Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

De beyerdynamic DT 990, omdat ik hem aardig vond klinken en mijn vorige baas de rekening betaalde  :D

ivo1986

Quote from: Ejorne on January 27, 2009, 22:17:17

Maar de Grado klinkt ook geweldig! En omdat hij op mijn oren staat kan ik er uren naar luisteren. Terwijl juist veel meningen over de Grado juist spreken over irritatie bij lang luisteren...


Gebruik je de Grado voor onderweg of thuis?
Heb je er ook een hoofdtelefoon versterker bij?

Zelf heb ik de 125 en vond de Grado ook snel irriteren.
Maar nadat ik er een goede hoofdtelefoon versterker op had gezet heb ik die avond ipv het gebruikelijke half uurtje 3 uur geluisterd.
Maar de versterker, een Graham Slee Solo, was geleend van mijn werk en moest helaas weer terug.
En de Grado weer terug in de kast......

Iemand interesse in een Grado SR-125 met de doos er nog bij?

Ejorne

Quote from: ivo1986 on January 27, 2009, 23:57:39
Gebruik je de Grado voor onderweg of thuis?
Heb je er ook een hoofdtelefoon versterker bij?

Zelf heb ik de 125 en vond de Grado ook snel irriteren.
Maar nadat ik er een goede hoofdtelefoon versterker op had gezet heb ik die avond ipv het gebruikelijke half uurtje 3 uur geluisterd.
Maar de versterker, een Graham Slee Solo, was geleend van mijn werk en moest helaas weer terug.
En de Grado weer terug in de kast......

Iemand interesse in een Grado SR-125 met de doos er nog bij?

Je kunt wellicht ook een versterker er bij kopen om zodoende weer plezier van je Grado te krijgen.
Echter doelde ik op irritatie van de pasvorm/oorkussens van de Grado. Dat staat natuurlijk los van eventuele versterkers. Ik gebruik overigens een geluidskaart met ingebouwde headphone-amp. De Emu 0404USB. Tevens heeft deze geluidskaart mic-pre-amps, maar da;s een offtopic verhaal natuurlijk.  :P

Maar van het geluid ben ik uiterst te spreken. Ik neem aan dat dat juist jou wat irriteert? Je hoort inderdaad dat heel veel headphones enorm opleven indien gebruik wordt gemaakt van een amp. Echter is de Grado redelijk gevoelig en heeft veel minder snel echt een amp nodig dan veel andere headphones. Echter doet een goede amp op de Grado uiteraard ook wonderen.

Indien je toch last hebt van de pasvorm dan kan wellicht wat andere schelpen uitkomst bieden. Op head-fi lees je hier wel eens over. Er is volgens mij een aangepaste schelp te maken maar er wordt volgens mij ook wel eens een schelp van een duurdere serie gebruikt welke wat softer schijnen te zijn. maar ja, nogmaasl, hier geen enkel probleem met het comfort...

Mrwhoopie

Persoonlijk heb ik de Pioneer hdj2000



En ik vond de hdj1000 niet zo geweldig,maar dit titanium exemplaar is echt geweldig,ik hoor alles wat ik moet horen om mooi te kunnen draaien...

DVDGuy

Omdat ik af en toe even draadloos wil kunnen luisteren, maar er geen honderden euro's (meer  ;)) voor over heb.



Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Fatalfelix

Quote from: Mrwhoopie on February  5, 2009, 21:16:30
Persoonlijk heb ik de Pioneer hdj2000



En ik vond de hdj1000 niet zo geweldig,maar dit titanium exemplaar is echt geweldig,ik hoor alles wat ik moet horen om mooi te kunnen draaien...


Mooi ding, heb zelf een Technics Dj1210. Gebruik hem trouwens vooral onroad (vandaar het gesloten systeem), en af en toe 's avonds als de rest ligt te pitten. Zou wel weer willen beginnen met het maken van muzieksetjes, want er zijn de laatste tijd weinig dj's waarvan de hele set me kan bekoren (vooral die sound van Sasha rond 2003 is mijn ding). Heb alleen niet genoeg doorzettingsvermogen om ook eens een stap te ondernemen aangezien het de vorige keer (6 jaar terug) uitdraaide op 2e hands Pioneer gear waar ik vervolgens hooguit een jaar gebruik van heb gemaakt :-\. Welk genre draai jij vooral als ik mag vragen ?

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

patatje

hey, ik gebruik (voornamelijk aan de pc) de Terratec headset 5.1 usb ,met de microfoon eraf,  bij mij past ie heel goed en comfortabel, al was dat een van de weinige minpunten die in revieuws werden gegeven; het gewicht is beetje aan de zware kant zitte verschillende speakertjes in) maar na een filmpje effe pauze doet wonderen ::) kwa 5.1....tja het blijft een koptelefoon maar moet zeggen dat ik enorm verrast was over het ruimtelijke geluid dat word gecreeerd en met een beetje experimenteren met een van de 5 knopjes op het(niet te verwijderen) volumekastje klinkt het nu best goed.
heb pas een schroefje verloren,mail gestuurd en 3 dagen later lag het in de bus ,dus kwa klantvriendelijk is het ook goed
koste rond de 60 euro en vind hem zijn geld waard  ;)

op het werk gebruik ik een philips in-ear setje van 40euro klinkt niet slecht maar de kabel krijgt veel te verduren +stof
(ik werk in de bouwsector) dus een duur exemplaar komt er voorlopig niet  :confused:

phmeijer

Quote from: patatje on February  6, 2009, 23:09:46
op het werk gebruik ik een philips in-ear setje van 40euro klinkt niet slecht maar de kabel krijgt veel te verduren +stof
(ik werk in de bouwsector) dus een duur exemplaar komt er voorlopig niet  :confused:

Bij de betere merken (o.a. Ultimate Ears) kun je juist de kabel vervangen, groot pluspunt!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

ivo1986

Quote from: ivo1986 on August 29, 2008, 04:19:40
Heeft iemand de Stax SR 001 en wil zijn ervaringen delen?

Wat een waanzinnige hoofdtelefoon is het!

Het geluid is veel minder helder dan ik had verwacht bij een elektrostaat.
Maar wel veel detail en erg ontspannen luisteren.
Vooral de directheid van het geluid is erg fijn.
Ook zit die veel lekkerder dan ik had verwacht. Alleen als er veel wind is heb ik last van windgeruis.
Ook naar deze babystax is uren luisteren geen probleem zoals ik van stax gewend ben.
Bij de Grado (sr125) moet je echt een versterker en een goede bron hebben om er ontspannen naar te luisteren.
Ging bij mij iig snel irriteren in gebruik met ipod.

Ik heb m nu te leen en ondanks dat ik bijna geen gebruik maak van portable audio gaat deze er zeker komen.

BernHardN

Quote from: DVDGuy on February  6, 2009, 16:21:45
Omdat ik af en toe even draadloos wil kunnen luisteren, maar er geen honderden euro's (meer  ;)) voor over heb.





Die heb ik ook, gekregen van m'n vrouw  :inlove:

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

searcher

Ik heb sinds enkele dagen de iaudio D2 wat een topper, momenteel luister ik met een senheiser pmx40

                                                                                                       Gr Searcher



Fumi

Maar gauw een andere koptelefoon halen dan..  :butbut: Ik heb zelf een PX100 en dat ding is te gek, eerlijk waar! Heb ook de PX200 gehoord en daar was ik duidelijk minder over te spreken. Heb zelf ook een PMX60 gekocht vanwege z'n nekband, dat ding heb ik twee of drie keer gebruikt, daar mag van mij de naam Sennheiser wel vanaf. Komt totaaaal niet in de buurt van bijvoorbeeld de PX100.

Heb ook nog wat grotere Sennheisers, dat is voor thuis helemaal lekker maar aan m'n mp3-speler speelt de PX100 ze 3x naar huis!


Sinds een week of 6 heb ik Shure SE310 doppen, die zijn helemaal te gek! Qua geluid komen ze niet helemaal mee met m'n PX100, die heeft flink wat meer punch maar de algehele sound is geweldig in balans en ik mis helemaal niks aan bas ondanks dat de echte bas er toch zeker niet is. Dat is volgens mij toch wel een stukje kwaliteit, zo'n sound maken dat je iets wat er eigenlijk niet is totaal niet mist, het is immers onmogelijk om uit een in-ear dopje dezelfde lage tonen te krijgen als uit een koptelefoon. Geweldige doppen! En dan de isolatie, die is ook helemaal top. Ik zat vorige week in het vliegtuig met m'n mp3-speler op volumestand 4, van de 40. Eerlijk waar. Als ik met die dingen door de stad loop ofzo staat ie op stand 2, waardoor ik zelfs de ruis van de verlichting er nog doorheen hoor...  :)

MaxxMark

Vroegah had ik de HD570. Tot die stuk ging. Ik was helemaal weg van die koptelefoon.

Daarna heb ik een Sennheiser HD-595 gekocht. Geweldige koptelefoon! Zeker een flinke verbetering ten opzichte van de HD-570.

De reden ervoor; geweldig geluid voor een zeer schappelijke prijs (heb er indertijd €150 voor betaald). De 600 series van Sennheiser was mijns inziens 'te duur' voor de extra kwaliteit die het levert.

Wel heb ik recent de HD650 gehoord, en moet zeggen dat ik wel erg onder de indruk was van deze koptelefoon. Heb hem 1 op 1 kunnen vergelijken met de 595, en het verschil is duidelijk waarneembaar. Het laag is iets lager, en het ruimtelijk gevoel is een heel stuk toegenomen. Je hebt niet het gevoel dat je naar een koptelefoon luistert, waarbij meestal het geluid als "in" je hoofd ervaart. Maar dat het ambient geluid daadwerkelijk verder van je weg is dan bijvoorbeeld spraak.

Hoewel ik het de prijs niet waard vind om een 650 te kopen ga ik zeker opletten of deze nog eens ergens voor weinig aangeboden wordt :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Marc T5

Een Sennheiser HD 600 met MF X-can V3 met Rockgrotto upgrade.

Waarom? Omdat het heerlijk klinkt, super gecontroleerd laag en helder hoog en midden.
Heb ook een tijdje een 650 gebruikt, maar ben minder tevreden over de pasvorm, ik vind hem erg strak zitten. Ook vind ik de 650 slecht bij bepaalde stukken beter klinken dan de 600. Iets vermoeiender om naar te luisteren.
Nu maar wachten op de HD 800! (en een bak geld...)

Big-L

#66
Voor portable gebruik : een Koss PortaPro, niet te verslaan qua prijs-prestatie, lekker vol laag voor zo'n klein koptelefoontje en een natuurlijke rustige weergave!  Goed op te vouwen en mee te nemen.

musfed

Ik luister alleen maar thuis en gebruik daarbij een Grado Sr325 en een Naim Headline/Hicap. Heerlijke combo waarmee ik lang kan luisteren. Geen last van de Grado oorschelpen die "anders" zijn dan die van veel andere merken. Ik had eerst de SR125 maar kon voor een zacht prijsje de 325's kopen. In eerste instantie had ik enige moeite om het verschil tussen de twee te bepalen maar na wat "doorluisteren" werden de verschillen duidelijk en heb ik de 325's gehouden. Mooier in de hoge tonen en stemmen en duidelijker in de lage tonen. Wel net wat minder qua comfort met die ietwat zware aluminium behuizing.
Dutch & Dutch 8c's

ThomasBelgium

Ik heb het geluk gehad al heel veel hoofdtelefoons te kunnen/mogen testen voor m'n werk. Helaas ben ik altijd geneigd de beste exemplaren dan ook meteen aan te kopen.

Mijn favorieten:

1-Koss PortaPro (voor onderweg)
2-Bose met noise cancelling (voor op het vliegtuig)
3-Sennheiser HD 595 (voor thuis)
4-Philips (typenr ontsnapt me even) draadloze hoofdtelefoon + processor. De draadloze hoofdtelefoon is met voorsprong de beste draadloze HP die ik ooit hoorde, maar hij klemt je kop er zowat af. Wel gebruik ik de geweldig klinkende processor - nota bene beter dan dat topding van Beyerdynamic dan x keer zoveel kost) in combinatie met de Sennheiser.

ThomasBelgium

Quote from: Big-L on July 27, 2009, 12:06:13
Voor portable gebruik : een Koss PortaPro, niet te verslaan qua prijs-prestatie, lekker vol laag voor zo'n klein koptelefoontje en een natuurlijke rustige weergave!  Goed op te vouwen en mee te nemen.

Is ook mijn favoriet, maar hij is in opgevouwen toestand nogal aan de grote kant. en het laag is idd zeer vol, maar soms ook wat té vol. Maar een betere portable HP moet ik nog tegenkomen... 

TheoProton

Audio Technica ath-pro500 . Gebruik ik voor me e-drumkit.

ksi

sennhr cx400 in ears,
alleen voor onderweg, isoleert goed en geen last van bellende jengelende irritante mensen.

(nog) geen koptelefoon thuis

)p(

#72
AKG - K500 al heel veel jaren...

Waarom, zit lekker...kan er urenlang ontspannen mee luisteren en klinkt mij heel neutraal in de oren bij alle soorten muziek...of te wel...ben me er nauwelijks van bewust dat ik hem op heb...

En voor onderweg de Etymotic hf2

peter

sultankat

Quote from: Fumi on May 12, 2009, 19:19:34
Maar gauw een andere koptelefoon halen dan..  :butbut: Ik heb zelf een PX100 en dat ding is te gek, eerlijk waar!

Klopt! Onze oosterburen noemen dat "Geheimtip". En kost geen drol.
Heb hem standaard op de iPod maar ook op een echte hifi installatie komt deze fantastisch tot zijn recht.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

garmtz

Quote from: )p( on August  5, 2009, 23:16:11
AKG - K500 al heel veel jaren...

Hee! Die heb ik ook al JAAREN! Meestal in gebruik bij mijn vriendin bij het monteren van filmpjes. Fantastische hoofdtelefoon nog steeds, werkelijk neutraal inderdaad zonder onplezierig analytisch te worden.