HCFR calibratie software

Started by TipX, April 7, 2008, 23:26:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TipX

Hallo allen,

ik heb een interessant stukje software gedownload, HCFR calibratie. Op dit forum heb ik wat mensen gezien die dit ook gebruiken. Ik heb geen ervaring met schermen calibreren maar zou graag een soort 'stap voor stap' uitleg willen hebben om ermee aan de slag te gaan. Weet iemand zo'n gebruiksaanwijzing in het Nederlands? Ik heb verschillende Engelse dingen gelezen maar daar loop ik mee vast.

Alvast erg bedankt!

Groetjes,
Geert
Pioneer 436 FDE / Samsung DCB-H380R / Monster HTS1000 powerfilter

Marcel W

Die gebruik ik zelf ook sinds een jaar. Werkt perfect, maar je moet er wel de nodige voorzorgsmaatregelen voor nemen en de nodige moeite doen om je in de materie te verdiepen.

Allergrootste tip: toch maar door de engelse topics worstelen, voorzover ik weet ik er weinig in het nederlands over te vinden. Of beter googelen. Maar zo moeilijk is het toch niet? Als je het programma hebt gevonden, zit je ook bij de bron met de documentatie.

Minstens even grote tip: aan alleen die software heb je helemaal niets. Je zult toch ook moeten zorgen voor de juiste calibratie dvd (ook te vinden op AVS) en vooral onmisbaar: een goede lichtsensor (mijn tip: eye-one display 2). Die is niet gratis, reken op circa €200.

Als het je alleen te doen is om je tv of projector 1 keer goed af te stellen, dan ben je goedkoper en veiliger uit met de calibratie toer (of zelf langsgaan, veel goedkoper) bij de forum eigenaar, die hier gedeeltelijk zijn brood mee verdient.

Rob_Dingen

Hoi TipX

Koop de test DVD van Peter Finzel die kost maar €19,- en er zit een boekje met uitleg bij wat je kunt doen met elk test patroon.
http://www.peterfinzel.de/

Rob