UPC HDTV-DVR nu te bestellen

Started by Bengbeng, April 10, 2008, 02:32:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bengbeng

Vanaf 1 Mei a.s. is de HDTV-DVR, voorzien van een 500GB harde schijf, leverbaar bij UPC.

Tevens zijn de HDTV abonnementsvormen gewijzigd. Zo is de tot op heden verplichte
koppeling met Film1/Sport1 vervallen, en zijn de 69 euro monteurskosten verdwenen.

http://www.upc.nl/televisie/hdtv

Btw, eind deze maand worden Historychannel-HD en Voom-HD toegevoegd, zodat het
totaal aantal te ontvangen HD-zenders op 6 uitkomt.
Later dit jaar worden ondermeer MGM-HD en nog enkele HD zenders toegevoegd, waaronder
uiteraard het NOS HD kanaal waarop het EK voetbal en de Olympische spelen in HD te zien zullen zijn.

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

jaco

#1
Hmm, nieuwe abbonomentsvormen zijn wel duurder/anders.
StarterHD = 13 euro (inclusief sport 1 en film 1 zo te zien)

Ik betaal nu 7,50 voor 2 HD kanalen (Discovery en National Geopgraphic)
Zou ik een autmatische 'update' krijgen en gewoon meer moeten betalen ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Sonic Circle

Belangrijkste vraag wmbt: kunnen we ook in HD opnemen met die HD-DVR?? Of mag dit weer niet en is het afgeschermd?
En is de HDD te verwisselen voor een grotere?

Hopelijk komt hij ook snel beschikbaar voor Casema, want dan bestel ik er snel 1 voor het EK :)

Flexaa

#4
Voor Casema komen ze eraan van Scientific Atlanta maar ook van Humax.

Omdat Casema (Ziggo) de CI+ standaard gaat ondersteunen kun je straks zelf kopen wat je wilt, Sonic Circle.

UPC laat je maandelijks woekerbedragen betalen voor hun PVR die je feitelijk in 2 jaar zelf hebt afbetaald. Maar dan kun je dus gewoon doorbetalen iedere maand. Een slim busisnessmodel, dat wel. Maar ik prefereer de aanpak van Ziggo. Bij UPC kun je geen eigen hardware gebruiken. Ik hoop overigens nu de grootste kabelaar Ziggo over is naar de CAM aanpak, dat UPC niet achter wil blijven. Je krijgt nu straks een tweesplitsing in Nederland, waar overal in de Mediamarkten straks digitale kabelharddiskrecorders en televisies met ingebouwde digitale HDTV kabeltuners te koop zijn van alle merken.
Maar dat er een sticker op moet:  NIET GESCHIKT VOOR HET UPC NETWERK.
Te gek voor woorden dus.

TheSpeedSkater

Quote from: Sonic Circle on April 10, 2008, 10:04:41
Belangrijkste vraag wmbt: kunnen we ook in HD opnemen met die HD-DVR?? Of mag dit weer niet en is het afgeschermd?
En is de HDD te verwisselen voor een grotere?

Hopelijk komt hij ook snel beschikbaar voor Casema, want dan bestel ik er snel 1 voor het EK :)
Op de UPC website staat dat je kunt opnemen in HD...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

TheSpeedSkater

Quote from: TheSpeedSkater on April 10, 2008, 10:35:26
Op de UPC website staat dat je kunt opnemen in HD...
Aanvulling:

HD AbonnementenWat uw wensen ook zijn, UPC heeft een HD-abonnement dat bij u past. Of u nu wilt opnemen in HD-kwaliteit of onbeperkt wil genieten van complete series, documentaires, kinderprogramma's en muziek, UPC heeft het in huis!

Klik hier voor een overzicht van alle HD-abonnementen en bekijk op uw gemak welk abonnement het beste bij u past.


bron: upc.nl
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

EdoE

Quote from: Flexaa on April 10, 2008, 10:12:03
Voor Casema komen ze eraan van Scientific Atlanta maar ook van Humax.

Ik heb even gegoogled, maar niks hierover gevonden. Kun je aangeven waar ik meer informatie vind?


MARVIC_NL

#9
Even jullie enthousiasme temperen:

UPC is pas NET gestart met het (finale?) testtraject voor HD-DVR... Levering na 1 mei kan net zo goed zelfs nog najaar worden... Introductie van HDTV vorig jaar was ook al 1 grote mislukking bij UPC. En als alles nog ok loopt kun je toch weer rekenen op veel start problemen, beperkingen in de software en bugs. Spreek uit ervaring: als sinds 2000 digitale tv van upc (voorheen Mr Zap).

Met 6 zenders "binnenkort" (het favoriete woordje van UPC) is het ook nog eens een te duur pakket... bijna 2x zo duur als de niet HD variant.

Nog steeds zo enthousiast?  >:D

Sonic Circle

Quote from: TheSpeedSkater on April 10, 2008, 10:35:26
Op de UPC website staat dat je kunt opnemen in HD...

Ik heb de site even 'gescand' maar kwam die quote niet tegen. Bedankt daarvoor.
Toch blijf ik een beetje terughoudend, tot de eerste gebruikerservaringen het ook bevestigen. Zou erg mooi zijn.


Flexaa

#12
Casema wordt Ziggo.
En Ziggo gaat losse CAMS ondersteunen. Dus televisies met ingebouwde digitale tuners hebben straks met die CAM gelijk beeld.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=73498.0

Er is overigens een apart forum op het internet over Ziggo.
Hierop kun je alles vinden wat je wilt weten denk ik.

http://ziggo-gebruikers.nl

EdoE

Dus dat Scientific Atlanta en Humax eraan komen voor Casema wil tot dusverre alleen zeggen dat je ze als Casema-gebruiker zult kunnen gebruiken omdat Casema CI+ gaat ondersteunen? Er is niet aangekondigd dat Casema/Ziggo ontvangers van genoemde merken via eigen kanalen gaat verkopen?

Bengbeng

#14
Quote from: MARVIC_NL on April 10, 2008, 11:15:42
Even jullie enthousiasme temperen:

UPC is pas NET gestart met het (finale?) testtraject voor HD-DVR...

UPC heeft de HDTV DVR al driekwart jaar in huis. Geleerd hebbende uit het eerdere HDTV debacle zullen ze niet
eerder publiekelijk gaan voordat een goed werkend apparaat gegarandeerd is. Deze tijd lijkt nu dus aangebroken.
De box stond overigens al voor het 4e kwartaal van vorig jaar gepland, dat is dus stilletjes uitgesteld naar heden. Nu
lijkt men er wel klaar voor.

QuoteNog steeds zo enthousiast?

Ja, ik behoor namelijk tot de final testers die het apparaat eerdaags thuis krijgt.  ;D

Pas als wij, de final testers, nog tegen onoverkomelijke problemen aan zouden lopen kan de zaak uitgesteld worden.

Quote
Belangrijkste vraag wmbt: kunnen we ook in HD opnemen met die HD-DVR??

Het woord op zich al laat er weinig onduidelijkheid over bestaan, ja dus, je kunt er HD zenders mee opnemen in HD kwaliteit.
Je andere vraag of de harde schijf uitwisselbaar is zal waarschijnlijk ontkennend beantwoord moeten worden. Dat kan bij de huidige
normale DVR ook niet.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Bengbeng

#15
Quote from: Flexaa on April 10, 2008, 10:12:03


Omdat Casema (Ziggo) de CI+ standaard gaat ondersteunen kun je straks zelf kopen wat je wilt, Sonic Circle.

UPC laat je maandelijks woekerbedragen betalen voor hun PVR die je feitelijk in 2 jaar zelf hebt afbetaald.

Een van meerdere tuners voorziene HDTV-DVR incl. 500GB harde schijf "mag" je straks voor +600 euro kopen
bij Ziggo, zo duur zijn die dingen namelijk (vergelijkbare sat ontvangers).
Ik vind het maandbedrag bij UPC dus wel meevallen.

En gaat je zelfgekochte Ziggo apparaat na de garantie stuk dan kun je weer zelf een nieuwe kopen van +600 euro, bij UPC
heb je levenslange garantie.
Daarnaast, vorig jaar heb ik de normale HDTV box genomen van UPC. Deze kan ik nu gewoon omruilen voor de HDTV-DVR. Als
ik het apparaat vorig jaar zelf had gekocht voor 300 euro had ik nu dus met die mediabox in m'n maag gezeten, althans, een fikse afschrijving hierop gehad.

Het UPC systeem heeft dus z'n voor- en nadelen. Het is niet alleen kommer en kwel zoals jij ons graag wilt doen laten geloven.

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Flexaa

#16
Wat een vooringenomen reactie naar mij, BengBeng.
Ik wil helemaal niks doen voorkomen.
De digitale ontvangers met dubbele tuner en harde schijf worden door steeds meer fabrikanten gemaakt. Ook zie ik de prijzen daarvan per kwartaal zakken op de prijzenvergelijkingssites. Ik denk dat over twee jaar dat 400 euro echt gangbaar is voor zo'n ding.
Bij UPC krijg je de ellende erbij dat je nog steeds niet de zenders in je eigen gewenste volgorde kunt zetten. Tevens vreet de mediabox stroom in standby, zoals al vaak genoeg is aangekaard ook op televisie.
Ook is de hardwarematige kwaliteit zeer matig. Als ik al lees op een ander forum hoe bij mensen de beeldkwaliteit vooruit vliegt als ze hun eigen ingebouwde digitale tuner gebruiken, zegt mij dat genoeg. Dus het is een boxje met misschien nog wel minder waarde dan die 400 euro gezien de matige kwaliteit volgens gebruikers die het kunnen vergelijken met andere digitale tuners.
Ik hou dus mijn zeer grote bedenkingen. Tevens misbruikt UPC de eigen hardware om extra geld te vragen voor HDTV zenders, terwijl juist de insteek is van alle experts dat FTA de enige weg is voor brede acceptatie van HDTV, dus zonder extra kosten. Ook dat begrijpt Ziggo beter.



Bengbeng

#17
Quote from: Flexaa on April 10, 2008, 13:31:32
De digitale ontvangers met dubbele tuner en harde schijf worden door steeds meer fabrikanten gemaakt. Ook zie ik de prijzen daarvan per kwartaal zakken op de prijzenvergelijkingssites. Ik denk dat over twee jaar dat 400 euro echt gangbaar is voor zo'n ding.

Dat zal best, maar voorlopig kost een (vergelijkbare sat) HDTV-DVR voorzien van meerdere tuners en 500GB harde schijf 650 euro.

Quote
Bij UPC krijg je de ellende erbij dat je nog steeds niet de zenders in je eigen gewenste volgorde kunt zetten.

Daar schijnen ze hard aan te werken. Overigens mij een worst want ik kan de kanaalnummers van mijn favouriete zenders
nu wel dromen. Als een zombie alles langszappen doe ik nauwelijks meer. Overigens kun je al wel een favourietenlijst aanmaken.

Quote
Tevens vreet de mediabox stroom in standby, zoals al vaak genoeg is aangekaard ook op televisie.

Tsja, ik denk niet meer of minder dan een gelijkwaardige mediabox. Daarnaast kan de stekker er uit.

Quote
Ook is de hardwarematige kwaliteit zeer matig. Als ik al lees op een ander forum hoe bij mensen de beeldkwaliteit vooruit vliegt als ze hun eigen ingebouwde digitale tuner gebruiken, zegt mij dat genoeg.

Omdat ze dan een externe mediabox via scart (analoog) gaan vergelijken met een interne digitale tuner (=100% digitaal). Een HDTV mediabox
voorzien van HDMI zou dit verschil niet meer mogen laten zien, want deze is dan ook 100% digitaal.

De UPC mediaboxen zijn van gerenommeerde merken als Pace, Thomson en Philips (HDTV). Die hebben een naam hoog te houden
en zullen zeker niet de intentie hebben om "rommel" te leveren.

QuoteWat een vooringenomen reactie naar mij, BengBeng.

Vind je 't gek. Je "toon" (op de diverse forums) is veelal die van het zeiken over
het UPC (prijs) beleid.


Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Flexaa

#18
Jammer dat kritisch zijn wordt gelijkgesteld door jou met zeiken.

En wat je schrijft dat vergelijkbare boxen net zoveel stroom verbruiken is klinkklare onzin.

Ik zet hieronder een PDF met de technische gegevens van een goede HDTV dubbel tuner ontvanger met hardeschijf.
De Humax Icord HD.

Het stroomverbruik daarvan in standby is:   2 WATT !!!
Ik heb een zelf een Kathrein satelietontvanger en die gebruikt 1 watt standby.
Dus die 13 watt van de mediabox is echt buitenproportioneel.

http://www.humax-digital.de/products/new_leaflet/iCordHD_071210_leaflet.pdf


Martijn76

Misschien beetje offtopic, maar is het zinvol om voor een HD-pakket te gaan als je een HDready-TV hebt ? Daarnaast direct een klein antwoord aan mezelf ;) Als alle HD-decoders van UPC over HDMI beschikken, dan voor mij wel (heb nml. het tv-signaal nu via scart en composite via m'n receiver lopen)

EdoE

Quote from: Bengbeng on April 10, 2008, 12:33:01
En gaat je zelfgekochte Ziggo apparaat na de garantie stuk dan kun je weer zelf een nieuwe kopen van +600 euro, bij UPC
heb je levenslange garantie.

Als je bij firma X een apparaat/auto/wat dan ook huurt/leaset, wordt firma X daar financieel altijd beter van. En jij dus per definitie niet.

De som is voor UPC altijd "afschrijving + onkosten + uitval + marge". Een soort verzekeren dus. Je weet van tevoren waar je aan toe bent, maar zolang je het risico zelf kunt dragen moet je het natuurlijk nooit doen.

Flexaa

#21
Het meeste moeite heb ik nog met de verplichte maandelijkse lasten die zo'n HDTV box met zich meebrengt voor de abonnees.

Bij Ziggo wordt volgend jaar de publieke omroep zonder extra kosten in het basispakket in HDTV doorgegeven. De abonnees van Ziggo betalen dus €15,95 en kunnen de zenders zonder verdere kosten (aanschaf CAM misschien als enige) zien met hun ingebouwde HDTV tuner. Bijvoorbeeld de Sony Bravia of Loewe, Humax en Philips komt er ook aan. Meer fabrikanten zullen snel volgen.

Maar bij UPC moet je minstens €13 euro per maand extra betalen voor je HD starter box. Dat is het goedkoopste HD pakket. Zonder die box kan je namelijk geen HDTV zenders zien bij UPC.

Dus je betaalt bij UPC om de publieke zenders in HDTV te zien €29,37 per maand !!!
Dat is bijna het dubbele per maand als bij Ziggo.  Zo wordt HDTV kijken voor de gewone kijker die geen special zenders hoeft maar gewoon de publieke en grote commercielen in HDTV wil zien, peperduur bij UPC!!!  Dit zijn de pure feiten. Ik kan er niks anders van maken, helaas.

Bengbeng

#22
Quote from: Flexaa on April 10, 2008, 14:03:56
En wat je schrijft dat vergelijkbare boxen net zoveel stroom verbruiken is klinkklare onzin.

Ik zet hieronder een PDF met de technische gegevens van een goede HDTV dubbel tuner ontvanger met hardeschijf.
De Humax Icord HD.

Het stroomverbruik daarvan in standby is:   2 WATT !!!

Dus die 13 watt van de mediabox is echt buitenproportioneel.

Jij weet het stroomverbruik van de aankomende Philips HDTV DVR al?

Je geopperde 13 watt is waarschijnlijk van de standaard mediabox of DVR die al weer een jaar of 2 op de markt zijn? Ik kan
me voorstellen dat Philips niet stil heeft gezeten in de tussentijd, en niet een apparaat lanceert wat sterk uit de pas
loopt met apparatuur van de concurrentie.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Bengbeng

#23
Quote from: EdoE on April 10, 2008, 14:51:54
Als je bij firma X een apparaat/auto/wat dan ook huurt/leaset, wordt firma X daar financieel altijd beter van. En jij dus per definitie niet.

Dat begrijp ik. Firma Thomson wordt er financiëel ook beter van als je een mediabox van ze koopt, en jij
per definitie (financiëel) niet.

Ik wilde alleen maar aangeven dat het huursysteem van UPC niet alleen de vaakgeschetste kommer en kwel oplevert, maar
zéker haar voordelen heeft. Ik heb dat al mogen ervaren in de praktijk door in twee jaar tijd 4 verschillende mediaboxen
van ze te hebben gehad (de standaard box, de DVR, de HDTV box en dalijk de HDTV DVR) zonder dat ik met die mediaboxen
in m'n maag zit wat je bij zelfaangeschafte exemplaren wel hebt (= die dingen weer moeten verkopen met fikse afschrijving).

Als ik een jaar geleden de HDTV box zelf had moeten kopen voor 300 euro, en deze nu willen verkopen omdat ik de HDTV DVR
wil hebben, dan zou ik hooguit nog 150 euro voor die box kunnen krijgen 2e hands. Dat betekent 150 euro afschrijving in een jaar
tijd, enkel en alleen op het apparaat zelf. Dit geouwehoer heb je niet bij UPC.
Daarnaast het geen gezeik als ie stuk gaat. Zelfaangeschafte boxen, ook binnen de garantie, ben je x-weken kwijt bij een defect. Zit je buiten de garantie, dan betekent dat flink de portemonnee opentrekken, veelal een nieuw exemplaar moeten kopen. UPC zet gewoon de volgende dag een nieuwe neer mocht ie stuk gaan.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Flexaa

Ik hoop dat de HD-PVR van UPC je goed bevalt.   

Maar ik denk dat het met hun huidige prijsstructuur een niche-markt blijft.