Ook ik stond versteld van de geluidskwaliteit. Ben er erg tevreden over, vooral voor een draadloze headphone. Het enige minpunt vind ik de ''te kleine'' buttons aan de zijkant. Ik druk iedere keer ''mis''.  :D
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

contour3.0



Sennheiser HD 575.
ooit gratis bij een HVT abonnement..... ;D .gebruik dat ding nauwelijks

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Petertyuh

Ik heb een Sennheiser CX300, in het wit. Waarom die?
Tja, dat ben ik me ook nog steeds aan het afvragen. Ik heb ze best veel gebruikt, maar krijg steeds meer last van mijn oren als ik ze gebruik (vandaar dat ik ze ook niet meer gebruik).

De reden voor die in-ears is eigenlijk dat ik goede dopjes wilde die ook nog goed afschermen. In de tijd dat ik ze kocht was noise-cancelling alleen voor dure modellen dus geen optie. En omdat ik vanwege mijn DJ hobby ook een Sennheiser had (HD200, zwart) en daar heel tevreden over was werd het dus weer een Sennheiser (en omdat het een goed koptelefoon merk is). En de CX300 omdat ze volgens mij op de sweet spot zaten, geen goedkope zooi maar ook niet super duur.

Nu doe ik alles met mijn HD 25-C II. Na een review van iemand (Reind D.) blind en doof gekocht (niet in het echt gezien en ook niet gehoord). Ik ben hier super tevreden over, heerlijk neutraal geluid. In vergelijking met mijn studio monitors vind ik ze toch bijna hetzelfde klinken en dat is wel zo makkelijk.
In het begin gebruikte ik hem alleen maar bij mijn DJ opstelling, maar na de klachten met de in-ears ben ik ze ook zo gaan gebruiken. Met een iPod stel ik de equalizer in op kleine luidsprekers om zo een 'lekker' geluid te krijgen, want voor gewoon wat luisteren vind ik ze te vlak.


T_I

Ik heb een Stax SR-5N liggen.



Waarom? Nieuwsgierig of zo'n elektrostatenkoptelefoon ook een goed geluid zou geven. Ja. Grote nadeel is dat de kabel uitgaat van aansluiten op een simpele versterker met de speakeraansluitingen niet te stevig en naast elkaar. (1 kabel met 4 aders) Die moet ik nog uit elkaar pluizen zodat deze weer aangesloten kan worden.

Voor portable gebruik heb ik m'n oude, vertrouwde Aiwa dopjes uit eind '80, begin '90 in gebruik. Naast een set Senheiser MX-5 heb ik niets gevonden dat me nu bevalt en van beide sets doet de Aiwa het het beste op de ipod en echte mp3 spelers.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Subsequence

Beyerdynamic T1 met Violectric V200 versterker, Audio-gd NFB-2 dac en DI usb geluidskaart ben een echte hoofdtelefoon freak. De speakers zijn bijzaak  :hehe:


Roeland

Quote from: Subsequence on August 10, 2011, 14:44:56
Beyerdynamic T1 met Violectric V200 versterker, Audio-gd NFB-2 dac en DI usb geluidskaart ben een echte hoofdtelefoon freak. De speakers zijn bijzaak  :hehe:


Mooie combi  O0
Mooi spul he dat audio GD?  ;)
Zit zelf te denken om een NFB-10WM, of naar een Phoenix setje up te graden.
Aan de andere kant de Compass bevalt goed in combi met mijn Denon AH-D2000

Kan me voorstellen dat de rest bijzaak is
Al wel eens met Stax geluisterd?

Subsequence

Ja audio-gd is zeker goed bezig, een prijs/kwaliteit verhouding waar een hoop merken niet tegenop kunnen en ook de mogelijkheden als je iets net ff anders wil dan doen ze dat voor je. Enige nadeel zou de wat langere levertijd kunnen zijn als ze het voor je moeten bouwen.

Die Phoenix en NFB10-WM is inderdaad leuk spul maar ik denk dat de Phoenix niet 100% tot z'n recht komt met je Denon zeker als deze niet gebalanceerd is maar goed wat niet is kan nog altijd komen, ik bedoel mijn setup is ook in stappen opgebouwd. Verder heeft de Phoenix ook een goede gebalanceerde dac nodig etc etc dus dan is het gelijk een heel duur plaatje  ;)

Mja stax leek mij zo duur en moeilijk in stappen op te bouwen(vanwege de combi met versterker) dus ben ik er ook maar niet naar gaan luisteren hehe

Pff ben weer veelste laat muziek aan het luisteren maar goed dat ik morgen niet hoef te werken :angel:

T_I

Quote from: Subsequence on August 11, 2011, 04:02:29Mja stax leek mij zo duur en moeilijk in stappen op te bouwen(vanwege de combi met versterker) dus ben ik er ook maar niet naar gaan luisteren hehe

Heel verstandig, hoe denk je dat ik aan de mijne kom. :D
Helaas moet ik de bekabeling gaan aanpassen zodat ik 'm eindelijk weer eens kan gaan gebruiken. De kabel voor de schakelkast gaat uit van 1 stereo (eind) versterker, niet 2 monoblokken die wat verder uit elkaar staan.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

silent cinema

Quote from: garmtz on June 15, 2011, 16:31:41
Sinds kort een Sennheiser RS180 met extra HDR180 head set. Ik had van tevoren een aantal wireless modellen beluisterd en was in de winkel al weg van het geluid, maar goed aangestuurd is het echt een snoepje! Niet iets wat je verwacht van een hoofdtelefoon van deze prijs, laat staan een draadloze! Gekozen voor deze opzet zodat mijn vriendin en ik tesamen kunnen genieten van muziek en films zonder onze kleine wakker te maken.

Ik heb nu een Sennheiser HD650 i.c.m. Musical Fidelity V8P waarmee ik films (kijk) beluister direct via een PCH A110 zonder externe DAC, eigenlijk nooit geen muziek dus misschien wel overkill.
Ik heb eerder diverse draadloze headsets gehad waaronder een AKG Hero 999 surround apparaat maar was nooit tevreden over het draadloze ten opzichte van wired.

Is deze Sennheiser dermate beter dan de oude modellen?

Sony 75" - Sonos - B&W