Ziggo gaat CI+ ondersteunen

Started by Flexaa, April 10, 2008, 10:00:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Donnie

#25
Quote from: Ghosty J on August 12, 2008, 12:05:47
wie van de medeforumers hebben de AlphaCrypt al geprobeerd?

Ik heb een in bestelling staan. Laat meer weten als hij binnen is.
Mijn Sharp X20E heeft geen ondersteuning voor DVB-C, echter alleen DVB-T (icm Alphacrypt).

Dus testen met digitenne kan ik niet omdat ik een abbo bij Ziggo heb.
Daarom heb ik een FireDTV erbij gedaan zodat ik wel op PC kan kijken.

Ghosty J

Quote from: Donnie on August 13, 2008, 22:34:27
Ik heb een in bestelling staan. Laat meer weten als hij binnen is.
Mijn Sharp X20E heeft geen ondersteuning voor DVB-C, echter alleen DVB-T (icm Alphacrypt).

Dus testen met digitenne kan ik niet omdat ik een abbo bij Ziggo heb.
Daarom heb ik een FireDTV erbij gedaan zodat ik wel op PC kan kijken.

oke dat wordt dus even afwachten! ;D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Rielplayer

Quote from: Rielplayer on August 12, 2008, 22:29:35
even een  noob-vraag :P

stel ik koop de sony 40e4000 die een dvb-c tuner aan boord heeft en een cam kaart icm met een ziggo abbo. Dat werkt nu dus redelijk. Maar werkt dit dan straks helemaal niet meer met CI+ of is het dan enkel een andere geschikte cam kaart aanschaffen?






iemand?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

tiptop

#28
Lijkt me dat het uitwisselbaar moet zijn, maar weet het niet zeker :-\

Dat je dus een andere CAM koopt. Lijkt me stug dat je dan weer een nieuwe tv moet gaan aanschaffen. Alhoewel het niet uit te sluiten is dat ze gewoon weer geld willen verdienen over de ruggen van de consument. :(
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

GH

Ik zou me er niet zo'n zorgen over maken, er zijn op dit moment zoveel decoders in omloop. Ze gaan vast niet de ondersteuning daarvan ook stoppen. En jarenlang zijn de cam's door de kabelboeren niet ondersteund maar ze werkten prima..... en deze nieuwe ontwikkeling eerst maar eens even afwachten, het is wel vaker alleen bij een persbericht gebleven.

Mr_Parker

Zover het er nu naar uit ziet zul je een CAM voor CI+ niet in een CI slot kunnen gebruiken. Althans zeker de "voordelen" van CI+ zullen niet werken.

Bij CI+ wordt het mogelijk om bepaalde restricites, zoals het wel of niet doorgeven / opnemen mogelijk maken van bepaalde uitzendingen. Of eventueel alleen opnemen in lagere resoluties toestaan.
Op zich zou, als de restricites niet ingeschakeld worden een Alphacrypt CAM gewoon alles doorlaten, zodra de resctricties wel ingeschakeld worden zou het beeld bij de Alphacrypt weg vallen.

Doordat de gecertificeerde decoders, incl die ingebuwde bij de enkle gecertificeerd tv's iets anders in elkaar steken zullen deze hier geen hinder van onder vinden, die blijven gewoon beeld geven.

Of en in welke mate, alle zenders continu, of slechts enkele zenders tijdens specifieke programma's, of in het geheel niet, de restricties gebruikt gaan worden is nog koffie dik kijken.
Vergeet niet dat er al van begin af een copy protection functie aanwezig is, en buiten een storing in de eerste samsung decoders is deze nooit actief geweest tot nog toe.

Waar ik een beetje gek van wordt zijn de mensen die bewust voor bijv. een Sony tv met DVB-C tuner kiezen omdat dat ze mooi werkt met Ziggo en dan nu gaan klagen.
Zowel Ziggo als Sony als elke andere fabrikant die een DVB-C uner in een tv heeft zitten hebben nooit gezegd dat deze in Nederland ook daadwerkelijk werkt. De meeste zeggen "alleen in ondersteunde landen" en bij navraag leert men dat Nederland niet ondersteund is.
Wel is het gros van de verkopers zo "slim" om te zeggen dat het werkt etc, goede verkopers wijzen op de "problemen / risico''s". Maar ja, tegenwoordig kopen we massaal bij de dozen schuivers als MM en via internet en niet bij iemand die wel weet wat hij verkoopt.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er ook niet blij mee hoe het allemaal gaat, dat je via een Alphacrypt moet werken als je het gebruiks gemak van een interne DVB-C wil hebben en dat dit mogelijk bemoeilijkt zou kunnen worden.