verliefd.........

Started by dennis, May 2, 2003, 20:53:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dennis

Quote from: bryan vd berg on May  5, 2003, 21:10:43
ik speel zelf ook met infinty's maar dan met de overture 3.

Bryan
Is dat ook een type speaker van Infinity of is het wat anders......
Weet echt niet wat overture is
sorry ???
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Robert

De Overture is een type speaker van Infinity.


MvrGr.
Robert

dennis

Ps was me speakers vergeten dus KLIKKIEEEEE
en wederom KLIKKIEEEEE en hier even  KLIKKIEEEEE en  als laatste KLIKKIEEEEE.Ik was zeer onder de indruk van dit geheel ;D
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Robert

Geweldig! Weer een Infinity liefhebber 8)

Zeer mooie speakers 8)


MvrGr.
Robert

Darkman

Inderdaad , ik heb ooit de alpha 50's beluisterd op een marantz sr 6200 de speakers stonden wel "vrij" dus niet in de hoeken van de demo ruimte en ik stond echt versteld van deze speakers. Ik vond ze erg muzikaal en prettig in het gehoor liggen met een mooi, niet overdreven hoog. Echter toen een vriend van mij de Alpha 40's kocht en thuis had staan met een sr 5200, vond ik dat er weinig overgebleven was van de indruk die de sr 6200/alpha 50 combi op mij gemaakt hadden.  TJa ik zou dus niet zo maar op een speaker afgaan omdat het grotere broertje er van zo goed presteerd. Zou toch ff luisteren als ik jou was:) Als je de ruimte hebt ... voor het prijsverschil hoef je het niet te laten.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

dennis

#30
Uhhhhh,mag wel uit amsterdam komen,maar slapen doen we s"nachts,ergo--------> heb bijna uur geluisterd naar de alpha40.... en bleef onder de indruk ;)
ps: ik doe het met DENON3803 dat luisteren 8) .Zal daar het verschil in hebben gezeten  ;) en de dvd was de mkII van DENON :P.Zoals hier al vele keren vermeld,vele mensen,vele meningen ;D
En ook heb ik de speakers zodanig laten neerzetten  :-\ zoals dat wanneer ik ze heb,ik ze ook in die postie ga installeren :D thuis.
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Darkman

#31
Quote from: dennis on May  6, 2003, 17:43:59
Uhhhhh,mag wel uit amsterdam komen,maar slapen doen we s"nachts,ergo--------> heb bijna uur geluisterd naar de alpha40.... en bleef onder de indruk ;)
ps: ik doe het met DENON3803 dat luisteren 8) .Zal daar het verschil in hebben gezeten  ;) en de dvd was de mkII van DENON :P.Zoals hier al vele keren vermeld,vele mensen,vele meningen ;D
En ook heb ik de speakers zodanig laten neerzetten  :-\ zoals dat wanneer ik ze heb,ik ze ook in die postie ga installeren :D thuis.

Tja persoonlijk vind ik denon wat levenlozer en minder muzikaal juist dan Marantz, met film is Denon weer wat agressiever. Bovendien is een Marantz receiver in source direct modus toch wel bijzonder hoor, zeker voor dat geld. Ik heb zelf de 3803 niet beluisterd en wie weet zijn ze bij Denon er op Stereo gebied op vooruit gegaan, tja ze zijn samengegaan met Marantz he ;) dat zal het dan wel zijn :P

En op hele goede apparatuur zal menig speaker beter gaan klinken en een indruk achter laten, het is maar net wat de referentie is. Maar het belangrijkste blijft dus altijd dat jij tevreden bent met hoe het klinkt ;)
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

dennis

I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

jeroen_v

Quote from: Johan Van Gompel on May  4, 2003, 09:44:30
Quote from: dennis on May  2, 2003, 21:57:25
Ik ben morgen in amsterdam en heb hele dag te luisteren naar diverse speakers.Ik zal zeker je raad niet in de wind slaan en ook gaan luisteren naar de 604 van B&W.Wie heeft er nog meer raad over welke speakers ik zeker naar moet gaan luisteren?

Canton LE 109.

Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe speakerset. Ik heb nu een set B&W dm640i's met een paar Sony rear's en een B&W cc6 center. Ik wil deze set vervangen door een compleet nieuwe set fronts, rears en een center.

Uiteraard ga ik lekker luisteren enzo, maar kun je beschrijven hoe de Canton Le109 anders klinken dan de B&W 604?

(De Le109 is trouwens ook goedkoper dan de 604, maar het gaat uiteindelijk om het geluid).


Jeroen

chap

Net zo als Dennis ben ik ook gaan luisteren naar nieuwe luidsprekers. Ook ik vond de B & W niet zo mooi klinken maar ik vond de jmlab cobalt signature serie het mooist klinken. Ik heb ze nu een week in huis en ze klinken als een huis, zo mooi. Als front heb ik de 826 S, als rear de 806S en als center de CC 800 signature.
Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak maar ik kan deze set van harte aanbevelen.

Jaap

Starred

Hoi Dennis,

Ben je na een maand nog steeds zo tevreden over de Infinity's??

Gr.
DS

dennis

Helemaal nog steeds dol op mijn infinity's.
Heb nu granieten platen onder mijn speakers gezet en zoals velen malen geschreven, waarom ze beter klinken weet ik niet, maar dat het een feit is weet ik nu zeker.
gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

Martin_M

#37
Quote from: garmtz on May  5, 2003, 21:08:31
Er zijn wel behoorlijk felle Infinities, maar de Alpha serie is inderdaad een 'Brits' ontwerp, gedaan door Robin Marshall van Epos faam, dus lekker warm... ;)

Garmt, weet jij hoe het zit met de Infinity Renaissance. Ik heb eens de 90 gehoord en vond die ook behoorlijk 'engels' klinken. Veel te weinig definitie in het laag (te lief) voor mijn gevoel.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

garmtz

Infinity heeft zeker niet altijd fel klinkende ontwerpen gehad. Die EMIT tweeters zijn dan ook vrij zacht en de bas vrij vol en 'knorrend'. Ze hebben in de budget-sector wel erg harde speakers gemaakt, maar de nieuwe Alpha serie is ontworpen door Robin Marshall, van Epos-faam, een getalenteerde ontwerper.