Duson, iemand bekend mee?

Started by RobinAFCA, April 8, 2008, 20:43:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RobinAFCA

Ik kwam bij ons op zolder 2 zuilspeakers tegen van het merk Duson, is iemand hier bekend mee? Ik zal even kijken of ik een foto kan maken.

Ik heb een foto op marktplaats gevonden. Hierin word ook beweerd dat dit echte high-end luidsprekers zijn.

Ik ben totaal niet bekend met dit merk, ga zo de speakers even aansluiten op mijn fronts ipv bose acoustimass. Kijken wat het doet op me receiver.


Samsung PS50C7700 3D| Onkyo TX-SR605E | Fronts B&W DM604s2 | Center B&W LCR-3 | Backs B&W DM602s2 | Sub BK XLS300 | Playstation 3 | Wii | FULL HD HTPC | Supra/Canare/Ixos cables | Logitech Harmony One

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70118.0

RobinAFCA

Heb ze even aangesloten en ik moet zeggen klinkt echt helemaal niet verkeerd:D

Laat ze voorlopig mooi even zitten als front-speakers:D
Samsung PS50C7700 3D| Onkyo TX-SR605E | Fronts B&W DM604s2 | Center B&W LCR-3 | Backs B&W DM602s2 | Sub BK XLS300 | Playstation 3 | Wii | FULL HD HTPC | Supra/Canare/Ixos cables | Logitech Harmony One

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70118.0

Nahpets

Leuke vormgeving, is weer eens wat anders.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

sj0er-D

ik heb wel eens van duson gehoord als versterker.. maar als speaker nog niet (nu ben ik nog relatief nieuw in de audio wereld)

Nahpets

Ik ken ze eigenlijk alleen van de versterkers (en dat waren volgens mij Franse ontwerpen). De vorm van de speakers doet mij overigens eerder aan Driade denken.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RobinAFCA

Wat ik op internet lees is dat het van Nederlandse makelij is.
Samsung PS50C7700 3D| Onkyo TX-SR605E | Fronts B&W DM604s2 | Center B&W LCR-3 | Backs B&W DM602s2 | Sub BK XLS300 | Playstation 3 | Wii | FULL HD HTPC | Supra/Canare/Ixos cables | Logitech Harmony One

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70118.0

Nahpets

#6
Sorry, ik ben onduidelijk. Duson is Nederlands, ze hebben Franse ontwerpen gebruikt voor hun versterkers (volgens mij zelfs 1 op 1 kopiën).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nahpets

Lees net op een ander forum dat Driade bij Duson gemaakt werd.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nahpets

Quote from: AudiopaulImporteur Duson heeft destijds Audio Analyse levend gehouden door de ontwerpen te verbeteren en onder eigen naam en met iets aangepast design op de markt te brengen.
Audio Analyse stond helaas niet erg bekend om haar betrouwbaarheid, wat dat betreft deed Duson het een stuk beter.
Ik heb zelf naar volle tevredenheid een A-10 eindversterker (eerst nog kort een B-100) én een C-1000 voorversterker gehad. Daarnaast ook nog een T-100 tuner gehad en tijdelijk een CD-100 cdspeler. Bekabeld met Siltech SQ80 G3 en Siltech powercords klonk dat alsof er een engeltje op je tong pieste! Als ik ooit nog eens een setje "tegen het lijf loop", koop ik het zo weer terug voor op de werkkamer.

{betreft een quote van een ander site}
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Douma

Duson heeft, meende ik, ook een aantal Elipson luidsprekers licht gewijzigd en uitgebracht onder hun naam.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Martinus

#10
Quote from: Douma on April  9, 2008, 09:39:52
Duson heeft, meende ik, ook een aantal Elipson luidsprekers licht gewijzigd en uitgebracht onder hun naam.

Grappig dat ik dit nu pas zie. Ik heb zelf Colonne Duson Elipson zuilspeakers. Idd franse makelij afgestemd in Nederland en klinken nog steeds erg goed.
............

krek

Ik ga toch eens bij mij op zolder kijken wat daar allemaal staat.
NAD C-368 Tannoy Revolution XT 8F Bluesound node 2i Samsung ps58C6500 CI+ module

Joop Los Lobos

Quote from: RobinAFCA on April  8, 2008, 20:43:48
Ik kwam bij ons op zolder 2 zuilspeakers tegen van het merk Duson, is iemand hier bekend mee? Ik zal even kijken of ik een foto kan maken.

Ik heb een foto op marktplaats gevonden. Hierin word ook beweerd dat dit echte high-end luidsprekers zijn.

Ik ben totaal niet bekend met dit merk, ga zo de speakers even aansluiten op mijn fronts ipv bose acoustimass. Kijken wat het doet op me receiver.


Al 14 jaar twee speakers Type 2202/211 perfect geluid neit al te groot mooie pyramidevorm.
Joop

twani


Lord Elrond

Hoi Robin

Duson is mij niet onbekend  ;D ;D Ik ben zo'n kleine 7 jaar trotse eigenaar van de PA-75 versterker en de CD speler CD150 en de Tuner T-100 waar ik dagelijks mee mijn huiskamer met muziek laat vullen.
Qua disign vind ik deze componenten erg mooi en ik zal er heeel lang moeten over na denken om uberhaubt dit setje te verkopen :).
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

erik s.

was Duson niet Arnold Heres?
hij was importeur van Audio Analyse en is het later onder eigen naam gaan verkopen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Martinus

ik heb hier nog setje elipsons staan.. made by duson...
............

Ron_Z

Quote from: erik s. on May 16, 2012, 15:38:55
was Duson niet Arnold Heres?
hij was importeur van Audio Analyse en is het later onder eigen naam gaan verkopen.

Arnold Heres was i.i.g. de man achter de oorspronkelijke Driade speakers . Luister ik nog elke dag met heel veel plezier naar.