subwoofer met XLS10 + PR

Started by fireman, April 8, 2008, 10:22:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

Zijn er test of "instel" DVD's voor zo'n subwoofer?

PM effe als je iets weet.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

yorkie13

#51
als je de subwoofer tussen voor en eindversterker hebt zitten dan zou ik bij dergelijke front eerder op 40/50 hz crossen
ik speel zelf met een Vincent sa31 voortrap en sp996 eindblokken op miijn scanspeak ultimos
de xls300PR van BK Cook met de peerless xls10 en PR) cross ik op 40 hz en zit gewoon op de 2de pre outs van de sa31
de ultimos gaan tot ergens net onder de 40 hz en dat werkt prima

op zolder staat de xls10 met  2x PR samen met de scanspeak reference monotors op een alesis ra300
hier heb ik de thommessen subamp parallel op de luidsprekeraansluitingen staan , dus highlevel en gecrosst op 40 hz
daar zou nog wel een iets beter instelbare crossover mogen komen, maar heb ik de bassboost weer nodig om de sub echt laag te laten gaan

je kan bv een db meter aanschaffen en Realtraps http://www.realtraps.com/test-cd.htm, sweeps oplopend per 1 hz van 10-19, 20-29, 30-39  enzv.
downloaden en op cdr branden en dan meet je gelijk een beetje je staande golven
in de luisterruimte
wil mje dat helemaal goed doen dan kom je op een BFD van Behringer of een sms-1 van velodyne uit
om de boel echt goed af te regelen

Martijn M

Dutch & Dutch

fireman

Quote from: keyser on May 23, 2008, 16:20:55
Bevalt de sub?

Tot nu toe bevalt de sub redelijk. Laat ik zo zeggen. Mijn hoofd speakers zijn super goed en ik heb de sub niet nodig voor normale muziek te beluisteren. Is werkelijk al prachtig en mijn speakers gaan behoorlijk strak en mooi laag. Echter met een vette stampende house beat is het wel leuk om iet wat extra aan te zetten in het laag ( even inbeelden ) Dan is de sub wel handig. Maar dat hou ik ook niet een lang tijd vol.

Dus over het algemeen staat 'ie met muziek niet bij.

Met film daarin tegen is het een mooie aanvulling voor met explosies of grote voetstappen van Godzilla. Dat laat alles lekker trillen.

Dus dan staat 'ie wel aan.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17