VMR in de nieuwe release, post resultaten en LIPSYNC !!!!

Started by J.A.F._Doorhof, May 3, 2003, 16:25:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Met de nieuwe release van de H3D software:
http://www.immersiveinc.com/holofiles/HOLO3D_v20pre2a_Update.zip

Nu met oa extra :
VMR9 Support - Video Mixing Renderer 9! (Optional)
(IMPORTANT! Requires DirextX 9.0a or later. AND requires ATI Catalyst 3.2 or nVidia DetonatorXP 42.x or later!)
(VMR is enabled in HOLO3D via Setup Menu -> Setup OSD -> VMR Mode)

Translucent onscreen menus while in VMR Mode
(Accessed via Setup Menu -> OSD Transparency)

Now Reinitializes picture during Auto NTSC/PAL Resolution/Refresh Switch

Now properly does Auto NTSC/PAL Resolution/Refresh if HOLO3D runs from StartUp Menu before PowerStrip loads.

Image Masking behaviour now changed to be image-border relative rather than screen-border relative.
(This was done to make aspect ratio control work within VMR9 as well.)

REC/INS discrete code macro issue resolved (G_ROM, try this!)
(Also, the fifth Setup Menu can now be accessed via number 0 as the first digit of a 3-digit discrete macro)

Prevents unintentional launching of graphic equalizer

(May 1)(2.0pre2a) Solved minor issue with auto resolution/refresh switch on NTSC/PAL

---------------------------------------------------------
Volgens Immersive zou ook de Lipsync verder terug gebracht zijn, ben zeer benieuwd naar de resultaten van de mensen met problemen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Ok,

Gisteren getest met below en wat scenes van andere films.

De resultaten zijn zeer positief:

Wat opvalt
1.
De schoonheid van het beeld is een flink stuk beter geworden. de miniringing die je kent van de HT-PC, PSM-1 etc. is nu volledig weg. Elke videokaart (vooral ATI) geeft wat lichte EE op de overlay, met de VMR (gebaseerd op DirectX) is dit niet meer aanwezig. Wat je overhoudt is een verschrikkelijk schoon plaatje.

2.
Dynamiek.
De totale dynamiek van het beeld lijkt met procenten omhoog geschoten te zijn, dit kan echter ook liggen aan het feit dat je nu de Gamma van de H3D software gebruikt en die veel nauwkeuriger in te stellen is.

3.
De kleurweergave is veel dynamischer/schoner, dit is minimaal maar zeer goed merkbaar in bv de Piraten planeer van Disney. Wel lijk ik nu de Chroma bug voor het eerst heel licht te zien, het inschakelen van het chroma filter lost dit weer op.

4.
Diepte.
Bereidt je maar voor op een lichte schok, waar de H3D en de Marantz al een behoorlijke diepte op het beeld toverde is het nu met zeker 10-20% verbeterd, vooral DOF (Depth Of Focus) is zeer indrukwekkend. Dit kan trouwens ook liggen aan het ontbreken van de mini ringing welke vaak roet in het eten gooit voor diepte.

Veranderingen binnen de software
De menu's zijn in VMR stand doorzichtig en wat minder mooi dan in de overlay stand, verder juddert het beeld als een gek als je binnen de menu's beweegt of met de muis over het muis beweegt. Onder het bekijken van de film loopt alles echter ZEER soepel, het lijkt zelfs wat soepeler als via de overlay (minder judder op de achtergrond), maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Conclusie
Zeker het proberen waard, volgens het Immersive forum lost het bij veel mensen ook de lipsync problemen voor een groot gedeelte op. LET WEL op sommige videokaarten kan het beeld minder lijken/zijn, speel dan toch even met de settings om een goed beeld te krijgen, het is het waard. Een recalibratie is NIET nodig als je grayscale is gedaan via de overlay.

LET OP !!!
De overlay instellingen werken natuurlijk niet meer, we wachten nog op scoped settings, maar met een AVIA of dergelijke is het perfect in te stellen via de H3D settings.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Lipsync is nu terug normaal.
Maar in VMR mode krijg ik een eerder uitgewassen beeld.
Ik heb wel maar alleen de originele directx op mijn pc, niet de 9a.

Frank als het altijd maar beter wordt, is het dan nog wel zinvol een H3D II te bestellen of een MPmod ?

Robbo

Quote from: pietnoeck on May  4, 2003, 14:06:22
Lipsync is nu terug normaal.

Hoi,

Wat bedoel je hiermee ?


Ik denk dat je moet afwegen wat de H3D-II  MEER doet tov H3D  of dat de investering waard is.   Zeg nou zelf,  de H3D is al top !


Rob

Robert

Quote from: pietnoeck on May  4, 2003, 14:06:22Maar in VMR mode krijg ik een eerder uitgewassen beeld.
Ik heb wel maar alleen de originele directx op mijn pc, niet de 9a.

Ik denk dat dat echt ligt aan de DirectX versie. In Frank's eerste post staan duidelijk de vereisten (en die zou ik opvolgen als je maximum performance wilt ;)):

Quote(IMPORTANT! Requires DirextX 9.0a or later. AND requires ATI Catalyst 3.2 or nVidia DetonatorXP 42.x or later!)

Je kunt altijd weer terug naar DirectX 8.0/8.1 door met Systeemherstel te herstellen naar het punt VOOR de installatie van DirectX 9.0a.


MvrGr.
Robert

Erik

Quote from: pietnoeck on May  4, 2003, 14:06:22
Lipsync is nu terug normaal.
Maar in VMR mode krijg ik een eerder uitgewassen beeld.
Ik heb wel maar alleen de originele directx op mijn pc, niet de 9a.

Frank als het altijd maar beter wordt, is het dan nog wel zinvol een H3D II te bestellen of een MPmod ?

Hoi Piet, volgens mij moet je eerst dx9 instaleren
----------------------
The Video Renderer filter was used to render a single video stream in non-video port scenarios. It was based on graphics hardware technology which is now over five years old, and on an older version of DirectDraw. In certain scenarios, it uses GDI for rendering. This is done either to conserve video resources, which were much more limited five years ago, or else to overcome limitations in DirectDraw that were related to multi-monitor support. Neither the VMR-7 nor the VMR-9 ever uses GDI for rendering; the VMR-7 is based completely on DirectDraw 7 and the VMR-9 is based on Direct3D 9.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Hi,

Je moet wel je beeldinstellingen aanpassen, dus je gamma, contrast en brightness, als je de standaard waardes aanhoudt dan ziet het er niet uit.

Vergeet niet dat het heel anders werkt dan de Overlay.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview