Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Started by Panic, April 12, 2008, 19:17:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rowdy

#925
Eigenlijk kun je dan beter hoofdtelefoon standaard van b.v. AudioQuest of Room's Audio Line gebruiken, of niet?

B-art

De Sieveking is wel mooier dan de room vind ik
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

bmateijsen

Quote from: Rowdy on February  9, 2019, 15:02:25
Eigenlijk kun je dan beter hoofdtelefoon standaard van b.v. AudioQuest of Room's Audio Line gebruiken, of niet?

Ik vind het beter om de pad's niet plat te drukken... Je duwt ze namelijk altijd in een bepaalde vorm.
De Room's vind ik mooier (hebben wij ook in de winkel), dan de AudioQuest stand.

Bas Akkerman

#928
Quote from: garmtz on February  9, 2019, 14:37:27
Weet wel dat de Sieveking die je gebruikt erg de pads platdrukt op langere termijn...
Goede! Helemaal niet aan gedacht. Ik ga eens kijken voor de stands van Room en Audioquest. Ik voel een nieuw adviestopic aankomen... ;D

Edit: die van Room vind ik het mooist, vooral Makassar of Mahonie.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Bas Akkerman

Dat is inderdaad geen geld. De Room vind ik dan wel weer mooier, dan is het echt af.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

B-art

Klopt, ben ook overstag gegaan. Bij onze forumsponsor wifimedia, net besteld. Kussens blijven langer in vorm zo.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

fasteddie

VBESTLIFE U Vorm Hout Hoofdtelefoon.....17$ bij mijn Chinese vrienden.....perfect product en wordt hier verkocht voor minimaal het tweevoudige of meer........ :blink: :sneaky2:

fasteddie


Bas Akkerman

Quote from: B-art on February  9, 2019, 19:40:30
Klopt, ben ook overstag gegaan. Bij onze forumsponsor wifimedia, net besteld. Kussens blijven langer in vorm zo.
Tof! Nu ik toch alles bij BB&G heb besteld, kan deze er ook nog bij. ;D

Quote from: fasteddie on February  9, 2019, 19:56:27
VBESTLIFE U Vorm Hout Hoofdtelefoon.....17$ bij mijn Chinese vrienden.....perfect product en wordt hier verkocht voor minimaal het tweevoudige of meer........ :blink: :sneaky2:
Die heb ik nu dus, maar dat blijkt dus wat minder goed voor de kussens te zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Wij gaan binnenkort weer bestellen. Laat maar weten welke finish we erbij moeten bestellen!

Bama

Quote from: Bas Akkerman on February  9, 2019, 13:27:44
Daar is ie dan. De Audeze LCD-2 met Cardas Cross-bekabeling en de Luxman DA-150. In de la ligt nog een Cardas Clear Light om uit te proberen. Ik ben de Audeze nu aan het inspelen, maar gisteravond klonk het al erg fijn. Wat minder open dan de LCD-2 die ik op proef had, maar dat komt vanzelf wel.

Edit: een RTM gemaakt voor de foto  :laugh:

Mooie set die je gekocht hebt Bas. Ben wel benieuwd wat je buurvrouw van het geluid vindt daar dit een open hoofdtelefoon is en je in bed luistert.
Geeft dit geen blauwe plekken in je zij? ;)

Jean Sibelius

#937
dubbelpost
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: Dura on February  8, 2019, 11:37:31
:coffee:
Daar heb ik er ook eentje van, de V2, voor tijdens de spits in het OV. Prima ding, isoleert goed. Maar waarom nog een dedicated DAP als het signaal toch over bluetooth gaat, kun je toch net zo goed je telefoon gebruiken? Mijn iPhone bijvoorbeeld staat vol met op de juiste manier gecodeerde AAC-files; dat gaat dan zonder extra compressie over bluetooth.

Ik loop jaren achter qua smartphone gebruik (heb nu een Samsung S4) :wacko:, dus ik heb eerlijk gezegd nooit overwogen om mijn telefoon als bron te gebruiken. Verder geef ik er de voorkeur aan om een dedicated DAP te hebben, aangezien die betere specificaties heeft dan een telefoon en daardoor ook beter klinkt cq kan klinken ;). Heb bij het uitzoeken verschillende A&K's beluisterd en ik vond deze persoonlijk het beste klinken in combinatie met deze Sony koptelefoon. De A&K heeft twee DAC's en kan eveneens native DSD afspelen (dat vond ik ook wel een pre) :music:.

Quote from: fasteddie on February  8, 2019, 16:46:22
mooie combi, maar toch behoorlijk aan de prijs.....
Waarom gekozen voor de sony?

Dank je! :) Ach, dan weet ik zeker dat ik de komende jaren zonder problemen op een lekker niveau muziek kan luisteren tijdens het werk. Zoals hierboven al genoemd vond ik de A&K erg goed klinken en daar komt bij dat je tevens direct gebruik kunt maken van een Tidal en/of Qobuz abonnement. Ik heb o.a. ook de duurdere A&K 380 beluisterd en ik vond deze A&K muzikaler klinken :). Al met al een bron die op een hoog niveau speelt (afhankelijk van waar je de lat legt uiteraard) en die ik overal mee naar toe kan nemen. De Sony heb ik initieel uitgezocht op basis van een heleboel reviews en daarna heb ik hem een keer beluisterd. Erg belangrijk vind ik de 'noise-cancelling' functionaliteit gezien de locatie(s) waar ik de koptelefoon gebruik. Ik zit bv. vaak in het 'praten niet toegestaan'-gedeelte van onze ABW-verdieping en zelfs daar heeft de 'noise-cancelling' nog een verrassend groot (en positief) effect, maar ook in het vliegtuig hoor je eigenlijk niets van al het omgevingsgeluid als 'noise-cancelling' actief staat. Verder wilde ik een koptelefoon die tegen een stootje kan, aangezien hij regelmatig mee op reis gaat. Ik realiseer me uiteraard dat er betere koptelefoons verkrijgbaar zijn, maar die passen niet bij het gebruik waarvoor ik hem heb aangeschaft :music:.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Quote from: Bas Akkerman on February  9, 2019, 13:27:44
Daar is ie dan. De Audeze LCD-2 met Cardas Cross-bekabeling en de Luxman DA-150. In de la ligt nog een Cardas Clear Light om uit te proberen. Ik ben de Audeze nu aan het inspelen, maar gisteravond klonk het al erg fijn. Wat minder open dan de LCD-2 die ik op proef had, maar dat komt vanzelf wel.

Edit: een RTM gemaakt voor de foto  :laugh:

Gefeliciteerd Bas. Veel plezier met je nieuwe aanwinst :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Bas Akkerman

Quote from: garmtz on February 10, 2019, 12:41:15
Wij gaan binnenkort weer bestellen. Laat maar weten welke finish we erbij moeten bestellen!
:thumbs-up:

Quote from: Bama on February 10, 2019, 12:54:24
Mooie set die je gekocht hebt Bas. Ben wel benieuwd wat je buurvrouw van het geluid vindt daar dit een open hoofdtelefoon is en je in bed luistert.
Geeft dit geen blauwe plekken in je zij? ;)
Nee, gelukkig niet. De testperiode was ook zeker daarvoor, maar ze heeft er geen last van. Ze is dovig aan het oor dat naar mij gericht is en draagt daardoor overdag een gehoorapparaat. Een geluk bij een ongeluk dus.

Quote from: Jean Sibelius on February 10, 2019, 13:39:05
Gefeliciteerd Bas. Veel plezier met je nieuwe aanwinst :colgate:
Dank je! Het enige waar ik aan moet wennen is het verschil in opnamekwaliteit. Dat is nu wel pijnlijk duidelijk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

B-art

#941
Room's Audio Line net binnen.. Nog iemand interesse in de Sieveking?

Edit: Sieveking verkocht
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

#942
Ik zit al een tijdje te kijken naar de Beyerdynamic Amiron Home. Is dit een goede hoofdtelefoon? Iemand ervaring mee? Kost 499,00 euro en ziet er degelijk uit.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Tabcam

Ik zou zeker ook kijken naar de Hifiman Sundera.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

B-art

Hifiman Sundara: A little bit on the bright side / cool volgens het filmpje op BB&G. Mag voor mij wat warmer klinken. Beyerdynamics ga ik zeker eens beluisteren.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

bmateijsen

Quote from: B-art on February 14, 2019, 17:24:03
Hifiman Sundara: A little bit on the bright side / cool volgens het filmpje op BB&G. Mag voor mij wat warmer klinken. Beyerdynamics ga ik zeker eens beluisteren.

Dan prefereer ik de Sundara.... De Beyer treble vind ik over het algemeen te...

B-art

#946
Heeft ook een mooiere prijs bij jullie zie ik nu. De Grado heeft een beetje terughoudende bas. Hoe zit dat met de Sundara? Een upgrade in dat opzicht?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

bmateijsen

Quote from: B-art on February 14, 2019, 19:00:54
Heeft ook een mooiere prijs bij jullie zie ik nu. De Grado heeft een beetje terughoudende bas. Hoe zit dat met de Sundara? Een upgrade in dat opzicht?

De Grado mis ik wat evenwicht bij, dat is bij de Sundara niet zo, maar als ik de Sundara vergelijk met de Ananda, dan is de Sundara wat slanker.
Sundara is op dit moment ivm Chinees Nieuwjaar extra aantrekkelijk...

Tabcam

Grappig hoeveel meningen er op internet te vinden zijn. Alpha-audio beschrijft hem als warm-open-ruimtelijk en op inner-fidelity zeggen ze een heel klein beetje brighter than neutral but very close to neutral.

Zodra ze het zo beschrijven betekent het veel vaker dat je de verstoringen van de bron hoort en dat matchen veel belangrijker wordt. Een Chord Mojo is al iets 'warmer' en lijkt me dan een erg goede match.

Tevens wordt hij als beter dan de 560 neergezet en die wordt weer als beter dan Amiron gezien. Ik zou ze in ieder geval beide beluisteren. Ik hoop dat ze ook een gesloten variant uitbrengen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

fasteddie

Quote from: bmateijsen on February 14, 2019, 19:03:24
De Grado mis ik wat evenwicht bij, dat is bij de Sundara niet zo, maar als ik de Sundara vergelijk met de Ananda, dan is de Sundara wat slanker.
Sundara is op dit moment ivm Chinees Nieuwjaar extra aantrekkelijk...

Wil dat zeggen dat de Sundara straks weer terugspringt naar de oude prijs?