Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoL

Hmmm: het merk hier nog niet voorbij zien komen, maar voor thuis:



Ultrasone HFI-580, klinkt echt heel erg aangenaam! Voor onderweg (met m'n Nokia 5800 GSM):



Ultrasone Zino...klinkt ook goed, maar wel een zeer stevig basfundament...



@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

)p(

Quote from: garmtz on August 12, 2009, 12:29:09
Hee! Die heb ik ook al JAAREN! Meestal in gebruik bij mijn vriendin bij het monteren van filmpjes. Fantastische hoofdtelefoon nog steeds, werkelijk neutraal inderdaad zonder onplezierig analytisch te worden.

8) Precies, neutraal maar aangenaam je hoort alles maar het blijft een organisch geheel..ook erg mooi qua ruimtelijkheid je heb niet dat in het hoofd effect van veel koptelefoons...ik luister er nog steeds regelmatig complete opera's op  :)

peter

garmtz

Quote from: )p( on August 12, 2009, 12:55:27
8) Precies, neutraal maar aangenaam je hoort alles maar het blijft een organisch geheel..ook erg mooi qua ruimtelijkheid je heb niet dat in het hoofd effect van veel koptelefoons...

Exact! Maakt me overigens wel heel nieuwsgierig naar de K-701...

Quoteik luister er nog steeds regelmatig complete opera's op  :)

Kan het me levendig voorstellen!

phmeijer

Quote from: WilcoL on August 12, 2009, 12:31:17
Hmmm: het merk hier nog niet voorbij zien komen...

Jawel hoor, zie mijn post op de eerste pagina; Ultrasone Pro 2500 voor thuisgebruik.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Ejorne

Quote from: garmtz on August 12, 2009, 13:07:50
Exact! Maakt me overigens wel heel nieuwsgierig naar de K-701...

Ik heb destijds de k-701 alsmede de k-601 beluisterd. Maar ik ben toen gegaan voor de Grado SR225.
Niet omdat het gluid van de AKG me niet aanstond, integendeel, ik vond het een zeer aangename sound!
Maar ook de Grado vond ik erg prettig.

Als ik puur naar het geluid zou rekenen dan had ik wellicht de K-701 genomen. Maar op een of andere manier zit een om de oor vallende schelp niet lekker. Er loopt bij mij oppervlakkig een adertje vlak onder mijn oorlel die door de hoofdtelefoon wordt afgekneld. Al zeer snel geeft dat een onprettig gevoel.

Nu kan ik uren genieten van de Grado Labs, welke juist door veel andere als onprettig zittend wordt ervaren...

Big-L

Nu voor thuis/werk sinds kort de AKG K-701 in bezit, echt een fijne koptelefoon, en hij schijnt nog beter te gaan klinken na een paar honderd uur inspelen!
Deze koptelefoon doet je bijna vergeten dat je er een op hebt, het is alsof je naar goeie luidsprekers luistert, het enige wat mist is de energie van het laag  :P.
Bovendien klinkt dit ding behoorlijk "recht", voor mijn werk ideaal om zo nu en dan als referentie te gebruiken, de klacht van sommige bezitters (bron: internet sites) dat er in deze koptelefoon slecht laag zit begrijp ik niet, als er echt laag in de opname zit, hoor ik dat ook terug. Veel beter dan bijvoorbeeld de Beijerdynamics DT770 Pro, die ik in studio's vaak tegen kom, en naar mijn mening echt "gefokt" klinken in het laag en het hoog en weinig ruimtelijkheid bieden (is mijn ervaring, geldt niet voor iedereen).

Robbert54

simpele sennheiser HD457

die Ultrasone HFI-580 is wel erg mooi zeg! :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

garmtz

Quote from: Big-L on September 16, 2009, 00:24:56
de klacht van sommige bezitters (bron: internet sites) dat er in deze koptelefoon slecht laag zit begrijp ik niet, als er echt laag in de opname zit, hoor ik dat ook terug.

Mee eens. Een AKG heeft zeker wel een mooi laag, maar niet echt 'gepusht'. Het laag klinkt een beetje als dat van een elektrostaat: zeer snel, gedetailleerd en doorzichtig. Dat zijn sommigen wellicht niet gewend...

Big-L

Voor de bezitters en "ongelovigen" m.b.t. het laag van de AKG K-701, een voorbeeld: luister op de CD <Water Falls> van Sara K maar eens naar <track 5 - Water Falls>, daar hoor je een diepe trommel, die op de K-701 behoorlijk diep doorloopt, en zelfs je trommelvlies van behoorlijke druk voorziet :P.

ener

Ik heb de grado sr325i heel erg tevreden ;D ;D wordt aangesloten op een creek obh21 hoofdteledoon versterker, kan er uren achterelkaar naar luisteren.
Hoor details die ik nog nooit gehoord heb.
Hiervoor een senheizer hd 540 refenece gehad zeer laid back geluid, valt echt in het niet vergeleken bij de grado.
Ook een ultrasone beluisterd maar vond het geluid erg in elkaargedrukt en blikkerig klinken.

phmeijer

Quote from: ener on September 16, 2009, 19:43:40
Ook een ultrasone beluisterd maar vond het geluid erg in elkaargedrukt en blikkerig klinken.

Welke Ultrasone was het?
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

ener


WilcoL

Quote from: ener on September 17, 2009, 07:59:32
de hfi 580 was het

In elkaar gedrukt en blikkerige sound? Dat vind ik echt bizar: je kunt er van alles over zeggen maar "ruimtelijk" & "open" is bij iedereen die hem heeft beluisterd bij mij het eerste wat er over de lippen rolt  ;D!

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

phmeijer

Quote from: ener on September 17, 2009, 07:59:32
de hfi 580 was het
Het is wel zo dat de Ultrasones een lange inspeeltijd hebben, was dit nog een spiksplinternieuwe?

Misschien bej jij meer een liefhebber van de open versie van de hoofdtelefoons, kan wel redelijk veel verschil uitmaken!
Ik vond zelf het geluid van de Pro 2500 prettiger boven de gesloten versie, de Pro 750.
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

migailov

ik zoek zelf al enige tijd naar een manier om de weergave vanaf mijn pc via de koptelefoon te verbeteren.
Nu vond ik het volgende apparaatje: Fireye II
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of met andere vergelijkbare producten?
Ik vind dit ding ideaal omdat hij zo klein is en dus ook onderweg op de latop te gebruiken is, power loopt ook via de USB namelijk!
Als dit té of-topic is dan maak ik even een nieuwe post aan.

Big-L

Ziet er wel uit als een degelijk apparaatje, met redelijke specs, echt TOP kan het niet zijn voor die prijs, maar ongetwijfeld een grote verbetering t.o.v. de interne geluidskaart.  Je kunt evt. ook kiezen voor een "professionele" usb geluidskaart, je krijgt dan voor dezelfe prijs of iets meer een complete geluidskaart inclusief koptelefoonuitgang van behoorlijke kwaliteit.

http://www.thomann.de/nl/swissonic_easy_usb.htm

http://www.thomann.de/nl/tascam_us122_l.htm

brimbrammer

Sinds enkele weken gebruik ik een AKG K-430 voor bij m,n i-Pod.
Geluid is prima, design ook mooi (vind ik) en het model is niet te groot en als laatste heeft het een zeer prettige prijs.
Ik gebruik deze voornamelijk voor woon-werk verkeer op de fiets.

Helmuth

Sennheiser HD 457 dat je voor zo weinig geld zoveel kwaliteit kan krijgen verbazend.



Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

Robbert54

Quote from: Helmuth on November  8, 2009, 20:50:38
Sennheiser HD 457 dat je voor zo weinig geld zoveel kwaliteit kan krijgen verbazend.




die heb ik ook! niet moeders mooiste maar wel goed geluid!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xstream

#94
Nou, ik ben momenteel ook op zoek naar een nieuwe koptelefoon. Hoewel ik in 1e instantie zocht naar over-ear, kom ik toch uit op in-ear.

Ik ga binnenkort veel reizen, een aantal maanden. Dus ik moet iets hebben wat comfortabel is en blijft na langdurig gebruik. Na het lezen van een berg reviews viel de Grado, waar ik eerst naar keek, af. Puur om het draag gemak wat toch als een minder onderdeel beschouwd wordt. Daarnaast lekt het nogal wat geluid (on-ear) en dat is niet prettig in de bus of vliegtuig. Dus dan kom je al snel uit op active noise cancellation. Daarbij kwam ik uit op SennHeiser PCX-450, Denon AH-D2000, en Bose Quietcomfort. Alleen ik vind de prijzen dan weer een beetje te gortig. En daarnaast ook niet zo heel praktisch, al kun je die Sennheiser nog makkelijk klein maken.

Met in-ear heb je toch wel goede afsluiting voor minder geld en is het daarnaast erg praktisch voor reizen. Ook ivm temperaturen van 30 - 40 graden zal zo'n oorklep ook niet erg prettig zijn. Dan zijn er 2 dingen die ik belangrijk vind:
1) Draagcomfort, niet dat het gaat irriteren na een paar uur
2) Isolatie - ik wil geen vliegtuig geluiden horen als ik luister.

Ik heb nog een vrij ruime selectie, maar de volgende vallen me op:

Beyerdynamic DTX 80
Schijnt goed te zijn qua draagcomfort en geluid. http://www.whathifi.com/Review/Beyerdynamic-DTX-80/

Klipsch Image S4i
Met mic. Geen vereiste, maar aangezien ik hem gebruik i.c.m. m'n telefoon (als audio player) wel een leuke extra en geluid schijnt ook prima te zijn. http://alatest.nl/reviews/koptelefoons/klipsch-image-s4i/po3-81090657,74/

Klipsch Custom-2
Ik hoor er wat gemixte verhalen over, met name het afstellen naar persoonlijk gebruik schijnt wat tweaken te zijn, als dit eenmaal goed zit schijnt het wel top te zijn. http://alatest.nl/reviews/koptelefoons/klipsch-custom-2/po3-53121287,74/ - Schijnt wel een stuk minder te zijn als de Custom 3, maar die vind ik dan weer te duur.

Sennheiser CX-300-II
Top prijs / kwaliteit verhouding. Ik had hiervoor ook een Sennheiser, alleen weet ik niet meer psies het model (kwijt geraakt), maar kan best de CX-300 I geweest zijn. Erg goed geluid, alleen gleed elke keer lichtjes uit m'n oor waardoor het geluid wel wat wegviel. http://www.whathifi.com/Review/Sennheiser-CX-300-II/

Shure SE115
Goede prijs / kwaliteit verhouding, al schijnen de meningen wat verdeelt te zijn over de geluidskwaliteit en dan is de prijs ook wel weer minder aantrekkelijk.
http://alatest.nl/reviews/koptelefoons/shure-se115/po3-72882195,74/ of http://www.whathifi.com/Review/Shure-SE115/

Ultimate Ears Super.fi 5 EB
Las ik hier over. Schijnt ook goed te zijn met enorm goeie prijs in het buitenland, kan ik die ook op amazon bestellen, of kom je dan meteen op Euro prijzen. Dat had ik elke keer volgens mij bij Amazon. Al schijnt de bass wat zwakker te zijn?

En zo zie ik nog wel wat leuke dingen en wordt er in dit topic ook nog andere merken genoemd, die ik overigens nog maar weinig tegen kom qua reviews.

Iemand ervaringen / toevoegingen hierop?

Alvast bedankt :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

gruiter

Quote from: WilcoL on August 12, 2009, 12:31:17



Ultrasone Zino...klinkt ook goed, maar wel een zeer stevig basfundament...

Ik heb deze ook sinds enkele weken voor onderweg. Bevalt prima op de iPhone en iPod.

VDM

Als je een microfoon wilt moet je eens naar de NuForce NE-7M kijken. Betaalbaar en daar zijn ook veel positieve reviews over!

phmeijer

Quote from: Xstream on November 15, 2009, 17:33:14
Ultimate Ears Super.fi 5 EB
Las ik hier over. Schijnt ook goed te zijn met enorm goeie prijs in het buitenland, kan ik die ook op amazon bestellen, of kom je dan meteen op Euro prijzen. Dat had ik elke keer volgens mij bij Amazon. Al schijnt de bass wat zwakker te zijn?

PM
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

)p(

Quote from: Xstream on November 15, 2009, 17:33:14


Iemand ervaringen / toevoegingen hierop?




Ik heb een zwak voor Etymotic...klinken wat mij betreft door de bank genomen het meest neutraal, ideaal voor klassiek...ik heb zelf nu de Etymotic hf2 en kan daar uren lang zonder moeite mee luisteren.

peter

8mile

Ik wil het GEVOEL van REALISME hebben,bij zowel geluid als beeld.
Voor mij moet het kaal klinken zonder fratsen.
Bij de GRADO SR60 heb ik dat gevoel.
Ik was niet verbaasd toen ik er achter kwam dat in een engels PLASMA/LCD blad de SR60 vijf jaar
achter elkaar tot beste koptelefoon was verkozen.
Ik vind het trouwens BIZAR dat de SR60 bij  MEDIAMARKT niet te koop of te bestellen is.