Panasonic Plasma 42PV70F - verticale lijn in beeld

Started by Dafke, April 8, 2008, 09:02:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dafke

Goeiemorgen

Sinds gisterenavond heb ik opeens last van een vertikale lijn in het midden van mijn plasma scherm. De lijn is ongeveer 3 pixels breed en komt voor op alle ingangbronnen. Gisteren was eerst alles normaal en opeens was het er. Nu, ik weet dat ik het service center moet bellen maar ik vraag mij af hoeveel jaar garantie panasonic standaard geeft op hun toestelen. Als ik mij niet vergis zou dit in België wettelijk 2 jaar moeten zijn. Klopt dit?

De reden waarom ik dit vraag is omdat het toestel sinds vorige week net 1 jaar oud is ( goeie levensduur :-[ ...)

WickedGame

2 jaar garantie is het bij Panasonic.

En die verticale lijn heb ik ook al eens gezien bij een 37PV70 in de MM notabene. Dus blijkbaar hebben er wel een aantal panels last van een dergelijk probleem.

Dafke

Ik ben ondertussen al verder aan het zoeken geweest en lees dat er erg veel toestellen zijn met dit probleem. Meestal na 10 - 14 maanden. Wel enigzins gerustgesteld dat het 2 jaar is, bedankt voor het antwoord. Grote nadeel is echter dat de panelen niet meer leverbaar zijn, dus het zal een nieuwe worden (den 80 denk ik) of opleg betalen voor een full hd mss? Eens nadenken wat het wordt (ik kan gelijk niet 4 maand wachten op een nieuw toestel)

RobinAFCA

Ik werk bij de Block electrostore, wij hadden de 50PV70 staan, ook hier kregen wij deze strepen op een gegeven moment waren het er 5. Opgestuurd naar Panasonic en hij werd omgeruild voor een nieuwe.
Samsung PS50C7700 3D| Onkyo TX-SR605E | Fronts B&W DM604s2 | Center B&W LCR-3 | Backs B&W DM602s2 | Sub BK XLS300 | Playstation 3 | Wii | FULL HD HTPC | Supra/Canare/Ixos cables | Logitech Harmony One

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70118.0

PjotrrrNL

#4
Dat klinkt niet best, hopelijk komt dit slechts bij een klein aantal toestellen voor, ik hoop niet dat het 't komende half jaar klachten gaat regenen onder PV70 bezitters.... :(

Krassienova

Dit is een kwaal van het panel zelf. Heb al meer mensen hierover gehoord zowel nieuwere als oudere schermen hebben dit. Heeft verder niks met een serie oplage te maken en het kan zomaar voorkomen. Gewoon terug gaan en de PY700 eisen :p...
Like.No.Other

Dafke

Ondertussen contact gehad en er komt idd een nieuw toestel aan. Ofwel een PV80 ofwel een PX70(uit het buitenland dus, wat niet echt mijn voorkeur is). Even geïnformeerd naar de mogelijkheid om een upgrade uit te voeren maar het was niet mogelijk om naar een PZ70 of PY70 te gaan. Wel kon ik upgraden naar een PZ85 model als ik dat wou. Voor het prijsverschil bellen ze mij nog terug (ondertussen 3 dagen geleden :( ). Aangezien ik rechtstreeks aankoop bij Panasonic zelf. Hoeveel zou ik volgens jullie maximum mogen spenderen om die update door te voeren?

(ik dacht aan max 250 - 300 euro, maar weet niet of dit realistisch is aangezien ik niet de officiële dealerprijslijst liggen heb van panasonic zelf - ter info, oorspronkelijk model aangekocht bij panasonic met dealervoorwaarden)

Krassienova

Uitgaande van de nieuwprijs van de pv70 zou ik zeggen dat je niks hoeft bij te betalen, omdat de nieuwere modellen weer in verhouding goedkoper zijn in aanschaf dan de oudere.
Like.No.Other

Dafke

Ik moet ook niets bij betalen als ik gewoon instem met de vervanging van mijn toestel (dus voor een PX70 of een PV80), maar de PZ85 is het full HD model en toch wel een klasse duurder dan mijn huidig toestel. Vandaar mijn vraag.

dijle

Quote from: Dafke on April 11, 2008, 09:44:34
Ondertussen contact gehad en er komt idd een nieuw toestel aan. Ofwel een PV80 ofwel een PX70(uit het buitenland dus, wat niet echt mijn voorkeur is).

Waarom huiverig tov. een PX70?  Bij mij hebben ze ook m'n 37PV70 vervangen door een 37PX70 (zie dit topic).  Die PX70 staat hier ondertussen al enkele maanden super te spelen.  Als ik het goed begrepen heb, zou een PX70 een PV70 zijn met een DVB-T tuner.  Die DVB-T tuner ben ik niet veel mee, maar hij eet niet mee aan tafel, dus stoort het mij ook niet dat-ie erin zit.

Dafke

#10
Quote from: dijle on April 11, 2008, 15:08:24
Waarom huiverig tov. een PX70?  Bij mij hebben ze ook m'n 37PV70 vervangen door een 37PX70 (zie dit topic).  Die PX70 staat hier ondertussen al enkele maanden super te spelen.  Als ik het goed begrepen heb, zou een PX70 een PV70 zijn met een DVB-T tuner.  Die DVB-T tuner ben ik niet veel mee, maar hij eet niet mee aan tafel, dus stoort het mij ook niet dat-ie erin zit.

Wel, omdat ik op iets meer dan 1 jaar tijd mijn PV70 al 2x heb moeten laten vervangen (2verschillende problemen), ik kreeg/krijg gelukkig zonder mokken telkens een nieuw toestel maar ik begin zo de indruk te hebben dat de 70 reeks niet weggelegd is voor mij ( bovendien, ondertussen blijft mijn garantie doorlopen). Stel dat ik straks een px70 krijg en volgend jaar is er opnieuw iets aan dan val ik buiten de garantieperiode en heb ik 1200 euro's (wat toen gelukkig best goedkoop was) verspild aan een tv die meer bij de hersteldienst stond dan bij mij thuis. Vandaar mijn gevoel om voor een update te kiezen.

dijle

Quote from: Dafke on April 11, 2008, 15:26:32
Wel, omdat ik op iets meer dan 1 jaar tijd mijn PV70 al 2x heb moeten laten vervangen (2verschillende problemen), ik kreeg/krijg gelukkig zonder mokken telkens een nieuw toestel maar ik begin zo de indruk te hebben dat de 70 reeks niet weggelegd is voor mij ( bovendien, ondertussen blijft mijn garantie doorlopen).

Oei!  Al twee keer toestel defect geweest?   :o >:( :o Dus dit is nu al de derde keer dat uw toestel stuk is?  Wat was er de vorige keren aan?
Ik kan inderdaad wel begrijpen dat je nu liever een ander toestel hebt ...

Dafke

Quote from: dijle on April 11, 2008, 15:40:47
Oei!  Al twee keer toestel defect geweest?   :o >:( :o Dus dit is nu al de derde keer dat uw toestel stuk is?  Wat was er de vorige keren aan?
Ik kan inderdaad wel begrijpen dat je nu liever een ander toestel hebt ...

Wel, de eerste keer was ie niet echt stuk (hoogfrequent geluid, slechte afregeling van de transfo/condensatoren of zo iets), maar omdat ik hem pas gekocht had hebben ze toch gewisseld. Nu is ie voor de 2 de maal stuk en krijg ik dus opnieuw een nieuw toestel. Dus het wordt mijn derde toestel. Heb mij niet goed uitgedrukt, excuses daarvoor. (mocht het derede keer zijn dan vroeg ik geld terug en stapte ik over op Pioneer)

Dirc

Quote from: Dafke on April  8, 2008, 09:02:35
Goeiemorgen

Sinds gisterenavond heb ik opeens last van een vertikale lijn in het midden van mijn plasma scherm. De lijn is ongeveer 3 pixels breed en komt voor op alle ingangbronnen. Gisteren was eerst alles normaal en opeens was het er. Nu, ik weet dat ik het service center moet bellen maar ik vraag mij af hoeveel jaar garantie panasonic standaard geeft op hun toestelen. Als ik mij niet vergis zou dit in België wettelijk 2 jaar moeten zijn. Klopt dit?

De reden waarom ik dit vraag is omdat het toestel sinds vorige week net 1 jaar oud is ( goeie levensduur :-[ ...)

Ik heb er momenteel 16 (verticale lijnen)

Dafke

Quote from: Dirc on April 14, 2008, 14:18:10
Ik heb er momenteel 16 (verticale lijnen)

Ja, bij mij zijn er dit weekend 2 bijgekomen. Enig verschil met jou is (als ik het goed begrepen heb in de andere topic) dat ik wel nog tv kan kijken. Heb dus wel nog beeld. Ondertussen na veel aandringen opnieuw contact gehad met Panasonic en denk dat ik voor de update ga. Wacht eerst nog wel even de schriftelijke bevestiging af van panasonic zelf (als die er ooit komt).

Dirc

mijn beeld is niet echt 'beeld' te noemen idd.

Dafke

Tja,

ik heb zo de indruk dat het hier enkel van kwaad naar erger evolueert, gisteren opnieuw lijnen bijgekomen. Het ziet er naar uit dat er zich stilaan een regenboog vormt op mijn scherm.

Dat ze maar vlug bellen om te melden dat het nieuwe toestel binnen is anders vrees ik nog dat ik GTA in mist zal zien opgaan :o(

Dirc

Helaas dat het een Duits model is van mijn pa.
Hij wordt vrijdag a.s. opgehaald.
De reparatie kan 4-7 weken duren.

En dan is zo'n 'gewone' tv erg klein   :-\

Dafke

Quote from: Dirc on April 16, 2008, 10:54:41
Helaas dat het een Duits model is van mijn pa.
Hij wordt vrijdag a.s. opgehaald.
De reparatie kan 4-7 weken duren.

En dan is zo'n 'gewone' tv erg klein   :-\

Dat was wat men mij ook oorspronkelijk meldde. Ik denk dat het vooral problematisch is omdat ze momenteel in een overgangsperiode zitten de de 70 reeks niet meer geproduceerd wordt. Dat was oa ook de reden waarom ik naar een update vroeg. Ik hoop die PZ85 iets vroeger in huis te hebben.

Dirc

Tja een gratis upgrade is nooit mis, maar daar ga ik maar niet vanuit.

Dafke

Gratis is veel gezegd, maar het is toch wel een mooie deal die ik heb kunnen afsluiten.

dijle

Quote from: Dafke on April 17, 2008, 12:43:36
Gratis is veel gezegd, maar het is toch wel een mooie deal die ik heb kunnen afsluiten.

Dus je gaat voor de PZ85?  Proficiat met de upgrade ;-)

Dafke

Ja, ik ga voor de upgrade(en mijn vriendin wou zelfs meer opleggen dan datgene wat ik in gedachten had (was echter voor niets nodig)). Binnenkort toch overstappen naar HD-tv en dan kan ik optimaal gebruik maken van die full HD.

Nu alleen nog ongeduldig wachten tot een verlossend telefoontje (tv is ondertussen een regeboog ...)

Dafke

Kleine Update,

Gisteren de PZ85 geleverd en mijn oude PV70 laten slopen :)

Volgens de techniekers is het probleem (met de lijnen) te wijten aan het gebruik van een slechte lijm (waardoor de connectoren worden aangetast) en kenmerkend aan een bepaalde unit/productielijn van deze PV70 modellen. Latere modellen zouden geen last mogen hebben van dit probleem.

Verder ter info, beeld van de PZ85 is beduidend beter dan de PV70 (mij viel onmiddellijk de betere zwartwaarden op, ook wit is minder groen/geel).
Wat wel jammer is is het feit dat ik met een kleine vlek zit op mijn beeldscherm (volledig nieuw dus dat was opnieuw balen), het valt niet op op gewone kijkafstand maar is wel zichtbaar op minder dan 2m van het scherm en storend als je weet waar je moet op letten. Binnenkort komt men langs om te kijken of het op de achterzijde van het scherm zit, op de voorzijde of tussen de coating en de glaslaag. Ikzelf voel geen verschil in structuur wanneer ik zachtjes over die specifieke plaats streel dus ik vermoed dat het op de achterzijde zit. Ik ben benieuwd wat ze nu precies gaan doen (opnieuw een nieuw toestel of meenmen om de glasplaat te reinigen?).

dijle

Quote from: Dafke on April 23, 2008, 14:26:46
Volgens de techniekers is het probleem (met de lijnen) te wijten aan het gebruik van een slechte lijm (waardoor de connectoren worden aangetast) en kenmerkend aan een bepaalde unit/productielijn van deze PV70 modellen. Latere modellen zouden geen last mogen hebben van dit probleem.

Bedankt voor deze info:  stelt me gerust dat ik me niet aan dit probleem moet verwachten met m'n PX70.  ;D

Quote
Verder ter info, beeld van de PZ85 is beduidend beter dan de PV70 (mij viel onmiddellijk de betere zwartwaarden op, ook wit is minder groen/geel).

Tof voor u dat je een mooie upgrade overhoudt aan je defect toestel, maar ...

Quote
Wat wel jammer is is het feit dat ik met een kleine vlek zit op mijn beeldscherm (volledig nieuw dus dat was opnieuw balen), het valt niet op op gewone kijkafstand maar is wel zichtbaar op minder dan 2m van het scherm en storend als je weet waar je moet op letten. Binnenkort komt men langs om te kijken of het op de achterzijde van het scherm zit, op de voorzijde of tussen de coating en de glaslaag. Ikzelf voel geen verschil in structuur wanneer ik zachtjes over die specifieke plaats streel dus ik vermoed dat het op de achterzijde zit. Ik ben benieuwd wat ze nu precies gaan doen (opnieuw een nieuw toestel of meenmen om de glasplaat te reinigen?).

dit is natuurlijk wel weer stevig balen.  :(