Fotos printen hoe doen jullie dat?

Started by Tube-freak, April 7, 2008, 17:16:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tube-freak

Ik heb zojuist een fonkel nieuwe "alles-in-een printer" van canon gekocht.  Een Canon MP-610.

Hoe printen jullie je foto's?  Dan bedoel ik onder andere:

- wat voor soort foto papier (merk, glans-gehalte etc...).
- wat voor formaat papier bij welke beeldverhouding.
- welke software?

In de winkel werd mij geadviseerd om gewoon A4 papier te kopen omdat je dan gewoon 3 of 4 fotos op 1 velletje kan printen en dat is goedkoper dan die kleine foto velletjes.

Ik heb verder geen ervaring met fotos zelf printen dus ik kan wel eventueel wat tips gebruiken.
Die fotos krijg ik er wel uit daar ben ik niet bang voor, maar het gaat me meer om de meeste efficiente manier van printen en welk foto print papier het beste is. 

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Ik gebruik Premium Luster van Epson met Epson printers.
Beide printers draaien met custom profielen voor dat papier, de resultaten bevallen me zeer goed.

Je moet wel goed oppassen met de papier keuze en de profielen, je kan echt een verschrikkelijke output krijgen als je bv het verkeerde profiel gebruikt.

Voor Canon zou ik je het pro papier willen adviseren, dat is erg goed.
Meestal koop ik gewoon het formaat wat ik nodig heb qua print, dus geen knippen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

BWzes03

Ik gebruik zelf Canon PhotoPaper Plus (dat is 1 stapje onder de Pro) heeft een hele mooie hecht laag. De Pro heeft een net iets hogere gloss, maar de kwaliteit van de print is vergelijkbaar.
Als het goed is zat er bij je printer een pakketje met 5 photopaper Pro velletjes (10x15) om te proberen?